Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
    Voilà, dat is er net op !
    Vooral dat "vlot" gebruiken van een Mac. Ik ben onlangs ook overgeschakeld en wat me onmiddellijk opviel was :
    - m'n iMac start véél sneller op
    - sluit veel sneller af
    - werkt veel vlotter dan windows
    - ik werk nu enkele maanden met Apple en heb (ik hou nu hout vast) nog geen enkele foutmelding gekregen
    - de magic mouse : zaaaaaalig gewoon
    - een "net" toetsenbord, en geen vuilbak

Ik werk veel met grafische programma's en dit werkt op een iMac naar mijn mening veel aangenamer.

Nee, ik dacht niet dat ik ooit nog terug ga naar windows ...

Je vergelijkt met 'een' Windows computer.

Sorry maar die vlieger kan ik niet laten opgaan eh
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      ... en elk jaar voor een pelleke betalen geraakt iedereen wel eens beu. ...
      Neenee, als ge van XP naar W7 wilt upgraden moet ge eerst Vista passeren, dus ge moogt twee keer betalen. Bill Gates niet onderschatten hé
      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
      - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
        Neenee, als ge van XP naar W7 wilt upgraden moet ge eerst Vista passeren, dus ge moogt twee keer betalen. Bill Gates niet onderschatten hé
        Dat is niet juist. Je kan ook van XP naar 7 upgraden zonder Vista aan te kopen.

Serieus blijven hé!

Dave
        pixelpusher

Comment

Eergisteren Win 7 opnieuw geïnstalleerd op mijn pc.
          Product sleutel moeten intypen, toetsenbord moeten veranderen van NL naar BE en na ongeveer 20min. starte Windows op.
          Enkel nog de driver moeten installeren voor mijn Wireless PCI adapter, dat was alles.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik werk al 20 jaar met Windows PC's. Meestal omdat de redenen die Windows adepten hier aanhalen ook mijn toenmalige visie waren.

Maar omdat ik het toch een beetje beu was om regelmatig systeem administrator te spelen. En om elk jaar weer opnieuw die PC te moeten her-installeren. En de continue updates aan SW.... Toch eens een iMAC aangeschaft. Er staan nu dus hier 2 Windows PC's, 1 Windows laptop en 1 iMAC.

Ik ben zeker dat de volgende vervanging weer een Apple zal worden. Ik vind het vlotter, intuïtiever en beter werken. En inderdaad veel minder gezever met drivers en installaties.

Laats bv een netwerkdrive (Lacie) geïnstalleerd. MAC OS klaar in 5 minuten. Op de eerste XP machine uren zitten knoeien (router anders moeten instellen e.d.). Dan een Vista machine nog langer prutsen en doet nog steeds moeilijk.

Bekijk ook dit eens: http://www.computable.nl/artikel/ict...owslaptop.html

Als je twijfelt of je Windows weg kan laten, dan heb je dit achter de hand.
            Download Parallels Desktop virtual machine to run Windows on Mac without rebooting or slowing down your Mac, plus get over 200,000 Windows apps.

Maar ik raad aan om Parallels (er zijn nog 2 andere alternatieven) en een Win licenties voor je Mac even uit te stellen. En pas aan te schaffen als blijkt dat je echt nodig hebt. Ik had dit achter de hand gehouden, maar na bijna 1 jaar, ga ik het niet meer installeren. Want de angst dat je minder HW of SW kan vinden voor die Mac is volgens mij ongegrond.

Het grootste voordeel van Windows voor mij is, dat ik daardoor een tiental etentjes weet te versieren elk jaar. Want regelmatig moet ik voor vrienden/familie langskomen om hen te depanneren.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Laats bv een netwerkdrive (Lacie) geïnstalleerd. MAC OS klaar in 5 minuten. Op de eerste XP machine uren zitten knoeien (router anders moeten instellen e.d.). Dan een Vista machine nog langer prutsen en doet nog steeds moeilijk.
              Ik heb mij tot nu toe kunnen weerhouden om aan de discussie deel te nemen, maar nu ben ik toch benieuwd wat je hebt moeten veranderen aan je router om aan die netwerkdisk te kunnen vanaf windows. Het lijkt me sterk dat je die netwerkdisk ziet vanaf 1 toestel en niet vanaf een ander toestel door een router probleem.

-c

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Je vergelijkt met 'een' Windows computer.

Sorry maar die vlieger kan ik niet laten opgaan eh
                Ja cruciale veralgemeningsfout dat constant gemaakt wordt:

Mijn windows pc crashte -> Apple gekocht -> Apple is 1000x stabieler dan een windows pc, punt.

Tja dan kan ik dat argument eenvoudigweg weerleggen door mijn eigen ervaring op tafel te gooien (zonder zelf maar te beginnen over de miljoenen pc's waarop windows stabiel draait in heel de wereld)
                Ik draai al jaren een stabiele windows en toen ik met Apple werkte op mijn stage is er een hele harde schijf verloren gegaan omdat OS crashte op een cruciaal ogenblik.

Veel mensen vergeten ook: zat windows in dezelfde situatie als Apple OS, namelijk slechts moeten draaien op een paar individuele soorten hardware, dan was Windows even "stabiel". Maar dat is dus niet het geval, windows is - gelukkig voor de consument met zijn eigen apparaten en hardware - gemaakt om te draaien en geconfigureerd te worden op duizenden verschillende hardware. Eenmaal dat juist zit én hardware X en hardware Y hebben goede drivers van de fabrikant, dan is Windows stabiel en betrouwbaar.

Slechte ervaringen komen bijvoorbeeld ook van mensen die ergens in de Lidl of Aldi een USB apparaat kopen uit Oekraïne, een plastieke muis met 56 knoppen of iets dergelijks, dat apparaat installeren. Om dan de plotse instabiliteit van hun systeem op Windows te steken...

Bij Apple koop je de hardware bij hen, dat door hen gecontroleerd en ge-finetuned is. Voor de meeste is dat een voordeel, maar ik vind het beperkend.

En ik lees hierboven nu weer het argument van "het design" van Apple en dat gemis bij gewone pc's.
                Als iemand design voor een pc-kast zodanig belangrijk vindt, is het wel beetje zotjes om dan een Apple te nemen. Nogmaals, voor pc zijn er duizenden ontwerpen en designs beschikbaar. Of je laat iets op maat maken, of je steekt zelf iets in elkaar.
                Last edited by caleido; 17 februari 2010, 18:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Tja dan kan ik dat argument eenvoudigweg weerleggen door mijn eigen ervaring op tafel te gooien (zonder zelf maar te beginnen over de miljoenen pc's waarop windows stabiel draait in heel de wereld)
                  Ik draai al jaren een stabiele windows en toen ik met Apple werkte op mijn stage is er een hele harde schijf verloren gegaan omdat OS crashte op een cruciaal ogenblik.
                  Flauw, zeer flauw, of misschien gewoon je onkunde wereldkundig gemaakt, een hardware die het opgeeft heeft zelden iets met het OS te maken, of dat nu OS X of een ander is, als de disk dood is blijft die dood.
                  Slechte ervaringen komen bijvoorbeeld ook van mensen die ergens in de Lidl of Aldi een USB apparaat kopen uit Oekraïne, een plastieke muis met 56 knoppen of iets dergelijks, dat apparaat installeren. Om dan de plotse instabiliteit van hun systeem op Windows te steken..
                  racist. Mods pak hem bij zijn nekvel.

Comment

Flauw, zeer flauw, of misschien gewoon je onkunde wereldkundig gemaakt, een hardware die het opgeeft heeft zelden iets met het OS te maken, of dat nu OS X of een ander is, als de disk dood is blijft die dood.
                    Ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik had het over OS dat crashte tijdens een batch bewerking op indesign.

De harde schijf werkte nog fysiek, maar het hele bestandssysteem of user policy was om zeep, OS kon niet meer opstarten. Wat ik nog nooit voorgehad heb met Windows.

Ik zou het appreciëren moest je je woorden even terug inslikken.

Comment

Ik zou het appreciëren moest je je woorden even terug inslikken.
                      Slik maar zelf want jij hebt geschreven dat de hele garde schijf verloren ging.

Comment

Slik maar zelf want jij hebt geschreven dat de hele garde schijf verloren ging.
                        Blijven we puberaal doen?

Met verloren bedoel ik verloren. Als je harde schijf niet meer kan opstarten door een fundamentale fout door het OS, kan je niet meer aan de data. En niet aan een stuk data wel en ander stuk data niet. Toch obvious?

De IT'er heeft de HD geformateerd en opnieuw OS geïnstalleerd.

Comment

Blijven we puberaal doen?
                          Yep, dat is jouw niveau, daar vraag je om. Trouwens, ik had veeleer een reactie op racist verwacht.
                          Je bewijst niets door iets te laten crashen, dat kan eerste de beste secretaresse met een kop koffie met of zonder suiker ook. Win of Lin of X...

Comment

't Is duidelijk: jullie zien elkaar graag...

Ik voel me geroepen om Caleido bij te staan: ik denk dat hij zijn voorbeeld enkel aanhaalt om aan te tonen dat alles kan crashen en het ene niet per sé stabieler hoeft te zijn dan het ander...

Daar ga ik niet onmiddellijk mee akkoord, maar denk wel dat beide (ook Win) wel stabiel (kunnen) zijn. Dat is voor mij het punt ook niet: het grote argument om Mac te gaan is gebruiksvriendelijkheid...
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Yep, dat is jouw niveau, daar vraag je om.
                              Explain. Ik geef een situatie waar een Apple crasht. Ik begin niemand op de man te spelen of dingen in het belachelijke te trekken.

Trouwens, ik had veeleer een reactie op racist verwacht.
                              Wat voor een reactie? Schouderklopje op de rug voor de poging tot humor?

Je bewijst niets door iets te laten crashen, dat kan eerste de beste secretaresse met een kop koffie met of zonder suiker ook. Win of Lin of X...
                              Flink zo, toch wat intellect

Dat was namelijk mijn hele punt, als reactie en ter ondersteuning op de post van Destn, die op zijn beurt reageerde op iemand die uit zijn eigen ervaring en met één pc/apple grote conclusies neemt.

Al heb ik of de secretaresse niets laten crashen. Het was een standaard toepassing met standaard bewerking. Schuld ligt softwarematig.

Comment

Toch vreemd dat een onnozel werkinstrument zoveel emotie tot stand kan brengen.

Het gaat hier over computers, hé gasten : Dat zijn domme rekenmachines, niets meer, niets minder...
                                Ik wordt niet warmer of kouder omdat ik nu achter een HP laptopke, of een macbook pro zit.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X