Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

    Je moet het niet noodzakelijk met me eens zijn, maar meestal vergelijk ik het zo:

    de PC is een dikke BMW, die, als ie goed werkt, fantastisch rijdt. Echter, meestal zit je onder de motorkap te prutsen (systeem performant proberen te houden.)

    de Mac is daarentegen een Toyota. Niet altijd zo snel als de BMW (hoewel...), maar hij rijdt wel altijd, onafhankelijk van het weer...

    Ben drie jaar geleden overgeschakeld op Mac en ik kijk niet meer terug. Ik snap niet dat iemand met zo'n archaïsch instrument als Windows overweg kan... Ik ben echter de eerste om toe te geven dat de Mac ook zijn nadelen heeft (zo snap ik niet dat de nieuwe Mac niet verkrijgbaar is met een mat scherm - en dat voor een computer die gericht is op de grafische markt...)
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #62
      Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

      de Mac is daarentegen een Toyota. Niet altijd zo snel als de BMW (hoewel...), maar hij rijdt wel altijd, onafhankelijk van het weer...
      Ze worden enkel af en toe eens teruggeroepen voor een defect aan het gaspedaal ... :-)

      Verder ook grappig om te zien dat Apple reclame maken met hun Mac's dat ze ook Windows XP draaien :-) Zag ik een tijdje geleden in Het Computerwinkeltje: "Draait ook Windows XP".

      Ik ben dus ene fervente pc gebruiker, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al door :-)
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #63
        Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

        Ik denk dat veel van die vooroordelen, als zou Windows niet gebruiksvriendelijk zijn en Mac te duur, al lang verleden tijd zijn.
        pixelpusher

        Comment


        • #64
          Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Ik snap niet dat iemand met zo'n archaïsch instrument als Windows overweg kan... Ik ben echter de eerste om toe te geven dat de Mac ook zijn nadelen heeft (zo snap ik niet dat de nieuwe Mac niet verkrijgbaar is met een mat scherm - en dat voor een computer die gericht is op de grafische markt...)
          En wat is er allemaal arachaïsch aan Windows ?
          Is ergens wel vreemd : voor de 1 is het archaïsch, en de ander heeft een probleem dat ze de "vernieuwtijd" tussen de windows-versies nu ingekort hebben.
          Windows XP heeft veel te lang meegedraaid. Over de tussentijd tussen 2 linux versies gaan we maar zwijgen .

          Zoveel heb ik de motorkap van mijn windows nog niet opengedaan, en toch blijft die werken zonder problemen... En ik kan je verzekeren dat mijn PC regelmatig "misbruikt" wordt met uittesten van software allerhande... Zeggen dat je meer met dergelijk zever bezig bent, dan met werken op je PC is behoorlijk belachelijk ( "MEESTAL zit je onder de motorkap te prutsen").
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #65
            Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            En wat is er allemaal arachaïsch aan Windows ?
            Het feit dat ge een balloneke krijgt met de copieuze melding "Windows has detected an internet connection. Click here to... (etc, etc,...)", terwijl je al lang en goed aan het surfen bent. Bij Mac heb je maar een icoontje rechtsboven in het oog te houden (en als dat moet, dan connecteert die automatisch, zonder vragen te stellen...)

            Dit is slechts één (1) voorbeeld. Kan er legio geven... En begin niet met het tegen te spreken: bovenstaande is mij twee dagen geleden gebeurd op de PC van mijn pa...


            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Is ergens wel vreemd : voor de 1 is het archaïsch, en de ander heeft een probleem dat ze de "vernieuwtijd" tussen de windows-versies nu ingekort hebben.
            Windows XP heeft veel te lang meegedraaid. Over de tussentijd tussen 2 linux versies gaan we maar zwijgen .
            Ik snap niet wat het één met het ander te maken heeft: als (ÁLS) het goed werkt, dan voel ik geen behoefte tot upgraden. Heb Snow Leopard ook aan mij laten voorbijgaan. Als het zo archaïsch is als Windows dan kan het niet snel genoeg 'verbeterd' (ie. weggekeild ten voordele van een nieuw systeem) worden.

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Zoveel heb ik de motorkap van mijn windows nog niet opengedaan, en toch blijft die werken zonder problemen... En ik kan je verzekeren dat mijn PC regelmatig "misbruikt" wordt met uittesten van software allerhande... Zeggen dat je meer met dergelijk zever bezig bent, dan met werken op je PC is behoorlijk belachelijk ( "MEESTAL zit je onder de motorkap te prutsen").
            Dan heb je geluk. Ik had niet zo veel geluk met mijn laatste PC (meteen ook de reden van overschakelen.) Ik had constant BSOD's: soms werkte de PC een week goed (heowel), soms had ik verschillende BSOD's op 1 uur. Drie mensen die, in tegenstelling tot ondergetekende, allemaal heel veel kaas hebben gegeten van PC's hebben er zitten naar neuzen en geen kon een oplossing aanbrengen. Alles is vervangen geweest (zelfs moederbord) zonder gevolg...
            Raadt eens hoeveel crashes ik al heb gehad met mijn drie mac's die allemaal zonder antivirus draaien?

            Zoals ik zei: ik kan ook nadelen geven over de Mac, maar één ding staat als een paal boven water: wat ie doet doet ie goed...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #66
              Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

              Hier heb ik enkel van die blauwe schermen als er problemen zijn met de hardware, voor de rest heb ik nog geen gezien...
              Mijn laatste dateert van mijn 5.5 jaar oud PC'tje (een goeie maand geleden). Die is dus onlangs ten grave gedragen : Hij had genoeg overuren gedraaid...
              En hier maakt mijn router verbinding met het internet, de rest zijn wat netwerkinstellingen die gewoon werken. Persoonlijk gebruik ik geen DHCP, maar dat kan evengoed volledig automatisch.
              Dat heeft met OS X, linux of windows dus niets te maken...

              Waarom zou ik je moeten tegenspreken ? Window zegt dat de internetverbinding werkt. Een foutmelding kan je dat moeilijk noemen hé, want je zat al te surfen...

              Met geluk heeft het weinig te maken : koop een PC voorzien van degelijke onderdelen (dan kom je nog altijd goedkoper uit dan je Apple met vergelijkbare onderdelen) en je zal merken dat je veel minder problemen hebt.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #67
                Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Voor mij is het verschil:

                wil je continu systeembeheerder zijn, en alles zelf kunnen instellen, wil je de goedkoopste optie: ga voor een PC.
                wil je je computer vlot gebruiken zonder eerst door zeventien schermen te gaan, en mag je computer er wat mooier uit zien: koop een mac
                Voilà, dat is er net op !
                Vooral dat "vlot" gebruiken van een Mac. Ik ben onlangs ook overgeschakeld en wat me onmiddellijk opviel was :
                - m'n iMac start véél sneller op
                - sluit veel sneller af
                - werkt veel vlotter dan windows
                - ik werk nu enkele maanden met Apple en heb (ik hou nu hout vast) nog geen enkele foutmelding gekregen
                - de magic mouse : zaaaaaalig gewoon
                - een "net" toetsenbord, en geen vuilbak

                Ik werk veel met grafische programma's en dit werkt op een iMac naar mijn mening veel aangenamer.

                Nee, ik dacht niet dat ik ooit nog terug ga naar windows ...

                Comment


                • #68
                  Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                  Pol: ik noem dat dan ook geen foutmelding, alleen een onnodige en overbodige (copieuze) melding... Dingen als 'DHCP' ken ik niet en dus zou ik al goed moeten zoeken om dat in te stellen (maar dus geef je toe dat je onder de motorkap moet!) Het enige wat me interesseert: werkt het? En als het werkt moet ik geen meldingen daaromtrent. Ik kan me zo voorstellen dat ik zo'n melding kan afzetten, maar, wederom, dan moet ik de motorkap openen. Dat is wat ik archaïsch noem: bij de Mac werkt het gewoon, zonder dat ik storende zegevieringen moet zien verschijnen...

                  En wat de hardware betreft: kan zijn, maar ik heb mijn PC toendertijd in elkaar laten steken door mijn broer, die dagelijks zo'n dinges doet. Ik mag veronderstellen dat hij weet wat hij koopt? En hoe verklaar je trouwens dat die PC eerst een jaar (of zo) goed heeft gewerkt (je hoort me niet 'probleemloos' noemen, want dat was het bepaald niet, maar hij werkte wel) en daarna ineens BSOD's gaf, ook als alle hardware vervangen was...? Mijn broer is zelf ook anti-Mac, en iedere keer dat hij zegt dat een PC ook probleemloos kan werken (bewonder de nuance), dan vertel ik hem over die PC. Het enige antwoord dat hij daarop heeft is dat ik geen geluk had. Ach zo? Met een PC moet je dus geluk hebben????

                  Maar goed: ik ben hier niet om je te overtuigen... Wat mij betreft werk je verder met PC's, maar sta me wel toe ze archaïsch te noemen, want dat is namelijk mijn mening.
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #69
                    Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                    DHCP is juist die manier (eigenlijk is het een protocol, maar dat doet niet niets terzake) dat ervoor zorgt dat je netwerkinstellingen automatisch gebeuren. Daar hoef je dus niets voor in te stellen. het besturingssysteem doet daar niets aan : dat werkt automatisch.
                    Als het over PC's gaat heb ik liever dat er zo weinig mogelijk automatisch gebeurt (een beetje onder het motto : wat je zelf doet, doe je beter), en dus gebruik ik geen DHCP...

                    Als je eens "archaïsch" wil zien, moet je maar eens echt met linux leren werken. En liefst een server versie. En plaats daar dan eens Windows server 2008 naast. Linux werkt misschien sneller, maar servers instellen via de commando-prompt : dat is archaïsch... (waar zat dat config-file-ke weer)... Die commando-prompt is toch zo krachtig, meneer.
                    Een windows-PC moet evengoed probleemloos werken. En dat is echt geen kwestie van geluk. Persoonlijk heb ik op zowat 20 jaar werken met windows nog altijd geen noemenswaardige problemen gehad...
                    Ik heb in een ver verleden nog 13 maanden met OS 9 gewerkt, en voor mij was dat archaïsch... OS X is gelukkig VEELLLLL beter...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #70
                      Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      ... wat je zelf doet, doe je beter)
                      ... maar servers instellen via de commando-prompt : dat is archaïsch....
                      vertaling: "ik wil graag zoveel mogelijk zelf doen maar t mag niet te moeilijk zijn"
                      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                      - Isaac Asimov-

                      Comment


                      • #71
                        Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Als het over PC's gaat heb ik liever dat er zo weinig mogelijk automatisch gebeurt (een beetje onder het motto : wat je zelf doet, doe je beter),
                        Met andere woorden: je zit graag onder de motorkap...?
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #72
                          Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Met andere woorden: je zit graag onder de motorkap...?
                          Ik ben nog netwerbeheerder geweest op 1 van mijn vorige werken : dus nee, ik heb daar geen problemen mee...
                          Langs de andere kant : ik zit bijna nooit onder die motorkap : ik stel mijn PC in zoals ik het wil, en dat is het.
                          Als het 1 keer goed is, dan is het goed hé. Voor mij dient een pc om er nuttige dingen mee te doen...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #73
                            Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                            vertaling: "ik wil graag zoveel mogelijk zelf doen maar t mag niet te moeilijk zijn"
                            Waarom kan je een window server installeren, quasi zonder het toetsenbord nodig te hebben ? Veel meer dan een login scriptje hoef je niet te schrijven.
                            Al eens een linux server geïnstalleerd ??? T'is beter om je muis links te laten liggen dan.

                            Eigenlijk geef je met je opmerking toe, dat windows nog zo moeilijk niet kan zijn hé...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #74
                              Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              En wat is er allemaal arachaïsch aan Windows ?
                              Is ergens wel vreemd : voor de 1 is het archaïsch, en de ander heeft een probleem dat ze de "vernieuwtijd" tussen de windows-versies nu ingekort hebben.
                              Ah maar die heeft dan ook al door dat het verschil tussen Vista en W7 ook maar een pelleke is, en elk jaar voor een pelleke betalen geraakt iedereen wel eens beu. Tenslotte draai ik al mee van in de tijd van NT4, dan weet ej wat archaïsch betekent.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                DHCP is juist die manier (eigenlijk is het een protocol, maar dat doet niet niets terzake) dat ervoor zorgt dat je netwerkinstellingen automatisch gebeuren. Daar hoef je dus niets voor in te stellen. het besturingssysteem doet daar niets aan : dat werkt automatisch.
                                Als het over PC's gaat heb ik liever dat er zo weinig mogelijk automatisch gebeurt (een beetje onder het motto : wat je zelf doet, doe je beter), en dus gebruik ik geen DHCP...

                                Als je eens "archaïsch" wil zien, moet je maar eens echt met linux leren werken. En liefst een server versie. En plaats daar dan eens Windows server 2008 naast. Linux werkt misschien sneller, maar servers instellen via de commando-prompt : dat is archaïsch... (waar zat dat config-file-ke weer)... Die commando-prompt is toch zo krachtig, meneer.
                                Een windows-PC moet evengoed probleemloos werken. En dat is echt geen kwestie van geluk. Persoonlijk heb ik op zowat 20 jaar werken met windows nog altijd geen noemenswaardige problemen gehad...
                                Ik heb in een ver verleden nog 13 maanden met OS 9 gewerkt, en voor mij was dat archaïsch... OS X is gelukkig VEELLLLL beter...
                                En als je nog een stap tussenin wil.. kies dan gewoon voor Windows 2008 Server Core.
                                Heerlijk om te configureren, maar wel voor 90% via de CLI.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X