Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple-computer versus Windows-computer !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

    Oorspronkelijk geplaatst door Derryy Bekijk bericht
    Hallo,

    Waarschijnlijk een veel gestelde vraag ! Waarom zou ik een Apple kopen en geen Windows-computer of omgekeerd ! Ik ga in de richting van m'n eerst Apple, met nog veel twijfels. Vraag me juist af waarom de meeste onder ons geen Apple hebben.
    Kreeg en demo in de Fnac van Apple en ik was onder de indruk !
    Ben sedert twee weken op een Macbook pro aan de slag, mijn nieuwe quad windows 7 word verkocht. Een van de eerste zaken die ik bekeken heb is om toch maar een windows in VMware of Parallels of zo te draaien, want ik zou misschien niet alle software vinden onder Apple. In de praktijk mis ik nog niets, ok, alleen BDsizer en IDdownloader (en die laatste heb ik zelfs gekocht maar ik gun het Hert van harte).
    Snel ter beschikking, snel werken, progs openen zich sneller (behalve Office voor Mac van Microsoft, toevallig). Lightroom: 10 seconden, op WIN7 een halve tot 1 minuut met dubbel zoveel ram ter beschikking.
    Manipuleren met de multitouchpad, 1 vinger, 2 vingers, 3 vingers, 4 vingers, wonderfull.
    Iets of wat geworsteld met de instellingen van de Canon printer, maar 't was het manneke. :-)
    Trouwens, entourage werkt beter in RPC over HTTP dan Outlook met mijn Exchnage server, leg dat eens uit Bill.

    Maar vooral 7 uur op een batterij, effectief getest, 7 uur.

    Comment


    • #17
      Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

      Begint dat gezeik weer over een "apple" en een "pc"?

      Het zijn beiden PC's ( Personal Computers)!

      AV,

      Fonzarelli.

      Comment


      • #18
        Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

        Oorspronkelijk geplaatst door fonzarelli Bekijk bericht
        Begint dat gezeik weer over een "apple" en een "pc"?

        Het zijn beiden PC's ( Personal Computers)!

        AV,

        Fonzarelli.
        Boenk er op!

        Ik heb zo jonge gasten ooit horen praten. Die schreven niet met een vulpen maar met een Waterman.

        Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #19
          Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

          Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
          Omdat je makkelijker aan software komt van een pc dan van een mac in mijn geval en dat je een pc kunt upgraden zonder heel het handeltje te moeten verkopen. Zoals de eventueele upgrade naar BlueRay.... DVD eruit BlueRay erin..... opgelost. Veel goedkoper dan je dit bij een mac zou doen.

          Mijn pc's werken prima enkel het design is er niet bij maar dat stoort me eigenlijk niet echt, kast onder het bureau en toetsenbord erboven... kijk immers niet echt veel onder de tafel
          2 macs zijn nooit hetzelfde uiteraard. Een mac pro kan je dan weer wel upgraden, alles zit in een tower, ze zijn alleen "ietsje" duurder .

          Ach niets valt goed te praten, ieder moet gewoon voor zich de keuze maken.
          Ik heb er 17 jaar mee gewacht en nu een klein jaartje een super-tevreden gebruiker.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #20
            Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
            2 macs zijn nooit hetzelfde uiteraard. Een mac pro kan je dan weer wel upgraden, alles zit in een tower, ze zijn alleen "ietsje" duurder .

            Ach niets valt goed te praten, ieder moet gewoon voor zich de keuze maken.
            Ik heb er 17 jaar mee gewacht en nu een klein jaartje een super-tevreden gebruiker.
            Vind ook dat er een verschil tussen thuis en op werk.
            Vroeger op het werk was dit met Windows NT 4. Nooit problemen gehad.
            (al lang geleden he )
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Waarom hebben de meesten een PC en geen Apple?
              Omdat de PC er veel eerder was dan de Apple.
              Echt?
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

              Comment


              • #22
                Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                Ik denk dat als je je echt afvraagt waarom de Windows computer meer in de huiskamer staat dan de Apple computer, dien je een beetje de geschiedenis in te duiken.

                Eerst was er de IBM PC zonder grafische schil, en kort daarna de eerste Apple Macintosh met grafische schil. Beiden waren duur. Thuisgebruikers hadden "home computers", zoals de Commodore 64/128 en Amiga, MSX, enz...

                Mensen begonnen die computers op hun werk te gebruiken, en wilden thuis ook met de computer werken en wat meer productievere dingen doen dan spelletjes spelen. Terzelfdertijd werden PC's massaal gekloond (eerst door Compaq, dan door anderen...) en werden spotgoedkoop terwijl de IBM's en Apple's duur bleven. Mensen kochten dus een wit product waar ze dezelfde software mee konden gebruiken als op het werk. Studenten begonnen die dingen te gebruiken voor hun eindwerk, spelletjes werden ervoor geschreven.

                En de producten die Mac OS draaiden bleven duur, want ze konden alleen bij Apple gekocht worden. En buiten de grafische industrie heeft Apple nooit echt aangesproken bij de zakelijke gebruikers.

                En stilaan veranderde de wereld weer. IBM doet geen PC's meer, verschillende merken produceren kwaliteits-PC's, de zelfbouwmarkt slinkt, Apple producten zijn betaalbaarder (want ze gebruiken dezelfde componenten), maar de marktpenetratie is nog niet veel veranderd. Alhoewel, nu Apple een hit heeft met de iPod en de iPhone, en dankzij het Web en de platformonafhankelijkheid die ermee gepaard gaat, zijn er meer en meer mensen die het "licht" hebben gezien.

                Apple producten zijn nog steeds duurder dan vergelijkbare producten, maar je krijgt er iets voor terug: net dat tikkeltje afwerking meer.
                pixelpusher

                Comment


                • #23
                  Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                  Tja, had Steve Jobs niet zo'n onverbiddelijke koppigaard geweest en kloon-Apples toegelaten hebben, dan had de computerwereldwereld er hoogstwaarschijnlijk helemaal anders uitgezien.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Tja, had Steve Jobs niet zo'n onverbiddelijke koppigaard geweest en kloon-Apples toegelaten hebben, dan had de computerwereldwereld er hoogstwaarschijnlijk helemaal anders uitgezien.
                    Ik denk dat, gelukkig voor de mac gebruikers, juist omdat jobs hardware en software niet gescheiden wil zien je nu eenmaal aan een systeem komt dat echt goed (kan) draaien.

                    Petje af voor windows dat het met eender welk stukje hardware moet kunnen werken wat er maar ter wereld bestaat. De vraag is alleen, HOE werkt het soms.

                    Nee, geef mij dan maar een systeem met uitgekiende hardware waarvan het hardware gedeelte en het software gedeelte perfect hand in hand gaan.
                    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Ik denk dat als je je echt afvraagt waarom de Windows computer meer in de huiskamer staat dan de Apple computer, dien je een beetje de geschiedenis in te duiken.

                      Eerst was er de IBM PC zonder grafische schil, en kort daarna de eerste Apple Macintosh met grafische schil. Beiden waren duur. Thuisgebruikers hadden "home computers", zoals de Commodore 64/128 en Amiga, MSX, enz...

                      Mensen begonnen die computers op hun werk te gebruiken, en wilden thuis ook met de computer werken en wat meer productievere dingen doen dan spelletjes spelen. Terzelfdertijd werden PC's massaal gekloond (eerst door Compaq, dan door anderen...) en werden spotgoedkoop terwijl de IBM's en Apple's duur bleven. Mensen kochten dus een wit product waar ze dezelfde software mee konden gebruiken als op het werk. Studenten begonnen die dingen te gebruiken voor hun eindwerk, spelletjes werden ervoor geschreven.

                      En de producten die Mac OS draaiden bleven duur, want ze konden alleen bij Apple gekocht worden. En buiten de grafische industrie heeft Apple nooit echt aangesproken bij de zakelijke gebruikers.

                      En stilaan veranderde de wereld weer. IBM doet geen PC's meer, verschillende merken produceren kwaliteits-PC's, de zelfbouwmarkt slinkt, Apple producten zijn betaalbaarder (want ze gebruiken dezelfde componenten), maar de marktpenetratie is nog niet veel veranderd. Alhoewel, nu Apple een hit heeft met de iPod en de iPhone, en dankzij het Web en de platformonafhankelijkheid die ermee gepaard gaat, zijn er meer en meer mensen die het "licht" hebben gezien.

                      Apple producten zijn nog steeds duurder dan vergelijkbare producten, maar je krijgt er iets voor terug: net dat tikkeltje afwerking meer.
                      Uw geschiedenis klopt niet! Er was voor de IBM PC, nog de Apple computer! Apple heeft zelfs nog in een reclame-campagne IBM verwelkomt! En volgens mij vergeet je ook nog de Lisa!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Tja, had Steve Jobs niet zo'n onverbiddelijke koppigaard geweest en kloon-Apples toegelaten hebben, dan had de computerwereldwereld er hoogstwaarschijnlijk helemaal anders uitgezien.
                        Apple heeft ooit clonen toegelaten! En idd, moest hij het verder toegelaten hebben, zou de compterwereld er anders uitgezien hebben, ze zouden volgens mij enkel Windows bestaan!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk bericht
                          Uw geschiedenis klopt niet! Er was voor de IBM PC, nog de Apple computer! Apple heeft zelfs nog in een reclame-campagne IBM verwelkomt! En volgens mij vergeet je ook nog de Lisa!
                          De Mac die je vandaag in de winkel ligt, stamt niet af van de Apple computer. De Apple, en de Apple II waren home computers. De Apple Lisa was een commerciele ramp, en als we alle commerciele rampen gaan opsommen dan gaan we nog lang kunnen discussieren.

                          Mij ging het erom aan te tonen waar de huidige Windows computer en Mac computer vandaan komen. De originele Apple is daarin irrelevant, imho.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            De Mac die je vandaag in de winkel ligt, stamt niet af van de Apple computer. De Apple, en de Apple II waren home computers. De Apple Lisa was een commerciele ramp, en als we alle commerciele rampen gaan opsommen dan gaan we nog lang kunnen discussieren.

                            Mij ging het erom aan te tonen waar de huidige Windows computer en Mac computer vandaan komen. De originele Apple is daarin irrelevant, imho.
                            Ik citeer u:
                            "Eerst was er de IBM PC zonder grafische schil, en kort daarna de eerste Apple Macintosh met grafische schil. Beiden waren duur. Thuisgebruikers hadden "home computers", zoals de Commodore 64/128 en Amiga, MSX, enz...
                            "

                            Dit is niet juist! Er was eerst de Apple computer en dan de IBM PC!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              De Mac die je vandaag in de winkel ligt, stamt niet af van de Apple computer. De Apple, en de Apple II waren home computers. De Apple Lisa was een commerciele ramp, en als we alle commerciele rampen gaan opsommen dan gaan we nog lang kunnen discussieren.

                              Mij ging het erom aan te tonen waar de huidige Windows computer en Mac computer vandaan komen. De originele Apple is daarin irrelevant, imho.
                              Inderdaad, tegenwoordig is dat pc hardwarde met een unix besturingssysteem erop. Dus allen tijdelijk overschalen naar linux en er is geen discussie meer over apple vs microsoft

                              Enfin, met zo een topic vraag ik mij af aan hoeveel pagina's reacties we gaan komen.

                              -c

                              Comment


                              • #30
                                Re: Apple-computer versus Windows-computer !!

                                Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk bericht
                                Ik citeer u:
                                "Eerst was er de IBM PC zonder grafische schil, en kort daarna de eerste Apple Macintosh met grafische schil. Beiden waren duur. Thuisgebruikers hadden "home computers", zoals de Commodore 64/128 en Amiga, MSX, enz...
                                "

                                Dit is niet juist! Er was eerst de Apple computer en dan de IBM PC!
                                Lees eens deftig wat je van me citeert: ik heb het over de Apple Macintosh, niet de Apple computer.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X