Re: Winterbanden.
als jij op 100m, droog wegdek, 'n wagen niet stabiel krijgt....daar stel ik me toch vragen bij wat voor model range rover dat dit was en bij welke snelheid
Het was op de Turnhoutsebaan toen mocht je nog drie rijvakken gebruiken en mocht je nog 90km rijden wat ik ook deed.
Ik zag een auto komen uit een zijbaantje die normaal moest stoppen maar die had me blijkbaar niet gezien ofzo. De auto reed vlak voor me op de baan en ik moest dus echt een snok aan het stuur geven waarbij ik op twee wielen ging en toen na corectie naar den andere kant op twee wielen ging ik heb op alle drie de rijvakken geweest.
Met een luxe voertuig had dit nooit gebeurd door het veel lagere zwaartepunt.
Ik heb ergens eens een studie gelezen over SUV 4X4 en kamionettes en daar kwam overal uit dat die eens zo veel kans maken om over kop te gaan.
Een 4X4 enz geeft een zeer veilig gevoel maar als je plots moet uit wijken komt er wel iets vies om de hoek kijken namelijk dat hoog zwaartepunt.
Probeer het zelf maar eens uit rijd maar eens 90km en geef maar eens een snok aan je stuur. Hier in het dorp was er ene die een paar maand geleden wegreed met een 4X4 en na nog geen 100m bij de pastoor de poort er uit reed en dan nog vluchtmisdrijf pleegde ook terwijl hij hier een straat verder woont. hij is gepakt ook hoor.
Dus die zal zeker niet op de paan geplakt hebben.
Het type Range Rover weet ik niet meer want mijn baas heeft er drie gehad, en aan ervaring ligt het ook niet want ik heb zowat met alles gereden van trotenet tot Ferrarri 400 met twaalf cylinders en twaalf carburators tot buldozers op banden en rupsen en kamion trekker en grondwagen.
als jij op 100m, droog wegdek, 'n wagen niet stabiel krijgt....daar stel ik me toch vragen bij wat voor model range rover dat dit was en bij welke snelheid
Het was op de Turnhoutsebaan toen mocht je nog drie rijvakken gebruiken en mocht je nog 90km rijden wat ik ook deed.
Ik zag een auto komen uit een zijbaantje die normaal moest stoppen maar die had me blijkbaar niet gezien ofzo. De auto reed vlak voor me op de baan en ik moest dus echt een snok aan het stuur geven waarbij ik op twee wielen ging en toen na corectie naar den andere kant op twee wielen ging ik heb op alle drie de rijvakken geweest.
Met een luxe voertuig had dit nooit gebeurd door het veel lagere zwaartepunt.
Ik heb ergens eens een studie gelezen over SUV 4X4 en kamionettes en daar kwam overal uit dat die eens zo veel kans maken om over kop te gaan.
Een 4X4 enz geeft een zeer veilig gevoel maar als je plots moet uit wijken komt er wel iets vies om de hoek kijken namelijk dat hoog zwaartepunt.
Probeer het zelf maar eens uit rijd maar eens 90km en geef maar eens een snok aan je stuur. Hier in het dorp was er ene die een paar maand geleden wegreed met een 4X4 en na nog geen 100m bij de pastoor de poort er uit reed en dan nog vluchtmisdrijf pleegde ook terwijl hij hier een straat verder woont. hij is gepakt ook hoor.
Dus die zal zeker niet op de paan geplakt hebben.
Het type Range Rover weet ik niet meer want mijn baas heeft er drie gehad, en aan ervaring ligt het ook niet want ik heb zowat met alles gereden van trotenet tot Ferrarri 400 met twaalf cylinders en twaalf carburators tot buldozers op banden en rupsen en kamion trekker en grondwagen.
Comment