Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Winterbanden.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    In de States spreekt men ook nog van "All Season Tires". Wat de nuance is weet ik niet zo goed, maar blijkbaar is er voor elke situatie wel iets.

    Groetjes,
    Pol.
    Lees het bericht van Ann75 #11 uit Canada. Dan snap je het wel.

    Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #92
      Re: Winterbanden.

      Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
      Naar het schijnt zijn er grote verschillen tussen de verschillende types/merken winterbanden...

      Zelf heb ik ook een achterwielaangedreven wagen met redelijk ver afgesleten banden. Vertrekken op gladde ondergrond wil nog wel lukken (soms met het nodige gepruts: 2e versnelling en handrem heel geleidelijk lossen). Rijden in verse sneeuw was gisteren echter niet te doen: De weerstand van de sneeuw is groter dan de kracht die de wielen op de grond kunnen afzetten...

      Aangezien ik dus toch mijn banden moet wisselen, dacht ik aan Continental's TS830. Iemand ervaring mee? Tenslotte moet de wagen ook tijdens de gewone (droge/regen) winterdagen nog betrouwbaar blijven
      Over Continentals hoor ik veel goeds. Persoonlijk rijd ik met Goodyears en deze zijn ook zeer goed. Maken geen abnormaal rolgeluid en zijn bij regenweer ook buitengewoon goed. De Michelins zijn, zoals altijd trouwens, ook zeer goed, maar wel bij de duurdere.
      Misschien ook eens ten rade gaan bij je autodealer. Meestal past een bepaalde band ook beter bij een bepaald merk.
      Bij BMW zijn er jaarlijks bvb. zeer interessante promoties op winterbanden. Je moet dus voor een betere prijs absoluut niet meer naar de bandencentrale gaan. Want daar wordt wel eens boerebedrog toegepast.

      Groetjes,
      pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #93
        Re: Winterbanden.

        Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
        Aangezien ik dus toch mijn banden moet wisselen, dacht ik aan Continental's TS830. Iemand ervaring mee? Tenslotte moet de wagen ook tijdens de gewone (droge/regen) winterdagen nog betrouwbaar blijven
        Dat worden ook mijn volgende exemplaren

        Comment


        • #94
          Re: Winterbanden.

          Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
          Naar het schijnt zijn er grote verschillen tussen de verschillende types/merken winterbanden...
          Aangezien ik dus toch mijn banden moet wisselen, dacht ik aan Continental's TS830. Iemand ervaring mee? Tenslotte moet de wagen ook tijdens de gewone (droge/regen) winterdagen nog betrouwbaar blijven
          Volgens de "ANWB test winterbanden 2009" zijn de Continental TS830 het beste in de sneeuw.
          Volgens deze test presteert echter de Goodyear Ultragrip 7 beter bij regenweer.

          Maandagavond op de parking hadden de meeste collegas problemen om te vertrekken in de sneeuwlaag van bijna 15cm. Ikzelf met Continentals en voorwielaandrijving de handrem opgetrokken, stuur volledig ten einde gedraaid en alzo terplaatse een 180 graden bocht gemaakt zonder enig doorslippen van de voorwielen. Om de afgunst nog wat groter te maken dit showke nog eens herhaald in de andere richting.
          Spijtig genoeg voor de collegas die nu ook TS830 willen zijn deze in de buurt uitverkocht en pas terug leverbaar vanaf 28 december.
          Bij het remmen op bijna droge kasseien heb ik wel de indruk dat de ABS nogal snel in werking komt (ofwel ben ik nu te overmoedig en durf ik nu harder op het rempedaal duwen)

          Comment


          • #95
            Re: Winterbanden.

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Bedankt !!!
            Dit zal voor velen een opheldering betekenen .

            Groetjes,
            Pol
            Er zijn ook wagens waar bij hard remmen naar stilstand automatisch de vier knipperlichten ingeschakeld.
            Ook het systeem waar bij het gebruik van de pinker het bijpassende mistlicht vooraan aangaat is bestaande maar niet op alle wagens van toepassing.
            Er zijn ook wagens waar bij kort stoppen (hard remmen) enkel het derde stoplicht gaat knipperen.
            Het bestaat allemaal maar is niet altijd op elke wagen toegepast.
            Hetgeen jij bedoelt zijn "adaptieve remlichten".
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #96
              Re: Winterbanden.

              WINTERBANDEN VERPLICHTEN NET ALS IN DUITSLAND! en zoals in een aantal wintersportlanden waaronder Oostenrijk.

              Ik ben dus, hoe raadt je het, fervent voorstander van winterbanden!
              Iedereen zou zo'n setje moeten aanschaffen om zichzelf en andere
              weggebruikers te beschermen.

              Al de ellende van de afgelopen week is mede doordat er bijna geen voertuigen
              van winterbanden voorzien zijn.
              De grote massa roept in koor; die strooidiensten toch hé, zijn ze weeeeeral te laat met stooien...
              Oké, ik geef toe dat ze niet van de rapste zijn maar ik vindt dat ze prachtig werk leveren zeker als je ziet met welk 'verouderd' materiaal ze de baan op moeten.
              Kijk eens naar onze buurlanden, daar hebben ze tenminste deftig materiaal.

              Ik vindt het hoegenaamd zeer spijtig dat alle vingers in de richting van de strooidiensten wijzen en dat ze alle verantwoordelijkheden/beschuldigingen in hun schoenen schuiven.
              Dat is natuurlijk altijd de meest korte en gemakzuchtige manier van doen/denken; de schuld afschuiven op een ander.

              Maar als ik dan wagens door een 15cm hoge sneeuwlaag zie rijden op hun 19duims
              licht aluminium zomervelgen heb ik daar toch mijn bedenkingen bij...
              en het zijn dus net diegene die meest hevig afschieten op onze stooidiensten.

              Wanneer je éénmalig investeert in een setje winterbanden hoef je niet langer razendkwaad te zijn/worden en da's beter voor uw eigen gezondheid.

              Ik rij al enkele winters (alle maanden met een 'R' in) op Semperit winterbanden rond en ben daar dik tevreden mee.
              Nog nooit geschoven, eender welke helling rij ik vlotjes naar boven, wegligging is veel beter en vaster en daar waar de sukkelaars met zomerbanden amper 30km/h halen
              kan je voorbijsteken tegen de normale toegelaten snelheid.

              tot zover mijn bijdrage
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #97
                Re: Winterbanden.

                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                [B]
                Nog nooit geschoven, eender welke helling rij ik vlotjes naar boven, wegligging is veel beter en vaster en daar waar de sukkelaars met zomerbanden amper 30km/h halen kan je voorbijsteken tegen de normale toegelaten snelheid.
                Ik hoop dat je dat als een grapje schrijft.
                Als je tegen 120km/h door 15 cm sneeuw rijdt ben je geen sukkelaar, maar een idioot.

                Comment


                • #98
                  Re: Winterbanden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Ik hoop dat je dat als een grapje schrijft.
                  Als je tegen 120km/h door 15 cm sneeuw rijdt ben je geen sukkelaar, maar een idioot.
                  Niet tegen 120km/h nee, maar 70km/h lukt vrij aardig...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Winterbanden.

                    en voor de twijfelaars onder ons:

                    De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.

                    De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.



                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                      en voor de twijfelaars onder ons:

                      De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.

                      De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.



                      Leuk om te zien dat mijn Fulda Kristall winderbanden het maximum der punten heeft
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • Re: Winterbanden.

                        Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                        [B]
                        Ik rij al enkele winters (alle maanden met een 'R' in) op Semperit winterbanden rond en ben daar dik tevreden mee.
                        September een wintermaand?

                        Mvg.
                        Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • Re: Winterbanden.

                          September lijkt mij extreem vroeg. Hier gaan ze pas eind nov, begin dec op de wagen.
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • Re: Winterbanden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                            Niet tegen 120km/h nee, maar 70km/h lukt vrij aardig...
                            Dan denk ik dat ik veiliger rij met "verse" zomerbanden aan 60 km./h dan jij met je winterbanden aan 70 km/h...
                            Zelfs met winterbanden zijn harde sneeuw of ijzel geen omstandigheden waar je met de normale snelheden kan overrijden. Winterbanden zorgen voor meer grip op glad wegdek bij koude temperatuur, maar ook niet overdrijven hé...

                            Het verschil op sneeuw bij remmen aan 50 km/h is ongeveer 8 m. (35 m. i.p.v. 43 m.)
                            Bij ijzel wordt dat verschil wel een pak groter.

                            Er is dus een verschil, maar er bestaan Fysische limieten, die je niet mag overschrijden...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: Winterbanden.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                              September lijkt mij extreem vroeg. Hier gaan ze pas eind nov, begin dec op de wagen.
                              Inderdaad, ik volg gewoon wat de weerberichten, en mijn winterbanden gaan er pas op als ik het zinnig vind, zoals nu een tweetal weken geleden.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden.

                                In de loop van het jaar banden moeten wisselen. Ik vraag prijs in een bandencentrale voor Michelins: 75 euro per band. (Audi A3 van 2001)
                                Ik bied me aan bij die bandecentrale en de technieker vraagt mij: "wens je all seasons banden" ? Ik antwoord bevestigend, en ik vraag me af wat de meerprijs gaat zijn.
                                Ik zie wel dat er op die banden "Tyfoon" staat.
                                Bij afrekening moet ik..... 62 euro per band betalen. Aangename verrassing.

                                Ik ben dan toch eens gaan kijken op internet wat voor banden men nu eigenlijk geplaatst heeft. Blijkt om Chinese banden te gaan waar de meest uiteenlopende beoordelingen van te vinden zijn: van "uitzonderlijke prijs-kwaliteit" tot" rotslecht".

                                Ik ben door omstandigheden uitzonderlijk veel op de baan geweest de laatste dagen, zelfs midden in de hevige sneeuwval van zondag, en ik moet zeggen: ik ben nog geen millimeter geslipt.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X