Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Opwarming van de aarde ?

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    knap, maar...
    nu nog 95% van de mensheid (mensdom) van deze visie overtuigen
    Yep, start maar in Afrika.
    Vergeet ook India niet en andere Zuiderse landen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #47
      Re: Opwarming van de aarde ?

      Nice comment Cheeta!

      Mijn visie na het bekijken en lezen van docu's, boeken enz van believers en non- believers:

      De opwarming is een natuurlijk fenomeen dat zich om de x-aantal (duizend? miljoen?) jaren voordoet net zoals zovele andere fenomenen waaraan de aarde onderhevig is.
      Alleen is het zo dat door allerlei menselijke factoren deze opwarming misschien net iets sneller gaat dan het normale proces.
      Bij elke verandering weet deze planeet (lees: de natuur) zich te redden en zich aan te passen, maar het zijn de bewoners die de pineut zijn.
      Neem nu de dinosaurussen, die hebben een immense klimaatsverandering ook niet overleefd. En dit zonder tussenkomst van de (moderne) mens.
      Hetzelfde staat volgens mij de vooral mens en daarnaast verscheidene dieren die we nu kennen te gebeuren.

      Neem nu als voorbeeld de gebieden in en rond Tsjernobyl:
      De natuur, zowel de planten als de dieren hebben er zich aangepast en leven er nu hun gewone gangetje terwijl de mensen die er wonen gezondheidsklachten hebben.
      De mens is gewoonweg niet sterk genoeg (meer) om zich aan grote veranderingen aan te passen.

      De overbevolking, zou dat geen oorzaak kunnen zijn?
      In de plaats van oplossingen te zoeken gaat de mens z'n medemens nog wat afpersen ook. Plots kunnen we 'groene' energie aan huis krijgen, moet je dit of dat op straffe van een boete, wordt de grote commercie van de elektrische wagen tegengehouden door de aardoliebedrijven, enz....
      Kweek maar kinderen bij, kassa kassa voor deze jongens!


      En dan is er nog die docu die ik een maand geleden heb gezien op National Geographic ivm het magnetische Noorden dat ook aan het opschuiven is. Wie weet welke gevolgen dit nog gaat hebben en op welke manier ze de mens dan weer afpersen..... (nog iemand die deze docu gezien heeft?)

      Och ja, my 2 cents

      Comment


      • #48
        Re: Opwarming van de aarde ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
        Nice comment Cheeta!

        Mijn visie na het bekijken en lezen van docu's, boeken enz van believers en non- believers:

        De opwarming is een natuurlijk fenomeen dat zich om de x-aantal (duizend? miljoen?) jaren voordoet net zoals zovele andere fenomenen waaraan de aarde onderhevig is.
        Alleen is het zo dat door allerlei menselijke factoren deze opwarming misschien net iets sneller gaat dan het normale proces.
        Bij elke verandering weet deze planeet (lees: de natuur) zich te redden en zich aan te passen, maar het zijn de bewoners die de pineut zijn.
        Neem nu de dinosaurussen, die hebben een immense klimaatsverandering ook niet overleefd. En dit zonder tussenkomst van de (moderne) mens.
        Hetzelfde staat volgens mij de vooral mens en daarnaast verscheidene dieren die we nu kennen te gebeuren.

        Neem nu als voorbeeld de gebieden in en rond Tsjernobyl:
        De natuur, zowel de planten als de dieren hebben er zich aangepast en leven er nu hun gewone gangetje terwijl de mensen die er wonen gezondheidsklachten hebben.
        De mens is gewoonweg niet sterk genoeg (meer) om zich aan grote veranderingen aan te passen.

        De overbevolking, zou dat geen oorzaak kunnen zijn?
        In de plaats van oplossingen te zoeken gaat de mens z'n medemens nog wat afpersen ook. Plots kunnen we 'groene' energie aan huis krijgen, moet je dit of dat op straffe van een boete, wordt de grote commercie van de elektrische wagen tegengehouden door de aardoliebedrijven, enz....
        Kweek maar kinderen bij, kassa kassa voor deze jongens!


        En dan is er nog die docu die ik een maand geleden heb gezien op National Geographic ivm het magnetische Noorden dat ook aan het opschuiven is. Wie weet welke gevolgen dit nog gaat hebben en op welke manier ze de mens dan weer afpersen..... (nog iemand die deze docu gezien heeft?)

        Och ja, my 2 cents
        ja, ikke, ging over 21-12-2012
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #49
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Ah? Dat heb ik dan even gemist, ik dacht dat het over 'serieuzere' zaken ging.

          Comment


          • #50
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
            Ah? Dat heb ik dan even gemist, ik dacht dat het over 'serieuzere' zaken ging.
            NGC heeft de link gemaakt met de film, maar het was toch onwaarschijnlijk, toch, de omkering van de polen zal ooit gebeuren, dat wel. Maar staat totaal los van G.W.
            edit, soms hebben serieuze zaken een lokmiddel ( titel) nodig om kijkers te lokken hé.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #51
              Re: Opwarming van de aarde ?

              Ik ga de opwarming niet ontkennen maar ik ben er vrijwel zeker van dat de mens hieraan niets kan doen. CO2 maakt slechts 3,5 procent uit van alle broeikasgassen. Van die 3,5 procent wordt 3 procent veroorzaakt door de mens. En die 3 procent wil men in Kopenhagen verminderen met 10 of 20 %. Heeft iemand al eens uitgerekend wat 10 of 20 procent van 3 procent van 3,5 procent is ? Kopenhagen gaat honderden miljarden dollars vragen, geld dat niet meer besteed kan worden aan bestrijding van armoede, ziekten of andere grote wereldproblemen, en de invloed op het klimaat gaat niet eens merkbaar zijn.
              Last edited by Ludovicus; 16 december 2009, 17:52. Reden: spelling

              Comment


              • #52
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.


                edit, verkeerd topic 1
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #53
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                  Ik ga de opwarming niet ontkennen maar ik ben er vrijwel zeker van dat de mens hieraan niets kan doen. CO2 maakt slechts 3,5 procent uit van alle broeikasgassen. Van die 3,5 procent wordt 3 procent veroorzaakt door de mens. En die 3 procent wil men in Kopenhagen verminderen met 10 of 20 %. Heeft iemand al eens uitgerekend wat 10 of 20 procent van 3 procent van 3,5 procent is ? Kopenhagen gaat honderden miljarden dollars vragen, geld dat niet meer besteed kan worden aan bestrijding van armoede, ziekten of andere grote wereldproblemen, en de invloed op het klimaat gaat niet eens merkbaar zijn.
                  Dikke onzin Ludo.
                  En sorry dat dit mijn eerste zin is
                  Veertig jaar geleden was er al sprake van armoede, ziekten of andere grote wereldproblemen.
                  Ik denk aan de zwarte kindjes met dikke buikjes en vliegen in hun ogen.
                  De beelden van nu zijn dezelfde als die van 40 jaar geleden.

                  Wat heeft men daar intussen aan gedaan?
                  Nada.

                  Kongo is voor ons het betere voorbeeld.
                  En toen Karel van de VLD iets kwijt wilde over de toestand, moest hij op het matje komen.
                  Hou zou je zelf zijn als je weet dat Kabila en co. zich meer druk maken over villa's
                  en het aantal kamers...
                  Of over wie x-aantal Mercedesen kan beschikken.
                  Zo zijn die gasten daar bezig.
                  En voor de rest wordt Kongo en de rest van Afrika geplunderd door het Westen.
                  En iedereen weet dit.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #54
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                    .... wie gaan we hiervoor uitroeien?

                    Misschien is het wat simpel maar 6 miljard mensen met een gemiddelde ecologische voetafdruk waarde "E" of 10 miljard mensen met een gemiddelde "eco-voet" van "E/2" is nog een deftige winst. Alleen zullen we dan vééél moeten opofferen.
                    Aangezien het menselijk is niet te wilen afbouwen of inleveren zal dit leiden tot conflicten. Sommige breukvlakken zijn al zichtbaar: tussen de nieuwe en oude industrielanden, rond resterende olie-en gasvoorraden, rond de grondstofvoorraden, het resterende regenwoud,... De eerste conflicten rond drinkwater steken ondertussen ook de kop op...
                    Als je nu ziet dat een Gewestregering en een privaat bedrijf een van onze grootste waterstroomgebieden (Zenne> Rupel >Schelde) volledig terug om zeep helpen omwille van de centen voor nieuwe filters dan vrees ik wel voor het "overleg en de rede" als het over wereldproblemen gaat. Op milieugebied heeft België de laatste weken een stap 20 jaar terug in de tijd gezet.
                    Dat is dan jouw interpretatie. Ik heb niets gezegd over het vermoorden van mensen.

                    En je hebt daarin gelijk, als 6 miljard mensen milieubewust leven dan komt dat op hetzelfde neer (of zelfs beter) als 3 miljard die er maar op los leven. Maar we zitten in een stroom en je word automatisch meegesleurd. Probeer maar eens in te boeten. Wat zou jij ervan zeggen moest je maar een x-aantal uur op de pc mogen zitten voor den electriciteit uitspringt omdat je al teveel hebt verbruikt? U kan daar misschien mee leven maar het meerendeel van de westerlingen gaan toch protesteren denk ik. BTW: no offence he want je reageert precies nogal fel.

                    Enfin: leuk dat erover gepraat wordt over het klimaat maar aub hopelijk beginnen ze niet al te hypocriet te doen in Kopenhagen en komen ze met deftige plannen voor de dag.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Opwarming van de aarde ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                      Dat is dan jouw interpretatie. Ik heb niets gezegd over het vermoorden van mensen.

                      En je hebt daarin gelijk, als 6 miljard mensen milieubewust leven dan komt dat op hetzelfde neer (of zelfs beter) als 3 miljard die er maar op los leven. Maar we zitten in een stroom en je word automatisch meegesleurd. Probeer maar eens in te boeten. Wat zou jij ervan zeggen moest je maar een x-aantal uur op de pc mogen zitten voor den electriciteit uitspringt omdat je al teveel hebt verbruikt? U kan daar misschien mee leven maar het meerendeel van de westerlingen gaan toch protesteren denk ik. BTW: no offence he want je reageert precies nogal fel.

                      Enfin: leuk dat erover gepraat wordt over het klimaat maar aub hopelijk beginnen ze niet al te hypocriet te doen in Kopenhagen en komen ze met deftige plannen voor de dag.
                      Ze zitten compleet vast momenteel.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #56
                        Re: Opwarming van de aarde ?

                        Zelf als we er niets aan kunnen doen is toch eindelijk eens goed om over te schakelen naar milieuvriendelijker leefwijze , of je er nu voor of tegen bent ik denk dat niemand kan ontkennen dat iedereen een beetje gesensibiliseerd is en daar kan iedereen alleen maar beter van worden.
                        Op de oude manier kon het toch ook niet verder.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Opwarming van de aarde ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Dikke onzin Ludo.
                          .
                          Ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt een punt wanneer je stelt dat de alternatieve bestemming van het geld dat we nu aan de klimaatproblemen moeten uitgeven zeker niet de armoedebestrijding zou geweest zijn. Maar dat was ook niet de kern van mijn betoog. Ik bedoelde alleen maar dat dit geld zowiezo niet meer beschikbaar zal zijn voor nuttige doeleinden. Het is weggegooid geld dat veel beter besteed had kunnen worden. En het verspillen van die miljarden dollars zal wereldwijd zeker een negatieve invloed hebben op de welvaart en de ontwikkeling.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Opwarming van de aarde ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            en dat koude water weegt meer dan warm water wegens zuurstofrijker
                            zever. warme dingen zetten gewoonlijk uit » minder moleculen per volume eenheid » DAAROM lichter

                            Comment


                            • #59
                              Re: Opwarming van de aarde ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
                              zever. warme dingen zetten gewoonlijk uit » minder moleculen per volume eenheid » DAAROM lichter
                              Toch niet,warm water bevat minder gassen,voornamelijk zuurstof ,dat er door de warmte uit verdampt is.We hebben dus beiden gelijk,maar van zever is geen sprake.
                              Maar dat heeft hoegenaamd niets met de essentie van het gegeven te maken,dus vliegjes afvangen is hier niet zo van doen hoor.



                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • #60
                                Re: Opwarming van de aarde ?

                                Gassen hebben een lagere soortelijke massa dan water

                                Comment

                                Working...
                                X