Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opwarming van de aarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Opwarming van de aarde ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
    PPffff hier wordt ik zo moe van ,van al dat gezever over onze klimaat en andere onzinnige kletspraat ,en dat er nu nog zoveel mensen zich laten wijsmaken wat er mag en niet mag met onze aarde NIEMAND heeft de aarde gekocht of gekregen ,we mogen ze alleen gebruiken en misbruiken zoals de mens het uitkomt ,en omdat er in kopenhagen een stel idioten hun brood verdienen aan deze onzin kunnen wij niks aan doen ,het zij zo .
    maar probeer nu aub niet iedereen te gaan overtuigen van ons klimaat of aarde dat naar de vaantjes aan het gaan is ,en als het naar de vaantjes aan het gaan is ,KOMT DAT ALLEEN door ons allen ,en zullen we ooit de prijs betalen voor dit gelach .
    En over minder auto rijden en minder vlees eten en minder kinderen ,diegene die daar over begint kijk eerst of jezelf de fiets of te voet gaat naar de bakker de kinderen naar school brengt en of naar je werk te voet of met de fiets gaat .
    Ik ga niet minder rijden of minder vlees eten om een paar gekke die denken dat ze de wereld kunnen redden ,ik blijf rijden en als het kon zelfs met de auto naar het wc .
    Ik heb niet gekozen om op deze stomme wereld en zijn communistische eigenschappen te zijn ,dus ik moet nergens of aan niemand verantwoording afleggen .

    Dit is mijn gedachten over al deze onzin waar jullie over bezig zijn .

    Grtz

    Ardesign
    Ik hoop voor u dat je je eigen nageslacht nog recht in de ogen kunt kijken!
    Dit is een staaltje van pure hypocrisie!
    Zoals ik reeds zei: liever een andere dan zelf eens naar jezelf te kijken

    Comment


    • #77
      Re: Opwarming van de aarde ?

      @Arsdesign :

      - Ik heb een klein milieuvriendelijk autootje dat ik zo weinig mogelijk gebruik, ik probeer zoveel mogelijk de bus of de trein te nemen. De trein neem ik sowieso voor grotere afstanden (> 40km) en de bus neem ik naar t stad. Enkel verplaatsingen die niet goed te doen zijn met het openbaar vervoer qua verbinding of vertrekuren doe ik met de auto.

      - Ik ben bewust kinderloos en ik eet al 15 jaar geen vlees meer. Evenmin vis, kip... en zo weinig mogelijk zuivel.

      - Op reis gaan doe ik ook al bijna niet, en zeker niet met het vliegtuig.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #78
        Re: Opwarming van de aarde ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Yep... en 't is al een tijdje geleden - ik begin deze chitchat serieus te relativeren (het is dé ideale plaats voor vrijblijvende en dwaze toogpraat, je kan er niet op afgerekend worden) - maar nu heb ik mij toch eventjes kwaad gemaakt.
        Misschien dit topic toch sluiten om bepaalde "dwaze apen" tegen zichzelf te beschermen...
        Greetz, Kariboe

        Maar nee , laat nu toch de mensen hun zeg doen.Het is heel symptomatisch dat de gemoederen verhit raken .Over heel de wereld vinden op internetfora zulke gesprekken plaats.Iedereen voelt dat er iets ernstigs aan de hand is,ook de naysayers.
        Dialogen als deze zijn een aanloop naar acute bewustwording van brede lagen van de bevolking.
        Elke emotie dienaangaande heeft een waarde en maakt een integrerend deel uit van een collectieve conclusie die zich bezig is te vormen boven en over lands - cultuur-en andere grenzen.Onontbeerlijk is het dat mensen hier vrijuit hun zeg kunnen over doen.
        Tot hiertoe hebben we hier al een aardige staalkaart ,van ontkenners,panikeurs,pragmatici,twijfelaars,uit de boom kijkers en één romantische doemdenker.
        Laat het voortgaan.





        Walter
        D850

        Comment


        • #79
          Re: Opwarming van de aarde ?

          Bleu point

          Ik heb het hier al gezegd dit is mijn opinie en ik zie mijn kinderen recht in de ogen ,ik ben het zo beu geworden van dat gezaag over die klimaat ,omdat mijn kinderen elke dag op hun school daar over liggen te zagen omdat die directie vindt dat de kids hun ouders moeten opzadellen met deze onbenullige onzin .
          ik heb nogal een kroostrijk gezin en al een hoop kleinkinderen ,en ik zie elk van de kids recht in de ogen met mijn opinie .

          Groetjes

          Ardesign


          Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
          Ik hoop voor u dat je je eigen nageslacht nog recht in de ogen kunt kijken!
          Dit is een staaltje van pure hypocrisie!
          Zoals ik reeds zei: liever een andere dan zelf eens naar jezelf te kijken
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • #80
            Re: Opwarming van de aarde ?

            Johan

            Ik vindt het fijn dat je eigen gedachten ook hier neerschrijft en kan me best inleven dat je eigen weg volgt en je hart .
            Wij gaan wel op reis en nemen voor elke meter bij wijze van spreken de wagen ,en wij nemen nooit trein of bus zelfs niet te voet .
            Nu ik heb morgen mijne nieuwe Jeep voor de deur staan ,en ga die zeker niet op stal laten staan omdat nu ineens de opwarming van het klimaat is .
            Maar zoal ik al zei dit is mijn eigen en persoonlijke mening over al deze herrie die voor niets dient .

            Maar jij krijgt mijn respect voor al de dingen die je onderneemt .

            Groetjes

            Ardesign

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            @Arsdesign :

            - Ik heb een klein milieuvriendelijk autootje dat ik zo weinig mogelijk gebruik, ik probeer zoveel mogelijk de bus of de trein te nemen. De trein neem ik sowieso voor grotere afstanden (> 40km) en de bus neem ik naar t stad. Enkel verplaatsingen die niet goed te doen zijn met het openbaar vervoer qua verbinding of vertrekuren doe ik met de auto.

            - Ik ben bewust kinderloos en ik eet al 15 jaar geen vlees meer. Evenmin vis, kip... en zo weinig mogelijk zuivel.

            - Op reis gaan doe ik ook al bijna niet, en zeker niet met het vliegtuig.
            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

            Comment


            • #81
              Re: Opwarming van de aarde ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Maar nee , laat nu toch de mensen hun zeg doen.Het is heel symptomatisch dat de gemoederen verhit raken .Over heel de wereld vinden op internetfora zulke gesprekken plaats.Iedereen voelt dat er iets ernstigs aan de hand is,ook de naysayers.
              Dialogen als deze zijn een aanloop naar acute bewustwording van brede lagen van de bevolking.
              Elke emotie dienaangaande heeft een waarde en maakt een integrerend deel uit van een collectieve conclusie die zich bezig is te vormen boven en over lands - cultuur-en andere grenzen.Onontbeerlijk is het dat mensen hier vrijuit hun zeg kunnen over doen.
              Tot hiertoe hebben we hier al een aardige staalkaart ,van ontkenners,panikeurs,pragmatici,twijfelaars,uit de boom kijkers en één romantische doemdenker.
              Laat het voortgaan.
              Walter
              Je hebt gelijk hoor Walter. Ik relativeerde mijn boude uitspraak trouwens onmiddellijk met een "" en "".
              Chitchat is en blijft een café. Daar horen ook dwazen thuis met 'n grote mond - zij amuseren de cafégangers met sterke verhalen en overdreven uitspraken.
              Voor de prijs van een pintje en een droge worst - liefst flink gekruid - kan je genieten van pikante en gratuite monologen...
              Zo hoort het !
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #82
                Re: Opwarming van de aarde ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                Ter info en om aan te tonen dat water een uitzondering is :
                De meeste stoffen zijn in vaste vorm zwaarder dan in hun vloeibare vorm.
                Water, daarentegen, in vaste vorm (=ijs) weegt lichter dan in zijn vloeibare vorm. Bijgevolg, ijs drijft !
                Juist vandaar ook dat ik schreef gewoonlijk .

                Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                Helemaal correct, maar water is hierop de uitzondering.
                Dan bedoel ik wel water hé (in vloeibare vorm)
                Als vloeibaar water een uitzondering is waarom drijft warm water dan op koud ? Je zegt zelf dat dat zo is

                Comment


                • #83
                  Re: Opwarming van de aarde ?

                  Off topic

                  OK, William, blijkbaar zitten we op dezelfde lijn.
                  Ik had je post n° 58 verkeerd opgevat !
                  Dit is ook wat ik bedoelde : warmer water is niet lichter door meer of minder opgeloste gassen, maar wel door de lagere soortelijke massa.

                  Warmer water drijft dus op kouder water (van 4°C).
                  Echter, soms drijft kouder water op warmer water : water dat kouder is dan 4°C drijft op water van 4°C. Maar dat wist je wel

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #84
                    Re: Opwarming van de aarde ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                    Ik ga de opwarming niet ontkennen maar ik ben er vrijwel zeker van dat de mens hieraan niets kan doen. CO2 maakt slechts 3,5 procent uit van alle broeikasgassen. Van die 3,5 procent wordt 3 procent veroorzaakt door de mens. En die 3 procent wil men in Kopenhagen verminderen met 10 of 20 %. Heeft iemand al eens uitgerekend wat 10 of 20 procent van 3 procent van 3,5 procent is ? Kopenhagen gaat honderden miljarden dollars vragen, geld dat niet meer besteed kan worden aan bestrijding van armoede, ziekten of andere grote wereldproblemen, en de invloed op het klimaat gaat niet eens merkbaar zijn.
                    ??? waar haal je dat vandaan...
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • #85
                      Re: Opwarming van de aarde ?

                      Ik voel me hier precies thuis in Kopenhagen ....

                      Veel geklets en veel gebabbel maar zo, oh zo weinig daden ...
                      Kopenhagen is de gemiste kans en of ik daar ooit zou hebben aan getwijfeld. Iedereen wil wel, maar niemand doet iets. Ja, ook deze twee personen waren hier ook weer van de partij. 't wordt tijd dat ze iemand en niemand eruit zetten.

                      Milieubeheer is een werkwoord en daar is, zal enorm veel moed voor nodig zijn wil men iets bereiken.
                      EN milieubeheer is ook iets meer dan er voor te zorgen dat zonnedauw beschermd is. Milieubeheer is een synthese tussen verschillende maatschappelijke raakvlakken tot een leefbaar geheel. Milieubeheer begint bij onszelf.
                      EN allee, hop er is licht aan de uiteinder, uitkijken naar het volgende internationale babbelcafé in Mexico want daar gaan we de problemen aanpakken.
                      Jawel, een werkmethode die algemeen goed is geworden.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #86
                        Re: Opwarming van de aarde ?

                        Als de 'ontwikkelingslanden' verder gaan 'ontwikkelen' en de mensen daar willen leven zoals wij nu, gaat de aarde pas helemaal naar de vaantjes.

                        Anderzijds mogen wij niet tegen de Brazilianen zeggen dat ze hun regenwoud niet mogen kappen als wij de laatste honderden jaren bijna alle bomen in het Westen hebben gekapt voor straten, huizen en fabrieken.

                        Ik zou het mij niet moeten aantrekken, want ik heb geen kinderen en ms nog maar 30 jaar te leven, maar ik trek het mij toch aan.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #87
                          Re: Opwarming van de aarde ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Als de 'ontwikkelingslanden' verder gaan 'ontwikkelen' en de mensen daar willen leven zoals wij nu, gaat de aarde pas helemaal naar de vaantjes.
                          Juist, 't is weer de ander zijn fout.
                          Kan je het die mensen kwalijk nemen dat zij even luxueus willen leven zoals wij ?
                          Misschien moeten wij eens ernstig nadenken of we niet iets teveel luxe hebben, het met iets minder MOETEN doen, zodat de gespaarde, ingeleverde luxe kan geboden aan de ontwikkelingslanden ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #88
                            Re: Opwarming van de aarde ?

                            t Is dat wat ik bedoelde.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #89
                              Re: Opwarming van de aarde ?

                              De essentie is dat we hier met teveel van onze soort zijn op deze aarde.
                              Je moet de bevolkingscurve maar eens bekijken door de eeuwen heen;
                              we zijn thans bezig aan een exponentiële groei!!
                              De enige drastische remedie is dat we gedurende meerdere generaties een
                              wereldwijde geboortebeperking zouden moeten opleggen van één kind per koppel.
                              Enkel dat zal helpen. En....." gaat en vermenigvuldig u"..... werp dat maar
                              voor goed in de vuilnisemmer!!!..... de rest mag ook voor mij....
                              ik sluit me dus aan bij de bemerking van Johan De Man voor wat betreft de geboortebeperking.... de rest komt vanzelf
                              Wees er maar zeker van: al de overige middelen zijn lapmiddeltjes!!
                              Last edited by dyafani; 19 december 2009, 10:28.
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment


                              • #90
                                Re: Opwarming van de aarde ?

                                En zo moeilijk is dit niet eens, een goeie start zou zijn dat men enkel voor de 1ste 2 kinderen kindergeld krijgt. Ik weet niet meer in welk land het juist is dat ze dit hebben ingevoerd een 15tal jaar geleden maar daar is het een groot succes.
                                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                                Comment

                                Working...
                                X