Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    FY

    Diegene dat niet gaan omdat het te veel kost is een heel ander punt en heeft helemaal niks te maken met roken of niet, da's een geldkwestie en doet hier niets ter zake.
    Anders restaurants genoeg die boemvol zitten met rokers (die buiten of in de rookzaal gaan roken) en niet-rokers ... reserveren om een plaatsje te hebben is bijna altijd nodig.
    We kennen verschillende mensen die een restaurant uitbaten en die sprongen een gat in de lucht toen de rookwet er kwam ... ze zijn niet allemaal klagende partij zoals men wil laten blijken.
    1. Geloof het of niet maar een roker zit véél minder op zijn centen dan een niet-roker. Volgens mij is het zelfs een ander "soort" mens die makkelijk uitgaat tot een gat in de nacht. Of ik het daar mee eens ben of niet : die gast doe wél... geld op hé ?
    ---------------
    2. "Boemvolle" restaurants ? Ik ken er weinig. Ik ga 3-4x PER WEEK in de meest uiteenlopende zaken eten. Ik moet nooit (meer) reserveren. Nooit (meer) ! Noch 's middags noch 's avonds. Maar uiteraard gebeurt het wel eens dat een kleiner restaurant "vol" zit omdat ze bv maar 36 couverts hebben en er net een groepje besteld heeft. Een zaterdag of 2 geleden kom ik overwachts tegen 21u aan in De Klokkeput in St-Martens-Latem. Normaal kun je het dan wel schudden maar ook hier... was plaats voor 2 personen.
    ---------------
    3. Citaat : "We kennen verschillende mensen die een restaurant uitbaten en die sprongen een gat in de lucht toen de rookwet er kwam ... ze zijn niet allemaal klagende partij zoals men wil laten blijken."
    Allez vooruit : ik ken er persoonlijk geen énkel. Toch raar dat er zoveel horecazaken op....euh...de fles gaan. Begrijp jij dat nog ? Tenzij jij er natuurlijk nu persoonlijk de omzet op peil houdt ; dààr had ik nog niet aan gedacht, zie !

    Comment


    • #62
      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Er kwam het rookverbod op de werkvloer ... het was alsof de wereld zou vergaan! Niemand spreekt daar nog van.
      Komt wel opnieuw ter sprake : er is een wetsvoorstel om niet-rokers jaarlijks 2 dagen extra betaald verlof te geven.

      Comment


      • #63
        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.


        Daarom laten we geen discussies meer toe zoals ...

        - Discussies met commerciële belangen of ten nadele van personen.


        ik vind het raar dat er op dit topic nog geen slotje zit

        Comment


        • #64
          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Toch wel,er is een recent wetsvoorstel om niet-rokers jaarlijks 2 dagen extra vakantie te geven.
          Da's een heel goed voorstel!
          Maar dan zijn we nog 31 dagen benadeeld.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            http://forum.belgiumdigital.com/f59/...at-152206.html
            Daarom laten we geen discussies meer toe zoals ...
            - Discussies met commerciële belangen of ten nadele van personen.

            ik vind het raar dat er op dit topic nog geen slotje zit
            Gebruik dan het uitroepteken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              http://forum.belgiumdigital.com/f59/...at-152206.html
              Daarom laten we geen discussies meer toe zoals ...

              - Discussies met commerciële belangen of ten nadele van personen.


              ik vind het raar dat er op dit topic nog geen slotje zit
              Denk aan de Advent....
              Komt van het Latijnse woord adventus, dat komst betekent.
              Dus? Wat niet is kan nog "komsten" euh.... komen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Denk aan de Advent....
                Een periode dat men al wat meer vergevingsgezind is dus.
                Ook voor MAC-gebruikers.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Een periode dat men al wat meer vergevingsgezind is dus.
                  Ook voor MAC-gebruikers.
                  Zeker maar niet voor Apple
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #69
                    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                    Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

                    ---------------
                    De horeca is het zwaarst getroffen: 1 op de 33 cafés of restaurants ging over de kop.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                      massale faillissementen en algemene malaise en crisis gaat men nog een algemeen rookverbod invoeren ?
                      Klopt, juist gehoord op het nieuws. Meeste faillissementen in de bouwnijverheid. Ook door het nog beperkt rookverbod?

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #71
                        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Klopt, juist gehoord op het nieuws. Meeste faillissementen in de bouwnijverheid. Ook door het nog beperkt rookverbod?

                        Mvg.
                        Robert
                        Bijkomend fenomeen is dat een aantal mensen die zonder werk vallen proberen
                        om zelfstandige te worden.
                        Het is dan weer jammer om vast te stellen dat velen geroepen zijn maar weinig....
                        Je moet al een goed product hebben of een dienst, om te slagen en dit liefst binnen
                        de 2 jaren.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #72
                          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                          Waar zijn ze nu, al die niét-rokers die vele 1000-en Euro's per jaar in de horeca spenderen ? Wat zég ik ? Die vele 1000-en Euro's in de horeca spenderen en die dat vroeger dus niét konden doen. Wegens teveel rook. Ik weet het Walter en 'k ga 't zeggen : gezellig thuis ! Want dàt kost nog het minste...
                          ---------------
                          Dus in DIT klimaat van massale ontslagen, massale faillissementen en algemene malaise en crisis gaat men nog een algemeen rookverbod invoeren ?
                          Ik betaal graag geld om lekker te gaan eten. Dat deed ik vroeger, dat doe ik nu en dat zal ik in de toekomst doen. Ik rook niet, en ik ben blij dat een ander in het restaurant nu ook niet meer mag roken. Zo kan ik tenminste nog genieten van m'n eten.

                          En beweren dat zo'n rookverbod een negatieve invloed heeft op onze economie, is klinkklare onzin verkopen.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #73
                            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Roken = slecht. Punt.
                            Er is één oplossing: gewoon stoppen met die handel, gewoon verbieden.
                            Maar dan moeten de buurlanden ook meedoen.
                            Wat met alcohol?????
                            Volgens mij is er meer vandalisme, huisgeweld,tragedie, veroorzaakt door drank hoor !

                            O ja alles verbieden zeker

                            Naar de kerk gaan zit er ook al niet meer in wat de is slecht voor de kleine jongetjes hun gezondheid

                            sluit je op in een glazen kastje , want alleen daar is het veilig !!!

                            Comment


                            • #74
                              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              FY

                              Diegene dat niet gaan omdat het te veel kost is een heel ander punt en heeft helemaal niks te maken met roken of niet, da's een geldkwestie en doet hier niets ter zake.
                              Anders restaurants genoeg die boemvol zitten met rokers (die buiten of in de rookzaal gaan roken) en niet-rokers ... reserveren om een plaatsje te hebben is bijna altijd nodig.
                              We kennen verschillende mensen die een restaurant uitbaten en die sprongen een gat in de lucht toen de rookwet er kwam ... ze zijn niet allemaal klagende partij zoals men wil laten blijken.
                              Tja voor een restaurant kan ik een rookverbod zeer goed verstaan ,
                              ik ben ook een roker ( buitenroker , lol ni in de auto of in huis fzo)

                              maar in een café heb ik toch zo mijn bedenkingen , daar zou er volgens mij toch nog altijd gerookt mogen worden ,

                              MAAR , als er eten bij te pas komt ( zelfs maar een croqeu fzo , geen sigaretten )

                              Op het werk bij ons hebben we een rokersplaats , wel die zit bomvol , waarvan de helft niet rokers die daar juist zitten om te babbelen (Tijdens de pauze's welteverstaan , of je moet nog 3 dagen congé bijhebben )
                              Last edited by johny; 2 december 2009, 09:37.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                                Citaat : "Op het werk bij ons hebben we een rokersplaats , wel die zit bomvol , waarvan de helft niet rokers die daar juist zitten om te babbelen..."
                                ---------------
                                Kijk, dit illustreert nu wat ik al de hele tijd uitleg of probeer uit te leggen. NIET-rokers zoéken de rokers...op. Omdat dat een ànder soort mens is. Véél van mijn vrienden en kennissen roken en ik heb ze nog nooit een stro in de weg gelegd : kom maar hier bij mij roken en ook in mijn bolide : ge zijt mijn maten en ik geniet mateloos (!) van jullie gezelschap.
                                --------------
                                Bovendien geurt mijn kot en mijn auto 's anderendaags heerlijk naar jullie sigaretjes !

                                Comment

                                Working...
                                X