Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

    Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
    ik zeg enkel dit
    BEGIN NOOIT AAN ROKEN JE RAAKT ER ENKEL VERSLAAFT AAN.
    EN HET ROKEN MAAKT JE LONGEN KAPOT
    En omdat je dat in hoofdletters zet gaat iedereen je beter verstaan?
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      En omdat je dat in hoofdletters zet gaat iedereen je beter verstaan?
      ik maak het gewoon extra duidelijk

      Comment


      • #18
        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

        Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
        ik maak het gewoon extra duidelijk
        ' t Is overduidelijk hoor... Vooral de -dt fouten die je continu maakt...

        Maar ja, ik geef het toe... Ik ben dan ook verslaafD
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #19
          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          ik maak het gewoon extra duidelijk
          Er betaat nog zoiets als netiquette.

          Over het algemeen wordt het overdadig gebruik van hoofdletters beschouwd als erg schreeuwerig en storend.
          pixelpusher

          Comment


          • #20
            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Ik heb dat een paar dagen geleden ook "via de pers" vernomen. Ik viel bijkans omver. Als eeuwenlang niet-roker vraag ik me toch af : hoe ver kunnen we in onze onnozelheid gaan ?
            ---------------
            De roker is loslopend wild.
            --------------
            Binnen een jaar of 2 moeten alle cafés ook nog eens rookvrij zijn. Dan gaan we meteen GB en Ierland achterna : de laatste pubs in de dorpen sluiten, het "sociaal contact" = gone for ever ! De mensen halen massaal bier in hun lokale supermarkt en drinken en roken, met de vrienden, thuis.
            --------------
            Het probleem is dat "onze verkozenen" zowat de domste mensen zijn die er maar rondlopen. Kunnen ze die niet te werk stellen in een beschutte werkplaats ? Kartonnen dozen plooien of zoiets ? Ze hebben er namelijk nog geen seconde over nagedacht dat rokers en niet-rokers in veel méér verschillen dan door die onnozele sigaret.
            Ik ga het cru stellen : de roker zit vele malen vaker in de horeca dan de niet-roker ! Nu en dan lees je een lezersbrief van de één of andere pezewever die zegt : "Verheugd te zijn om in het vervolg, niet meer gehinderd door den rokenden medemensch, zijn biefstukske op restaurant te kunnen nuttigen".
            ---------------
            Da's om tranen met tuiten mee te lachen. Ik eet gemiddeld 3-4x PER WEEK op restaurant ! Die onnozele met zijn lezersbriefke eet (schat ik) gemiddeld 1x per 3 maand "buitenshuis". Een dagschoteltje van 10 Euro. En dan heeft hij nog "een lange jas & Jannestreken" ; leer ze mij kennen !
            ---------------
            Als/indien het zo was dat de niét-roker nu dolgelukkig onze horeca zou bevolken zou je niemand horen klagen. Toch niet de uitbaters. Maar het tegendeel is waar : onze horeca loopt léég ! Nu al !
            ---------------
            Ik ga nogal graag eens poolen & snookeren. Hier vlak in de buurt was een grote zaak waar je naast deze activiteiten ook kon pinten drinken, dag- en andere schotels nuttigen, op de bingo spelen, op het terras rondhangen, kletsen, een pannekoek of wafel fretten, etc. Kortom : je amuseren ! Een populair hol, toevluchtsoord nabij een paar grote bedrijven waar het nog eens vlot parkeren was ook.
            Enfin, zo'n stek waar iederéén graag binnenkwam en waar iedereen... bleef plakken. Nu en dan hoorde je ene, opgebeld door "'t vrouwke" vertellen dat hij "net naar huis ging komen"... Op zondag kwamen er hele volkse gezinnen hun namiddag doorbrengen. De (zatte) vader biljartte met de (zatte)
            nonkel, de dames hielden koffieklets, de kinderen liepen wat rond in de zaal, lagen onder de biljarts, kregen een ijsje. Het leven zoals het is, kortom.
            ---------------
            Een paar jaar geleden werd dat niet-roken ingevoerd. Doordat de zaak x% van zijn omzet "uit eten haalde" mocht er van de ene dag op de andere niet meer worden gerookt. Resultaat : wanneer ik aan mijn tafeltje stond te snookeren hoorde ik vroeger een gezellig geroezemoes van stemmen. Van de éne dag op de andere kon ik 20 meter verderop.... het gesprek-van-de-5-man-aan-de-bar... meevolgen !
            ---------------
            De zaak zit nu volledig op haar gat ; x arbeidsplaatsen voor altijd verloren. De eigenaar hoopt.... dat hij op zijn oppervlakte appartementen mag bouwen (mis Meester, dat ligt ook... op zijn gat) !
            ---------------
            Er is maar één juiste manier om zowel niet-rokers én de horeca te beschermen : laat élke uitbater zélf beslissen of er mag gerookt worden in zijn zaak, of niet. Eens kijken hoe "druk" het in die niet-rokers-etablissementen wel niet gaat zijn. Stel dat jij en ik naast mekaar een horecazaak uitbaten. Als ze bij jou mogen roken en bij mij niét, dat is toch "democratie" ? Dan gaat de wat schimmige figuur van "gemiddelde klant" toch binnen waar hij verkiest ? En als jij vindt dat ik veel meer omzet maak (of omgekeerd) dan passen we ons toch aan ?
            ---------------
            De economie ligt al plat en nu gaan ze dàt nog invoeren.
            ---------------
            Ik woon nét tegenover een klein restaurantje. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Alleen is het de laatste jaren "wat minder" : nu staan er de hele avond mensen voor mijn venster. Te kletsen. Te roken. En te bibberen in hun hemdje want hun jas hangt aan de stoel. In 't restaurant. En 's morgens ? Mijn stoep vol peuken.
            een hele brief...
            wij niet rokers hebben gemakkelijk praten, wij worden als bevolkingslaag niet gediscrimineerd, de rokers darentegen... ik zou momenteel niet in hun plaats willen zijn, het regent, het waait, het is koud, donker, en dan mag binnen roken ook niet... je zou voor minder je kot niet meer uitkomen, maar ja, dan gaat je computer en je televisie weer stuk...
            toch ben ik het met een aantal dingen die u stelt niet meteen eens...

            Ik spendeer elk jaar geruime tijd in Ierland, ik geef het toe, ik ben ook verslaafd, en Ierland is nu eenmaal het mekka van de wind en golfsurfverslaafde...
            Cafe's sluiten daar niet omwille van het rookverbod, daar zit ook niet minder volk op cafe omwille van het rookverbod en daar wordt zeker niet minder gedronken omwille van dat rookverbod... die gaan gewoon om de zoveel minuten zonder het typisch Belgisch gemekker buiten staan in weer en wind en zeuren daar verder niet (meer) over. Ik geef toe, het is ook anders geweest, toen het net was ingevoerd.


            wanneer je spreekt over "dien onozele met zijn lezersbriefje", oordelen zonder te kennen... misschien eet die mens wel alle dagen behalve op zondag op restaurant, weet u veel? Is bovendien niet belangrijk, die mens heeft recht op een mening, net als u en ik... dat is nu wat cafe's wel doet sluiten, het feit dat we allemaal eigen entiteiten worden die niet meer belangrijk vinden wat anderen hun mening is...

            Eerlijk gezegd stoort het mij niet dat mensen roken, drinken, coke snuiven of whatever... zolang ze MIJ (en ok, ook een beetje anderen) daar maar niet mee lastig vallen... bovendien, als regelmatig concertganger, vind ik het heel aangenaam dat je naar concerten kan gaan waar niet gerookt kan worden... dan ruik je tenminste nog het zweet van de andere stinkaards daar aanwezig (sorry, flauwe grap)

            maar, en dit is dan weer on topic, ik vind het hilarisch dat een firma zegt dat ze geen garantiegevallen meer aannemen van rokers... ook niet vban mensen met een houtkachel? Of een mazoutkachel? Beeke kul in pakskes, en, als vraag, kan dit wettelijk? Of valt het dan echt onder discriminatie?

            mijn mening maar
            http://500px.com/RonnyJanss

            Comment


            • #21
              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Maar rokers hebben meestal niet door dat ze door hun hobby stinken, vervuilen en de gezondheid van zichzelf en hun naasten in gevaar brengt. Er is nog zo'n hobby: rallyrijden, en dat mag ook niet op de openbare weg.
              stinken en vervuilen.... das tot nu al de beste die ik al las...
              Uw camera net als de mijne 'stinkt & vervuilt' ook... bij de productie om te beginnen
              Een wagen 'stinkt & vervuilt' ook...
              Industrie 'stinkt & vervuilt' ook...
              Een alcohol- nuttiger stinkt ook is is nog een gevaar bij op de openbare weg
              En zo kan ik verder gaan tot in het oneindige

              Simpelweg genomen is er in deze wereld geen verdraagzaamheid meer... Ieder zijn 'IK'...
              Mocht er wat meer verdraagzaamheid, tolerantie en gezond verstand zijn zou het een pak aangenamer zijn.

              Om even terug op de kar te springen van 'roken' werd het in de vorige eeuw aanvaard als een sociaal gebeuren.
              Nu is het alsof je een moord begaat en niet door de beugel kan.
              Maar, er is een maar... al diegene die nu hoog van hun toren aan het blazen zijn zullen het ooit wel voelen aan hun bankrekening.
              Ik ben dus duidelijk een roker... maar stel...
              stel dat ik met ongeveer 2.000.000 andere Belgen op vandaag zouden stoppen met roken...
              Wie gaat het gat in de begroting dichten aan de mislopen accijnzen?
              Maw, de niet-roker zal mogen dokken...en de roker zal geld uitsparen

              Comment


              • #22
                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                stel dat ik met ongeveer 2.000.000 andere Belgen op vandaag zouden stoppen met roken...
                Wie gaat het gat in de begroting dichten aan de mislopen accijnzen?
                Maw, de niet-roker zal mogen dokken...en de roker zal geld uitsparen
                Vadertje staat heeft nog genoeg inspiratie wat betreft belastingen.
                Voortaan mag je belasting betalen op het gebruik van je firma-gsm als de firma geen duidelijk onderscheid kan maken tussen proffessioneel en privégebruik.
                De werkgever betaalt de telefoonrekening met geld waarop reeds belasting is geheven.
                De werknemer moet nogmaals belasting en sociale zekerheid betalen voor het gebruik van de gsm want dat zijn voordelen in natura.

                Comment


                • #23
                  Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                  Als gediplomeerd hersteller van (antieke) klokken en uurwerken kan ik jullie het volgende vertellen.
                  Een klok die van een interieur komt waar gerookt wordt, is van mijlenver te herkennen. De teer ligt dik op het binnenwerk, op de raderen en platines.
                  Deze klokken geven sneller de geest omdat de teer zich met de fijne olie vermengt die de assen moet smeren.

                  Ik sta dus helemaal achter de visie van Apple om geen computers meer in garantie te herstellen die uit ruimten komen waar gerookt wordt.
                  want daar zal hetzelfde probleem zich voordoen: de teer zet zich vast op electronica die daardoor sneller de geest geeft.

                  De herstellingen in garantie zitten mee in de verkoopprijs van het product.
                  Niet-rokers hoeven toch niet financieel op te draaien voor het schadelijke gedrag van de rokers? Dat is toch niet correct?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                    Beetje gek dat in zo'n topic op het gevaar gewezen wordt voor de electronica, terwijl de roker z'n gezondheid veel meer gevaar loopt, en die niet vervangbaar is zoals z'n electronica...

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      De herstellingen in garantie zitten mee in de verkoopprijs van het product.
                      Niet-rokers hoeven toch niet financieel op te draaien voor het schadelijke gedrag van de rokers? Dat is toch niet correct?
                      Dat vind ik een rare redenering.
                      Ik rij al 35 jaar met een omniumverzekering voor mijn auto. In die 35 jaar heb ik nog nooit een cent moeten ontvangen van mijn autoverzekering.
                      Ik hoef dus niet financieel op te draaien voor de brokkenpiloten en moet daarom geen verzekeringspremie meer betalen ???

                      In de prijzen bij de supermarkten is een marge ingecalculeerd van 13,5% om het verlies door diefstallen te compenseren. Ik heb nog nooit iets gestolen in de supermarkt. Volgens jouw redenering moet ik dan 13,5% korting krijgen bij de supermarkt

                      Comment


                      • #26
                        Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Vadertje staat heeft nog genoeg inspiratie wat betreft belastingen.
                        Voortaan mag je belasting betalen op het gebruik van je firma-gsm als de firma geen duidelijk onderscheid kan maken tussen proffessioneel en privégebruik.
                        De werkgever betaalt de telefoonrekening met geld waarop reeds belasting is geheven.
                        De werknemer moet nogmaals belasting en sociale zekerheid betalen voor het gebruik van de gsm want dat zijn voordelen in natura.
                        mag ik dan zo vrij zijn om te reageren als de 'haat' campagne tegen rokers.... gooi die gsm dan buiten hé (vroeger deden ze het ook met enkel een vaste telefoon)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                          mag ik dan zo vrij zijn om te reageren als de 'haat' campagne tegen rokers.... gooi die gsm dan buiten hé (vroeger deden ze het ook met enkel een vaste telefoon)
                          De factuur voor mijn firma-gsm bedraagt 250 tot 1000 euro per maand.
                          Het gebruik is 100% voor de firma. De nieuwe belasting zal dus niet voor mij gelden.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Er bestaat een verschil tussen niet willen en niet kunnen.
                            Wij krijgen electronische apparatuur binnen die in machinekamers van schepen staat.
                            snip ...
                            best mogelijk maar ik wil de eerste repair shop nog zien die een ultrasoon dompelbad staan heeft in het atelier .. en wij hadden ultrasoon baden staan maar voor het kuisen van precisie bio-apparatuur .. geen kwestie van dat men daar een nictotine/teer print zou gaan in gooien .. trouwens het ene vuil is het andere niet "one size does not fit all" ..

                            Comment


                            • #29
                              Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z
                              De herstellingen in garantie zitten mee in de verkoopprijs van het product.
                              Niet-rokers hoeven toch niet financieel op te draaien voor het schadelijke gedrag van de rokers? Dat is toch niet correct?
                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Dat vind ik een rare redenering.
                              Ik rij al 35 jaar met een omniumverzekering voor mijn auto. In die 35 jaar heb ik nog nooit een cent moeten ontvangen van mijn autoverzekering.
                              snip
                              Lighten up dude .. de brave rokersgemeenschap kost aan de goegemeente jaarlijks handen vol geld aan sociale tussenkomsten voor medische zorgen, daar is uw autoverzekering een muggenpiske tegen ...
                              heck .. ik had (let wel had!) een vriendelijke collega roker en an 10 minuten in zijn buro stonk je 2 dagen naar de verschaalde tabak, had je ook maar wat dan ook aangeraakt in zijn buro dan stonken je handen continue naar de nicotine .. helaas rookt de man al lang niet meer en heeft hij nooit pensioen getrokken
                              nu ja .. mijn oud leraar zei het destijds al "hele geslachten die het nooit zullen leren .."

                              Comment


                              • #30
                                Re: Rokende Mac-gebruikers, opgelet.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                                Een alcohol- nuttiger stinkt ook is is nog een gevaar bij op de openbare weg

                                Ik ben dus duidelijk een roker... maar stel...
                                stel dat ik met ongeveer 2.000.000 andere Belgen op vandaag zouden stoppen met roken...
                                Wie gaat het gat in de begroting dichten aan de mislopen accijnzen?
                                Maw, de niet-roker zal mogen dokken...en de roker zal geld uitsparen
                                De omgekeerde wereld, amai. Ik denk dat, mochten alle rokers stoppen, dat de minderkost aan medische uitgaven de misgelopen accijnzen wel zal compenseren.

                                Een alcoholnuttiger die een gevaar is op de openbare weg wordt ook niet geduld.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X