Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

    Ik had na een FZ 5 en FZ 30 van Panasonic besloten om over te stappen naar een DSLR.
    Zware twijfels tussen Canon 40D en Pentax K10D, maar gezien de Pentax SD ondersteunde en in body stabilisatie had ( goedkopere lenzen)...
    Toen de verkoper dan ook nog vertelde dat ze geen Pentax verkochten omdat die binnen een paar jaar failliet gingen zijn...
    Mijn "underdog" gevoel haalde het toen. Al bij al vrij tevreden met mijn K20D.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

      Na een hele lange tijd de erg leuke Nikon coolpix 700 met 2 miljoen pixels (en nog mensen
      in de buurt die nieuwsgierig op dat piepkleine schermpje kwamen mee gluren), gekozen
      voor Canon omdat zij met de betaalbare 300D op de proppen kwamen. Niet meer maar ook
      niet minder.

      Comment


      • #63
        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

        Toen ik met een digitale DSLR begon waren de meest voor de hand liggende merken Canon en Nikon omwille van het groot objectieven aanbod en omdat andere spelers gewoon nog geen DSLR hadden. Doorslaggevend was weliswaar toen ik beide merken ter hand nam. De Nikon lag bij mij beter dan de Canon. Ik heb nochtans vele jaren analoge Canons gehad. Toen werden die toestellen meestal alleen maar gebruikt op vakantie, voor kiekjes van onze opgroeiende kinderen en wat familiefeestjes. De prijs van het ontwikkelen zat daar allicht wel voor iets tussen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #64
          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

          Ik had ook de bekende Canon of Nikon twijfels.

          Totdat ik bij elke fotograaf waar ik langs ging voor informatie over beide toestellen ook begon
          te vragen met welk merk de fotograaf ZELF fotografeerde.
          9 op de 10 die ik bezocht heb gaven toe dat ze met nikon werkte..

          Dan heb ik zoiets van... als de verkoper ZELF er voor kiest, dan weet ik het ook wel.

          Komt er bij dat een vriend van mij een jaartje ervaring had met een D90 en mij het toestel ten
          zeerste kon aanraden.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment

          Working...
          X