Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

    Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
    Ben in de fotografie beland door m'n echtgenote die met Nikon werkte en voor ik het doorhad was ik Nikonian
    echtgenote in kwestie speaking.

    mijn eerste reflex was een Nikkormat FT3 dus tjah veel anders dan Nikon heb ik sindsdien niet meer in mijn handen gehad. En die Nikkormat, die is er gekomen op aanraden van mijn toenmalige leraar (had geen flauw benul van SLR's dus maar gevraagd wat ik moest hebben om de lessen te kunnen volgen).

    Is nog steeds mijn lievelingetje maar is natuurlijk wat onhandiger dan de D300.

    (en nu voelt husbie zich achtergesteld wat betreft dat lievelingetje wahahaha)

    Comment


    • #17
      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

      Mijn ouders hadden vroeger (en nu misschien nog wel, ik weet het eigenlijk niet) een analoge spiegelreflexcamera van Canon. Ik maakte hier ook clicks mee en toen ik van mijn digitale compact (Minolta) uiteindelijk overschakelde op Reflex toen klonk het merk Canon me vertrouwder in de oren. Ik koos uiteindelijk voor de 350D wat op dat moment samen met de 300D de meest verkochte reflexcamera's ter wereld waren. Op TV zag je ook veel reclame van Canon (ik denk VT4). Vandaar.

      Comment


      • #18
        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        De keuze werd bepaald door de lenzen die ik reeds had....
        en waar zaten die lenzen dan op?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

          Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
          Mijn ouders hadden vroeger (en nu misschien nog wel, ik weet het eigenlijk niet) een analoge spiegelreflexcamera van Canon. Ik maakte hier ook clicks mee en toen ik van mijn digitale compact (Minolta) uiteindelijk overschakelde op Reflex toen klonk het merk Canon me vertrouwder in de oren. Ik koos uiteindelijk voor de 350D wat op dat moment samen met de 300D de meest verkochte reflexcamera's ter wereld waren. Op TV zag je ook veel reclame van Canon (ik denk VT4). Vandaar.
          Bij mij ongeveer hetzelfde. Een Canon analoog toestel geërfd van mijn vader en dan in het begin die lenzen (FD) gebruikt op de eerste betaalbare reflex Canon 300D.

          Nadien begonnen met het investeren in lenzen en een paar keer van toestel veranderd om dan bij de 40D uit te komen waar ik tot nu toe nog altijd tevreden van ben.

          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #20
            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

            Vroeger in het analoge tijdperk, was ik op zoek naar een reflex.
            Na de modellen (canon, nikon, pentax) allemaal in mijn hand te hebben genomen vond ik de nikon die het beste in mijn hand lag.
            Hiermee de keuze gemaakt voor nikon (F60).
            Na enkele jaren kon ik van iemand een fuji S1 (nikon mount) overnemen, en dit heb ik ook gedaan.

            En zo beetje bij beetje is mijn collectie een beetje gegroeid en ben ik bij nikon gebleven.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

              Toen ik 4 jaar geleden mijn eerste DSLR wilde kopen, ben ik de winkel binnengegaan met het gedacht een Canon 350D te kopen : was dat zowat 150% zeker. Heb die vastgepakt, en eigenlijk lag die niet goed in de hand + het ding had een heel klein LCD scherpje.
              De verkoper is dan op de proppen gekomen met een Olympus E-500 : +/- even licht, veel groter (waardoor hij beter in de hand lag) en een LCD scherm (toen al) van 2.5".
              Daarnaast was de prijs ongeveer 300€ lager dan de Canon (was een kit met 2 lenzen) : een verschil van 33% toen, kan ook redelijk tellen...

              Ben toen thuis op Dpreview gaan neuzen, hier ook nog een post geopend (wie even zoekt kan hem normaal nog vinden), en enkele dagen later die E-500 gaan halen...

              Een kleine 4 jaar later heb ik die E-500 vakkundig verknoeid (het verhaal is hier ook ergens te vinden) en een tijdje later een E-30 (dus andermaal Olympus) met 2 betere lenzen gekocht. Reden : Is een heel degelijk toestel (ook volgens Dpreview), gebruikt dezelfde batterijen en geheugenkaartjes als mijn E-500 (heb dus nu 3 batterijen en 2 laders : kan dus efkens voort). En de prijs was op ogenblik van de aankoop behoorlijk veel gezakt (want aan de introduktieprijs zou ik hem nooit gekocht hebben).
              Heb toen ook een D90 en een 40D vastgepakt, maar de eerste zou ik nooit kopen (niet direct een reden), de 2e heb ik kort overwogen. Maar als ik de lenzen zou kopen die vergelijkbaar zijn met wat ik op mijn E-30 heb, dan kwam Canon een 400 € duurder uit...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #22
                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                Begonnen met een Agfa met balg, dan een SLR die gekozen werd op aanraden van de winkel, Nikkormat Ftn. Jaren later de F301 aangeschaft die gebruikt werd tot enkele jaren terug een Coolpix 8700 als 1e digitale camera werd gekocht. Ik geraakte daar een beetje mee gefrustreerd omdat ik toch dikwijls de mogelijkheden van de F301 miste. In September heb ik dan de knoop doorgehakt en een D90 gehaald. Nooit iets anders overwogen dan Nikon eigenlijk. De camera "ligt" mij gewoon.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  In September heb ik dan de knoop doorgehakt en een D90 gehaald. Nooit iets anders overwogen dan Nikon eigenlijk. De camera "ligt" mij gewoon.
                  Gelukkig dat niet iedereen hetzelfde denkt, hé : concurrentie moet er zijn
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                    Ik ben enkele jaren geleden, puur op technische basis en na veel wikken en wegen op 3 vergelijkbare camera's uitgekomen : Nikon D80, Canon 30D, Pentax K10d.
                    Toen naar Konijn, de 3 camera's in de pollen genomen en diegene die ergonomisch het best paste BIJ MIJ, gekozen. Dat bleek de Nikon te zijn. Ik was verbaasd dat het 'gevoel' (voor een rationeel iemand als ik...) zoveel uitmaakte ; ik schat zelf dat dit minstens voor 50% meespeelt in de keuze. Dus een goede raad voor de twijfelaars : ga naar zo een keten en pak die camera vast, en probeer hem.
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      en waar zaten die lenzen dan op?
                      grt,bouk.
                      Op de EERSTE AF-camera die Nikon uitbracht: de F-501.
                      (samen met de flitser SB-20 > ferm flits, nog altijd)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                        Onze eerste digitale toestelletje was een Nikon Coolpix 4500 en dan bij Nikon gebleven, o.a. ook door de einde reeks reclames van de D50, ondertussen 3 jaar geleden. Nog steeds geen spijt van (al droom ik stiekem wel van een upgrade)
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het door jouw gebruikte cameramerk het beste was voor jezelf?
                          Gekeken naar het lenzenaanbod, en toen de instapcamera van het goedkoopste merk gekozen (de verschillen tussen de merken onderling waren erg klein).
                          about.me/stijnv

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                            Bijna 30 jaar geleden begonnen met Pentax en ben het merk trouw gebleven
                            Homo Sapiens Pentaxiensis

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                              2 schoonbroers en een collega met een d70, een gebuur met een canon dus ik kon wat vergelijken. Nikon lag beter in de hand en de menus waren voor mij duidelijker en intuitiever dan canon, het is dus zonder spijt nikon geworden.
                              I love my D500

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                                Mijn eerste camera's waren gewone film point & shoot camera's voor vakantie foto's en dergelijke. Ik ben eigenlijk pas meer begonnen met fotografie toen ik naar Canada verhuisd was en mijn eerste digitale camera die ik kocht in 2001 was een 1.3 megapixel Sony Mavica FD85 die werkte met floppy disks. Ik was er toen erg tevreden over, ik kreeg regelmatig leuke commentjes dat mijn camera zo'n mooi en kleurrijke foto's nam.

                                Dus toen ik in 2005 een nieuwe camera wilde kopen wou ik iets met meer mogelijkheden, maar toch die mooie kleurtjes. Dus ik ben automatisch naar Sony gaan kijken omdat ik zo tevreden was over mijn eerste Sony. Ik ben dan overgestapt op een 7.2 megapixel Sony H5 waar ik ook heel erg tevreden over was. Prima kwaliteit en mooie kleuren. Toen ik in 2008 eindelijk wilde overstappen naar een DSLR ben ging ik ook weer voor Sony en dit met de reden dat ik altijd erg tevreden ben geweest over Sony's en de foto's waren altijd van prima kwaliteit en kleuren. Ik ben overgestapt naar de Sony Alpha A200 en ben er super tevreden over. Moest ik in de toekomst een nieuwe DSLR kopen dan ga ik weer voor een Sony.

                                Groetjes,
                                Ann

                                Comment

                                Working...
                                X