Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

    Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
    kocht in 2001 was een 1.3 megapixel Sony Mavica FD85 die werkte met floppy disks.
    Oeoeoeoe... Nostalgie! Dat type was mijn grooooote stap naar digitale fotografie. Daarvoor had ik altijd een 'normale met zoom en rolletje' (het merk is me niet bijgebleven), maar sinds ik carnaval na carnaval met de Mavica en een tas vol diskettes rondsleepte als hoffotograaf is de liefde voor Sony permanent geworden.

    Van de diskettes zijn we overgegaan naar de CD1000 en nu heb ik een H9 waar ik met plezier mee schiet.
    Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

    Comment


    • #47
      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

      De conclusie lijkt mij te zijn dat eigenlijk iedereen best tevreden is met de keuze die hij/zij ooit gemaakt heeft, dus... bij de grote merken zit je altijd goed !
      Nikon Df

      Comment


      • #48
        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
        Bijna 30 jaar geleden begonnen met Pentax
        Ik ook, zelfs méér dan 30 jaar geleden, met een Spot en daarna een ME-super, een MX, ME-F (autofocus!) Program-A, Super-A. Ik koester nog steeds een volledige set Auto-110 in houten koffertje met flash, motordrive, 3 lenzen en filters.
        Ben Pentax trouw gebleven tot en met de MX3, maar gezien Pentax in de jaren 1990-200X een beetje de boot gemist heeft, toch afgehaakt, en wel mede omdat ik via "De Standaard" in 2005 een Nikon gewonnen heb.

        Comment


        • #49
          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

          Met prijs-kwaliteit in het achterhoofd kocht ik destijds een Pentax k10d, ondertussen is er een k20d bijgekomen en een paar lenzen. Ik ben enorm tevreden over de kwaliteit van de beelden, heb er nog geen seconde spijt van gehad.
          Als handig tweede toestel hebben we een Leica d-lux4 ( eveneens enorm tevreden over ) en een canon D10 voor onder water.

          Ter info:
          In het 'analoge' tijdperk werkten we met een Pentax 645 in hoofdzaak, met een Rollei 35SE als handige tweede ... en een Canon compact onderwatertoestel.

          De Rollei gaat nog steeds mee op vakantie wegens steeds schitterende resultaten én uit je-weet-maar-nooit-met-dat-digitaal-gevoel. Idem dito de Pentax 645 omdat geen enkele digitale beamer kan tippen aan 6x4,5 dia's. Net of je terug daar bent, die levendige kleuren, dat detail, nog steeds onovertroffen. De digitale reflex gaat nooit mee op vakantie, de Leica en de Canon wel, wegens handig en/of waterdicht.
          St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

          Comment


          • #50
            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

            In de jaren 70 begonnen met een Cosina en na een tijdje een Nikkormar FTn gekocht vervolgens een Nikkormat EL erbij de FTn verkocht en een Nikon EL2 erbij gekocht (die ik nog steeds heb) zo ben ik destijds bij Nikon terecht gekomen.
            destijds veel gefotografeerd om dan vervolgens een tijd gestopt te zijn.
            Dan ben ik digitaal begonnen en zowel Canon, Nikon, en sony vastgenomen en omdat ze me niet konden vertellen wanneer er een D450 binnen kwam (levertijd onbekend) een Nikon D60 gekocht die ik ook heel goed vond.
            De D60 is al een tijdje naar mijn dochter en zelf heb ik een D700 gekocht die spijtig genoeg nog bijna niet gebruikt is door te weinig tijd.
            Nog een paar drukke maanden en dan zoek ik er toch ernstig werk van te maken.
            Waarom dan weer de D700 omdat ik niet echt lappen van foto's ga maken en omdat ik de bestanden op mijn PC ook niet te groot wil maken.
            Verder vind ik wat je ook koopt als je er plezier mee hebt meer moet dat toch niet zijn.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #51
              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

              Ik heb m'n gezond verstand gebruikt en voor Nikon gekozen.
              Een 5 jaar geleden was ik op zoek en heb een pakket aan lenzen en D70 kunnen aanschaffen.Het toestel lag me goed in de hand en had de mogelijkheid om verschillende lenzen te testen en een richting te zoeken.Daarna maar bij Nikon gebleven en een D200 aangeschaft,die opgevolgd is door de D3.Nu kan ik nog wel enkele jaren verder.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #52
                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                Ik wou ooit een fullframe toestel aanschaffen en blijkbaar was Canon op dat moment de enige die daarin geloofde. Kwestie van op dat moment weer niet allemaal nieuwe lenzen te moeten gaan kopen.

                Comment


                • #53
                  Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                  Wou altijd een Canon kopen! Had een Canon compact en was daar tevreden mee.
                  Keek toen altijd op naar die Canon's.

                  Mijn onkel werkt al heel zijn leven met Nikon en vroeg aan hem wat het beste was.
                  Maakt niet uit, de kleuren van Nikon zijn wel beter zij hij.
                  Dacht, waarom niet voor Nikon gaan, lijkt me makkelijker als ik vragen heb.
                  Hij kent de Nikon's!

                  Ben een gelukkig man!

                  P.S.: Zal dat met Canon ook geweest zijn.
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                    'k Heb altijd al veel naar foto's gekeken en over camera's gelezen op het internet.
                    Na heel wat prijs/kwaliteit vergelijkingen en een lijstje van eisen die ik aan een DSLR stelde, vond ik dat Pentax de beste keuze was.

                    Inmiddels ben ik zo verslaafd geraakt dat ik al 5 bodies en dubbel zoveel objectieven heb.

                    Fijn speelgoed, maar omvang en gewicht (en in mindere mate het lenzen wisselen) blijven voor mij een ernstig nadeel t.o.v. bridges en compactjes met superzoom.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                      Het glaswerk van mijn analoge Minolta's was nog veel te goed voor de glascontainer.

                      Een KM 5d gekocht en dan mee naar Sony, mijn A200 is prijs-kwaliteit zelfs een steengoed toestel al hield ik initieel meer van de Minolta-knoppekes en bediening maar dat went allemaal.
                      En het glas is tevreden dat het de digitale revolutie overleefde

                      frans
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                        September vorig jaar was ik aan het twijfelen tussen de D5000 & D90, heb dan uiteindelijk gekozen voor de D90, dit na vele opzoeking's werk en tot twee conclusies te komen; de D5000 heeft twee nadelen die toch niet onbelangrijk zijn en dat is geen motor in de body en kantelbaar scherm zou eens vlugger stuk kunnen gaan dan men denkt.
                        Zou tussen deze twee geweest zijn;
                        Nikon D5000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR € 761,59
                        Nikon D90 + 18-105mm VR Kit € 833,78
                        Voor €72,19 meer heb ik een goede keuze gemaakt, denk ik toch
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                        Comment


                        • #57
                          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                          Criteria:
                          • Gewicht zo laag mogelijk
                          • Manuele mode / alles instelbaar
                          • Raw feature
                          • Goede beeldkwaliteit
                          • > 12 Mega pixels
                          • Voldoende zoom bereik
                          • Moet onopvallend zijn (straat fotografie)


                          Kortom een Canon G10.
                          Nerdi

                          PS
                          Bijkomende criteria waar de Canon niet aan voldeed

                          18megapixel en ruisvrij op 400 iso.

                          PPS
                          18megapixel geeft een A3 print op 300dpi

                          PPPS

                          Ik heb geen nood aan (super)telelensen en zoekercamera's ZIJN beter op groothoek.

                          PPPPS

                          Ik had beter een Leica M9 gekocht

                          PPPPPS

                          zou ik mijn Heliar 15mm/4.5 op kunnen monteren
                          Last edited by Nerdifant; 27 februari 2010, 14:32.
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                            Simpel, het schermpje bovenaan de D90 deed me direct worden qua handigheid over canon (die hadden dat niet in die klasse range toestellen)
                            Ook lag die goed in mijn handen.
                            Nadien toch vervangen door een D300

                            De menus zijn top en superhandig ivm canon (persoonlijke mening hier he!! )

                            Het enig waar ik van canon jaloers op ben............MP65 !!! macro lens!!!
                            Dat ze zoiets astenblief ook es voor nikon make !!!!



                            grtz
                            Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                              Ik ben eerst verliefd geworden op de Beercan, en heb er een camera bij gezocht. En dat is dan ook onwille van de goede liveview een Sony A300 geworden.
                              Na de camera ben ik direct op eBay op zoek gegaan naar die Beercan

                              Een beetje later heb ik dan een flitserke in occasie gekocht.

                              Ik beklaag me voorlopig alleen de kitlens (18-70) en heb deze vervangen door een Tamron 17-50 2.8, en daar heb ik ook nog geen spijt van. Ook die laatste heb ik in occasie gekocht.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                                Mijn fuji was mooi geprijst en alles wat ik zocht eigelijk.
                                Toen na 9 maanden wou ik dus overstappen op dslr getwijfelt tussen canon ik weet niet meer welke en de nikon d60 naar een bekende winkel gegaan hier in de buurt. ze beide vast gehad en voor de nikon gekozen
                                Met vriendelijke groet Joost Gabriëls
                                Ik gebruik : nikon D60,18-50 mm vr nikkor lens, 50-200 mm vr nikkor lens,statief, soms mijn fujifilm s5700

                                Comment

                                Working...
                                X