Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

    Ik heb mijn eerste toestel zelfs niet in mijn handen gehad voor het gekocht werd ,het was een canon 350 D met een kitlens en tas erbij en geheugenkaartje ,dat ik kreeg omdat ons sony p 72 het had begeven .

    Nu enkele jaren later ben ik super blij dat ik zo een toestel gekregen heb ,ondertussen al vervangen naar een ietsjes beter toestel van canon .

    Groetjes

    ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #32
      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

      Na jaren analoge SLR's van Canon (en heimelijk hopen om ooit naar Nikon over te stappen)
      ...ging de keuze voor een eerste DSLR tussen een Canon 10D of de Nikon D100. De betaalbare 28-105 van Canon maakte uiteindelijk het verschil.
      Na jaren van digitale fotografie met Canon (en nog steeds heimelijk hopen om ooit naar Nikon over te stappen)
      ...is het uiteindelijk een Leica rangefinder geworden ...

      Na 35 jaar fotografie liggen nu de Canon's in de kast (en een Nikon heb ik dus nog steeds niet gehad )
      DigiCam

      Comment


      • #33
        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

        Ik had zowel over Canon 300D, 350D en Nikon D50 en D70 gelezen. Ik zocht als beginner een betaalbare instapcamera en het zou beslist één van die vier worden. De Nikons lagen beter in de hand dan de vergelijkbare Canons en een toevallige promo op de D50 bij Mediamarkt deed de rest.
        Achteraf nooit spijt van gehad en de D50 doet nog steeds regelmatig dienst, hoewel ik intussen ook een upgrade gedaan heb.

        Comment


        • #34
          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Op de EERSTE AF-camera die Nikon uitbracht: de F-501.
          (samen met de flitser SB-20 > ferm flits, nog altijd)
          OK.. maar wat was dan de reden, te kiezen voor Nikon?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

            FWIW ... Deels uit "gewoonte" .. mijn eerste nieuw gekochte SLR was een Canon FT-QL in 1967? dacht ik (daarvoor had ik een 2e handse vol-manuele, Yashica slr) .. er waren toen net 4 equivalente (nieuwe?) modellen op de markt (vreemd genoeg herinner ik mij helemaal geen Nikon daarbij) en voor mij ging de uiteindelijke keuze tussen Pentax of Canon. Ik heb mij die keuze voor Canon geen seconde moeten beklagen en het toestel is nog steeds operationeel ... Na een reeks "digitaaltjes" (bridge types,HP, Sony & Canon, sinds 2001) leek mij de keuze voor een dSLR van Canon dus helemaal niet vreemd zelfs na minutieus vergelijk van de tech specs ..

            Comment


            • #36
              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

              Voor de aankoop van mijn eerste camera heel veel gelezen op diverse fora en tot de conclusie gekomen dat ik een fototoestel wilde met Liveview. Dit was toen het nieuwste snufje en leek mij heel praktisch. Mijn vorige camera was een Ixus.

              De camera met de beste liveview was toen Sony dus was de keuze snel gemaakt. Ondertussen geleerd dat een deftige zoeker primeert boven liveview, dus toestel maar ingeruild voor eentje met leuke zoeker.

              Alleen jammer dat de lenskeuze nog steeds bedroevend laag is in vergelijking met andere merken. Zo een leuk 10 mm prime lensje voor FF daar zou ik echt veel voor over hebben Of een standaard flitsschoen..... Maar helaas helaas..... Voor de rest ben ik wel tevreden met mijn gerief; 't is alleen wa weinig
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #37
                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                Mijn keuze is destijds gemaakt op basis van de vatting, met de Nikon vatting kon ik 2 merken DSLR camera's gebruiken, namelijk de Nikon toestellen maar ook de Fuji DSLR toestellen, meer moet je er niet achter zoeken. Nu zou dat geen rol meer spelen omdat Fuji ( voorlopig ) geen DSLR toestellen op de markt brengt.
                Ik heb bij mijn aankoop zowel Canon als Nikon in mijn pollen gehad ( ik had een gewone Minolta reflex daarvoor ), het grootste verschil vond ik de stand van de knoppen, die voelde bij mij een heel stuk logischer aan dan die bij Canon. Maar dat zal, eens de camera gewoon, wel geen rol meer spelen.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                  Enkele jaren geleden na veel lezen op het net uitgekomen bij Nikon D50 / Canon 350D.

                  Allebei eens getest, de Nikon lag beter in de hand. Nog geen spijt van gehad, ondertussen is er een D200 bijgekomen.
                  Als de Nikon D50 indertijd niet op voorraad was geweest (kerstcadeautje voor mezelf), of als de Canon beter in de hand had gelegen, dan was het de Canon geweest.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                    Ik was gestart met een Sony F828 omdat gewoon de beste bridge was op die moment. Al snel bleek dat ik vaak hoge ISO's nodig had en daar scoorde die bridge niet echt goed op.

                    Heb dan via vrienden een week met een 350D gewerkt, en via een collega met een D70. Daarna was de keuze duidelijk. Ik heb toen een 400D gekocht. En een paar jaar later een 5D. Nu kriebelt het een beetje om een 5D II te overwegen.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                      Allemaal heel leuk om te lezen, maar wat is het belang van een merk ? Het gaat uiteindelijk om de foto's. Al zou je zelf je camera bouwen met karton en vensterglas, als het resultaat mag gezien worden. Ik heb de indruk dat er nogal wat mensen rondlopen die meer bezig zijn met hun materiaal dan met hun foto's.
                      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                        Dat klopt... ik ben meer met mijn materiaal bezig dan met foto's maken... 't is te zeggen met lezen over materiaal. En zo zullen er nog wel meerdere mensen zijn hier, dit toegeven is natuurlijk moeilijker.
                        Voila, het is er uit... zullen we nu terug on-topic blijven? (no-offence)

                        Groeten,

                        Geert

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Dat klopt... ik ben meer met mijn materiaal bezig dan met foto's maken... 't is te zeggen met lezen over materiaal. En zo zullen er nog wel meerdere mensen zijn hier, dit toegeven is natuurlijk moeilijker.
                          Voila, het is er uit... zullen we nu terug on-topic blijven? (no-offence)

                          Groeten,

                          Geert
                          Sorry
                          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                            Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                            Sorry
                            Geen enkel probleem! Ik snap uw frustratie hoor... zoals ik al zei/schreef: No offence

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                              Omdat ik er persoonlijk van overtuigd was dat ik voor alles wat met beeld had te maken bij Sony moest zijn bestelde ik ooit een digitale compacte Sony.
                              Maar, na een lange wachttijd en het naderend verlof heb ik de bestelling laten annuleren en kocht ik de toen populaire Nikon coolpix 5700 en tot vandaag ben ik het merk trouw gebleven. Met een reflex en een aantal lenzen is de overstap natuurlijk minder evident.

                              Dany.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe ben je tot je keuze gekomen? (Canon-Nikon-Olympus-Sony-Etc...)

                                Ik had vroeger een Nicon analoog F1 en dat was om dat hij goed was.
                                Daarna heb ik een Leica Digilux gehad die ik verkocht heb om over te stappen naar een Lumix pocket ding.
                                Dan is Spikkesenior afgekomen met een 300D waar de helft van mijn foto op BD mee gemaakt zijn. En daarna ben ik een half jaartje geleden over gestapt naar een 40D die ik nu ook weer wil inleveren voor een 5D.
                                Waarom canon en niet Nikon?
                                Das Spikkesenior zijn schuld.....
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X