Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ben ik gek ? (iMac)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ben ik gek ? (iMac)

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Welke discussie? Nikon is toch de beste?
    Dat zeggen ze ja maar of dat waar is weet niemand.

Comment

Re: ben ik gek ?

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Kan je eigenlijk zo'n Imac scherm deftig kalibreren?
      Ik heb hier een nieuwe 27inch staan, het scherm is beter dan de vorige generaties, zowel op kleurjuistheid als helderheid als kijkhoek. Kijkhoek: contrast wordt minder maar kleur wijzigt niet als je opzij kijkt. Contrast minder = vooral donkere partijen worden 'bleker' van opzij gezien.

Beetje jammer dat het nog geen wide gamut (AdobeRGB kleurruimte) is, zal iets voor de volgende generatie zijn denk ik want verdorie, ik calibreerde onlangs een Dell SP2309W (wide gamut met enorm hoog contrast, 2048x1152 pixels op 23inch!) en daar had ik echt een 'wow' gevoel bij als je daarop foto's bekijkt. Kijkhoek was helaas niet goed genoeg maar recht ervoor was het een zeer mooi beeld, mooiste levendige kleurweergave die ik al gezien heb op een lcd scherm, vermoedelijk door hoog contrast met wide gamut. Wide gamut had ik al gezien en gecalibreerd op een Dell 2408wfp maar die z'n contrast ligt zo hoog niet en is nog een mat scherm ipv glanzend.

imac 27 inch PDF rapport na calibratie, helderheid op 100% (veel te fel, 354 cd/m2):

imac 27 inch PDF rapport na calibratie, helderheid op 50% (aanvaardbaar, 150cd/m2):

Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Re: ben ik gek ? (iMac)

Altijd wel veel geschreeuw geweest dat mac beter is, maar toch nooit harde bewijzen gezien..
        Iemand een linkje naar een test tussen een pc & mac met exact dezelfde specificatie's?
        Ik werk zowel op vista als op OSX leopard, maar ga overstappen naar 1 systeem.

Comment

Working...
        X