Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ben ik gek ? (iMac)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ben ik gek ?

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Mijn vriendin heb ik niet kunnen overtuigen, die kocht onlangs een nieuwe portable met windows7.
    Er bestaan toch wel echt verstandige vrouwen op de deze wereld en jij hebt het geluk er zo eentje te hebben als vriendin
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ik denk dat als we hier beginnen op te sommen welke programma's niet draaien op Mac, dat er wel eens meer zouden zijn dan je denkt. Om te beginnen BD-sizer.

Of het moet zijn dat jij enkel denkt aan programma's die jij gebruikt.

Mvg.
      Robert
      Mijn punt is dat voor zowat alle bestaande PC progs er een alternatief bestaat op Mac. En mijn persoonlijke ervaring gebiedt me te zeggen dat ze doorgaans sneller zijn, meer kunnen, en meer user-friendly zijn.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Kan je eigenlijk zo'n Imac scherm deftig kalibreren?
        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Ik bedoel met een spyder, niet met het ingebouwde systeem ...
        ik heb nog een oude 20" imac. het scherm is erg gevoelig voor afwijkende inkijkhoek, maar callibratie lukt vrij aardig met een eye-one toestelletje.
        de nieuwe (21.5") is een beter scherm (led), dus ik vermoed dat de callibraties daarop evengoed dan wel beter zal gaan.

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Mijn punt is dat voor zowat alle bestaande PC progs er een alternatief bestaat op Mac. En mijn persoonlijke ervaring gebiedt me te zeggen dat ze doorgaans sneller zijn, meer kunnen, en meer user-friendly zijn.
          Dat is dus mijn punt, zowat is niet alles. Of dit moet muggenziften zijn.

Voor de rest is mijn gedacht van Mac dat die inderdaad zéér stabiel draait.

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Dat is dus mijn punt, zowat is niet alles. Of dit moet muggenziften zijn.

Voor de rest is mijn gedacht van Mac dat die inderdaad zéér stabiel draait.

Mvg.
            Robert
            Ik schrijf "zowat", omdat ik niet kan spreken voor anderen. Ikzélf heb echter nog geen enkel PC-progje gevonden waar géén Mac-alternatief voor bestaat.

Mijns inziens ben je nu wel aan het muggeziften, ja.

Neen, mijn punt blijft; "het niet bestaan op Mac van enkele kleine progjes die je soms
            gebruikt" is géén reden om weg te blijven van Mac. Pas op; ik zeg dat met schaamrood op de wangen, want het is één van de reden waarom ik indertijd nog lang heb getwijfeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              Mijn vriendin heb ik niet kunnen overtuigen, die kocht onlangs een nieuwe portable met windows7.
              Awel, ik was zeer aangenaam verrast met Windows7, een serieuze verbetering tov de voorgaande windows versies.
              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Er bestaan toch wel echt verstandige vrouwen op de deze wereld en jij hebt het geluk er zo eentje te hebben als vriendin
              Deze madam denkt daar anders over, ze verdient nochtans haar brood om een Mac!
              (en zonder misplaatste trots kan ik zeggen dat we daarmee een grafisch documenteringsysteem hebben uitgewerkt waarmee we, in ons vakgebied, tot de wereldtop behoren!)
              ... toch niet zo slecht voor een "onverstandig" vrouwmens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                Deze madam denkt daar anders over, ze verdient nochtans haar brood om een Mac!
                (en zonder misplaatste trots kan ik zeggen dat we daarmee een grafisch documenteringsysteem hebben uitgewerkt waarmee we, in ons vakgebied, tot de wereldtop behoren!)
                ... toch niet zo slecht voor een "onverstandig" vrouwmens!
                Omdat ik géén verstandig vrouw ben, heb ik als domme man een wellicht verstandige
                bemerking: het zou kunnen dat het betreffende documentatiesysteem eerder
                verkregen werd door software dan hardware
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik schrijf "zowat", omdat ik niet kan spreken voor anderen. Ikzélf heb echter nog geen enkel PC-progje gevonden waar géén Mac-alternatief voor bestaat.

Mijns inziens ben je nu wel aan het muggeziften, ja.

Neen, mijn punt blijft; "het niet bestaan op Mac van enkele kleine progjes die je soms
                  gebruikt" is géén reden om weg te blijven van Mac. Pas op; ik zeg dat met schaamrood op de wangen, want het is één van de reden waarom ik indertijd nog lang heb getwijfeld.
                  In een vroegere draad heb ik het er nog over gehad. Ik herhaal.
                  Een andere hobby van mij is genealogie. Vele uren mee bezig geweest. Het programma dat ik daar voor gebruik is Pro-Gen en draait nog onder dos. En dat kan enkel op PC. Ik weet dat er ook een genealogisch programma voor Mac bestaat, namelijk Reunion. De gebruiksvriendelijkheid van Pro-Gen ligt zeer hoog, plus er is in Belgisch en Nederlands Limburg een gebruikersgroep van PG die maandelijks samenkomt. De uitwisseling van gegevens is het makkelijkst tussen gebruikers van hetzelfde programma en vermits PG zéér veel gebruikers heeft....., dan is de keuze vlug gemaakt.

En als jij stelt dat er voor bijna elke PC programma een Mac alternatief bestaat, dan is dat een alternatief, maar daarom niet altijd hetzelfde. Ik spreek mij niet uit over beter of slechter.

Het gebruik en de aankoop van een computer wordt ook meestal bepaald door hetgeen je gewoon bent en de meesten van ons beginnen op PC wegens zijn prijsvriendelijkheid, zeker voor de gewone gebruiker. Vgl. maar eens de goedkoopste PC met de goedkoopste Mac. Om nog maar te zwijgen van laptops.

Ook dit nog. Op mijn i-Mac had ik Parallels geïnstalleerd om samen Windows en OS van Mac te draaien, op één scherm Windows en op het andere Mac. Heb ik er vlug afgegooid. Gebruiksvriendelijk? Liep regelmatig vast, en dat voor een Mac.

Ben ik tevreden van mijn Mac? Toch wel, maar hier blijven lezen dat Mac het enige goede is in de computer wereld, dan ben ik zeker zo graag een muggenzifter.

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Omdat ik géén verstandig vrouw ben, heb ik als domme man een wellicht verstandige
                    bemerking: het zou kunnen dat het betreffende documentatiesysteem eerder
                    verkregen werd door software dan hardware
                    Ik weet heel zeker dat ik 16 jaar geleden, als complete computer-onkundige, nooit tot dit resultaat had kunnen komen op een PC! Terwijl iedereen nog met Mercanorma-rasters klooide, had ik een computerversie die niet alleen een eindproduct van hogere kwaliteit afleverde, maar ook beter reproduceerbaar was én het werk 30-maal sneller deed. (Specifieke toepassing gebaseerd op een combinatie van Photoshop-Streamline-Illustrator)
                    Alles zuiver op intuïtie uitgewerkt ... zonder verdere kennis. Het enige wat is wist, was waar ik naartoe wou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                      Ik weet heel zeker dat ik 16 jaar geleden, als complete computer-onkundige, nooit tot dit resultaat had kunnen komen op een PC! Terwijl iedereen nog met Mercanorma-rasters klooide, had ik een computerversie die niet alleen een eindproduct van hogere kwaliteit afleverde, maar ook beter reproduceerbaar was én het werk 30-maal sneller deed. (Specifieke toepassing gebaseerd op een combinatie van Photoshop-Streamline-Illustrator)
                      Alles zuiver op intuïtie uitgewerkt ... zonder verdere kennis.
                      Het enige wat ik wist, was waar ik naartoe wou.
                      Carola, dit is van belang geweest.

En het is heel fijn en heel zeker mag je spreken van trots, om dat betreffende systeem
                      te hebben ontwikkeld.

Ik moet er wel aan toevoegen dat Photoshop(-Streamline-Illustrator) veel later
                      beschikbaar kwamen voor de PC.
                      Last edited by theokus; 11 november 2009, 19:19.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

@ Robert; tja een oud DOS progske persé willen gebruiken. Ik snap het wel, maar geef toe; wat jij daar wil is wel zéér specifiek hee.

Ik ken geen kat die daarvoor een Mac-aankoop zou uitsluiten. Blijkbaar ook jijzelf niet, want je hebt er eentje.

De meeste mensen hebben zo'n noden niet. Hun tools die ze gebruiken zijn veel alledaagser. Zie het (tamelijk typische) lijstje van Jesse, hoger.

Anyway, als je Parallels blijft hangen, dan is dat de versie. Was het een legale? Zwier er eens de patchkes achteraan. Wat ook kan; BootCamp...

Comment

@ Robert; tja een oud DOS progske persé willen gebruiken. Ik snap het wel, maar geef toe; wat jij daar wil is wel zéér specifiek hee.

Ik ken geen kat die daarvoor een Mac-aankoop zou uitsluiten. Blijkbaar ook jijzelf niet, want je hebt er eentje.

De meeste mensen hebben zo'n noden niet. Hun tools die ze gebruiken zijn veel alledaagser. Zie het (tamelijk typische) lijstje van Jesse, hoger.

Anyway, als je Parallels blijft hangen, dan is dat de versie. Was het een legale? Zwier er eens de patchkes achteraan. Wat ook kan; BootCamp...
                          Tja, de beste genealogische programma's draaien voorlopig nog op DOS, Pro-Gen, Hazadata. En er zijn meer mensen met genealogie bezig dan je denkt.

Ik ken ook geen kat die daarvoor een Mac zou aankopen, werkt namelijk niet op Mac. Ik heb een Mac gekocht omdat men mij dat aanraadde omdat ik ondertussen ook met fotografie was begonnen en in het begin had ik er spijt van. Dat ben ik ondertussen al voorbij, gelukkig maar. Anders was de investering te kostelijk geweest. En voor mijn genealogie werk ik op mijn PC en op mijn laptop.

Als de meeste mensen zouden bepalen wat goed is op computer gebied, dan zou Mac geen reden van bestaan nog mogen hebben. De meesten werken namelijk voorlopig nog op PC.

Parallels officieel gekocht en ligt nu hier in de doos te rotten en zal daar blijven tot de stank niet meer te harden is. Mac is Mac en PC is PC.

Ik wil geen pro of contra discussie over PC of Mac. In beide systemen vind je voordelen en nadelen. Mac is inderdaad stabieler, maar dat heeft volgens mij meer te maken met hun OS dan met de hardware. Die is namelijk ondertussen hetzelfde.

Mvg.
                          Robert
                          Mvg.
                          Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                            Mac is altijd beter geweest dan windows,ik heb weleens vroeger met mac os 9 gewerkt.
                            Dat was toen het beste besturingsysteem dat er was,maar nu draai ik windows omdat andere progamas niet op mac werken.
                            Dat systeem lag nochtans mijlenver achterop Windows 2000, al was het maar omdat het niet beschikte over een "preemptive multitasking kernel" en geheugenbescherming zoals aanwezig in alle versies van Windows sinds NT en alle Linux kernels. Dan mag je nog zoveel features inbouwen als je wil, en je mag het zelfs "The Best Internet Operating System Ever" noemen zoals Apple deed, als er een applicatie een deftige bug had dan lag heel je systeem plat.
                            pixelpusher

Comment

Ik ken ook geen kat die daarvoor een Mac zou aankopen, werkt namelijk niet op Mac.
                              Ik denk dat je niey goed gelezen hebt.

Comment

Re: ben ik gek ? (iMac)

klein vraagje...als het mag

ik wil via bootcamp WIN XP instaleren, just voor de fun
                                en ook om te kijken hoe daar evt games op draaien.

nu was ik al zover dat ik dat scherm kreeg van windows met nu ben ik dat bezig en dan blabla met de nodige XP voordelen. (installeren van componenten etc)
                                echter op 34% bleef die gewoon hangen ( de mac dus hee)
                                OK, dan maar opnieuw, ik heb verschillende XP versies...mijn voorkeur gaat nog steeds naar engelstalig en 'n qwerty keyboard, maar ik heb uiteraard ook andere versie's geprobeerd.
                                same problem, maar achter de 2de poging stel ik vast dat dat daar niet meer geraak ?
                                als windows (achter de dos sessie) opnieuw opstart om de installatie af te maken, krijg ik steeds de melding..." hal.dll" is missing of corrupt ? intalleer opnieuw...
                                en dan moet ik 'n power reset doen om te herstarten...

iemand enig idee wat ik verkeerd doe ?

Comment

Working...
                                X