Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ben ik gek ? (iMac)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ben ik gek ?

fotofolio , spyder werk zowel op mijn pc als op mac .
    Kallibreren is volgens mij zien wat er geprint zou worden maar dit ter zijde , mac staat ( stond ) een stapje voor in de grafische wereld dus alle grote hardware kallibratie toestellen en software kal. progjes ondersteunen mac .
    Trouwens het heeft niks met het de computerbesturing te maken maar wel met de monitor besturing .
    Al lees ik dat iMac minder vlot te cal. is , zelf werk ik op een power 5G van mac met lacie el22bleu4 monitor en een 15" eizo waarvan ik zijn juiste benaming niet meer ken of ik moet halsbrekende toeren uithalen
    Een overstap naar mac. heeft ook nadelen als je vastgeroest zit bij ms.
    Andere prog betekend andere lay-out , al moet ik zeggen dat ze met intel voor een serieuze verbetering gezorgd heeft .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Kan je eigenlijk zo'n Imac scherm deftig kalibreren?
      Hmm.. voor fotobewerking vertrouw ik daar toch niet op.
      De pas geďntroduceerde nieuwe iMacs hebben echter andere schermen - misschien betekenen die wel een vooruitgang.
      Maar hoedanook: hoe graag ik het ook zou willen, een iMac-scherm zal natuurlijk geen scherm van 1000-2000€ euro vervangen...

Anderzijds: als ik zie hoe mijn beelden soms gedrukt worden vraag ik mij af waarom ik nog een duur scherm zou moeten gebruiken (en waarom ik er zoveel tijd in stop om ze goed af te leveren)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        al ontgaat mij de topic-titel.
        In ben zo onbeleefde geweest een kleine toevoeging te doen aan de topictitel. Zo zit het al iets wat meer bij het onderwerp (waar ikzelf ook aan denk).

p.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          Zouden deze progamas ook voor mac zijn

VMware Workstation
          WinAVI Video Converter
          msn
          EVEREST Ultimate Edition
          µTorrent
          BitLord
          Nero StartSmart
          OpenOffice.org 3.1
          RegistryBooster 2
          MagicISO
          FTDv3.8
          Ccleaner
          Vdownloader
          VLC media player
          SIW
          Hmmm... ik ken ze lang niet allemaal, maar toch een aantal.

MSN; ik gebruik nu "Adium" als chat tool. Is idem, maar zonder vanale warez mee te krijgen.

VMware: ik heb hier een "Parallels" draaien; een virtueel XP platformke dat ik opstart als ik nog iets nodig heb dat enkel op Windows kan. Maar ik moet zeggen; die wordt steeds minder om minder gestart.

Voor torrents heb ik Transmission. Prima spul.

DVD's branden; ik heb Toast Titanium.

VLC media player; yup die is er op Mac.

Enz...

Ik blijf het bizar vinden dan mensen nog steeds denken dat er bepaalde software niet zou zijn voor Mac. Dat is al jaren niet meer het geval. Het tegendeel is zelfs waar vind ik; de softs op Mac zijn inventiever en kunnen méér.
          Typisch voorbeeld; je hebt een HD digicam, probeer maar eens op PC een filmke te assembleren in HD formaat. Jaja, er is zeker software (Pinnacle bvb), maar die is apart te kopen, en duur, en helemaal nit handig. En op Mac? iMovie is standaard...

Mvg,

J.
          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Hmmm... ik ken ze lang niet allemaal, maar toch een aantal.

MSN; ik gebruik nu "Adium" als chat tool. Is idem, maar zonder vanale warez mee te krijgen.

VMware: ik heb hier een "Parallels" draaien; een virtueel XP platformke dat ik opstart als ik nog iets nodig heb dat enkel op Windows kan. Maar ik moet zeggen; die wordt steeds minder om minder gestart.

Voor torrents heb ik Transmission. Prima spul.

DVD's branden; ik heb Toast Titanium.

VLC media player; yup die is er op Mac.

Enz...

Ik blijf het bizar vinden dan mensen nog steeds denken dat er bepaalde software niet zou zijn voor Mac. Dat is al jaren niet meer het geval. Het tegendeel is zelfs waar vind ik; de softs op Mac zijn inventiever en kunnen méér.
            Typisch voorbeeld; je hebt een HD digicam, probeer maar eens op PC een filmke te assembleren in HD formaat. Jaja, er is zeker software (Pinnacle bvb), maar die is apart te kopen, en duur, en helemaal nit handig. En op Mac? iMovie is standaard...

Mvg,

J.
            Windows heeft toch ook moviemaker dacht ik? Wel geen idee van de kwaliteit ofzo..
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              H

Mvg,

J.
              Ik denk dat als we hier beginnen op te sommen welke programma's niet draaien op Mac, dat er wel eens meer zouden zijn dan je denkt. Om te beginnen BD-sizer.

Of het moet zijn dat jij enkel denkt aan programma's die jij gebruikt.

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Re: ben ik gek ? (iMac)

Nieuwe iMac draait paralel ms dus ook BD sizer , weliswaar met een ommetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                  Maar ik heb hier toch geen Mac staan om daar windows op te draaien? Dan koop je net zo goed een PC. Qua hardware is er al geen verschil.

Mvg.
                  Robert

PS. Beide draaien hier langs elkaar, maar wel in een aparte behuizing en apart scherm.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                    Telt niet he...ik kan op mijn Windows bak ook Aperture draaien...via een ommetje..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Ik bedoel met een spyder, niet met het ingebouwde systeem ...
                      Zeker gaat dat.

Kameraad doet dit met een Lacie monitor en een Mac.
                      En dan zou ik liever voor EyeOne kiezen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        En in een ander topic is Windows 7 de beste en in nog een ander topic Ubuntu 9.xx

Jesse, je bent gewoon een vat vol onzin en meepraterij.

Destn He man hou toch op, ik heb die forums geopend om te laten zien dat binnenkort dit of dat komt,niet om reclame te maken en je moet je forum wel leuk houden.

Comment

alleen positief reageren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                            Zouden deze progamas ook voor mac zijn

VMware Workstation
                            WinAVI Video Converter
                            msn
                            EVEREST Ultimate Edition
                            µTorrent
                            BitLord
                            Nero StartSmart
                            OpenOffice.org 3.1
                            RegistryBooster 2
                            MagicISO
                            FTDv3.8
                            Ccleaner
                            Vdownloader
                            VLC media player
                            SIW
                            Alternatief voor VMware is Fusion (= Apple versie van VMware) of de freeware VirtualBox

Registry tools en ccCleaner heb je niet nodig, dat bestaat niet op mac. Trouwens register is iets van Windows. Als je je mac regelmatig een nachtje laat draaien, gebeurt het onderhoud nagenoeg vanzelf, er draaien dan diverse "opkuis" programmaatjes

Om CD/DVD te branden heb je geen aparte software nodig, zit ingebakken in OSX

OpenOffice bestaat eveneens in mac versie

De diverse mediaplayers/codecs die je aanhaalt, heb je wellicht niet nodig. Meest mediabestanden kan je afspelen op OSX

Telt niet he...ik kan op mijn Windows bak ook Aperture draaien...via een ommetje..
                            Dat ommetje mag je eens nader verklaren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht

Dat ommetje mag je eens nader verklaren

Heb als POC een vmdk-file met Apple OS 10.x

Werkt perfect in mijn VM omgeving thuis.

Ok ok, mag in feite niet, maar was om te testen.

Comment

En in een ander topic is Windows 7 de beste en in nog een ander topic Ubuntu 9.xx
                                Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik een vervente mac aanhanger ben.
                                Mijn 2de is op komst ... bestelling geplaatst...wachten

Mijn vriendin heb ik niet kunnen overtuigen, die kocht onlangs een nieuwe portable met windows7.
                                Awel, ik was zeer aangenaam verrast met Windows7, een serieuze verbetering tov de voorgaande windows versies.

Voor ze die portable had, werkte ze op wat oudere hardware met Ubuntu, ook daar zeer tevreden van.

'k Wil maar zeggen, zelfs een mac'er als ik kan zicht positief uitlaten over andere besturingssystemen maar de grote is uiteraard OSX

Comment

Working...
                                X