Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Treinstaking 5 november

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    zijn maar denkpistes he. kom nu maar weer van je paard af
    Je kan vandaag geen gazet opendoen of iedere commentator of politicus staat daar te bazelen over minimumdienstverlening. De deus ex machina om spoorstakingen te vermijden. Niet één keer heb ik iemand dat concreet zien maken ivm de spoorwegen. Misschien kan het wel, en dan ben ik voorstander, maar niemand kan blijkbaar toelichten hoe het kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Inderdaad, er is ook geen solidariteit noch met de bedienden met een firmawagen, die nu nog eens extra belast gaat worden. Oh want neen, een firmawagen is een luxe, ..
      Een luxe? Allé, waar haalt ge dat nu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Je kan vandaag geen gazet opendoen of iedere commentator of politicus staat daar te bazelen over minimumdienstverlening. De deus ex machina om spoorstakingen te vermijden. Niet één keer heb ik iemand dat concreet zien maken ivm de spoorwegen. Misschien kan het wel, en dan ben ik voorstander, maar niemand kan blijkbaar toelichten hoe het kan.
        Dan blijft er evenzeer chaos...
        (één trein 's morgens en één trein 's avonds)
        En dan zal het nog niet goed zijn.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Een luxe? Allé, waar haalt ge dat nu?
          Jep, net zoals mijn laptop en gsm van de firma.

Bedankt om mijn standpunt te bekrachtigen.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Jep, net zoals mijn laptop en gsm van de firma.

Bedankt om mijn standpunt te bekrachtigen.
            Tankkaart niet vergeten?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Kan misschien fout zijn, maar...

Vergeet niet dat er in het verleden véél meer werd gestaakt (ik bedoel hiermee algemeen en niet enkel NMBS) en vooral harder/ bitsiger...
              Er werd toen gestaakt om iets te bekomen (of het nu ging op vlak van werkomstandigheden of financiële tegemoetkoming)...
              En vergeet vooral niet, dat wij nu leven dankzij wat men in het verleden heeft kunnen bekomen door te staken.

Nu plots is staken blijkbaar (ga wat overdrijven) een moord plegen...
              Ik kan enkel maar vaststellen dat het ieder voor zich is... zolang het hun maar niet overkomt...
              Solidariteit is ver zoek waarbij het kapitalisme hoogtij viert.
              En dan is men verwondert dat er een grote kloof is tussen arm en rijk ( en die kloof wordt groter met de dag)

Comment

minimumdienst zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat er enkel treinen zijn tussen 7 en 10 en tussen 16 en 18. Dan is er toch nog genoeg tijd over om te staken?

Trouwens, wat is dat eigenlijk dat staken? Toen ik daarstraks een Duvelke ging drinken aan het station in Mechelen zat het daar bomvol NMBS mensen die zich aan het bezatten waren, allemaal met rode acod vestjes... Een groot aantal van hen zat daar toch al een hele tijd, gezien hoe zat ze al waren...
                Tommy
                My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht

Trouwens, wat is dat eigenlijk dat staken? Toen ik daarstraks een Duvelke ging drinken aan het station in Mechelen zat het daar bomvol NMBS mensen die zich aan het bezatten waren, allemaal met rode acod vestjes... Een groot aantal van hen zat daar toch al een hele tijd, gezien hoe zat ze al waren...
                  Ze hebben toch niet gezegd dat ze gingen staken met drinken?

Mvg.
                  Robert
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Die van het ACV zaten allemaal in de kerk
                    En ze waren aan het bidden voor ongelovigen zoals u
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Minimumdienst zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat er enkel treinen zijn tussen 7 en 10 en tussen 16 en 18.
                      Dan staat geen enkel treinstel en/of geen enkele locomotief nog op zijn plaats in de dienstregeling, met nog meer chaos en geschrapte treinen tot gevolg.
                      Veel mensen denken dat een trein(stel) enkel maar van punt A naar punt B en terug rijdt, maar dat is helemaal niet zo.
                      Het klinkt raar, maar een 24-urenstaking heeft het minst gevolgen voor de stiptheid van het treinverkeer (de dag nadien).
                      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Ik probeer zo weinig mogelijk de trein te nemen buiten voor naar het werk te gaan. Wat ben ik met een Sorry Pass? Ik heb een jaarabonnement...
                        Whauw, u heeft een netabonnement van een jaar?
                        Dus u mag op heel het net rijden?
                        In heel mijn loopbaan heb ik er niet één verkocht, gezien de prijs daarvoor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                          Dan staat geen enkel treinstel en/of geen enkele locomotief nog op zijn plaats in de dienstregeling, met nog meer chaos en geschrapte treinen tot gevolg.
                          Veel mensen denken dat een trein(stel) enkel maar van punt A naar punt B en terug rijdt, maar dat is helemaal niet zo.
                          Het klinkt raar, maar een 24-urenstaking heeft het minst gevolgen voor de stiptheid van het treinverkeer (de dag nadien).
                          dat klinkt raar ja, maar je hebt wel een punt, zo had ik het nog niet bekeken...
                          Ik blijf erbij dat mobiliteit een basisbehoefte is, er moeten andere manieren zijn om de directie te ******... Maar bon, de staking is bijna gedaan, morgen terug den trein op...
                          Tommy
                          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Tankkaart niet vergeten?
                            Juist ja. Hoe kon ik die allebei vergeten.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Al die extraatjes zijn slecht voor jullie pensioenberekening en in geval van ziekte.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                                Al die extraatjes zijn slecht voor jullie pensioenberekening en in geval van ziekte.
                                Die extra'tjes zijn wel nodig voor mijn job, maar goed, we zijn aan het afdwalen.

Comment

Working...
                                X