Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinstaking 5 november

Op 1 november kunnen reizigers naar Brussel Nationale Luchthaven nog 2,05 euro extra ophoesten voor een ritje van 12 minuten: de Diabolo-toeslag (http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/diabolo/index.php).
    Een ticket kost alzo 5,05 euro ipv 3 euro. Straks wordt een taxirit nog beterkoop.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Ik moet elk jaar noodgedwongen verlof offeren om de stakingsdagen (op voor mij weinig aantrekkelijke dagen) te overbruggen. De auto nemen is voor mij geen optie.
      Heb ik eigenlijk dan als klant geen rechten?
      Af en toe 'beloont' de NMBS dan de gedupeerden met een 'sorry'pas die dan aan zoveel mogelijk beperkingen is gebonden, dat ik hem zowel direct in de prullenmand kan gooien.
      Neen, begrip kan ik al lang niet meer opbrengen voor de NMBS-stakingen. Ik noem het flagrant machtsmisbruik.
      Twee jaar garantie?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Twee jaar garantie?
        garantie op vervoer dan mag ik hopen? (weet wel dat je een clown-smiley hebt gezet hoor )

Daarenboven wil ik toch nog maar eens vermelden dat (los van deze staking) sinds de abo's in februari duurder zijn geworden, de treinen nog nooit zo onregelmatig zijn geweest... Ik heb minstens 2x per week een vertraging of een afschaffing van de trein.
        Dat ze hun prijzen moeten aanpassen naargelang de economie kan ik goed inkomen... Maar de kwaliteit van hun diensten moet dan wel minstens gelijk blijven.

maar ik kan vantje alleen maar bijtreden.

@ WilliamG : als jouw leven zo perfect is ingericht, moogt gij mijne bak komen voltanken

Heb ik vandaag leuk nieuws vernomen en dat is dat binnenkort (termijn van 1 maand ongeveer) mijn abonnement helemaal door werkgever/overheid zal betaald worden.
        Dat is dan wel reden te meer om NIET te klagen.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Op 1 november kunnen reizigers naar Brussel Nationale Luchthaven nog 2,05 euro extra ophoesten voor een ritje van 12 minuten: de Diabolo-toeslag (http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/diabolo/index.php).
          Een ticket kost alzo 5,05 euro ipv 3 euro. Straks wordt een taxirit nog beterkoop.
          NMBS is bij wet* verplicht vanaf 1 november 2009 de Diabolo-toeslag van 2,05 EUR** per rit te innen en aan Northern Diabolo door te storten. Het bedrag van deze Diabolo-toeslag wordt jaarlijks geïndexeerd op basis van de gemiddelde gezondheidsindex.

* wet houdende dringende spoorwegbepalingen van 30 april 2007, de Diabolowet

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            garantie op vervoer dan mag ik hopen? (weet wel dat je een clown-smiley hebt gezet hoor )

Daarenboven wil ik toch nog maar eens vermelden dat (los van deze staking) sinds de abo's in februari duurder zijn geworden, de treinen nog nooit zo onregelmatig zijn geweest... Ik heb minstens 2x per week een vertraging of een afschaffing van de trein.
            Dat ze hun prijzen moeten aanpassen naargelang de economie kan ik goed inkomen... Maar de kwaliteit van hun diensten moet dan wel minstens gelijk blijven.

maar ik kan vantje alleen maar bijtreden.

@ WilliamG : als jouw leven zo perfect is ingericht, moogt gij mijne bak komen voltanken

Heb ik vandaag leuk nieuws vernomen en dat is dat binnenkort (termijn van 1 maand ongeveer) mijn abonnement helemaal door werkgever/overheid zal betaald worden.
            Dat is dan wel reden te meer om NIET te klagen.
            Dan mag je een maand lang niet klagen.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En ik die naar Walibi wou op 5 november, hebben het dan maar naar 4de verplaatst, helft van de vrienden konden niet meer mee, BEDANKT NMBS goed bezig....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                NMBS is bij wet* verplicht vanaf 1 november 2009 de Diabolo-toeslag van 2,05 EUR** per rit te innen en aan Northern Diabolo door te storten. Het bedrag van deze Diabolo-toeslag wordt jaarlijks geïndexeerd op basis van de gemiddelde gezondheidsindex.

* wet houdende dringende spoorwegbepalingen van 30 april 2007, de Diabolowet
                Je heb gelijk Red Falcon, maar ik betwist niet de wettelijkheid, doch ik beklaag mij erover dat het ongehoord duur is voor een ritje van amper 12 minuten.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Je heb gelijk Red Falcon, maar ik betwist niet de wettelijkheid, doch ik beklaag mij erover dat het ongehoord duur is voor een ritje van amper 12 minuten.
                  Het is zeker niet goedkoop, het is vrij duur zelfs, maar daar kan de NMBS helaas weinig aan veranderen.

Comment

Vorige week voor een vergadering naar NMBS kantoren bij Brussel-Zuid moeten gaan.
                    Auto nemen als je van de kant van leuven komt is waanzin om 8u 's morgens, dus nam ik de trein.

Bijna 15 EUR voor een ticket heen-terug (2de klasse!), en 30 minuten te laat op de vergadering. Geen info gekregen over oorzaak vertraging.

Auto nemen was goedkoper geweest. Misschien zelfs sneller, omdat ik de buurt daar ken en weet waar ik kan parkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Vorige week voor een vergadering naar NMBS kantoren bij Brussel-Zuid moeten gaan.
                      Auto nemen als je van de kant van leuven komt is waanzin om 8u 's morgens, dus nam ik de trein.

Bijna 15 EUR voor een ticket heen-terug (2de klasse!), en 30 minuten te laat op de vergadering. Geen info gekregen over oorzaak vertraging.

Auto nemen was goedkoper geweest. Misschien zelfs sneller, omdat ik de buurt daar ken en weet waar ik kan parkeren.
                      LOL, wat is nu sneller trein of auto?
                      Een halfuur vertraging of een uur in de file?

Comment

Een juridische manier om de verzekering van de passagiers te omzeilen is alle tickets verkopen tegen 50 cent, ongeacht de afstand. Je brengt gewoon een virtuele korting in het systeem, waardoor de reiziger voorzien is van een ticket (dus verzekering) en de NMBS getroffen wordt in haar portemonnee. De controleurs controleren uiteraard netjes de tickets (dus afstempelen), zodat er bij betwisting geen probleem mag zijn bij de verzekering. Je geeft de passagiers gewoon een zogenaamd "jubileumticket" en de mensen van de administratie kunnnen om de NMBS te "******" die dag fiscaal inbrengen als een jubileumdag, waardoor juridisch gezien de verzekeringsmaatschappij niks kan doen.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          Een juridische manier om de verzekering van de passagiers te omzeilen is alle tickets verkopen tegen 50 cent, ongeacht de afstand. Je brengt gewoon een virtuele korting in het systeem, waardoor de reiziger voorzien is van een ticket (dus verzekering) en de NMBS getroffen wordt in haar portemonnee. De controleurs controleren uiteraard netjes de tickets (dus afstempelen), zodat er bij betwisting geen probleem mag zijn bij de verzekering. Je geeft de passagiers gewoon een zogenaamd "jubileumticket" en de mensen van de administratie kunnnen om de NMBS te "******" die dag fiscaal inbrengen als een jubileumdag, waardoor juridisch gezien de verzekeringsmaatschappij niks kan doen.
                          't Ja zou een mogelijkheid zijn natuurlijk, probleem is natuurlijk wie zal de Sabin machienes zo programmeren en hoe los je dit boekhoudkundig op?
                          Hier belanden we (zoals steeds) weer bij de omgekeerde piramide.

Comment

mij hoor je niet klagen over treinstakingen. Ik zou eerder hun piket gaan versterken dan klagen dat ik niet op mijn werk geraak.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              mij hoor je niet klagen over treinstakingen. Ik zou eerder hun piket gaan versterken dan klagen dat ik niet op mijn werk geraak.
                              Ja maar, jij begrijpt die mensen niet putor: die mensen gaan allemaal heel graag werken
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                't Ja zou een mogelijkheid zijn natuurlijk, probleem is natuurlijk wie zal de Sabin machienes zo programmeren en hoe los je dit boekhoudkundig op?
                                Hier belanden we (zoals steeds) weer bij de omgekeerde piramide.
                                Het zijn ondertussen overal LISA machines...

@stefaan: als ik het goed versta; zeg jij dat de NMBS ticketten moet verkopen aan 50 cent, en dan in hun eigen vel snijden.
                                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                                500px

Comment

Working...
                                X