Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinstaking 5 november

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinstaking 5 november

Zoals ik zei ben ik niet "vers" aan de NMBS. Mijn pa heeft ook bijna 30 jaar dienst, mn grootvader heeft ook meer dan 30 jaar dienst. Dus ik heb er al meer van gehoord dan je denkt

Overal is er volk te kort, ik versta dan niet waarom ze zo moeilijk doen en het volk niet overzetten.

Maar begrijp ik het nu goed dat jij het "niet goed" vind, dat ik niet staak omdat het over Cargo gaat en niet over Reizigers?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
      Zoals ik zei ben ik niet "vers" aan de NMBS. Mijn pa heeft ook bijna 30 jaar dienst, mn grootvader heeft ook meer dan 30 jaar dienst. Dus ik heb er al meer van gehoord dan je denkt

Overal is er volk te kort, ik versta dan niet waarom ze zo moeilijk doen en het volk niet overzetten.

Maar begrijp ik het nu goed dat jij het "niet goed" vind, dat ik niet staak omdat het over Cargo gaat en niet over Reizigers?
      Vermoedelijk omdat de vakbonden weten waarover het in feite gaat...
      De toestand van B-Cargo is schrijnend en die toestand kan ik het gewoon personeel
      niet kwalijk nemen. Het personeel is niet in de fout gegaan.
      Iedereen met zeggingskracht (de bazen en de politiek) zal pas tevreden zijn als
      B-Cargo wordt opgedoekt OF in privé handen komt.
      Versta je nu waarom ze zo moeilijk doen en het volk niet overzetten?
      Het zal er van afhangen hoeveel "rek" ze nog hebben.
      (dus uitstel of andere overgangsmaatregelen).
      Op termijn zal het de Post ook zo vergaan.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Maar wat zijn voor jou maatregelen die tegemoet komen?
        km-vergoeding?

deeltje abo terugbetaald?
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

gelukkig ga ik niet met de trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            km-vergoeding?

deeltje abo terugbetaald?
            Km vergoeding aan de concurentie geven? Forget it.
            Deeltje abo terug betalen? Voor hoeveel komt je baas al niet tussen?
            Een reisticket voor een dag die je zelf mag uitkiezen, wat dacht je daar van?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht

Zou jij soms graag vanaf morgen iedere dag naar, ik zeg maar iets, naar Kortrijk gaan werken?
              Toch een proper eindje van Blankenberge dacht ik.
              Vergeet ook niet dat niet iedereen bij B-Cargo statutair is hé.
              Of je nu staakt of niet op 5 november zal niet veel uitmaken hoor.
              Iedereen is vrij eraan deel te nemen of niet en dat moet men respecteren, ja ook de vakbonden.

BTW, hoe is het de pakjesdienst van de NMBS vergaan?
              Verkocht aan het privé voor 1 frank en een jaar later doorverkocht voor een iets meer.
              Wie is daar nu rijk van geworden? Wie zat daar achter?
              B-Cargo wacht hoogstwaarschijnlijk hetzelfde lot.
              Zal de NMBS de volgende zijn?
              Last edited by Red Falcon; 29 oktober 2009, 20:26.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Recht op staken, ik hoor het allemaal graag zeggen.
                NMBS is bij mijn weten de enige ondernemig in België die per jaar minstens 2 keer gebruik maakt van het recht op staken.

En ver op voorhand aangekondigd of niet, het komt er toch dikwijls op neer dat je als werkende mens besluit om een dag verlof te nemen. Bijna gedwongen verlof.
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                  Recht op staken, ik hoor het allemaal graag zeggen.
                  NMBS is bij mijn weten de enige onderneming in België die per jaar minstens 2 keer gebruik maakt van het recht op staken.

En ver op voorhand aangekondigd of niet, het komt er toch dikwijls op neer dat je als werkende mens besluit om een dag verlof te nemen. Bijna gedwongen verlof.
                  Kan goed zijn dat de rest van de werknemers zo onder druk staan om hun job te
                  verliezen dat ze gewoon niet durven.

Ontslagen op staande voet zijn legio en voor "prullen".
                  Vandaag nog aan de orde geweest in het parlement.

Wat mij stoort is dat deze gang van zaken de mensen van elkaar duwt.
                  Eerder dus ieder voor zich dan samen voor ons allen.
                  Ik verwijt niemand iets hoor omdat men erin wordt gedwongen.
                  De schuld ligt niet bij het personeel.
                  Mensen tegen elkaar opjutten is het doel en daarvan wordt geprofiteerd om iets
                  door te voeren. (nu of op termijn).
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

B-Cargo en het vrachtvervoer over spoor is in België niet mogelijk.
                    Waarom? Geen flexibiliteit. De vakbonden staan al te roepen en te tieren als ze nog maar het woord flexibiliteit horen terwijl dit net een bedrijf zoals B-Cargo uit het slop kan helpen. Laat het vrachtvervoer 's nachts verlopen, geef industrieterreinen de mogelijkheid tot loading bays om goederen rechtstreeks op de trein te zetten.
                    Waarom moeten 40 en 20ft containers met vrachtwagens van de ene kant van België naar de andere kant gebracht worden als men deze netjes met de trein tot in de haven zou kunnen brengen?

Als nu al op verschillende lijnen geen plaats is om te zitten dan moeten de vele autopendelaars er ook nog eens bij? De NMBS kan op spitsuren nu al amper de stroom passagiers verwerken.
                    Ik ga de 2de week van nov naar Japan en ga daar ook de trein gebruiken, wat een verschil ... daar kan je vanop aan en zeker is het tijdens rush hour ook een mierennest en sommige extreme gevallen zijn gekend maar de laatste keren dat ik in Japan was vond ik het allemaal heel ordentelijk verlopen. Probeer dit maar eens in België.

EDIT: ook in Nl is het trouwens met het passagiersvervoer via de NS maar een povere bedoening. Dar moeten ze ook nog leren kloklezen . Nu al verschillende keren gespoord van A'pen naar A'dam en nooit op tijd aangekomen. Nee, zolang de spoorwegen hun tijden niet kunnen garanderen blijf ik het maar een triestige maatschappij vinden (een uitgebrand seinhokje etc zijn uiteraard onvoorziene omstandigheden of als er eentje beslist om voor een trein te springen).
                    Last edited by Sultana; 30 oktober 2009, 06:30. Reden: zie EDIT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                      Waarom? Geen flexibiliteit. De vakbonden staan al te roepen en te tieren als ze nog maar het woord flexibiliteit horen terwijl dit net een bedrijf zoals B-Cargo uit het slop kan helpen. Laat het vrachtvervoer 's nachts verlopen, geef industrieterreinen de mogelijkheid tot loading bays om goederen rechtstreeks op de trein te zetten.
                      Waarom moeten 40 en 20ft containers met vrachtwagens van de ene kant van België naar de andere kant gebracht worden als men deze netjes met de trein tot in de haven zou kunnen brengen?

Als nu al op verschillende lijnen geen plaats is om te zitten dan moeten de vele autopendelaars er ook nog eens bij? De NMBS kan op spitsuren nu al amper de stroom passagiers verwerken.
                      Ik ga de 2de week van nov naar Japan en ga daar ook de trein gebruiken, wat een verschil ... daar kan je vanop aan en zeker is het tijdens rush hour ook een mierennest en sommige extreme gevallen zijn gekend maar de laatste keren dat ik in Japan was vond ik het allemaal heel ordentelijk verlopen. Probeer dit maar eens in België.

EDIT: ook in Nl is het trouwens met het passagiersvervoer via de NS maar een povere bedoening. Dar moeten ze ook nog leren kloklezen . Nu al verschillende keren gespoord van A'pen naar A'dam en nooit op tijd aangekomen. Nee, zolang de spoorwegen hun tijden niet kunnen garanderen blijf ik het maar een triestige maatschappij vinden (een uitgebrand seinhokje etc zijn uiteraard onvoorziene omstandigheden of als er eentje beslist om voor een trein te springen).
                      Daar zeg je al zoiets.
                      Ik zou al zeer tevreden zijn als met die oplossing een deel van het vrachtwagenverkeer
                      zou verdwijnen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht

Beste Twitzer,
                        We gaan je eens 1 weekje machinist maken van een goederentrein in het depot van Antwerpen.
                        Daarna mag je 1 weekje de baas zijn op de seinpost van Brussel-Zuid.
                        We doen er nog een weekje bij als rangeerder in de Antwerpse haven.
                        En om af te sluiten mag je 1 weekje de baas zijn bij de dispatching, allee ook in Antwerpen.

Daarna gaan we nog eens klappen, tenminste als je het uitgehouden hebt heel die tijd.
                        Dan heb je een maand bij de NMBS gewerkt.
                        Probeer je dan eens in te denken hoe dat dit moet zijn om er een heel jaar te werken.

Veertig rustdagen achterstaan, verlof van verleden jaar dat je nog moet nemen, dertig compensatie dagen die je nog moet krijgen en wat weet ik nog allemaal.
                        Ik heb meer dan 37 jaar bij de NMBS gewerkt en heb wel geteld EEN KEER VIER WEKEN verlof naeen gekregen, alle andere jaren was dit 14 dagen.

Over andere spoorwegen spreek ik mij niet uit, ik ken die niet.
                        Last edited by Red Falcon; 30 oktober 2009, 10:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          mijne auto rijdt helaas niet op water of lucht en ik weet ook wel waar ik mijn centen aan moet uitgeven (net huis gekocht, net kleintje gekregen, ...).
                          LOL zelf zou ik me afvragen of ik mijn leven wel goed ingericht heb als ik in het openbaar mijn twijfels moet uitspreken of ik met huis en kind een auto rit zelf moet betalen

Comment

Heb niks tegen het recht op staken maar ik kan me niet inbeelden dat in mijn bedrijf twee maal op een jaar gestaakt dient te worden .
                            Laat ons zeggen dat de timing van de staking niemand politiek kan raken , wat zeer jammer is . Soms denk je dat het communisme nog zo slecht niet was , dagelijks een secretaresse die te laat komt door de trein , s'avond na een dagtaak 40 min. mag rechtstaan en te weten dat zoiets het bedrijf handen vol geld kost .... dat snap ik niet .
                            Ik schiet niet op de steeds vriendelijke conducteur , want een aangename werksfeer kan je dat voor die mens niet noemen .
                            Het probleem zit hem in de structuur van b- cargo ,als het spoor en we gebruiken het voetvolk als menselijk schild ?Dat de vakbond daar maar eens aan denkt in de plaats van hun grieven op de reizigers te verhalen .

Comment

Ik moet elk jaar noodgedwongen verlof offeren om de stakingsdagen (op voor mij weinig aantrekkelijke dagen) te overbruggen. De auto nemen is voor mij geen optie.
                              Heb ik eigenlijk dan als klant geen rechten?
                              Af en toe 'beloont' de NMBS dan de gedupeerden met een 'sorry'pas die dan aan zoveel mogelijk beperkingen is gebonden, dat ik hem zowel direct in de prullenmand kan gooien.
                              Neen, begrip kan ik al lang niet meer opbrengen voor de NMBS-stakingen. Ik noem het flagrant machtsmisbruik.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Ik moet elk jaar noodgedwongen verlof offeren om de stakingsdagen (op voor mij weinig aantrekkelijke dagen) te overbruggen. De auto nemen is voor mij geen optie.
                                Heb ik eigenlijk dan als klant geen rechten?
                                Af en toe 'beloont' de NMBS dan de gedupeerden met een 'sorry'pas die dan aan zoveel mogelijk beperkingen is gebonden, dat ik hem zowel direct in de prullenmand kan gooien.
                                Neen, begrip kan ik al lang niet meer opbrengen voor de NMBS-stakingen. Ik noem het flagrant machtsmisbruik.
                                Weet je wat wij, personeelsleden dus, eens hebben voorgesteld?
                                Ik ga het je zeggen:
                                Wij staken maar alle treinen rijden normaal, maar:
                                1) Er wordt nergens controle gedaan op de treinen.
                                2) Er worden geen vertragingen aangekondigd.
                                3) Iedereen werkt strikt volgens de reglementen.
                                4) Er worden geen treintickets verkocht.

Weet u wat wij als antwoord kregen?
                                Dat dit wettelijk niet mocht omdat de reizigers dan niet verzekerd waren als ze geen geldig vervoerbewijs hadden.
                                Wat kunt ge dan nog beginnen?

Comment

Working...
                                X