Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspalen Tomtom europa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitspalen Tomtom europa

Van mij mag men gerust die vogelkastjes afschaffen, en verhoudingsgewijs vervangen door anonieme politie-(video)-auto's.
    Op die manier verhoogt men de pakkans voor ALLE overtredingen, en niet enkel voor snelheid en door het rood rijden...
    Men zorgt er ook voor dat de overtreder onmiddelijk geconfronteerd wordt men z'n overantwoord rijgedrag, met bewijzen die onweerlegbaar zijn.

De pakkans is in België gewoon veel te klein, de manier van bestraffen ook veel te laks...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      't Is alleszins om sneller te kunnen rijden dan toegelaten niet ? En dat is illegaal.
      Dankzij die flitspalen is het aantal doden en gewonden op onze wegen flink gedaald.
      Een beetje meer burgerzin a.u.b. En ja , ik meen het serieus..

Walter
      Iemand vraagt gewoon waar hij de lokatie van de flitspalen kan downloaden en je veroordeelt de topicstarter dadelijk zonder te weten waarom de persoon in kwestie die poi's wil downloaden.Je beticht hem er zelfs van dat hij zich niet aan de snelheidsregels houdt,illegaal bezig is en het feit dat hij niet genoeg burgerzin heeft.En dan nadien ga je je uit de discussie houden want ze wordt te grimmig. Ik zou maar eens in eigen boezem kijken en wat minder hoog van de toren blazen.

Ik gebruik zelf die poi's ook in m'n GPS en vind ze heel handig.Aangezien ik ook maar een mens ben ben ik aleens verstrooid (zal jou nooit overkomen zeker want blijkbaar ben jij onfeilbaar) en rij ik enkele km per uur te snel of kom ik bijvoorbeeld gewoon op een baan terecht waarvan ik niet weet welke snelheid ik moet rijden. Het is een zeer handig hulpmiddel om je aan de snelheden te houden.Elk hulpmiddel om minder slachtoffers te maken is welkom. Daar is niks mis mee.
      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        Iemand vraagt gewoon waar hij de lokatie van de flitspalen kan downloaden en je veroordeelt de topicstarter dadelijk zonder te weten waarom de persoon in kwestie die poi's wil downloaden.Je beticht hem er zelfs van dat hij zich niet aan de snelheidsregels houdt,illegaal bezig is en het feit dat hij niet genoeg burgerzin heeft.En dan nadien ga je je uit de discussie houden want ze wordt te grimmig. Ik zou maar eens in eigen boezem kijken en wat minder hoog van de toren blazen.

Ik gebruik zelf die poi's ook in m'n GPS en vind ze heel handig.Aangezien ik ook maar een mens ben ben ik aleens verstrooid (zal jou nooit overkomen zeker want blijkbaar ben jij onfeilbaar) en rij ik enkele km per uur te snel of kom ik bijvoorbeeld gewoon op een baan terecht waarvan ik niet weet welke snelheid ik moet rijden. Het is een zeer handig hulpmiddel om je aan de snelheden te houden.Elk hulpmiddel om minder slachtoffers te maken is welkom. Daar is niks mis mee.
        Beste Roadrunner,daar heb ik nu niet bij stilgestaan zie,dat er ook mensen zijn die die dingen downloaden gewoon om zich NOG veiliger,NOG geëngageerder naar de gemeenschap toe,NOG meer naar de geest en de letter van de wet op de openbare weg te begeven.Mea culpa

Walter
        Last edited by Phororhacos; 11 juli 2009, 11:33.
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht

Daarvoor heb je die positie van de flitspalen toch niet nodig ??? Elke Tom tom geeft (als hij het weet) de aan te houden snelheid aan. Daarnaast kan je ook instellen dat hij een geluidje maakt als je daar bv. 5 km. per uur over zit.
          Daarmee heb je dus meer dan voldoende om NIET te snel te rijden..
          Waarom heb je dan die posities van de flitspalen nodig ??? De enige reden is boetes vermijden, niet om niet te snel te rijden...
          Daarnaast : een automobilist die naam waardig moet zich aan de verkeersregels houden, dus moet je van elke weg waar je rijdt WETEN hoeveel je daar mag rijden. Dat is toch het uiterste min. dat je mag verwachten van iemand die een rijbewijs heeft...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Beste Roadrunner,daar heb ik nu niet bij stilgestaan zie,dat er ook mensen zijn die die dingen downloaden gewoon om zich NOG veiliger,NOG geëngageerder naar de gemeenschap toe,NOG meer naar de geest en de letter van de wet op de openbare weg te begeven.Mea culpa

Walter
            Het is je vergeven.Je openheid en je begrip naar andere mensen toe sieren je.

@polleke: geloof niet dat ik mijne Garmin kan instellen dat ie een biepke geeft bij overdreven snelheid (Nuvi 755T) maar ik kan me vergissen hoor. Heb net nogeens in m'n instellingen gekeken en alarm is instelbaar voor "Garmin flitspalen" (het is dus voorzien in de software dus waarom zou je het dan niet mogen gebruiken?) en "Eigen nuttige punten".
            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Daarvoor heb je die positie van de flitspalen toch niet nodig ??? Elke Tom tom geeft (als hij het weet) de aan te houden snelheid aan.
              Dit is inderdaad zo voor de meeste gekende wegen maar niet voor alle wegen is de toegelaten snelheid mee opgenomen in de kaart. Ook secundaire wegen zijn niet altijd opgenomen, zeker in bepaalde buurlanden.
              Trouwens zijn er héél veel banen waar de snelheidsbeperking aangepast werd nadat de kaart voor TomTom gemaakt werd. Uw TomTom geeft dan aan dat ge 90 moogt maar ondertussen is het er 70 of 50 i.p.v. 70. De updates van de flitspalen bevatten deze informatie veel sneller dan de updates van de kaarten.
              Op snelwegen zal dat niet veel uitmaken natuurlijk, daar blijft het meestal 120.
              Daarnaast kan je ook instellen dat hij een geluidje maakt als je daar bv. 5 km. per uur over zit.
              Daarmee heb je dus meer dan voldoende om NIET te snel te rijden.
              Gepaard gaande met bovenstaande natuurlijk.
              Waarom heb je dan die posities van de flitspalen nodig ??? De enige reden is boetes vermijden, niet om niet te snel te rijden...
              Dat is uw persoonlijke mening natuurlijk. Natuurlijk als het u attent maakt dat je moet vertragen belet het ook dat je een boete oploopt ... maar zo snugger zal iedereen wel zijn om dit te weten.
              Daarnaast : een automobilist die naam waardig moet zich aan de verkeersregels houden, dus moet je van elke weg waar je rijdt WETEN hoeveel je daar mag rijden. Dat is toch het uiterste min. dat je mag verwachten van iemand die een rijbewijs heeft...
              Ik heb ondertussen al 28 jaar een rijbewijs maar toch zijn er regelmatig banen waar ik van geen kanten weet hoeveel ik daar eigenlijk mag doen omdat de aanduiding er zo slecht is en de snelheid veel te veel verandert.
              Rij van Leuven naar St-Truiden via de oude baan ... het is er continu een andere snelheid ... 70, 50, 70, 90, 50, 70, 90, 50, 70, 50, 70, 50, 70, 90, 50 ... dit op een paar km afstand. Tijdens de spits komt er vermoedelijk hier en daar nog een 30 bij.
              Zelfs al ben je attent, er is altijd een moment dat je een bord niet gezien hebt omdat er net een vrachtwagen even stil stond of omdat je een boer met zijn tractor voorbij reed of omdat een bord half verdraaid was door ene dat er eens tegen gezeten heeft.
              Mochten ze op zo'n lange baan eens beslissen om de snelheid overal hetzelfde te maken dan zou iedereen het al wat simpelder hebben om op het verkeer te letten i.p.v. enkel op de borden. Met een moto heb je daar nog veel meer last van trouwens want je moet nog veel meer op het verkeer letten en je zicht is veel beperkter.

Dat het op een snelweg 120 is en op een expresweg 180 dat weet iedereen wel. Banen waar ja dagelijks passeert daar kent ge meestal ook wel de regeltjes maar op plaatsen waar je (bijna) nooit komt ... daar is het toch niet altijd simpel hoor.
              Ook hier kan ik veel plaatsen aanhalen waar de wegmarkeringen (o.a. verkeersborden) niet reglementair staan maar waar ze toch regelmatig de overtreders van een ongeldig bord beboeten.
              Ook die kleine bordjes bebouwde kom (sommigen zijn héél klein) en de meestal te klein en onopvallend geplaatste borden zone 30 zijn een groot knelpunt voor vele bestuurders.

Ik kan u gerust eens laten rijden en garanderen dat jij 50 zal doen in een zone 30 omdat je het bord nooit gezien hebt ... gewoon slecht geplaatst!
              Ook andere banen kan ik u laten doen waar jij na enkele minuten van geen kanten meer weet hoeveel het er is. Ook in de omgekeerde zin hé ... plaatsen waar jij dan 50 zal rijden omdat je denkt in een bebouwde kom te zitten maar waar het al lang 90 is geworden. Da's ook een "mogelijke" overtreding trouwens als je onnodig traag gaat rijden en het verkeer achter u onnodig ophoudt.
              De boete zal je krijgen, als gek zal je aanzien worden! Maar ja ... hulpmiddeltjes gebruiken is volgens u een misdrijf zeker?
              Ik garandeer u anders dat deze plaatsen meestal wel aangegeven worden in de lijst van mobiele flitslocaties maar niet via de gewone kaart ... maar die ervaring heb jij natuurlijk niet want je gebruikt geen flitslocaties en weet alle borden (met dagelijkse aanpassingen) over gans de wereld staan.

De topicstarter had het trouwens over het buitenland ... je kan er dan toch vanuit gaan dat het om ongekende banen gaat waar je vooral op het verkeer moet letten?

Rij eens via een secundaire weg waar je 70 of 90 mag de grens over naar Nederland, Frankrijk of Luxemburg ... hoeveel mag je doen na het bord "Nederland", "France" of "Luxembourg"? Graag direct antwoord zonder opzoeking!
              En zeg nu niet dat er altijd een bord staat hé, want da's ook niet zo.

Voor de rest is het niet aan ons om rechter te spelen en mensen te veroordelen omdat die eens een gewone vraag stellen!
              Wat is dat toch met dat negativisme de laatste tijd? Precies of sommigen zijn hier heiliger dan de paus.

Ja ... ze moesten uw camera afpakken en u opsluiten want jij bent een gluurder ... je hebt die tele-lens gegarandeerd gekocht om uw buurvrouw te bespieden! (Ge kunt dus in alles iets slecht zien!)
              Ah ja ... misschien ben je netwerkbeheerder om andermans pc of mail te hacken.
              Last edited by VerSeg; 12 juli 2009, 10:44.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

- De snelheden voor in het buitenland : dat staat vermeld op datzelfde bord dat de grens aangeeft (kan er ook 50 m. achter staan natuurlijk)...
                - Daarnaast is het juist op de wegen die we het best kennen, dat er te snel gereden wordt, want die banen kennen we als onze broekzak...
                In ditzelfde topic staat een opmerking die in dit verband veel belangrijker is (heb niet meer gezocht van wie) : Als ik in België de toegelaten snelheid rij, dan zitten ze continu te pushen. Doe ik datzelfde in Nederland, dat is dat plots gedaan.
                Zoals gewoonlijk is het een mentaliteit. En het is algemeen geweten dat het voor Belgen (ik ben er zelf ene...) heel moeilijk is om zich aan de regels te houden...

Wat die vele wijzigingen op sommige wegen betreft, heb je uiteraard gelijk. Daar kan een Tom tom je ook moeilijk helpen, want die geraakt er ook niet aan uit .
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Typische praat voor iemand dat niet veel de baan op moet op dergelijke wegen!
                  Als het druk is op de Ring, dan kan je daar niet eens 80 rijden, als je er 120 kan rijden wil dit zeggen dat het verkeer het ook toelaat. Zo'n 100 regeltje zou enkel de staatskas spijzen door mensen te flitsen die er op het gepaste moment aan normale snelheden passeren.
                  Dat er controles zijn, daar heb ik niets op tegen maar dat ze eens hun poten uitsteken en de gevaarlijke chauffeurs aanpakken!
                  De grootste problemen en frustraties komen door die dat geen pinker gebruiken, die dat van rijstrook veranderen zonder kijken, zigzaggen door het verkeer, dronken rondbollen, witte lijnen negeren, ... maar daar is geen enkel automatisch systeem bekwaam toe om dit te controlleren, daar doen ze niets aan.
                  Neen, het hunzelf simpel maken en alleen het gemakkelijkste doen.
                  Iemand aan 130 op een snelweg is geen gangster als die voorzichtig is maar die aan 80 op de middenrijstrook blijft om een sigaretje op te steken, zijn krant te lezen, een sms-je te sturen, ... dat zijn gevaarlijke chauffeurs. Maar ja, voor de flitspalen zijn dat de braafste chauffeurs.
                  Die 100 regel komt er zeker in de toekomst, dat weet ik ook wel maar gemaakt door mensen met een chauffeur en zwaailicht dat er niet moeten naar kijken en wie als de partner eens geflitst wordt toevallig een verklaring zal afleggen dat de dienstwagen in onderhoud was en er met de privé-wagen van madam gereden werd die dag.

En wat heb je daar nu? Dat voetgangers en fietsers denken "ik mag alles want ik ben zwakke weggebruiker" en voor uwe neus springen zonder kijken. Erger nog ... mensen laten hun klein kinderen van 5 jaar alleen op straat rondlopen omdat het er nu zo veilig is.
                  Jaja, dat gebeurt meer dan men denkt en da's nog veel onverantwoorder!
                  En diegene dat een gewestweg onoplettend oversteekt, da's volgens mij nog een veel grotere pipo.
                  de nagel op de kop....
                  grts; M

Comment

Vandaag de dag moet je een co-pilot meenemen, zeker als je ergens naaroe rijdt waar je onbekend bent.
                    Het is ronduit belachelijk en verre van plezierig om zo de baan op te moeten, een oog op de snelheidsmeter, de andere op de weg gericht.
                    Een logisch patroon zit er helemaal niet op sommige plaatsen.
                    Open weg, ergens in het veld >> 50km/h...bebouwde kom >> 70km/h.
                    Ring rond Leuven, het lachertje van de dag >>50km/h, de fietsers steken je voorbij!
                    Daartegenover heb je in stad smalle straten waar de toegelaten snelheid 50km/h is,
                    echt ontoelaatbaar, zeer gevaarlijk en volkomen onlogisch op plaatsen waar langs weerszijden mensen met kinderen voorbij wandelen.

Comment

Working...
                    X