Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspalen Tomtom europa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitspalen Tomtom europa

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Dat zijn de typische nepargumenten die vroeger ook al gebruikt werden om tegen de verkeersdrempels te zijn,of tegen 50 per uur in de bebouwde kom,of tegen de 30 per uur woonzones.Het zou _ hilarisch _ gevaarlijk zijn.
    Hebben ze er op de Brusselse ring eentje gezet?Dat zijn er dan nog tien te weinig,en voeg daar een max.100 per uur regel aan toe.Die er op termijn trouwens gaat komen,wees gerust.
    Feit is,op de gewestwegen,waar vroeger sommige pipo's vlotjes 130 vlamden,maar waar nog wel eens iemand wil oversteken,rijdt nu iedereen braafjes 70,omdat die flitspalen er staan,met jawel,daar bestaan cijfers ove,minder ongevallen tot gevolg.

Walter
    En waarom mag dat 90 in Wallonië? En waarom zijn daar minder flitspalen? En waarom worden wij Vlamingen als melkkoeien uitgemolken beste Walter?

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      En waarom mag dat 90 in Wallonië? En waarom zijn daar minder flitspalen? En waarom worden wij Vlamingen als melkkoeien uitgemolken beste Walter?

Henri

Daar is een grrrrooote maatschappelijk discussie over hé ,die wij hier in Chit Chat helaas niet kunnen voeren,zowel over de wanverhouding van het aantal flitspalen in Wallonïe t.o.v. Vlaanderen( met ondermeer als gevolg een verkeersonveiliger Waals gewest ) als over de heilige melkkoe.

Laat ik ermee volstaan dat ik mij stoor aan het vanzelfsprekende gemak waarmee sommigen openlijk alle consensus omtrent snelheid/verkeersveiligheid aan hun laars lappen.
      En nee,ik ben niet de typische autohater die een twee pk niet kan onderscheiden van een Rolls,integendeel.

Walter
      D850

Comment

'k ben mijn gps (met flitspaalindicatie) vooral erg dankbaar dat hij op elke weg aangeeft wat de maximumsnelheid van die straat is, heb je het even gemist omdat je ergens aan't rondrijden bent waar je het niet kent, weet je tenminste waar je je aan moet houden...

flitspaalindicatie is vooral handig om te zien aankomen waar mensen (die de buurt wel kennen) onverwacht sterk kunnen vertragen...

verder kan je er toch niet volledig op vertrouwen, en zijn altijd agenten in het verkeer en mobiele flitspalen die je alsnog kunnen betrappen...

ik hoor hier trouwens niemand klagen over de mededelingen op stubru / mnm over mobiele flitsinstallaties?
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          verder kan je er toch niet volledig op vertrouwen, en zijn altijd agenten in het verkeer en mobiele flitspalen die je alsnog kunnen betrappen...
          Qué?

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Waarom zou dit een illegale link moeten zijn? Er zijn tientallen sites waar je gratis en legaal flitspaallocaties kan en mag downloaden.
            daar treed ik je volledig in bij
            en in je andere antwoord daarboven ook
            het is handig ,je hebt snel een bord niet gezien en voordat je het weet heb je een boete aan je been terwijl je niet gevaarlijk of roekeloos rijd

Comment

't Is alleszins om sneller te kunnen rijden dan toegelaten niet ? En dat is illegaal.
              Dankzij die flitspalen is het aantal doden en gewonden op onze wegen flink gedaald.
              Een beetje meer burgerzin a.u.b. En ja , ik meen het serieus...

Walter
              duidelijk iemand die enkel in het weekend eens buiten komt met de wagen
              als je dikwijls op de baan bent zul je wel het nut van die dingen inzien
              en het is niet om onverantwoord of gevaarlijk te rijden
              dat is nu wel het geval met die flitspalen op de autostrades
              je moet maar eens zien hoeveel remsporen daar al bijstaan
              en vorige week ook nog alles moeten dichtslaan omdat er een pipo op zijn rem ging staan terwijl hij amper 110km/h aan het rijden was
              die denkt zeker dat die flitsen op 90km/h ofzo?
              echt die flitspalen op de autostrades moesten ze verbieden
              dat is pas een gevaar
              en dit heeft niets te maken met verkeerdrempels of bebouwde kom,30km/zone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Qué?

Mvg.
                Robert
                driepikkeltje langs de kant van de weg en de politie zit in de auto een stuk ervan af
                zo heb ik ze al een paar maal zien staan in de buurt van leuven naar tienen
                en ook in de buurt van hasselt
                ze parkeren hun auto op een zandweg naast de autostrade uit het zicht
                hun driepikkeltje met camera staat dan naast de pechstrook

Comment

't Is alleszins om sneller te kunnen rijden dan toegelaten niet ? En dat is illegaal.

Walter
                  Hier ga je dus compleet de mist in, er is niets illegaal aan installeren van VASTE flitslocaties op je GPS in België, voor zover ik weet laten enkel Zwitserland en nog een ander land het niet toe. Toestellen die MOBIELE flitsinstallaties melden zijn wel wettelijk verboden . . . in alle landen dacht ik.
                  Harden rijden dan toegelaten is natuurlijk altijd wettelijk verboden . . . nogal wiedes . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Flitspalen op de GPS zetten is niet alleen goed om hard te rijden maar ook om u aan uw snelheid te houden, vooral op onbekende wegen overkomt het iedereen al eens een bord niet gezien te hebben door de weg te zoeken en op andere zaken te letten ... zo'n verwittigingske in uw GPS kan dan ook iets nuttig zijn in de positieve zin.

Het is niet omdat de ene dat misbruikt dat de andere dat ook doet.
                    Toen ik met een TomTom werkte was dit ook juist de reden waarom ik deze punten oplaadde. Nu ik een vast systeem heb in mijn nieuwe BMW mis ik dit wel een beetje. Een tweede GPS erbij hangen vind ik er een beetje over, maar goed het werkt inderdaad positief.

En dergelijke manier van doen heeft mijns inziens niets te zien met gebrek aan burgenzin. Wie kan er met de hand op de borst beweren dat hij niet eens te snel rijdt, opzettelijk of onopzettelijk. Wees aub niet katholieker dan de paus.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hebben ze er op de Brusselse ring eentje gezet?Dat zijn er dan nog tien te weinig,en voeg daar een max.100 per uur regel aan toe.Die er op termijn trouwens gaat komen,wees gerust.
                      Typische praat voor iemand dat niet veel de baan op moet op dergelijke wegen!
                      Als het druk is op de Ring, dan kan je daar niet eens 80 rijden, als je er 120 kan rijden wil dit zeggen dat het verkeer het ook toelaat. Zo'n 100 regeltje zou enkel de staatskas spijzen door mensen te flitsen die er op het gepaste moment aan normale snelheden passeren.
                      Dat er controles zijn, daar heb ik niets op tegen maar dat ze eens hun poten uitsteken en de gevaarlijke chauffeurs aanpakken!
                      De grootste problemen en frustraties komen door die dat geen pinker gebruiken, die dat van rijstrook veranderen zonder kijken, zigzaggen door het verkeer, dronken rondbollen, witte lijnen negeren, ... maar daar is geen enkel automatisch systeem bekwaam toe om dit te controlleren, daar doen ze niets aan.
                      Neen, het hunzelf simpel maken en alleen het gemakkelijkste doen.
                      Iemand aan 130 op een snelweg is geen gangster als die voorzichtig is maar die aan 80 op de middenrijstrook blijft om een sigaretje op te steken, zijn krant te lezen, een sms-je te sturen, ... dat zijn gevaarlijke chauffeurs. Maar ja, voor de flitspalen zijn dat de braafste chauffeurs.
                      Die 100 regel komt er zeker in de toekomst, dat weet ik ook wel maar gemaakt door mensen met een chauffeur en zwaailicht dat er niet moeten naar kijken en wie als de partner eens geflitst wordt toevallig een verklaring zal afleggen dat de dienstwagen in onderhoud was en er met de privé-wagen van madam gereden werd die dag.

Feit is,op de gewestwegen,waar vroeger sommige pipo's vlotjes 130 vlamden,maar waar nog wel eens iemand wil oversteken,rijdt nu iedereen braafjes 70
                      En wat heb je daar nu? Dat voetgangers en fietsers denken "ik mag alles want ik ben zwakke weggebruiker" en voor uwe neus springen zonder kijken. Erger nog ... mensen laten hun klein kinderen van 5 jaar alleen op straat rondlopen omdat het er nu zo veilig is.
                      Jaja, dat gebeurt meer dan men denkt en da's nog veel onverantwoorder!
                      En diegene dat een gewestweg onoplettend oversteekt, da's volgens mij nog een veel grotere pipo.
                      Last edited by VerSeg; 9 juli 2009, 13:07.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        En dergelijke manier van doen heeft mijns inziens niets te zien met gebrek aan burgenzin. Wie kan er met de hand op de borst beweren dat hij niet eens te snel rijdt, opzettelijk of onopzettelijk. Wees aub niet katholieker dan de paus.
                        Trouwens kan iedereen continu te hard rijden zonder geflitst te zijn ... gewoon 127km/u rijden op de snelweg ... met correctie er af geen PV.
                        Maar ja, als ze dat willen voorkomen moeten ze het gaspedaal verbieden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Hier ga je dus compleet de mist in,
                          Met mist zeker niet te hard rijden hé.

er is niets illegaal aan installeren van VASTE flitslocaties op je GPS in België, voor zover ik weet laten enkel Zwitserland en nog een ander land het niet toe.
                          Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland horen er zeker bij.

Toestellen die MOBIELE flitsinstallaties melden zijn wel wettelijk verboden . . . in alle landen dacht ik.
                          Het melden van mobiele flitslocaties is "hier" niet echt verboden (zoals bijvoorbeeld in een TomTom) maar het detecteren ervan door middel van een radardedector wel. Da's eigenlijk ook voor de vaste flitspalen zo.
                          Langs de andere kant kondigt de politie regelmatig zelf mobiele controles aan.

Harden rijden dan toegelaten is natuurlijk altijd wettelijk verboden . . . nogal wiedes . . .
                          Blauw lamke zetten en iets dat piewww piewww doet.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Wie kan er met de hand op de borst beweren dat hij niet eens te snel rijdt, opzettelijk of onopzettelijk. Wees aub niet katholieker dan de paus.

Groetjes,
                            Pol.

Ik heb niet de geringste intentie op enigerlei wijze de paus te imiteren , en inderdaad,ik rijd ook wel eens te snel.Waar het mij in mijn initïele reactie maar om te doen was, is dat je via electronica op handige wijze de flitspalen weet te localiseren om die manier bij wijze van gewoonte te snel te rijden.

Typische praat voor iemand dat niet veel de baan op moet op dergelijke wegen!
                            Als het druk is op de Ring, dan kan je daar niet eens 80 rijden, als je er 120 kan rijden wil dit zeggen dat het verkeer het ook toelaat. Zo'n 100 regeltje zou enkel de staatskas spijzen door mensen te flitsen die er op het gepaste moment aan normale snelheden passeren.
                            Dat er controles zijn, daar heb ik niets op tegen maar dat ze eens hun poten uitsteken en de gevaarlijke chauffeurs aanpakken!
                            De grootste problemen en frustraties komen door die dat geen pinker gebruiken, die dat van rijstrook veranderen zonder kijken, zigzaggen door het verkeer, dronken rondbollen, witte lijnen negeren, ... maar daar is geen enkel automatisch systeem bekwaam toe om dit te controlleren, daar doen ze niets aan.
                            Neen, het hunzelf simpel maken en alleen het gemakkelijkste doen.
                            Iemand aan 130 op een snelweg is geen gangster als die voorzichtig is maar die aan 80 op de middenrijstrook blijft om een sigaretje op te steken, zijn krant te lezen, een sms-je te sturen, ... dat zijn gevaarlijke chauffeurs. Maar ja, voor de flitspalen zijn dat de braafste chauffeurs.
                            Die 100 regel komt er zeker in de toekomst, dat weet ik ook wel maar gemaakt door mensen met een chauffeur en zwaailicht dat er niet moeten naar kijken en wie als de partner eens geflitst wordt toevallig een verklaring zal afleggen dat de dienstwagen in onderhoud was en er met de privé-wagen van madam gereden werd die dag.

Ik rijd gemiddeld 30000km per jaar en doe veel autostrada,ja ook de Brusselse ring.
                            Het blijven nepargumenten hoor.We zijn één van de meest verkeersonveilige landen van West-Europa.Dat komt misschien door die flitspalen?
                            Laat ik mij een beetje verduidelijken : toen mijn zoon nog klein was en ik hem met zijn fietsje begeleidde naar school,raakte ik nogal overtuigd van het nut van een verkeersveilige bebouwde kom.Puur uit intersse heb ik toen een keer een vergadering meegemaakt van "Ouders van verongelukte kinderen".Dat heeft wel indruk gemaakt.
                            Tot op de dag van vandaag heb ik ZEROtolerance voor de mafketel die 80 wil rijden in bebouwde kom,idem dito voor wie 130 wil rijden op gewestwegen ( waar ook zwakke weggebruikers zijn)

In een breder maatschappelijk perspectief kunnen we rustig stellen dat het automobiele verkeer van vandaag een vorm van hedendaagse barbarij is.Ik heb het dan nog niet in de eerste plaats over de taferelen die zich afspelen op onze wegen die qua gruwelijkheid kunnen wedijveren met oorlogsbeelden.Ook niet over het getouwtrek van de verzekeringen achteraf,de onnoemelijke emotionele,fysieke en financïele miserie van nabestaanden en slachtoffers.
                            Maar vooral over het feit dat we zo maar BLIJVEN voortdoen,in naam van de "vooruitgang".

Kort gezegd,als we met z'n allen gewoon de opgelegde limieten trachten te volgen,is dat beter voor de veigheid,voor het milieu,en voor de individuele portemonnee.

Walter
                            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                              T'is voor Frankrijk en Spanje
                              Meerdere malen in Frankrijk en Spanje geflitst en nooit iets ontvangen

En t'is hier weer vertrokken ....
                              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Hier ga je dus compleet de mist in, er is niets illegaal aan installeren van VASTE flitslocaties op je GPS in België, voor zover ik weet laten enkel Zwitserland en nog een ander land het niet toe. Toestellen die MOBIELE flitsinstallaties melden zijn wel wettelijk verboden . . . in alle landen dacht ik.
                                Was het door de mist dat je niet kon lezen dat de uitdrukking 'illegaal' sloeg op het te snel rijden en niet op het installeren van die spullen in je wagen?

Comment

Working...
                                X