Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitspalen Tomtom europa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flitspalen Tomtom europa

Deze discussie is hier (en elders) al meermaals gevoerd en dit zal wellicht niet de laatste keer zijn. Neen, ik heb liever ook geen boete aan mijn been voor te snel rijden (en voorlopig lukt me dat nog altijd) en de dag dat ik er zo één krijg ga ik ook vloeken hoor. Maar ik ga de fout niet zoeken bij die paal of die agent die z'n werk deed. De wetgeving is wat ze is en daar is blijkbaar een breed maatschappelijk draagvlak voor. Als u vindt van niet, dan mag u altijd een partij starten die alle flitspalen zal verwijderen en de snelheidslimieten overal met 50% optrekken. Veel succes gewenst.

Natuurlijk zijn er ook andere oorzaken van ongevallen. Wie beweert het tegendeel? Alsof er niets ondernomen wordt tegen alcohol in het verkeer. En ja, er zijn zaken waar best meer aandacht mag naar gaan. Bumperplakken, slalommen, middenvakplakkers, drugs in het verkeer, oververmoeide vrachtwagenchauffeurs, ...
    Maar dit is toch totaal geen argument om minder te gaan controleren op snelheid. Als er een technisch eenvoudige manier was om bumperplakkers te bekeuren, dat gebeurde dat ook al hoor. Maar men kan moeilijk op elke brug over de autostrade een polis met een verrekijker zetten.

Van al die 'ervaren' chauffeurs die het zo niet hebben met snelheidsbegrenzende maatregelen zou ik dan eens graag horen op welke manier zij het aantal verkeersslachtoffers in ons land naar beneden zouden brengen. Een aantal dat de laatste 20 jaar aanzienlijk is geslonken, maar in vergelijking met omliggende landen nog schrikbarend hoog ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Ik heb niet de geringste intentie op enigerlei wijze de paus te imiteren ,
      Maar blijkbaar wel een "slechte" rechter ... je veroordeelt sommigen zefs zonder te weten of ze iets misdoen.
      en inderdaad,ik rijd ook wel eens te snel.Waar het mij in mijn initïele reactie maar om te doen was, is dat je via electronica op handige wijze de flitspalen weet te localiseren om die manier bij wijze van gewoonte te snel te rijden.
      Wat is het verschil tussen gewoon te hard rijden en een TomTom gebruiken tijdens het (eventueel) hard rijden? Jij gaat aan de rechter verzachtende omstandigheden pleiten omdat ge geen GPS hebt?
      Ik denk dat als jij diene kleine dood rijdt of ene met een GPS dat dit niet veel zal uitmaken.
      Uw overtreding is even erg als die van een ander ... ik zou beginnen met de aankoop van een spiegel.
      Kort gezegd,als we met z'n allen gewoon de opgelegde limieten trachten te volgen,is dat beter voor de veigheid,voor het milieu,en voor de individuele portemonnee.
      Daar komt die spiegel weer van pas.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Hoe "spijtig" dat het ook is ... snelheid doodt ... je kan daar niet voorbij, dat zijn de wetten van de Fysica.
        30 km/u = 8,5 m/sec; 50 km/u is 14 m/sec; 90km/u is 25 m/sec; 120 km/u = 33,5 m/sec; 150 km/u = 41,5 m/sec ... Dat spreekt al voor zich. Bij het remmen heb je een reactietijd van 1 seconde ... komt daar nog eens de remafstand bij ...
        Als je in de wagen zit en je kijkt tijdens het rijden enkel door de voorruit heb je een enorm vals gevoel van veiligheid.
        Tijd winnen ... 20 km/u te snel rijden levert over 10 km in ideale omstandigheden een winst van amper 2 min op. In de realiteit levert dit in 99% van de gevallen niets op ... rode lichten, andere weggebruikers, files enz.
        Wat mij opvalt is dat momenteel veel bestuurders door het rood licht rijden, verboden voorbijsteken negeren, snelheidslimieten negeren, kleven, middenrijvak blijven rijden, geen gordel dragen, geen helm dragen ... men heeft een gevoel van straffeloosheid. Het gaat wel over veiligheidsvoorschriften he mensen! Stel dat je die op je werk zou negeren ...
        Persoonlijk hou ik enorm van racewagens, sportwagens, oldtimers, ... maar snelheid hoort thuis op een circuit waar tenminste heel strenge veiligheidsmaatregelen gelden.
        Iedereen heeft een eigen mening over verkeersveiligheid, dat zijn miljoenen verschillende meningen ... idd, dit leidt tot chaos. We zijn niet allemaal even goede chauffeurs zoals jullie. Om veilig 150 km/u te kunnen rijden moet je auto in perfecte staat zijn (remmen, banden, schokdempers), moet ook de bestuurder zeer fit zijn (meestal niet 's nachts), en moet je inzicht hebben in het verkeer, fouten van andere bestuurders kunnen ontwijken (tegen 41,5 m/sec??) ...
        persoonlijk vind ik het zielig, wetende dat er elke week een kind streft in het verkeer, er jaarlijks 1000 doden en 10 000 den gewonden te betreuren zijn, er elke dag files zijn door ongevallen (veelal linkerrijstrook ...), dat men nog alles probeert om de veiligheidsvoorschriften te negeren ... Bij welke misdaad sterft er 1 kind per week, vallen er 1000 doden en 10 000 den gewonden?
        We staan pas op de 15de plaats als het gaat over verkeersveiligeheid ... gewoon triest. Zijn onze wegen slechter? slechtere infrastructuur? kan zijn ... maar dan moeten we zeker trager rijden dan waar de infrastructuur wel beter is ... logisch toch?
        Heb je een oplossing om het verkeer VEILIGER te maken voor IEDEREEN en toch sneller te kunnen rijden, let us know ...
        en nu terug fotokes trekken ... maar dit moest ik toch even kwijt, wetende welke catastrofe een verkeersongeval kan veroorzaken ...
        Last edited by witte mol; 9 juli 2009, 15:30.
        Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
        www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Uw overtreding is even erg als die van een ander :

Als ik zeg ik rijd ook wel eens te snel betekent dat in de praktijk:ik rijd ook wel eens 130 op een verlaten autostrade.In de bebouwde kom ( en gewestwegen ) is mijn voet vastgevroren op de max. toegelaten snelheid of minder.Steevast heb ik dan mensen achter mij die mijn achterbumper lijken te willen kussen.Zogauw ik Nederland binnenrijd houdt dat op.Raar hé

Oorspronkelijk geplaatst door witte mol Bekijk bericht
          Hoe "spijtig" dat het ook is ... snelheid doodt ... je kan daar niet voorbij, dat zijn de wetten van de Fysica.
          30 km/u = 8,5 m/sec; 50 km/u is 14 m/sec; 90km/u is 25 m/sec; 120 km/u = 33,5 m/sec; 150 km/u = 41,5 m/sec ... Dat spreekt al voor zich. Bij het remmen heb je een reactietijd van 1 seconde ... komt daar nog eens de remafstand bij ...
          Als je in de wagen zit en je kijkt tijdens het rijden enkel door de voorruit heb je een enorm vals gevoel van veiligheid.
          Tijd winnen ... 20 km/u te snel rijden levert over 10 km in ideale omstandigheden een winst van amper 2 min op. In de realiteit levert dit in 99% van de gevallen niets op ... rode lichten, andere weggebruikers, files enz.
          Wat mij opvalt is dat momenteel veel bestuurders door het rood licht rijden, verboden voorbijsteken negeren, snelheidslimieten negeren ... men heeft een gevoel van straffeloosheid. Het gaat wel over veiligheidsvoorschriften he mensen! Stel dat je die op je werk zou negeren ...
          Persoonlijk hou ik enorm van racewagens, sportwagens, oldtimers, ... maar snelheid hoort thuis op een circuit waar tenminste heel strenge veiligheidsmaatregelen gelden.
          Iedereen heeft een eigen mening over verkeersveiligheid, dat zijn miljoenen verschillende meningen ... idd, dit leidt tot chaos. We zijn niet allemaal even goede chauffeurs zoals jullie. Om veilig 150 km/u te kunnen rijden moet je auto in perfecte staat zijn (remmen, banden, schokdempers), moet ook de bestuurder zeer fit zijn (meestal niet 's nachts), en moet je inzicht hebben in het verkeer, fouten van andere bestuurders kunnen ontwijken (tegen 41,5 m/sec??) ...
          persoonlijk vind ik het zielig, wetende dat er elke week een kind streft in het verkeer, er jaarlijks 1000 doden en 10 000 den gewonden te betreuren zijn, er elke dag files zijn door ongevallen (veelal linkerrijstrook ...), dat men nog alles probeert om de veiligheidsvoorschriften te negeren ... Bij welke misdaad sterft er 1 kind per week, vallen er 1000 doden en 10 000 den gewonden?
          Heb je een oplossing om het verkeer VEILIGER te maken voor IEDEREEN en toch sneller te kunnen rijden, let us know ...
          en nu terug fotokes trekken ... maar dit moetst ik toch kwijt, wetende welk catastrofe een verkeersongeval kan veroorzaken ...

Sinds het eindigen van WOII meer slachtoffers in West-Europa dan van WOI en II samen....maar pssst,natuurlijk allemaal de schuld van de middenstrookrijders,de flitspalen,de verkeersdrempels,de controles jong

Hier ga ik het ook bij houden,'t wordt alweer wat grimmig.

Walter
          D850

Comment

Zullen we het dan nu eens hebben over het roken achter het stuur en de risico's die dat meebrengt van verbrande kleding (en zelfs edele delen )tot verlies van controle op de wagen? Geen GSM of onschuldig boterhammetje maar kankerstokjes wel toegelaten (lobby van tabaksproducenten?). Wie brengt er een GSM uit in sigaretvorm?

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

't Is alleszins om sneller te kunnen rijden dan toegelaten niet ? En dat is illegaal.
              Dankzij die flitspalen is het aantal doden en gewonden op onze wegen flink gedaald.
              Een beetje meer burgerzin a.u.b. En ja , ik meen het serieus...

Walter
              En jij hebt nog nooit vlugger dan 51 per uur gereden zeker in de bebouwde kom?

Comment

Tot op de dag van vandaag heb ik ZEROtolerance voor de mafketel die 80 wil rijden in bebouwde kom,idem dito voor wie 130 wil rijden op gewestwegen ( waar ook zwakke weggebruikers zijn)
                Kort gezegd,als we met z'n allen gewoon de opgelegde limieten trachten te volgen,is dat beter voor de veigheid,voor het milieu,en voor de individuele portemonnee.

Walter
                Hiermee kan ik u meer dan ooit volgen.
                Maar het automobielverkeer afschilderen als barbarie en vergelijken met oorlogstoestanden vind ik wel wat te ver gezocht.
                Dat er veel miserie ontstaat door mensen die familieleden verliezen in het verkeer weet ik maar al te goed. De broer van mijn vrouw was al op 18jarige leeftijd één van die slachtoffers toen hij meereed met een vriend die een onverantwoord manoeuver uitvoerde. De vriend is er heelhuids uitgekomen, maar de broer was op slag dood.
                Van getouwtrek met verzekeringen is hier geen sprake geweest, want wat maakt het uit, hiermee haal je je broer of kind niet terug.
                Maar zou het ook niet eens een goede zaak zijn een aantal ouderen uit het verkeer te halen die nog met moeite in hun wagen geraken en bovendien nog amper hun hoofd opzij kunnen draaien. Die bovendien het verschil tussen 30-50-70-90 niet meer weten en daardoor tal van goeie chauffeurs het leven meer dan lastig maken. Dergelijke chauffeurs zal je misschien minder tegenkomen op drukke autowegen en ringwegen van grote steden, maar in de landelijke gebieden vind je ze bij de vleet.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En wat heb je daar nu? Dat voetgangers en fietsers denken "ik mag alles want ik ben zwakke weggebruiker" en voor uwe neus springen zonder kijken. Erger nog ... mensen laten hun klein kinderen van 5 jaar alleen op straat rondlopen omdat het er nu zo veilig is.
                  Jaja, dat gebeurt meer dan men denkt en da's nog veel onverantwoorder!
                  En diegene dat een gewestweg onoplettend oversteekt, da's volgens mij nog een veel grotere pipo.
                  Inderdaad, "de zwakke weggebruiker". Wie had dat ook weer uitgevonden ? Met de gekende gevolgen vandien. De man die dit in zwang bracht vond het zelfs normaal da fietsers op het voetpad ongecontroleerd mochten racen en je voeten van onder het lijf rijden. Je moet maar eens je voordeur buitenkomen en er is zo'n pipo die met zijn fiets(je) je omver kegelt.
                  Momenteel vindt iedereen die zich tevoet of per tweewieler beweegt een zwakke weggebruiker. Om nog maar te zwijgen van de wielerterroristen
                  Ik dacht dat alleen op zebrapaden de voetganger voorrang had. Nu springen ze van alle kanten voor je wagen. Ze bekijken je eerst uitdagend of beschouwen je alsof je van een andere planeet komt. En het moet je maar overkomen om er eentje omver te rijden. Van barbarij gesproken...

Groetjes,
                  pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Maar zou het ook niet eens een goede zaak zijn een aantal ouderen uit het verkeer te halen die nog met moeite in hun wagen geraken en bovendien nog amper hun hoofd opzij kunnen draaien. Die bovendien het verschil tussen 30-50-70-90 niet meer weten en daardoor tal van goeie chauffeurs het leven meer dan lastig maken. Dergelijke chauffeurs zal je misschien minder tegenkomen op drukke autowegen en ringwegen van grote steden, maar in de landelijke gebieden vind je ze bij de vleet.
                    Euh ... wil je de leeftijdsgroep die verantwoordelijk is voor de meeste ongevallen van de baan? Euh ... zijn dat niet die jongeren die zonder ervaring er een boeltje van maken door hun roekeloos rijgedrag ... De ouderen hebben wel heel hun leven belasting betaald en mogen dan de openbare weg niet gebruiken? Als wij het nu eens wat rustiger aan doen? Tijd verliezen doen we er niet mee ...
                    Het probleem is dat voor verkeersveilig rijden we er zelf iets aan moeten doen ... dat we ons zelf moeten beheersen. Daarvoor heb je karakter nodig en moet je moeite doen ... en neen, dat is idd niet gemakkelijk ... minder slimme mensen zullen het daar idd moeilijk mee hebben ...

grtz

Jan
                    Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                    www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Groetjes,
                      Pol.
                      Ok Pol.
                      We halen die van de baan. Een moedig minister kan dat zeker.
                      En wees nu eens gewoon eerlijk. Welk effect gaat dit hebben op zware ongevallen, op slachtoffers, op het aantal doden? Wat is de invloed van die opa's op weekendongevallen, op fietsers die nooit meer thuiskomen, ...

De discussie ging over verkeersveiligheid dacht ik. Niet over 'het leven lastig maken van "goeie" chauffeurs'. Als er een zogezegd goeie chauffeur in mijn gat plakt en hij wil 150 rijden, dan maak ik hem het leven lastig hé. Moet ik dan ook van de baan?

Maar uw reactie is wel verhelderend, omdat ze aangeeft waar het in vele hoofden eigenlijk om gaat. Er zijn 'goeie chauffeurs' en die weten ten alle tijden perfect op welke manier ze veilig rijden. Voor deze chauffeurs is de wegcode eigenlijk overbodig en het doen naleven ervan is een pesterij.

Ik rijd enkele decennia met de auto. Nooit één ongeval, nooit een boete (afgezien van een parkeerboete). Ik zou me een goeie chauffeur kunnen noemen, maar ik weet dat ik maar een mens ben, dat ik de ene nacht beter slaap dan de andere, dat mijn humeur invloed heeft op mijn alertheid of reactiesnelheid, ... Als ik tot aan het randje van mijn kunnen ga in het verkeer dat weet ik statistisch dat ik eens aan de andere kant van dat randje ga uitkomen, dus mijn gezond verstand zegt dat ik dat niet moet proberen.

Comment

Inderdaad, "de zwakke weggebruiker". Wie had dat ook weer uitgevonden ? Met de gekende gevolgen vandien. De man die dit in zwang bracht vond het zelfs normaal da fietsers op het voetpad ongecontroleerd mochten racen en je voeten van onder het lijf rijden. Je moet maar eens je voordeur buitenkomen en er is zo'n pipo die met zijn fiets(je) je omver kegelt.
                        Momenteel vindt iedereen die zich tevoet of per tweewieler beweegt een zwakke weggebruiker. Om nog maar te zwijgen van de wielerterroristen
                        Ik dacht dat alleen op zebrapaden de voetganger voorrang had. Nu springen ze van alle kanten voor je wagen. Ze bekijken je eerst uitdagend of beschouwen je alsof je van een andere planeet komt. En het moet je maar overkomen om er eentje omver te rijden. Van barbarij gesproken...

Groetjes,
                        pol.
                        Ja hoor, en de lobby van de zwakke weggebruikers zorgt er wel voor dat die berichten nooit in de krant komen. "Fietser maait drie kleuters van het voetpad", "Voetganger veroorzaakt kettingbotsing in dorpscentrum met 7 doden". "Barbaarse voetgangersbende veroorzaakt terreur op de E40".

Comment

...
                          En wat heb je daar nu? Dat voetgangers en fietsers denken "ik mag alles want ik ben zwakke weggebruiker" en voor uwe neus springen zonder kijken. Erger nog ... mensen laten hun klein kinderen van 5 jaar alleen op straat rondlopen omdat het er nu zo veilig is.
                          ...
                          En over 13 jaar rijden die kleine kinderen met de auto en zijn ze opgegroeid met een mentaliteit van "Die anderen zullen wel uitkijken voor mij".

Enfin, on topic: Ik heb er van POIPlaza gehaald... Of ze 100% accuraat zijn weet ik niet, maar bij zo'n biepje weet ik tenminste dat ik mij niet ff een paar seconden moet haasten om die chauffeur naast mij in te halen...
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

...

...
                            Het probleem is dan wel om de goede limiet vast te leggen... Er zijn te veel gevallen van bebouwde kom/zone 50 waar de beperking gewoonweg bij het haar getrokken is...
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Om nog maar te zwijgen van de wielerterroristen
                              De fluo kanaries op een fiets ... meestal met een klakske "Vagebond".
                              Dat zijn inderdaad specialisten ... ofwel zijn het getrainde mannen die ook al vlot 50 à 60 km/u rijden ofwel zijn het er die de zondag van het ene café naar het andere rijden ... geen van beiden zijn veilig!
                              Die eerste soort stopt voor niets, ze rijden nooit op het fietspad (ook al is dat perfect in orde), ze stoppen nooit voor een rood licht, ze geven nooit voorrang, stoppen nooit voor een STOP, kafferen u uit als ge ze niet door laat (waar zij u moeten doorlaten), ze rijden u in de zone 30 voorbij aan 50 à 60 en waarom zouden ze rechts rijden. En ja ... eens ze met twee zijn rijden ze in "peleton" en mogen ze de hele baan gebruiken i.p.v. het fietspad hé ... als ze met 30 zijn is een volgwagen en zo natuurlijk ook niet nodig want ook deze regel lappen ze aan hun laars.
                              Maar ja, zwakke weggebruiker, geen nummerplaat, geen snelheidsbeperking, geen flik dat er naar uitkijkt en geen minister dat het in zijn bol haalt om die ook eens regeltjes te leren. Nu ja, de fietsers (algemeen) in steden als Leuven zijn niet veel beter.
                              Maar ocharme ... kom er niet te dicht bij met je wagen of je bent een crimineel.
                              Soms ... héél af en toe ... zie je er eens ééntje dat zich wel aan de regeltjes houdt.
                              Een geluk ... ze komen alleen de zondag buiten met goed weer en als het kermis is in het dorp.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

De fluo kanaries op een fiets ... meestal met een klakske "Vagebond".
                                Dat zijn inderdaad specialisten ... ofwel zijn het getrainde mannen die ook al vlot 50 à 60 km/u rijden ofwel zijn het er die de zondag van het ene café naar het andere rijden ... geen van beiden zijn veilig!
                                Die eerste soort stopt voor niets, ze rijden nooit op het fietspad (ook al is dat perfect in orde), ze stoppen nooit voor een rood licht, ze geven nooit voorrang, stoppen nooit voor een STOP, kafferen u uit als ge ze niet door laat (waar zij u moeten doorlaten), ze rijden u in de zone 30 voorbij aan 50 à 60 en waarom zouden ze rechts rijden. En ja ... eens ze met twee zijn rijden ze in "peleton" en mogen ze de hele baan gebruiken i.p.v. het fietspad hé ... als ze met 30 zijn is een volgwagen en zo natuurlijk ook niet nodig want ook deze regel lappen ze aan hun laars.
                                Maar ja, zwakke weggebruiker, geen nummerplaat, geen snelheidsbeperking, geen flik dat er naar uitkijkt en geen minister dat het in zijn bol haalt om die ook eens regeltjes te leren. Nu ja, de fietsers (algemeen) in steden als Leuven zijn niet veel beter.
                                Maar ocharme ... kom er niet te dicht bij met je wagen of je bent een crimineel.
                                Soms ... héél af en toe ... zie je er eens ééntje dat zich wel aan de regeltjes houdt.
                                Een geluk ... ze komen alleen de zondag buiten met goed weer en als het kermis is in het dorp.
                                Vind het ook enorm storend dat de meeste fietsers zich absoluut niets aantrekken van de reglementering inzake verkeersveiligheid. Waarom geen rijbewijs instellen gekoppeld aan de algemene verkeersreglementering?
                                Hier hoor ik de 'tjes niets over zeggen????

Henri
                                lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                                X