Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet (access point + router)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet (access point + router)

Misschien een domme vraag, maar naar welk ip adres moet ik juist kijken ?
    Dit van standaardgateway ?

Comment

Mijn probleem is inderdaad van de baan door het vinkje uit te schakelen bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" in de eigenschappen van de netwerkadapter.
      Met dank aan Powerkiller

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Mijn probleem is inderdaad van de baan door het vinkje uit te schakelen bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" in de eigenschappen van de netwerkadapter.
        Met dank aan Powerkiller

Grtz, RF
        En waar vindt ge dat ?
        Ik krijg dit te zien bij geavanceerde instellingen, maar zie nergens iets wat ik kan aan- of uitvinken :

En als ik via "apparaatbeheer" naar m'n netwerkadapter ga, dan zie ik nergens een tabblad "energiebeheer" ...
        Last edited by kdm; 2 juli 2009, 20:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          En waar vindt ge dat ?
          Bij de eigenschappen van je netwerkadapter.

Comment

Ik voel me nu wel eventjes heel dom, maar ik zie hier ook nergens iets van "energiebeheer" ofzo

...

Ik denk da'k 't gevonden heb
            Last edited by kdm; 2 juli 2009, 21:19. Reden: gevonden :)

Comment

Dit is een Printscreen van mijn pc.
              Mijn besturingssysteem is Vista Ultimate NL.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ja, ik had het ondertussen gisterenavond ook nog gevonden (had eerst het verkeerde apparaat geselecteerd).
                Ben eens benieuwd of het probleem daarmee verholpen is. Kan het pas vanavond controleren, moet nu nog een dagje "zwoegen" op het werk

Comment

Misschien een domme vraag, maar naar welk ip adres moet ik juist kijken ?
                  Dit van standaardgateway ?

Het gene van je PC zelf, de standaardgateway = IP adres van de router

Comment

Ja, ik had het ondertussen gisterenavond ook nog gevonden (had eerst het verkeerde apparaat geselecteerd).
                    Ben eens benieuwd of het probleem daarmee verholpen is. Kan het pas vanavond controleren, moet nu nog een dagje "zwoegen" op het werk
                    Met dat vinkje weg te doen verlies ik in ieder geval mijn verbinding meer als de pc in slaapstand is. Wel ondervind ik dat alles net iets trager gaat, maar bon, eerst verbinding verbreken en dan verbinding maken hoort tot het verleden nu
                    Ene BTW; niet teveel zwoegen voor uw laatste dag

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ene BTW; niet teveel zwoegen voor uw laatste dag
                      Grtz, RF
                      Ik zal die raad opvolgen

En het resultaat van m'n internetprobleem deel ik vanavond of morgen mee

Comment

Probleem niet opgelost hier met het vinkje uit te schakelen bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" in de eigenschappen van de netwerkadapter

Comment

Ik ben in mijn zoektoch op dit topic gestoten.

Even een korte situatieschets. Wij hebben een telenet abonnement 'Diamond Shake' waarbij we normaal 4 IP adressen zouden krijgen toegewezen. We hebben draadloos internet.
                          Ikzelf werk op een iMac, mijn vriendin op een macbook pro. Sinds een tweetal weken gaat die MBP niet meer op internet. Mijn iMac heeft totaal geen problemen. De MBP gaat op andere netwerken wel online!

Ik alles al zonder stroom gezet, de router gereset, apple gebeld, telenet gebeld...niemand weet een oplossing.
                          Als ik bij de netwerkvoorkeuren kijk op mijn iMac staan er volgende gegevens:
                          Configureer IPv4: Via DHCP
                          IPv4-adres: 84.195.77.127
                          Subnetmakser: 255.255.224.0
                          Router: 84.195.64.1

Bij de MBP staat:
                          "Airport heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen internet tot stand brengen".
                          Configureer IPv4: Via DHCP
                          IPv4-adres: 169.254.168.20
                          Subnetmasker: 255.255.0.0
                          Router: blanco...

Als iemand nog een suggestie heeft, is dat meer dan welkom!

groeten
                          Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

Comment

Welcome to the fun: KLIK

Grtz, RF

Comment

Working...