Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Mijn probleem is inderdaad van de baan door het vinkje uit te schakelen bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" in de eigenschappen van de netwerkadapter.
Met dank aan Powerkiller
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Mijn probleem is inderdaad van de baan door het vinkje uit te schakelen bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" in de eigenschappen van de netwerkadapter.
Met dank aan Powerkiller
Grtz, RF
En waar vindt ge dat ?
Ik krijg dit te zien bij geavanceerde instellingen, maar zie nergens iets wat ik kan aan- of uitvinken :
En als ik via "apparaatbeheer" naar m'n netwerkadapter ga, dan zie ik nergens een tabblad "energiebeheer" ...
Ja, ik had het ondertussen gisterenavond ook nog gevonden (had eerst het verkeerde apparaat geselecteerd).
Ben eens benieuwd of het probleem daarmee verholpen is. Kan het pas vanavond controleren, moet nu nog een dagje "zwoegen" op het werk
Ja, ik had het ondertussen gisterenavond ook nog gevonden (had eerst het verkeerde apparaat geselecteerd).
Ben eens benieuwd of het probleem daarmee verholpen is. Kan het pas vanavond controleren, moet nu nog een dagje "zwoegen" op het werk
Met dat vinkje weg te doen verlies ik in ieder geval mijn verbinding meer als de pc in slaapstand is. Wel ondervind ik dat alles net iets trager gaat, maar bon, eerst verbinding verbreken en dan verbinding maken hoort tot het verleden nu
Ene BTW; niet teveel zwoegen voor uw laatste dag
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Probleem niet opgelost hier met het vinkje uit te schakelen bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" in de eigenschappen van de netwerkadapter
Even een korte situatieschets. Wij hebben een telenet abonnement 'Diamond Shake' waarbij we normaal 4 IP adressen zouden krijgen toegewezen. We hebben draadloos internet.
Ikzelf werk op een iMac, mijn vriendin op een macbook pro. Sinds een tweetal weken gaat die MBP niet meer op internet. Mijn iMac heeft totaal geen problemen. De MBP gaat op andere netwerken wel online!
Ik alles al zonder stroom gezet, de router gereset, apple gebeld, telenet gebeld...niemand weet een oplossing.
Als ik bij de netwerkvoorkeuren kijk op mijn iMac staan er volgende gegevens:
Configureer IPv4: Via DHCP
IPv4-adres: 84.195.77.127
Subnetmakser: 255.255.224.0
Router: 84.195.64.1
Bij de MBP staat:
"Airport heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen internet tot stand brengen".
Configureer IPv4: Via DHCP
IPv4-adres: 169.254.168.20
Subnetmasker: 255.255.0.0
Router: blanco...
Als iemand nog een suggestie heeft, is dat meer dan welkom!
groeten
Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"
Comment