Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
hoe krijg ik die puntjes op beide 1 ....een ,e...e,..ee ,,?
grt,bouk.
Bedoel je dit: ë ?
Op een qwerty gebruik je voor het trema de dubbele aanhalingstekens dat zit dan boven de ' (tick)/(enkel aanhalingsteken). Je moet dan eerst het aanhalingsteken typen en daarna de letter die daar onder komt. Dat gaat met alle accenten zo alleen met enkelvoudige accenten gebruik je de enkele aanhalingstekens ook voor de cedille en het dakje voor het "dakje".
Toetsenbord gedefinieerd als: Verenigde Staten (internationaal).
Taal gedefinieerd als: Nederlands.
Da's toch simpel
zoek naar charmap ( zit ergens in je windows folder) en plaats daarvan een link op je bureaublad( of snel starten...)
en dan kan je van alle tekens kiezen welke je wilt
àáâåãăäāąÀÅÁÃÂÆ tekens je wenst .
Wel windows.
Ik ben er nu al mijn hele leven van overtuigd dat "één" met accent aigu wordt geschreven en niet met accent grave zoals bouk het doet.
Welke is nu de correcte manier ???
Het accent aigu (Latijn: acutus, scherp), in de drukkerij kort met kuut aangeduid, is het streepje op een letter dat van linksonder naar rechtsboven wijst. Het wordt op de letter e geplaatst als deze lang uitgesproken moet worden of op een of meer klinkers als de klemtoon op de betrokken lettergreep valt.
grt,bouk.
Comment