Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pendragon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pendragon

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Niet zo pessimistisch mensen!

Als ik Pendragons tekst aandachtig lees, dan merk ik dat hij zich in bochten wringt om de deur niet helemaal achter zich dicht te trekken; ze blijft op een kier.

Even bezinnen kan geen kwaad, eventueel bij de tekst achter de latijnse zin in z'n handtekening.
    Gisteren stond in diezelfde handtekening een andere latijnse frase, namelijk "Mundus vult decipi, ergo decipiatur" (De wereld wil bedrogen worden, laat haar dus bedrogen worden).

De conclusies zijn dus getrokken, maar niet alle bruggen zijn verbrand.
    Jos,

Ik moet (weer) een beetje afwijken
    Wie schuld heeft is duidelijk en dat kan dus niet.
    Maar zulke dingen kan je ook niet laten gebeuren he.
    BD moet zijn ogen maar open houden ook, de boel in de gaten houden enz.
    vooral nu blijkt dat deze bedoening al even bezig is.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      ... BD moet zijn ogen maar open houden ook, de boel in de gaten houden enz. vooral nu blijkt dat deze bedoening al even bezig is.
      Zoals Jan beslist heeft om BD een tijdje de rug toe te keren, zo kan iedere medewerker - van de ene dag op de andere - zeggen dat hij ermee stopt.

Deze site draait op vrijwilligers Theo, hier is niets te "moeten".

Het merendeel van de mensen die zich engageren voor BD heeft ook nog een gewone dagtaak.
      Zij houden "met de beste intenties" deze site draaiende en vooral "naar best vermogen".

Toegegeven, met de twee laatste zinnen durf ik - als gepensioneerde - ook wel eens te weinig rekening houden.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

BD is Seniorennet niet, gelukkig maar.

Even ernstig, dat van multiple id's kan niet natuurlijk, om persoonlijke redenen ben ik zelf van ID veranderd, maar de oude zal NOOIT meer aangesproken worden , laat staan tegelijkertijd. De eerste keer werd ik onbezonnen lid onder een commerciele naam, fout ingeschat, en uiteindelijk overboord gegooid, en de tweede helft van het jaar word ik weer lid, om te steunen zoals het hoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Wat een belachelijke insinuatie
          Het vergt een klein beetje zoekwerk om te weten hoe de vork aan de steel zit. Zelfs al zou het niet om dubbelaccounts gaan, dan nog zijn er door die persoon/personen dingen gedaan die op een forum écht niet door de beugel kunnen.

Er zijn trouwens genoeg mensen hier die Natuurfreak en Pendragon persoonlijk kennen.
          Echt,
          Ken jij alle 25000 leden dan persoonlijk? Ik in ieder geval niet en ik heb nog nergens een clausule gezien waarin staat dat dat zou moeten. Wat ik in dit topic lees, ruikt sterk naar aanstellerij, maar aangezien ik betrokken leden dus niet persoonlijk ken (wat dat ook moge inhouden) doe ik er dan ook geen verdere uitspraken over.

Comment

aanstellerij!!!!
            jij durft! alles gelezen hier in't topic en in de bijgeleverde links????

ken pendragon totaal nie! enkel van zijn foto's.
            en toch weet ik da em overschot van gelijk heeft! en dit na alles gelezen te hebben.

soit wie weet hoor je ook bij die bende met extra accounts anders reageer je zo niet

sorry kon het nie laten.

mijns inzien was/is de extra instroom via shoot toch nie het publiek dat hier anders terecht komt.
            nikon stuff

Comment

Naar mijn mening is het doel van deze site elkaar de kunst van de fotografie bij te brengen. Wie kan er beter zijn oordeel geven over een foto dan mensen met jarenlange ervaring maar ..... en nu komt het, wat ik hier maar al te vaak heb opgemerkt is dat bekende leden die uiteraard topfoto's plaatsen direct een reactie krijgen van wow, superrrrrrrr, mooi, uitstekend enz... maar deze mensen hoeven (bijna) niks meer te leren, die hebben de fotografiekunst meer dan voldoende onder de knie. Wat me echter opvalt is dat de nieuwelingen of beginnende amateur vaak VEEL TE WEINIG reactie krijgt op zijn of haar foto's. Natuurlijk kunnen er veel foto's van die mensen beter maar de vraag is dikwijls hoe? Ik vind soms dat het doel van deze site een beetje verloren gaat. Als je naar de exif's probeert te kijken van topfoto's krijgt men veelal de melding "no exif" maar hoe moet een beginneling in godsnaam dan weten welke instellingen hij of zij het best gebruikt voor dit of dat type foto. Ook de beoordelingen vind ik vaak ondermaats. Nu spreek ik voor mezelf en ja ik kan een hoop kritiek verdragen maar onderbouwd dan die kritiek mensen door te zeggen ik zou bijvoorbeeld die of die instelling gebruiken.
              Dit gezegd zijnde hoop ik nu dat er nu niet alleen meer in showcase enkel wow, super en dergelijke geroepen wordt maar ook onderbouwde kritiek gegeven wordt in de fotobeoordeling.

Met dank voor jullie bereidwillige medewerking

Dextro
              Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
              https://500px.com/marnix_photography

Comment

Zoals Jan beslist heeft om BD een tijdje de rug toe te keren, zo kan iedere medewerker - van de ene dag op de andere - zeggen dat hij ermee stopt.

Deze site draait op vrijwilligers Theo, hier is niets te "moeten".

Het merendeel van de mensen die zich engageren voor BD heeft ook nog een gewone dagtaak.
                Zij houden "met de beste intenties" deze site draaiende en vooral "naar best vermogen".

Toegegeven, met de twee laatste zinnen durf ik - als gepensioneerde - ook wel eens te weinig rekening houden.
                Ja maar Jos, je mag (ik had bijna "moet" geschreven) dat niet te sterk opvatten he.
                Wat je hier allemaal zegt is ook niet nieuw voor mij he, ik weet dat.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Pendragon, we ga jouw missen! Ik ken jouw al vanaf de vroege BD dagen als een goede en integer fotograaf.
                  Door mijn studie kom ik momenteel niet zo vaak op BD, maar toch was het mij al duidelijk dat iets niet deugde mbt de character die nu gebannd is. Wat jammer dat BD juist een top fotograaf hierdoor verliest.
                  vriendelijke groeten, Helen
                  Updated WWW.HELENICA.NL
                  ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Getverderrie!
                    Weer een heel goede fotograaf en voorbeeld voor mij weg.
                    Gewoon doodzonde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nico H Bekijk bericht
                      Getverderrie!
                      Weer een heel goede fotograaf en voorbeeld voor mij weg.
                      Gewoon doodzonde.
                      Zo denk ik er ook over.
                      Ik heb Jan ooit eens ontmoet op een BD bijeenkomst en hij was voor mij een uiterst correct en eerlijk man, het is jammer dat hij nu overweegt om BD te verlaten.
                      Ik mag hopen dat het tijdelijk zal zijn, het is weer eens duidelijk dat bepaalde personen met handen en voeten gebonden moeten worden om zich aan de "regeltjes" te houden, helaas. (en dan weten ze de boel nog te omzeilen)

Jan, veel plezier met alles wat je doet of waar je mee bezig bent en ik ga je inbreng op dit forum beslist missen. Het ga je goed man.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht

Ik mag hopen dat het tijdelijk zal zijn, het is weer eens duidelijk dat bepaalde personen met handen en voeten gebonden moeten worden om zich aan de "regeltjes" te houden, helaas. (en dan weten ze de boel nog te omzeilen)
                        Dat is beter gezegd dan ik zei Jan
                        En ik trek me hier terug
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                          erg jammer wat ik hier allemaal lees

Pendragon, heb alvast je site in m'n favorieten geplaatst..
                          Nu kan ik toch nog van je prachtfoto's genieten..
                          als newbie kan ik me hier alleen maar achter scharen, en "mijn favorieten" met een linkje verrijken.
                          Hoop dat dit niet definitief is .

O ja nog een suggestie voor diegene met dubbelaccouts: ga naar Facebook , kan je met jezelf "vriendje" worden... , noemt men dit dan "cybermast*rbatie?
                          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Sh*t, driewerf sh*t
                            Ja Koen, ik vind het ook zeer jammer.

Waar is de tijd met de gezonde onderlinge strijd om het mooiste licht te vangen,.. om de kleinste DOF, om ...

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                            Naar mijn mening is het doel van deze site elkaar de kunst van de fotografie bij te brengen. Wie kan er beter zijn oordeel geven over een foto dan mensen met jarenlange ervaring maar ..... (knip) Wat me echter opvalt is dat de nieuwelingen of beginnende amateur vaak VEEL TE WEINIG reactie krijgt op zijn of haar foto's. Natuurlijk kunnen er veel foto's van die mensen beter maar de vraag is dikwijls hoe? ...... Als je naar de exif's probeert te kijken van topfoto's krijgt men veelal de melding "no exif" maar hoe moet een beginneling in godsnaam dan weten welke instellingen hij of zij het best gebruikt voor dit of dat type foto. Ook de beoordelingen vind ik vaak ondermaats. Nu spreek ik voor mezelf en ja ik kan een hoop kritiek verdragen maar onderbouwd dan die kritiek mensen door te zeggen ik zou bijvoorbeeld die of die instelling gebruiken.
                            Dit gezegd zijnde hoop ik nu dat er nu niet alleen meer in showcase enkel wow, super en dergelijke geroepen wordt maar ook onderbouwde kritiek gegeven wordt in de fotobeoordeling.

Met dank voor jullie bereidwillige medewerking

Dextro
                            Fotografie in zijn totaliteit is geen exacte wetenschap,... uit een exif haal je alleen de DOF, datum en uur,... meer niet.

Al de rest kan achteraf in PS veranderd worden waardoor de exif niet meer relevant is. Dus staar je niet blind op de exif.

Persoonlijk....ik ben het beu om steeds weer energie en tijd te steken in de ontleding van een foto, in het neerpennen van hoe het beter kan, etc...om dan een antwoord te krijgen als "" die onscherpte heb ik zo gewild of ...

Een beginner/nieuweling moet in mijn ogen eerst de exacte fotografieregels(belichting, DOF, kleur, etc...) zo goed mogelijk beheersen om dan pas uit te wijken naar een eigen stijl. Niet een mislukte plaat proberen goed te praten.

Soms heb je geluk (toevalstreffer ) maar als je deze regels niet kent blijf je altijd vragen stellen hoe moet ik dit, hoe moet ik ....

Dit is mijn persoonlijke mening en is zeker niet voor jou ( Dextro ) bedoeld...

Dus niet persoonlijk opvatten.

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                            Zo denk ik er ook over.
                            Ik heb Jan ooit eens ontmoet op een BD bijeenkomst en hij was voor mij een uiterst correct en eerlijk man, ...

Jan, veel plezier met alles wat je doet of waar je mee bezig bent en ik ga je inbreng op dit forum beslist missen. Het ga je goed man.
                            Yep, Algemene vergadering van st Truiden een paar jaar geleden, ...een tijd met Jan (Pendragon) meegelopen... fijne mens, heel knappe fotograaf

Wat me het meest bijblijft van Jan zijn natuurlijk zijn macro's, maar die foto van zijn dochter met een klein meisje op de schoot .....man, man, man

Jan
                            Groetjes
                            ----JO

Comment

Ook Antoine is uitgeweken naar andere oorden.
                              Zolang er foto's van hem op deze site staan, blijf ik hopen dat hij terugkomt.

Net een Pm ontvangen van Antoine.
                              Pendragon,onbetwistbaar een van de beste fotografen van BD,stapt ( tijdelijk? ) op.
                              Omwille van dit ene feit?
                              Of omdat ,zoals bij velen,stilaan de emmer is gaan overlopen,en de gedachte aan vertrekken reeds lang in de pijplijn zat?
                              Ik heb ondertussen al enige Pm's in dezelfde stijl bij elkaar van BD-leden. ( waaronder een paar klinkende namen )
                              Het zijn altijd dezelfde gevoelens die komen bovendrijven : het elkaar vliegen afvangen,elkaar geen succesje gunnen,vriendenkliekerij en geslijm,ongemeen grof zijn,tot stalken en pesten toe.
                              't Is gvrd erger dan in het parlementaire halfrond!En hier wordt je d'r niet eens voor betaald!
                              Wat is dat voor iets hier,is dat de Vlaamsche Volksaard?Want het is hier dus erger dan op andere fora hé

Walter
                              D850

Comment

ik denk dat er vele emmers tot de rand gevuld zijn ...

mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"
                                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                                X