Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV Vlaanderen of Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV Vlaanderen of Telenet

Het topic is dan ook alweer een paar jaartjes oud

Ben vandaag toevallig zelf wat aan het prutsen geweest met een schotelantenne, helaas zonder succes. Het was een ding achtergelaten door de vorige huurder voor een klein prijsje. Ik had het ding op Astra 2D afgesteld, maar daar is een boom voor gegroeid en omdat de ontvanger niet zo geweldig was heb ik het zo maar gelaten.

Nu zit er ook een ontvanger in mijn nieuwe TV, maar ik heb wat probleempjes om de satelliet weer te vinden op een andere locatie. Weet er iemand iets af over die kabel? Heb je een speciale kabel nodig voor DVB-S2?

Dat is de eerste stap om de klassieke providers buiten te gooien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Het topic is dan ook alweer een paar jaartjes oud

Ben vandaag toevallig zelf wat aan het prutsen geweest met een schotelantenne, helaas zonder succes. Het was een ding achtergelaten door de vorige huurder voor een klein prijsje. Ik had het ding op Astra 2D afgesteld, maar daar is een boom voor gegroeid en omdat de ontvanger niet zo geweldig was heb ik het zo maar gelaten.

Nu zit er ook een ontvanger in mijn nieuwe TV, maar ik heb wat probleempjes om de satelliet weer te vinden op een andere locatie. Weet er iemand iets af over die kabel? Heb je een speciale kabel nodig voor DVB-S2?

Dat is de eerste stap om de klassieke providers buiten te gooien
      Inderdaad, viel me op toen er terug op gereageerd werd .
      Nu, ook voor DVB-T ben je beter af met een coax kabel met 75 ohm impedantie (zelfde kabel als voor satellietschotel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik lees hier klachten over Telenet en TV Vlaanderen.
        Ik lees hier ook dat Belgacom TV geen optie is.
        Maar tot hier toe hoor ik zeer weinig klachten over Belgacom TV.
        Of heeft Belgacom dan werkelijk zo weinig klanten?
        Zelf heb ik Telenet Digitaal met een digicorder die ik ongeveer twee jaar geleden heb aangekocht bij VDB. Ik betaal dus geen 8 € per maand maar heb ook geen HD.
        Is trouwens niet nodig want ik zit nog te kijken op een ouderwetse breedbeeld en die wordt slechts vervangen als het nodig is, niet eerder.
        Mijn beslissing om Telenet te kiezen was louter en alleen omwille van de snelheid van hun internet.
        Wanneer dat precies was weet ik niet meer.
        Er was op dat moment geen andere en betere keuze.
        Belgacom was voor mij nooit een optie.
        Met Belgacom was er altijd iets.

Toen kwam Luminus met iNDI en die keuze was ook heel snel gemaakt.
        En die iNDI-box doet het nog steeds.

Kosten voor internet, telefoon en digi-TV > 54 euro afgerond.
        Kabel > 12,07 euro.

In de villawijk hier zie ik nergens schotels
        Behalve op kerstavond

In de socialere woonhuizen zie ik meerdere schotels > Arabia and things I think
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Zoals Geert Wilders het noemt: een heimweeschotel.
          Nu, zelf door en door uit Vlaamse klei getrokken maar woon niet in een (villa)wijk dus voldoe in elk geval aan 1 van de voorwaarden tot het plaatsen van een schotel.

Comment

@Theo: Ik ben vrij tevreden van Telenet op 1 ding na. Dat digicorder geval. Je kan gewoon geen opnames bewaren.

Wat zo een schotel betreft. Ik ben er ook geen voorstander van en zou het toch op 1 of andere manier proberen te verbergen in een haagje in de tuin of zo. Hier in Brussel zijn schotels echter geen uitzondering.

Comment

@Theo: Ik ben vrij tevreden van Telenet op 1 ding na. Dat digicorder geval. Je kan gewoon geen opnames bewaren.

Wat zo een schotel betreft. Ik ben er ook geen voorstander van en zou het toch op 1 of andere manier proberen te verbergen in een haagje in de tuin of zo. Hier in Brussel zijn schotels echter geen uitzondering.
              Ah ok.
              Het is daarom dat ik een aparte recorder heb.
              Maar die kan ik niet alleen laten als ik een paar programma's achter elkaar wil opnemen.
              Die "guides" zijn fijn maar geen enkele zenders houdt zich aan de uren dus...
              Eén programma lukt als je dat manueel instelt en met genoeg marge voor en na

(iNDI had ook recorders maar die heb ik niet genomen)

Zo een schotel wil ik wel proberen
              Maar eigenlijk ben ik tevreden met wat ik nu heb.
              (en geen extra kabels en andere zaken)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Vraag gewoon aan Telenet de laatste nieuwe digicorder dan. Best even bellen om te zien of er een kost aan zit voor jou. Maar vandaag verdelen ze alleen nog digicorders dacht ik.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Vraag gewoon aan Telenet de laatste nieuwe digicorder dan. Best even bellen om te zien of er een kost aan zit voor jou. Maar vandaag verdelen ze alleen nog digicorders dacht ik.
                  Misschien heb ik mij niet correct uitgedrukt. Het ding werkt goed, maar als je iets opgenomen hebt staat het erop en kan je het bekijken tot het ding stuk gaat. Ik zou liever mijn opnames op een aparte harde schijf bewaren.

Comment

Aha op die manier, niet vergeten dat die externe ook stuk kan gaan.
                    Wij houden hier niets bij nadat het is bekeken dus voor ons geen probleem.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Misschien heb ik mij niet correct uitgedrukt. Het ding werkt goed, maar als je iets opgenomen hebt staat het erop en kan je het bekijken tot het ding stuk gaat. Ik zou liever mijn opnames op een aparte harde schijf bewaren.
                      De programma's opgenomen met mijn Homecast 9000 HD PVR kan ik op een aparte harde schijf opslaan en deze converteren naar AVI

Comment

ikzelf heb tvv al sinds ze zijn uitgekomen.

als je een degelijke schotel hebt (niet de kleinste maat dus) en je zet die degelijk vast moet het al echt slecht weer zijn wil je het signaal verliezen.

tvv verspreide momenteel wel zijn zenders over 2 astra satellieten.
                        je hebt dus een dubbele kop nodig , maar die kan je bij hen krijgen.

voor mij was bij begin de prijs tov telenet belangrijk, het verschil in beeldkwaliteit moest je toen nog zelf ervaren.

wat het verschil in kwaliteit betreft , ik heb een eind terug eens in een zaak gestaan waar men op 2 identieke tv toestellen (zelfde model) naast elkaar tvv en telenet had staan, ik vond zelfs voor de vlaamse zenders tvv een eindje zuiverder.

dat is natuurlijk persoonlijke mening

verder hangt de kwaliteit van je beeld toch ook af van hoe je de decoder (tvv of telenet) met de tv verbind.

via scart blijft er niet veel "digitaal" over.
                        hier is die momenteel via hdmi gekoppeld.

Comment

Ik heb beiden, en kan dus gemakkelijk vergelijken,TV Vlaanderen heeft duidelijk beter beeld, heeft veel meer zenders daar je bij hen automatisch ook de fta zenders hebt, je hebt hebt ook de mogelijkheid om je eigen hardware te gebruiken. Je kan je opnames gemakkelijk houden en op dvd branden en ze zijn goedkoper. Telenet heeft voor mij eigenlijk maar 2 voordelen, de rode knop en als je een shake neemt zijn zij dan weer goedkoper.

Franky

Comment

beide heb ik niet tvv voor tv en TN enkel nog voor internet

Comment

Working...
                            X