Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV Vlaanderen of Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TV Vlaanderen of Telenet

We hebben geen TV en twijfelen momenteel tussen TV Vlaanderen en Telenet (in ieder geval HD)

Wie heeft ervaring met beide en kan voor-en tegens oplijsten ?

Bedankt !

momenteel heb ik:

plus voor TV VL
    - beeldkwaliteit ( in HD )
    - lagere abonnementskost
    - groot zenderaanbod
    - € 30 setup kosten ( vs € 50 )
    - geen UTP nodig aan de TV/ ontvanger

plus voor TNET
    - geen investering in apparatuur ( zoals: DVB-S ontvanger, LNB, schotel, smartcardreader,)
    - eenvoudige setup ( enkel COAX kabel leggen vanaf bestaande telenet-setup )
    - centrale TV gids ( voor alle beschikbare zenders vs per zender / afhankelijk )
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Re: TV Vlaanderen of Telenet

Qua beeldkwaliteit zal er niet veel verschil zijn tussen telenet HD en TV vlaanderen HD.
    Op mijn HD TV ziet NG HD er toch behoorlijk goed uit (gebruik nog altijd een INDI HD-box).

Die "geen investering" voor apparatuur bij Telenet klopt, maar je betaalt wel huur (op lange termijn is dat een pak duurder, dan die zaken kopen (aan 8€/maand). Ook als je er rekening mee houdt dat je alles na 10 jaar bv. moet vervangen wegens defect...).
    Niet dat dat laatste nodig is voor zo'n antenne of de bekabeling natuurlijk.
    Daarnaast is een kabelaansluiting bij Telenet ook behoorlijk duur (160€/jaar).
    Dat deden die oude communales, die nu ook door Telenet zijn overgenomen een pak goedkoper...

Ook Satelliet biedt een centrale TV-gids...

Als je er niet tegenop ziet om zo'n schotel aan je gevel te plakken, zou ik toch TV-Vlaanderen nemen.
    De manier waarop Telenet bv. die 800.000 "potentiële-INDI"-kijkers behandeld is trouwens allesbehalve mooi.
    Mijn zus heeft TV-Vlaanderen (op een apartement). Daar hebben ze een 2-jaar geleden Telenet buitengesmeten omdat ze daar gezamelijk besloten hadden dat ze Telenet kotsbeu waren (vooral qua prijs en zenderaanbod). Iedereen zit daar nu dus op TV-Vlaanderen : meer zenders, en een lagere prijs...

P.S. Je hebt ook Belgacom-TV...
    Groeten,

Polleke

Comment

Ikzelf ben een gelukkig TVV kijker en vooral het enorme zenderaanbod bevalt me. De wispelturigheid van Telenet om zelf te kiezen welke kanalen er bijhoren en welke niet bevalt me niet. Ik heb gekozen voor het €19,9 pakket bij TVV en beklaag het me zeker niet.
      Nu, voor de goedkoop moet je het zeker niet doen. Ik wilde op 4 plaatsen TV kunnen kijken (ttz, 3 plaatsen en de 4de is dan voor de tuner beneden zodat ik tegelijk kan TV kijken en opnemen op een andere zender).
      Ik koos ook om uitgericht te staan op Astra 1 + 2 + 3. Om je een idee te geven van kostprijs: Mijn schotel van 80cm heeft dus 3 LNB's en heb 4 DISCEQS nodig. Dan is er de bekabeling en de ontvanger. Ikheb gekozen voor de Homecast 8100 PVR (personal video recoder) die toch een €700 kost (met ingebouwde HDD). Wil ik in de andere 2 plaatsen ook tv kijken dien ik me per plaats een extra ontvanger bij te kopen (een stuk goedkoper uiteraard, ik moet niet overal HD hebben .

Het kan allemaal goedkoper maar hou er rekening mee dat als je op meerdere plaatsen wil kijken het toch allemaal wat duur wordt. Ik kijk satelliet uit overtuiging en niet afhankelijk te zijn van Telenet voor TV (wel voor internet waar ik super tevreden mee ben). belgacom TV is al helemaal geen optie. Eerst en vooral de dienstverlening ... maar dan ook de wispelturigheid van hun kwaliteit, nee, hier is het TVV

Comment

De vlaamse zenders zijn beter bij Telenet dan bij TVV.
        De andere zenders zijn dan weer beter bij TVV.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          De vlaamse zenders zijn beter bij Telenet dan bij TVV.
          De andere zenders zijn dan weer beter bij TVV.

mir
          Mag ik vragen wat je bedoelt met beter?

Comment

Beeldkwaliteit he.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Beeldkwaliteit he.

mir
              OK, bewijs hiervan graag . Telenet schermt graag met de slogan digitale televisie, maar wat is satelliet dan
              Men maakt van de gewone uitzendingen niet zomaar magisch een HD zender ervan, het is nog steeds Een, Canvas, VTM, ... die hun programma's uitzenden in HD.
              Nee, de bewering als zou Telenet een mooier beeld geven op de vlaamse uitzendingen tov satelliet raakt kant noch wal.
              Maak ook even volgende bedenking. Waarom zou Telenet dat mindere kwaliteit tv-signalen zenden voor pakweg de BBC or ARD??? Eigen volk eerst ?
              Ik heb trouwens ook Een via HD op mijn sat ontvanger en dankzij mijn Panny kan ik ook kwaliteit beoordelen (plasma 50" full HD etc etc)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                OK, bewijs hiervan graag . Telenet schermt graag met de slogan digitale televisie, maar wat is satelliet dan
                Men maakt van de gewone uitzendingen niet zomaar magisch een HD zender ervan, het is nog steeds Een, Canvas, VTM, ... die hun programma's uitzenden in HD.
                Nee, de bewering als zou Telenet een mooier beeld geven op de vlaamse uitzendingen tov satelliet raakt kant noch wal.
                Maak ook even volgende bedenking. Waarom zou Telenet dat mindere kwaliteit tv-signalen zenden voor pakweg de BBC or ARD??? Eigen volk eerst ?
                Ik heb trouwens ook Een via HD op mijn sat ontvanger en dankzij mijn Panny kan ik ook kwaliteit beoordelen (plasma 50" full HD etc etc)
                Een kritische kijker gaf volgende evaluatie van de beeldkwaliteit van tv vlaanderen :
                Toppers, wat betreft beeldkwaliteit (beter dan Telenet Digital TV), zijn:
                - ARD, ZDF en WDR via Astra 1
                - BBC HD via Astra 2
                - Luxe TV HD via EuroBird 1
                - Euro1080 HD1 en EXQI, Anixe HD, Prosieben HD en Sat 1 HD via Astra 1

Nog zéér goed, maar zeker niet beter dan VTM of één via Telenet Digital TV:
                - BBC en ITV via Astra 2
                - RAI en Mediaset via HotBird

Iets minder dan VTM of één via Telenet Digital TV:
                - één, Canvas, VTM, Ka2, NED1, NED2, NED3, .... via Astra 1
                Te lezen in deze thread : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=67517.0
                In dat lijstje zijn prosieben en sat 1 ondertussen gestopt met hd uitzendingen maar is er wel arte hd bijgekomen .
                Op te merken valt dat de zenders met goede kwaliteit fta , dus zonder tvvlaanderen abonnement , zijn te bekijken .
                mvg etienne

Comment

Bedankt voor jullie input, even op verderborduren:

@polleke cgc:

"Ook Satelliet biedt een centrale TV-gids..."
                  Kan je van hieruit opnames instellen ? (Hoe programmeer je de opnames op de PVR ?)

"Als je er niet tegenop ziet om zo'n schotel aan je gevel te plakken"
                  Op ons plat dak, in een uithoek uit het zicht

"P.S. Je hebt ook Belgacom-TV..."
                  ik ben niet van plan om Belgacom/ADSL binnen te leggen

@Twitzer

"op 4 plaatsen TV kunnen kijken"
                  bij mij niet van toepassing ( we gaan van 0 naar 1 en blijven daar )

"Ik koos ook om uitgericht te staan op Astra 1 + 2 + 3"
                  Is het meestal niet 1 + 3 ? Wat biedt die extra satelliet ?

@mir

"De vlaamse zenders zijn beter bij Telenet dan bij TVV.
                  De andere zenders zijn dan weer beter bij TV"
                  is het verschil de moeite of te verwaarlozen ?

@etienne
                  "Een kritische kijker gaf volgende evaluatie van de beeldkwaliteit van tv vlaanderen"
                  ik neem aan dat er geen een echt slecht is ? ( allemaal ruim voldoende scoren in kwaliteit )

Comment

Bedankt voor jullie input, even op verderborduren:

@polleke cgc:

"Ook Satelliet biedt een centrale TV-gids..."
                    Kan je van hieruit opnames instellen ? (Hoe programmeer je de opnames op de PVR ?)
                    Als ik even mag: de meeste zenders hebben EPG (Electronic Program Guide) dus kan je daar de instellingen maken voor op te nemen of je neemt op met in te geven begin en eindtijd.

"Als je er niet tegenop ziet om zo'n schotel aan je gevel te plakken"
                    Op ons plat dak, in een uithoek uit het zicht

"P.S. Je hebt ook Belgacom-TV..."
                    ik ben niet van plan om Belgacom/ADSL binnen te leggen

@Twitzer

"op 4 plaatsen TV kunnen kijken"
                    bij mij niet van toepassing ( we gaan van 0 naar 1 en blijven daar )

"Ik koos ook om uitgericht te staan op Astra 1 + 2 + 3"
                    Is het meestal niet 1 + 3 ? Wat biedt die extra satelliet ?
                    Engelstalige zenders zoals de BBC's, ITV's, etc wat een must is voor mij.

@mir

"De vlaamse zenders zijn beter bij Telenet dan bij TVV.
                    De andere zenders zijn dan weer beter bij TV"
                    is het verschil de moeite of te verwaarlozen ?

@etienne
                    "Een kritische kijker gaf volgende evaluatie van de beeldkwaliteit van tv vlaanderen"
                    ik neem aan dat er geen een echt slecht is ? ( allemaal ruim voldoende scoren in kwaliteit )

Comment

Heb je dingen van Telenet? Zoals vaste lijn, internet. Dan moet je de prijzen vergelijken met de shakes. Dan is je TV gratis.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Heb je dingen van Telenet? Zoals vaste lijn, internet. Dan moet je de prijzen vergelijken met de shakes. Dan is je TV gratis.
                        shake is exclusief kabelabonnement (€ 13,33 / maand)
                        verder moet je dan blijvend de apparatuur huren (€ 8 / maand)

Comment

telenet is - bij mij, krijg er maar eens een aanvaring mee...
                          Last edited by Guest13; 10 september 2011, 09:56. Reden: geen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
                            shake is exclusief kabelabonnement (€ 13,33 / maand)
                            verder moet je dan blijvend de apparatuur huren (€ 8 / maand)
                            Ok maar dat kabbelabo had ik toen ik nog analoog keek ook. Nu is het voor mij gezakt want zonder digitaal contract betaal je 21% BTW op de kabel.
                            En als ik geen digitale TV van Telenet neem, dan kost mijn internet+vaste-lijn mij ook 50 Euro per maand. Dus in dat opzicht is het voor mij gratis.

Huren is op termijn ergens duurder dan kopen, dat klopt. Maar anderzijds als er morgen iets mis is met uw apparatuur dan komen ze het gratis vervangen. Mijn telenet modem is al 3x door Telenet vervangen omdat ze dat zelf wilden. Ik heb nooit een probleem gehad. Ik meen dat die vervangingen er kwamen om hogere bandbreedtes toe te laten.

Dus als ze volgend jaar iets aan de decoder wensen aan te passen, dan krijg je die als huurder zonder extra prijs.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Heb in de Ardennen tvv en zeer tevereden over ,enorm veel posten ,een nadeel bij zeer slecht weer (sneeuw ,onweer enz)kan het wel eens uitvallen.
                              Denken er aan hier dit ook te plaatsen.

Comment

Working...
                              X