Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV Vlaanderen of Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV Vlaanderen of Telenet

jullie spreken hier allemaal van "HD", maar naar mijn bescheiden mening is het voorlopig alléén TV vlaanderen die "echte HD" kàn bezorgen!
    want:
    1 vele zenders leveren voorlopig nog geen "échte" HD aan, maar een light versie ervan onder de vorm van 720p of in het beste geval 1080i (interlaced, zoals op een 50Hz beeldbuis ook gebeurt).
    Echte HD is 1080p.(BlueRay kwaliteit, HDprogressief: telkens een volledig beeld ineens wordt op je scherm getoverd)
    2 volgens mij is het doorsturen van die 1080p doorheen de kabel voorlopig nog altijd technisch onmogelijk, tot nader order. Men is volop bezig met experimenteren met een ander principe waardoor het in de nabije toekomst wél mogelijk wordt. Het oorspronkelijke signaal van de verschillende zenders wordt dus nu nog altijd gecomprimeerd zodat men ze door de kabel krijgt.
    3 we zijn allemaal zo tevreden met de reële verbetering van de beeldkwaliteit (meestal beperkt tot 720) dat we denken dat we HD kijkers zijn!

Dus mijn conclusie:
    TV Vlaanderen kan je HD1080p bezorgen als de gegevensstroom in de optimale omstandigheden van bij de producent tot in je HD-tv raakt.
    dwz: Het 1080p HD-beeld wordt via de best mogelijke geleiders(lees glasvezelkabel) aan de Uplink apparatuur geleverd.
    vervolgens zendt die het ongecomprimeerd naar de satelliet. Die satelliet kaatst het vervolgens naar jou optimale apparatuur. En daar wordt het niet "samengeperst" om het op je scherm zichtbaar te maken, dan heb je inderdaad High Definition TV.

dus: al wat via de kabel komt is voorlopig een surrogaat HD, waar de meeste mensen "wreed content" mee zijn omdat het al zoooooooooooooooo veel beter is dan het vroeger was!

is mijn idee daarover.
    Last edited by dréten; 24 juli 2009, 09:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      jullie spreken hier allemaal van "HD", maar naar mijn bescheiden mening is het voorlopig alléén TV vlaanderen die "echte HD" kàn bezorgen!
      want:
      1 vele zenders leveren voorlopig nog geen "échte" HD aan, maar een light versie ervan onder de vorm van 720p of in het beste geval 1080i (interlaced, zoals op een 50Hz beeldbuis ook gebeurt).
      Echte HD is 1080p.(BlueRay kwaliteit, HDprogressief: telkens een volledig beeld ineens wordt op je scherm getoverd)
      2 volgens mij is het doorsturen van die 1080p doorheen de kabel voorlopig nog altijd technisch onmogelijk, tot nader order. Men is volop bezig met experimenteren met een ander principe waardoor het in de nabije toekomst wél mogelijk wordt. Het oorspronkelijke signaal van de verschillende zenders wordt dus nu nog altijd gecomprimeerd zodat men ze door de kabel krijgt.
      3 we zijn allemaal zo tevreden met de reële verbetering van de beeldkwaliteit (meestal beperkt tot 720) dat we denken dat we HD kijkers zijn!

Dus mijn conclusie:
      TV Vlaanderen kan je HD1080p bezorgen als de gegevensstroom in de optimale omstandigheden van bij de producent tot in je HD-tv raakt.
      dwz: Het 1080p HD-beeld wordt via de best mogelijke geleiders(lees glasvezelkabel) aan de Uplink apparatuur geleverd.
      vervolgens zendt die het ongecomprimeerd naar de satelliet. Die satelliet kaatst het vervolgens naar jou optimale apparatuur. En daar wordt het niet "samengeperst" om het op je scherm zichtbaar te maken, dan heb je inderdaad High Definition TV.

dus: al wat via de kabel komt is voorlopig een surrogaat HD, waar de meeste mensen "wreed content" mee zijn omdat het al zoooooooooooooooo veel beter is dan het vroeger was!

is mijn idee daarover.
      Klopt als een bus, niets aan toe te voegen

Nog een kleine opmerking:
      In de hedendaagse tv's zitten al digitale tuners ingebouwd.
      Alleen spijtig dat Telenet/Belgacom ons verplichten een decoder bij hun te 'huren' terwijl er in onze tv's al voldoende apparatuur aanwezig is...Of zie ik dit verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht

Alleen spijtig dat Telenet/Belgacom ons verplichten een decoder bij hun te 'huren' terwijl er in onze tv's al voldoende apparatuur aanwezig is...Of zie ik dit verkeerd?
        Dat zie je niet verkeerd. Vroeger was INDI zo beleefd om quasi alle zenders niet gecodeerd door te geven. Sinds INDI telenet geworden is, kan je enkel nog de VRT zenders via een ingebouwde digitale HD tuner ontvangen (onder het mom van auteursrechten...). Dat INDI jaren lang wel ongecodeerd uitzond is blijkbaar een detail...

Het klopt dat enkel 1080p "echte" HD is, maar ook 1080i of 720p geven al een beeld dat een pak beter is dan vroeger. Voorlopig haal je die 1080p enkel met blueray. Dat zal wel veranderen, maar voorlopig ben ik ook al content met die 720p. Anders kan je blijven wachten hé...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Dat zie je niet verkeerd. Vroeger was INDI zo beleefd om quasi alle zenders niet gecodeerd door te geven. Sinds INDI telenet geworden is, kan je enkel nog de VRT zenders via een ingebouwde digitale HD tuner ontvangen (onder het mom van auteursrechten...). Dat INDI jaren lang wel ongecodeerd uitzond is blijkbaar een detail...

Het klopt dat enkel 1080p "echte" HD is, maar ook 1080i of 720p geven al een beeld dat een pak beter is dan vroeger. Voorlopig haal je die 1080p enkel met blueray. Dat zal wel veranderen, maar voorlopig ben ik ook al content met die 720p. Anders kan je blijven wachten hé...
          Heb ik dan iets anders beweerd

Comment

Juist daarom blijven Teleslet en Belgastom buiten!
            Ze zitten naar mijn oordeel te graag in mijn portefeuille en ze passen hun beleid(lees: foefjes in de aard van auteursrechten, dure apparatuur die moet afbetaald worden....) telkens naar goeddunken aan als de melkkoe dreigt droog te lopen.
            voor mij wordt het dus vermoedelijk binnenkort een schotel van TV-Vlaanderen.
            Daar wéét ik tenminste wanneer ik alles betaald heb.
            Ik betaal éénmalig mijn apparatuur (ong. 500€) en vervolgens mijn maandelijks gebruiksrecht (voorgeprogrammeerde smartkaart: ong: 10 of 19€ afhankelijk van de kanalen die ik wil in huis halen)
            Ik snap echt niet goed hoe het komt dat wij "domme" belgen zo lang zwijgen, berusten en verder betalen. En dat geldt echt niet alléén voor het TV-beleid.
            Denk gewoon maar eens aan internet: Wij gaan binnenkort op reis naar Frankrijk. We doen 6(zes) verschillende hotels aan. 5 van die 6 hotels bieden draadloos, GRATIS, onbeperkt internet! En we logeren echt niet in ****hotels hoor.
            In België zie ik dat nog niet echt gebeuren? daarvoor is ons internet te duur!

Ik ben nogal "rebels" van aard.
            en als er iets verkeerd loopt dan neem ik daarvoor graag zelf de verantwoordelijkheid op.
            Liever dan uren te moeten wachten/bedelen aan een helpdesk waar ze er nog minder van afweten dan ikzelf.
            Ik weet heus ook wél wat de functie van een resetknop is, daarvoor heb ik geen hulp van doen.
            Last edited by dréten; 24 juli 2009, 14:04.

Comment

Er zit inderdaad meestal al een digitale tuner in maar geen gepaste decoder. Het is waar dat Telenet hier wel wat aan zou mogen doen, nu verplicht een extra toestel met extra stroomverbruik en extra afstandsbediening.
              Juist daarom blijven Teleslet en Belgastom buiten!
              Ja, neem dan maar TVV waar je verplicht ook een schotel en decoder moet kopen!
              Wat is het verschil tussen verplicht een digicorder nemen bij Telenet en verplicht een schotel + decoder/ontvanger kopen voor TVV? Volgens mij moet je bij beiden investeren.
              De keuze is hier anders snel gemaakt, de keuze tussen een kabelke onder de grond (dat er meestal al ligt) en een lelijke schotel tegen de gevel ... geef mij dat kabelke maar.
              Last edited by VerSeg; 24 juli 2009, 15:38.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Er zit inderdaad meestal al een digitale tuner in maar geen gepaste decoder. Het is waar dat Telenet hier wel wat aan zou mogen doen, nu verplicht een extra toestel met extra stroomverbruik en extra afstandsbediening.
                Ja, neem dan maar TVV waar je verplicht ook een schotel en decoder moet kopen!
                Wat is het verschil tussen verplicht een digicorder nemen bij Telenet en verplicht een schotel + decoder/ontvanger kopen voor TVV? Volgens mij moet je bij beiden investeren.
                De keuze is hier anders snel gemaakt, de keuze tussen een kabelke onder de grond (dat er meestal al ligt) en een lelijke schotel tegen de gevel ... geef mij dat kabelke maar.
                Voor TV Vl. mag ik tenminste kopen waar ik dat wil, met de mogelijkheden die ik belangrijk vind, en voor de prijs die ik ervoor wil betalen. De anderen verpatsen mij de apparatuur die zij willen, en waarop ze de grootste winstmarge maken

Comment

Voor TV Vl. mag ik tenminste kopen waar ik dat wil, met de mogelijkheden die ik belangrijk vind, en voor de prijs die ik ervoor wil betalen. De anderen verpatsen mij de apparatuur die zij willen, en waarop ze de grootste winstmarge maken
                  Het is daarom ik destijds koos voor een iNDI-box dré.
                  Eén keer betalen en je bent er van af.
                  (box plus die card)
                  Kabel kost 22,49 per twee maanden.
                  Nog geen seconde spijt gehad.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Telenet verplicht u inderdaad hun digicorder te nemen maar als er een probleem is moeten ze ook de volledige service bieden, als TV Vlaanderen bij u niet werkt en ze zeggen dat het aan uw schotel + decoder/ontvanger ligt dan kunt ge beginnen lopen.
                    Je kan het een gewoon niet vergelijken met het ander, het pakket is gewoon anders met een andere service. Dit is net de reden waarom Telenet bij alle klanten hetzelfde wil, ze kunnen op afstand testen uitvoeren en iedereen heeft dezelfde configuratie op enkele kleinigheden na. Als je die decoder huurt is het iets van een 8€ dacht ik maar als die binnen drie jaar stuk is krijg je ook gewoon een andere.
                    Alles heeft voor- en nadelen ... een lelijke schotel aan de gevel trekt ook op niet veel, precies 30 jaar achteruit toen iedereen een antenneke hangen had.
                    Niemand spreekt hier trouwens van de weersomstandigheden dat een invloed kunnen hebben op uw ontvangst met een schotel, ik ken er genoeg die klagen als er mist hangt of het hevig sneeuwt. Laat staan beschadigde schotels na een storm.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

want:

Dus mijn conclusie:

is mijn idee daarover.

Hoe zit het met de beeldkwaliteit bij regen, sneeuw, mist ?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Hoe zit het met de beeldkwaliteit bij regen, sneeuw, mist ?
                        De standaardschotel is echt heel klein (te klein) die bij het TVV pakket zit. Slecht weer, mist en/of sneeuw zou voldoende zijn om af en toe eens een storing te hebben (gezegd door de persoon die mijn schotel heeft komen uitrichten).
                        ik heb gekozen voor een schotel van 80cm omdat ik:
                        - uitgericht ben op 3 satellieten (Astra 1 + 2 +3) met optie voor de Hotbird
                        - geen risico wilde nemen naaar kwaliteitsverlies en heb het systeem nu een half jaar draaiende en alles nog toppie.

Meer specifieke (technische) info mag je altijd per PM vragen hoor.

Comment

Heb ik dan iets anders beweerd
                          Als ik dit lees :

Zou je beginnen twijfelen hé...
                          Groeten,

Polleke

Comment

leve tv vlaanderen
                            Last edited by Guest13; 10 september 2011, 09:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Als ik dit lees :

Zou je beginnen twijfelen hé...
                              we zitten op een verschillende "golflengte" (hier toepasselijk)geloof ik.
                              ik beweerde het volgende:
                              al wat via de kabel komt is voorlopig een surrogaat HD, waar de meeste mensen "wreed content" mee zijn omdat het al zoooooooooooooooo veel beter is dan het vroeger was!

jij beweert:

waar zit het verschil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                1: dat "schotelke hangt bij mij achter de garage , niemand die dat ziet.
                                Tot je er belastingen op moet betalen.
                                2 : ik heb de volledige aankoop gedaan voor schotel, LNB , kabel en ontvanger voor 165 euro, gij krijgt elk jaar een rekening van iets van een 170 euro, om dat kabeltje liggen te hebben.
                                Maar mijn kabel bezorgt mij TV (analoog + digitaal), telefoon en internet.
                                4 : ik betaal maandelijks 9,90 ( ik moet niet al die 100 zenders hebben
                                ( vast recht van activeren van 50 euro moet ge evengoed bij teleslet betalen )
                                Die 50€ heb ik bij Telenet helemaal niet moeten betalen, bijna altijd zijn er acties met gratis activatie.
                                5 : morgen gaat mijne ontvanger kapot : voor 100 euro heb ik ne nieuwe.... direct in de winkel om den hoek :
                                gij betaald 8 euro per maand... is dus 12 X 8 : 96 euro per jaar om gratis ne nieuwe te krijgen als den uwe kapot gaat...
                                Ik betaal helemaal geen 8€ per maand want ik heb de digicorder aan verminderd tarief aangekocht.
                                Als uw bakske 5 jaar meegaat eer hij kapot gaat dan heb ik een 300... 400 euro
                                En als jij daar nog telefoon en internet bij neemt zoals iedereen bijna heeft, dan komt er bij u ook een kabelke binnen dat ge moet betalen hoor ... maar dat tel jij nu toevallig niet mee.
                                En die 400 à 500€ telt dus ook niet in mijn geval. De dag dat jij geen ontvangst meer hebt gaan we eens lachen wie u support zal geven en wat je zal betalen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X