Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry mensen.... UPDATE 1 > Antwoord van MS.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sorry mensen.... UPDATE

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
    Hmm, nee, echt niet

Ik heb hier al een tijdje een macbook pro draaien naast een xp. De mac is nog nooit gecrasht. Soms loopt er eens een programma vast, maar je kan dat dan gewoon force quiten.
    Zelfs de muis en keyboard blijven altijd werken, iets wat bij windows vrij vaak vastloopt.
    Bzzt. Macs kunnen evengoed crashen. Dat het jou nog nooit is overkomen, zegt niets.
    pixelpusher

Comment

Ik ben er zeker van dat ze het kunnen. Maar ik heb het nog nooit gezien.

By the way, GroovNerd (sorry, maar geef toe; 't is een goeike, ge moogt mij nu nekeer pixelpietje noemen OK?), waarom zie ik U niet in deze thread:
      http://forum.belgiumdigital.com/f59/...xp-257262.html ?
      Last edited by Jochen; 23 april 2009, 14:42.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Intussen weer antwoord gehad van Microsoft.
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ik ben het met u eens dat de foutmelding verwijst naar een probleem met de hardware.
        Meer informatie valt hier niet uit te halen. Dit lijkt tegengesproken te worden doordat
        Windows Systeemherstel helpt. Het is echter mogelijk dat het om een hitte probleem gaat
        waardoor het hardware probleem niet altijd optreedt. Controleer uw computer daarom ook
        eens op de aanwezigheid en stof en zorg ervoor dat hij voldoende ventilatie krijgt.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Hitte probleem en stof.
        Stof heb ik vorige week reeds verwijderd (staat ergens in dit of ander topic).
        Omdat ik ook zelf zo slim was dat dit een oorzaak kon zijn.
        Wel, er zat weinig stof op de koelrooster van de cpu....maar ik heb die toch verwijderd.
        De rest van de hardware&case, had geen last van stof.
        *** Wel eigenaardig dat een hitte-probleem zich zou voordoen NA die update

Verder werd ik door verwezen naar:

Nvidia > nieuwe driver grafische kaart
        Pinnacle > nieuwe driver voor TV-kaartje (wordt zelden gebruikt)
        MSI > nieuwe drivers voor het moederbord
        geluid > realtec.com > nieuwe drivers. (wordt niet gebruikt)

Ik ga dat dus proberen...
        Intussen (gisteren)heb ik de nieuwe Nvidia-driver geïnstalleerd, zonder resultaat.

MSI Europa > onbereikbaar.... typische weer.
        Last edited by theokus; 23 april 2009, 15:18.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          *** Wel eigenaardig dat een hitte-probleem zich zou voordoen NA die update
          Wel kijk daar gaat het mij om. Hoe een zichzelf respecterende firma zijn klant nog surft af te schepen met zo'n belachelijke smoesjes... daar krijg ik het van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Wel kijk daar gaat het mij om. Hoe een zichzelf respecterende firma zijn klant nog surft af te schepen met zo'n belachelijke smoesjes... daar krijg ik het van.
            Net binnen gekregen van een oud-collega IT-er:
            Als Microsoft hun software beter zou documenteren zouden er veel minder gaten in zitten.
            Zou het veel makkelijker zijn om deugdelijke software te maken.
            En zou het veel lastiger zijn voor hackers en virussen; dus veel minder werk aan van die ‘updates’.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik ben er zeker van dat ze het kunnen. Maar ik heb het nog nooit gezien.

By the way, GroovNerd (sorry, maar geef toe; 't is een goeike, ge moogt mij nu nekeer pixelpietje noemen OK?), waarom zie ik U niet in deze thread:
              http://forum.belgiumdigital.com/f59/...xp-257262.html ?
              Omdat ik niet alomtegenwoordig ben. Ik heb ook nog een leven buiten BD.

Dave
              pixelpusher

Comment

Net binnen gekregen van een oud-collega IT-er:
                Als Microsoft hun software beter zou documenteren zouden er veel minder gaten in zitten.
                Zou het veel makkelijker zijn om deugdelijke software te maken.
                En zou het veel lastiger zijn voor hackers en virussen; dus veel minder werk aan van die ‘updates’.
                Dat slaat echt nergens op.
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Dat slaat echt nergens op.
                  Hahaha; ik had wel zo'n reactie verwacht Dave maar ik ga dat toch niet herhalen
                  waar hij bijstaat

Dave, als ik zo mag spreken nu: ik geef iedereen een & zijn kans he....

Ik apprecieer wel de ambitie die iedereen hier toont.

** Net een zip-bestand binnen gehaald van de site in de USA > blijkt beschadigd te zijn.
                  Gaat over die Realtec-driver (geluid).
                  't Is toch altijd iets he
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

En als daar nu een grote hoeveelheid waarheid in zit?

Dit is wat ikzelf weet over MS OS produkten (noem het "ervaring"):
                    - Ik werk naast een groot team MCSE's, en hoor die verschillende OS'en vergelijken, hoor hun veel voorkomende klachten en onderlinge discussies. Conclusie bij mij en hen is dat hun OS'en dikwijls issues hebben. Onze MCSE'ers geven zelf toe "dat je van Windows niet hetzelfde mag verwachten als van (vul OS naar keuze in)".

Is Windows aanwezig op de werkvloer, dan is dat doorgaans een zuivere budget kwestie: de soft(s) die er op draaien zijn niet de meest kritische en/of een ander OS (en vaak ook andere hardware) ligt buiten budget.

Ik merk soms ook volgend scenario; 1) nieuwe IT manager maar weinig ervaring met IT, 2) kiest voor Windows (budget, aanwzige kennis in het bedrijf), 3) loopt dan in zijn ongeluk (downtimes, maintenance cost), 4) gaat voor een ander OS als de servers zijn afgeschreven (3 of 5 jaar later). Tenzij hij voor die tijd wordt vervangen door een andere IT manager met dito ervaring. Dan begint de cyclus nog eens opnieuw, hihi.
                    Daar zit een klein beetje waarheid in maar het grotendeel van de problemen ligt echt niet bij Microsoft en daarom zelfs niet bij de eindgebruiker ... heel dikwijls wel bij diegene dat de software geïnstalleerd heeft en denkt dat hij het anders en beter kan doen.
                    Op het werk zijn er veel IT-ers die beter opgeleid zijn dan ik of enkele collega's maar blijkbaar hebben zij altijd veel meer problemen om iets op te lossen dan wij.
                    Hun eerste reactie is altijd zoals velen Microsoft bazar dat op niets trekt en dan beginnen ze te prutsen op allerlei manieren i.p.v. eerst deftig het probleem te bekijken.
                    Er is een tijd geweest waar ze voor een bepaald probleem tientallen pc's gewoon clean geïnstalleerd hebben, voordat de eindgebruiker al zijn instellinge terug heeft zoals het was ben je twee dagen verder. Hetzelfde probleem heb ik op een andere pc gewoon opgelost op vijf minuten door eerst eens te zoeken en dan pas te handelen.
                    Op het werk is het ook zo, bijna iedereen werkt met XP Pro, er zijn er die om de zoveel maand een restore moeten laten uitvoeren op hun pc omdat die van geen kanten nog deftig werkt, ikzelf heb op bijna 15 jaar nog NOOIT een restore of herinstallatie moeten uivoeren omdat ik nog nooit mijn Windows volledig om zeep geholpen heb. Ik heb ook af en toe eens een probleempje na de installatie van een nieuwe software maar met wat zoeken los ik dat wel weer op.
                    Toen XP uitkwam heb ik die thuis op mijn pc geïnstalleerd, die heeft er op gestaan totdat Vista uitkwam en werd eveneens nooit opnieuw geïnstalleerd. Nu staat Vista erop sinds die uitkwam en kan me tot op heden geen reden bedenken waarom ik die zou verwijderen of opnieuw installeren.
                    Het probleem met IT-ers is dat er sommigen hun job serieus nemen en die mensen hebben bijna nooit problemen, andere it-ers (de meesten) denken dat ze het zijn maar het blijft bij meer lawaai dan daden.
                    De grootste reden waarom Microsoft altijd slecht wordt gemaakt is een vooringesteldheid van velen, zo houden ze ook iets achter voor als ze het zelf niet kunnen oplossen. Het is simpelder te kunnen zeggen dat het product op niets trekt dan te moeten toegeven dat ze een probleem niet kunnen oplossen.
                    Dat wil niet zeggen dat elk probleem simpel op te lossen is natuurlijk, als een andere software het spel om zeep helpt dan moet je ook niet mekkeren op Microsoft.
                    Last edited by VerSeg; 23 april 2009, 17:03.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Intussen alles uitgevoerd wat Microsoft vroeg.
                      Nieuwe drivers en Avira verwijderd, dit laatste had ik nog niet gedaan.

En het resultaat > NADA >>> BSOD.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Re: Sorry mensen.... UPDATE 1 > Antwoord van MS.

Verleden week heb ik een volledig nieuw systeem gekocht zonder OS.
                        Ik had hier nog een XP Home van toen het op de markt kwam liggen en wilde dat installeren en Windows 7 afwachten inplaats van geld uit te geven aan een Vista.
                        Ik heb er dus XP Home + SP2 + SP3 opgezet en dan alle software voor de hardware.
                        Daarna heb ik alle updates uitgevoerd die er waren en vervolgens al een groot deel van mijn software.
                        Tot nu heb ik geen enkel probleem kunnen vaststellen.
                        Wat had je gedacht van een verse installatie Theo?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Intussen alles uitgevoerd wat Microsoft vroeg.
                          Nieuwe drivers en Avira verwijderd, dit laatste had ik nog niet gedaan.

En het resultaat > NADA >>> BSOD.
                          Man man man.

I feel your pain, Theokus.

@VerSeg; Ik volg je wel wat betreft installeren van soft en bijhorend "gefoefel". Maar bekijk het eens van de andere kant; waarom moet een install moeilijk zijn? Waarom gaat dat fout? Waarom moet je prutsen? Waarom kan je prusten.

Weet je hoe een install op Mac verloopt?

1) Je klikt een DMG file aan, dat "mount" een extra "station" op je desktop (precies zoals ge een CDke mount of zo).
                          2) Je opent dat station
                          3) Je neemt het icoontje van dat programma vast en je laat dat vallen boven je "Applications" folder
                          4) er is geen 4!

Comment

Man man man.

I feel your pain, Theokus.

@VerSeg; Ik volg je wel wat betreft installeren van soft en bijhorend "gefoefel". Maar bekijk het eens van de andere kant; waarom moet een install moeilijk zijn? Waarom gaat dat fout? Waarom moet je prutsen? Waarom kan je prusten.

1) Je klikt een DMG file aan, dat "mount" een extra "station" op je desktop (precies zoals ge een CDke mount of zo).
                            2) Je opent dat station
                            3) Je neemt het icoontje van dat programma vast en je laat dat vallen boven je "Applications" folder
                            4) er is geen 4!
                            Hmmm, misschien is Windows wel bedoeld voor mensen die er iets van afweten en Mac voor de noobs?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

(heb niet gans de thread gelezen, te lui op dit uur)
                              Is het een AMD processor? Even op doorzoeken, enkele maanden terug zoiets gehad met 'n update van MS......enkel een BSOD op pc's met 'n AMD.

Zit alles onboard het MB? Kan je dingen (HW) uitschakelen in BIOS? Eén per één uitschakelen: audio, video, .....
                              (wel zorgen dat je 'n alternatief hebt, bvb video: losse/andere kaart inpluggen)

Typical debugging: 1-per-1 alles aflopen.

Comment

...
                                4) er is geen 4!
                                Hmmm, yeah, ahum
                                • 1) There are no rules
                                • 2) If you do find rules, ignore them
                                • 3) If you can't ignore them, commit suicide
                                • 4) Repeat from 1

Comment

Working...
                                X