Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry mensen.... UPDATE 1 > Antwoord van MS.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sorry mensen.... UPDATE

Antwoord Microsoft:

Verder heb ik ook in het bestand gekeken. Het viel daarin op dat u een aantal programma’s op uw comptuer heeft staan,
    die soms voor problemen kunnen zorgen bij het installeren van updates.
    Het zou kunnen helpen om deze programma’s te verwijderen. Deze programma’s zijn:

- Acronis True Image
    - Antivir Personal Classic
    - Auslogics Boostspeed
    - Auslogics Diskdefrag
    - CDBurnerXP
    - DVD shrink
    - DVDfab
    - Nero
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Re: Sorry mensen.... UPDATE 1 > Antwoord van MS.

Theo ... Microsoft zal altijd vreemde programma's aanduiden als een mogelijke oorzaak en eigenlijk kan je hun dit niet verwijten.
      Als je met je wagen naar de garage gaat omdat die scheef trekt en ze zien dat uw koffer vol bagage steekt dan gaan ze ook vragen om dat eerst eens te testen zonder die bagage.
      Microsoft beweert nu wel niet dat uw probleem bij een van deze programma's ligt, ze geven het aan als mogelijke oorzaak.

Elk antiviruspakket kan trouwens installaties van programma's of updates verkeerd doen lopen, daarom wordt er altijd gewaarschuwd dat je die best kan uitschakelen op dat moment. Soms moet een AV-pakket zelfs verwijderd worden om een installatie van iets anders correct te laten verlopen.
      Maar ... ja daar zorgt Microsoft dan voor dat je dit niet altijd kan doen, ze hebben de automatische updates zelf uit gevonden en die vinden plaats zelfs als je niet achter je pc zit, dus daar hebben ze zichzelf wat in nesten gewerkt vind ik.
      Verder halen ze programma's aan die toch actief je systeem gaan beïnvloeden zoals een defrag en cleaning tool, die durven inderdaad wel eens voor problemen zorgen. Daarom is dat niet altijd zo maar het kan.

Nu ja, als je al zoveel problemen hebt en zo lang aan het zoeken bent dan zou ik toch eens proberen uitzoeken of deze programma's inderdaad een invloed hebben of niet, zo lang duurt het nu ook niet om deze eens te verwijderen en te testen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als informaticus zou je hierop toch een antwoord moeten kennen hé.
        Dat heb ik en ik blijf erbij dat de rommel is binnen gekomen via de update ...
        Nu rommel, een virusscanner scant op "viruspatronen, virusfoto's" en het kan altijd dat een stukje code een virus-lijkende afdruk heeft.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Nu rommel, een virusscanner scant op "viruspatronen, virusfoto's" en het kan altijd dat een stukje code een virus-lijkende afdruk heeft.
          En ligt dat dan aan de code of de viruscanner dat net iets te ver gaat?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

I'm sorry, maar... softwares aanduiden als "reden" waarom updates falen, is wel behoorlijk belachelijk imho.

Ik bedoel ; we hebben het niet over op-dat-moment-werkende-software-zoals-een-virusprogje-dat-een-Windows-update-beïnvloedt hee. Neen, ik zie alledaagse dingen als DVD Shrink en Nero in dat lijstje staan.

Denk nu niet dat ik dit zeg omdat ik op Mac zit thuis hee. Ik werk al 20 jaar in IT en al 15 jaar met zéér zware programmas, waarvan de voornaamste SAP is (alle SAP sofst; R/3, BI, XI, Portal, ... en dat met ABAP en JAVA stacks). En ik heb die progs al geïnstalleerd op zowat alle combo's van OS en database (Oracle/SQLserver/Informix/... op Solaris/HP-UX/AIX/Windows). Zelfs de zwaarste cluster configs kennen geen geheimen voor me.
            Stel je voor dat er een produktief systeem (moet geen groot zijn, 200 concurrent users is genoeg) moet worden gepatcht op OS vlak. En stel dat de OS fabrikant dan zegt "sorry, doe je bedrijf maar effe dicht want al je soft moet eraf vooraleer de patch erop kan". De eerste OS fabrikant die dat zegt, die heeft in een mum van tijd zijn eigen graf gegraven. Zoiets is onvergeeflijk op business vlak.
            Nu; ik zie geen enkele fabrikant zoiets zeggen hoor. Ook Microsoft niet (en wij hebben ook een pak Windows servers onder ons beheer)

Enkel de partikulier durven ze zoiets wijsmaken. De mens wordt gelukkig mondiger, en er zijn alternatieven (linux, Mac, ...). Dus ik hoop (voor hun eigen omzetcijfer) dat ze zo'n stoten niet teveel meer uithalen. Want uiteindelijk wordt dat ook afgestraft. Theokus, laat je niet doen hee. Als klant heb je recht op een werkend OS, punt aan de lijn.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              I'm sorry, maar... softwares aanduiden als "reden" waarom updates falen, is wel behoorlijk belachelijk imho.

Ik bedoel ; we hebben het niet over op-dat-moment-werkende-software-zoals-een-virusprogje-dat-een-Windows-update-beïnvloedt hee. Neen, ik zie alledaagse dingen als DVD Shrink en Nero in dat lijstje staan.

Denk nu niet dat ik dit zeg omdat ik op Mac zit thuis hee. Ik werk al 20 jaar in IT en al 15 jaar met zéér zware programmas, waarvan de voornaamste SAP is (alle SAP sofst; R/3, BI, XI, Portal, ... en dat met ABAP en JAVA stacks). En ik heb die progs al geïnstalleerd op zowat alle combo's van OS en database (Oracle/SQLserver/Informix/... op Solaris/HP-UX/AIX/Windows). Zelfs de zwaarste cluster configs kennen geen geheimen voor me.
              Stel je voor dat er een produktief systeem (moet geen groot zijn, 200 concurrent users is genoeg) moet worden gepatcht op OS vlak. En stel dat de OS fabrikant dan zegt "sorry, doe je bedrijf maar effe dicht want al je soft moet eraf vooraleer de patch erop kan". De eerste OS fabrikant die dat zegt, die heeft in een mum van tijd zijn eigen graf gegraven. Zoiets is onvergeeflijk op business vlak.
              Nu; ik zie geen enkele fabrikant zoiets zeggen hoor. Ook Microsoft niet (en wij hebben ook een pak Windows servers onder ons beheer)

Enkel de partikulier durven ze zoiets wijsmaken. De mens wordt gelukkig mondiger, en er zijn alternatieven (linux, Mac, ...). Dus ik hoop (voor hun eigen omzetcijfer) dat ze zo'n stoten niet teveel meer uithalen. Want uiteindelijk wordt dat ook afgestraft. Theokus, laat je niet doen hee. Als klant heb je recht op een werkend OS, punt aan de lijn.
              Dank u Jochen
              En nu de "clou" van de zaak.
              Ik heb ALLES verwijderd behalve Avira...
              Je mag één keertje raden: BOEM > blauw scherm.
              Hetzelfde blauw scherm als voor heen.

Jochen:

Bekende problemen met deze beveiligingsupdate

* Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, wordt een XSI 5.0-toepassing mogelijk niet correct geladen. Dit probleem wordt veroorzaakt door een APPCOMPAT-probleem.

Wat is een XSI 5.0-toepassing?
              Last edited by theokus; 22 april 2009, 19:59.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Zeg je nu, dat het niet kan?

Terloops, dat zijn allemaal "programma's" die, al dan niet zichtbaar, device drivers installeren. En punt is dat alleen device drivers een BSOD kunnen veroorzaken.

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

Terloops, dat zijn allemaal "programma's" die, al dan niet zichtbaar, device drivers installeren. En punt is dat alleen device drivers een BSOD kunnen veroorzaken.

Dave
                  Dave, ik krijg een "blauw scherm".
                  Microsoft zegt in eerste instantie dat het over hardware gaat,
                  via die 0X0000007F.

Device drivers doen me onmiddellijk denken aan hardware.
                  (omdat ik niet beter weet)
                  Het is dan voor mij ook logisch dat ik het eigenaardig vind dat software nu de oorzaak is.

Op aanraden van MS verwijder ik alle software... maar het probleem blijft bestaan.
                  (Avira heb ik niet verwijderd dus)

Intussen heb ik dat weer allemaal door gegeven aan de support van MS.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Dave, ik krijg een "blauw scherm".
                    Microsoft zegt in eerste instantie dat het over hardware gaat,
                    via die 0X0000007F.

Device drivers doen me onmiddellijk denken aan hardware.
                    (omdat ik niet beter weet)
                    Het is dan voor mij ook logisch dat ik het eigenaardig vind dat software nu de oorzaak is.

Op aanraden van MS verwijder ik alle software... maar het probleem blijft bestaan.

De exacte fout is "division by zero" m.a.w. een stuk software probeert een deling door nul, in kernel-mode. Dat is de exact reden van de BSOD. Maar het probleem ligt wellicht elders.

Dave
                    pixelpusher

Comment

De exacte fout is "division by zero" m.a.w. een stuk software probeert een deling door nul, in kernel-mode. Dat is de exacte reden van de BSOD. Maar het probleem ligt wellicht elders.

Dave
                      Ok Dave.
                      En bedankt voor het geduld en de moeite.
                      Ook de anderen BD-collega's.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De mens wordt gelukkig mondiger, en er zijn alternatieven (linux, Mac, ...).
                        Theokus, laat je niet doen hee. Als klant heb je recht op een werkend OS, punt aan de lijn.
                        De mensen zijn inderdaad mondiger geworden ... bij alles wat fout loopt zijn er twee soorten reacties :
                        1) Microsoft zijn fout, Microsoft zijn fout, Microsoft zijn fout, ...
                        2) Een alternatief OS gebruiken, een alternatief OS gebruiken, een alternatief OS gebruiken, ...
                        Spijtig genoeg zijn er héél weinig die echt mee een oplossing zoeken, ook IT-ers.
                        En als je de reacties leest dan zijn diegenen met een probleem meestal content als iemand reageert met "Het ligt aan Microsoft" ... precies als ze zijn content dat ze niets misdaan hebben.
                        Problemen met een pc ligt niet altijd aan bewuste fouten van mensen, een verkeerde toest op het verkeerde moment en ge hebt het al aan uw rekker ... iedereen heeft dat al eens voor, ook de beste IT-ers.

Natuurlijk heeft een klant recht op een werkend OS, als jij dat OS clean installeert op correct werkende hardware zal dat ook werken zoals het moet ... mensen denken echter maar al te vaak dat een OS alles moet slikken.
                        In een benzinewagen kap je toch ook geen diesel? Doe je dat wel dan valt die ook in panne ... al is het een motor dat "brandstof" moet kunnen slikken.
                        Net als een OS dat software moet kunnen draaien ... software dat correct werkt en volledig compatibel is.

Hetgeen je meer en meer ziet is dat mensen hun OS anders willen dan hoe het ontworpen werd ... tooltjes om het aan te passen, om het zogezegd sneller te maken, allemaal zaken waaronder er soms ook veel rommel te vinden is.
                        Als je met je wagen naar de garage gaat en zegt dat die niet goed trekt maar er hangt een zware aanhangwagen aan die fameus wat overladen is, dan zullen ze die ook wel eerst eens laten afkoppelen alvorens iets te ondernemen. Misschien wat overdreven maar dit is wat de meesten met hun OS doen en nadien verlangen dat alles perfect werkt.

Akkoord dat Microsoft soms fouten maakt maar meer dan 90% van de fouten ligt wel niet bij het OS maar elders.

U zit misschien al jaren in de IT en kan de meeste problemen dan vermoedelijk ook wel zelf oplossen, ook al heb je eens iets mispeuterd of onbewust iets verkeerd gedaan maar van het grootste gedeelte van de gebruikers krijgt Microsoft wel altijd de schuld en wordt van hen verwacht dat ze alles gaan oplossen in hun plaats.

En ik beweer nu niet dat Theo zijn probleem niet aan Microsoft updates kan liggen, da's altijd mogelijk maar meestal is het de combinatie van bepaalde zaken datr zoiets veroorzaken. Als Microsoft u aanraadt om iets van vreemde software te verwijderen dan is dat niet altijd met de slechtste bedoelingen, ze proberen samen met u naar een mogelijke oplossing te zoeken, als ze echt 100% nwillen helpen dan zouden ze al bijna tot bij u moeten komen (als leek dan toch zeker) alvorens ze snappen hoe uw config in elkaar zit.

Bij elk probleem duikt dat weer opnieuw op, het is slecht, het is die of die zijn fout, ... is dat nu zo moeilijk om op een positieve manier een oplossing proberen te bieden?
                        Trouwens als iemand de supportafdeling contacteert dan heb je niet Microsoft aan de lijn / mail maar een werknemer en werknemers zijn zoals overal ter wereld hetzelfde, de ene wil u helpen zoals het moet en de andere stuurt u wandelen met een foefje ... als leek wordt het anders wel moeilijk om het verschil tussen beiden te herkennen maar als werknemer heb je anders wel snel door wie je iets kan wijsmaken.

Ik ben altijd bereid mensen te helpen met een probleem maar krijg er iets van dat bij elke vraagstelling steeds een hoop gezever verkocht wordt waarbij zonder oplossing te bieden een bedrijf, product of support afgebroken wordt.

Jochen ... ik pik er nu uw post uit als voorbeeld maar de reactie is zowat algemeen bedoeld, neem het dus niet persoonlijk a.u.b..
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

En wat denk je dat Microsoft u gaat antwoorden?
                          Ze hebben een lijst gegeven van software dat "mogelijk" een probleem zou kunnen veroorzaken tijdens updates. Een van die programma's heb je niet verwijderd en je stuurt hun het probleem terug ... veel kans dat je dat gewoon terugkrijgt met de aanbeveling dit toch nog even uit te testen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Dave
                            ?? Maakt het al uit wanneer ik iets schrijf? Sommigen onder ons moeten soms werken en slapen... Ik reageerde gewoon op de "laatste" info die ik las.

Dave
                            En mijn punt is dat het niet zou mogen zijn dat MS niet overweg kan met geïnstalleerde device drivers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              1) Microsoft zijn fout, Microsoft zijn fout, Microsoft zijn fout, ...
                              En als daar nu een grote hoeveelheid waarheid in zit?

Ik ben akkoord dat het percentage van problemen met MS OS hoger ligt bij thuisgebruikers dan bij professioneel gebruik, en dat dat voornamelijk is toe te schrijven aan "het probleem tussen keyboard en bureaustoel". Maar niet alles is te herleiden tot user-error hee.

Dit is wat ikzelf weet over MS OS produkten (noem het "ervaring"):
                              - Ik werk naast een groot team MCSE's, en hoor die verschillende OS'en vergelijken, hoor hun veel voorkomende klachten en onderlinge discussies. Conclusie bij mij en hen is dat hun OS'en dikwijls issues hebben. Onze MCSE'ers geven zelf toe "dat je van Windows niet hetzelfde mag verwachten als van (vul OS naar keuze in)".
                              - Vanuit mijn werk kom ik in aanraking met verschillende OS'en. Mij maakt de keuze van OS niet veel uit. Ttz; voor installs, migraties, upgrades van SAP, Oracle, edm zou dat tamelijk irrelevant moeten zijn. Maar toch werk ik het minst graag op Windows. Soms doet dat OS onverklaarbare dingen. Na een reboot is dat meestal van de baan, maar plezant is dat toch niet. En neen, ik kan geen duidelijk onderscheid maken tussen een net geïnstalleerd OS en eentje dt al enkele jaren loopt. Beide geven dezelfde issues.
                              - Buiten de pro-werksfeer is MS OS zéér pertinent aanwezig (familie, vrienden, en ook bij mensen in de muziek-industrie, waar ik banden mee heb). Ook daar is het credo; "ik weet perfect wat ik doe, ik volg perfect wat MS zegt, dit bakske dient voor niks anders dan voor software XYZ, en toch gaat het mis".

Ik kan nog wat voorbeelden geven, maar de essentie voor mij is; Windows haalt het op vlak van stabiliteit niet van andere OS'en.

Is Windows aanwezig op de werkvloer, dan is dat doorgaans een zuivere budget kwestie: de soft(s) die er op draaien zijn niet de meest kritische en/of een ander OS (en vaak ook andere hardware) ligt buiten budget.

Ik merk soms ook volgend scenario; 1) nieuwe IT manager maar weinig ervaring met IT, 2) kiest voor Windows (budget, aanwzige kennis in het bedrijf), 3) loopt dan in zijn ongeluk (downtimes, maintenance cost), 4) gaat voor een ander OS als de servers zijn afgeschreven (3 of 5 jaar later). Tenzij hij voor die tijd wordt vervangen door een andere IT manager met dito ervaring. Dan begint de cyclus nog eens opnieuw, hihi.

Nu, ik vermoed dat MS OS daarom nog het meest populair is bij partikulieren; omdat het allemaal "niet zo kritisch is". Wat niet wegneemt dat je vaak met de gebakken peren zit, zoals Theokus nu.

Enfin, ik ga er hier niet verder over discussiëren. Dat was de bedoeling niet. Nu ben ik hier al Theokus zijn thread aan het hijacken. Mijn bedoeling was alleen tegen Theokus te zeggen dat hij zich niet mag laten kisten; hij heeft recht op support, en op een werkend OS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                                '
                                natuurlijk crashen macs ook. alles wat werkt met programmas kan crashen als't programma niet goed geschreven is
                                Hmm, nee, echt niet

Ik heb hier al een tijdje een macbook pro draaien naast een xp. De mac is nog nooit gecrasht. Soms loopt er eens een programma vast, maar je kan dat dan gewoon force quiten.
                                Zelfs de muis en keyboard blijven altijd werken, iets wat bij windows vrij vaak vastloopt.

Comment

Working...
                                X