Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry mensen.... UPDATE 1 > Antwoord van MS.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sorry mensen.... UPDATE

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
    ...
    ik zou zo denken dat iemand een gevoelige windows-pc plek boij jou heeft geraakt

....
    Nee, ik heb geen gevoelig windows plekje, wel andere gevoelige plekjes .

Maar echt, ik werk bij mijn broer soms op een mac (heeft een desktop en laptop van mac), heb zelf thuis intel machines met zowel Vista als Ubuntu dus mij maakt het allemaal niet uit. Ik doe zelfs nooit een uitspraak wat beter is dan X of Y

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

"must not mention mac" is eerder grappig dan een wiseguy die effe komt zeggen dat meneer theo beter een macje gekocht had.
      klopt. Was ook zo bedoeld. Maar ik heb andermaal onderschat hoe lang de tenen van sommige mensen hier kunnen zijn.

Hoe dan ook, dat mijn reactie OT is, daar ben ik niet helemaal akkoord mee. Tenslotte; Theokus zoekt een oplossing en ik bood er een...

http://www.theafricabug.com

Comment

Lappe, Theokus, I join the club ...
        Blijkbaar heb ik de upgrades ook gekregen en op het eerste zicht leek alles vlot te lopen ...
        Tot ....
        Gisteren kreeg ik massaal meldingen van virussen en torjans . Had nog van vrijdag op zaterdag een diepe scan laten draaien (doe ik altijd op vrijdag-zaterdag) en daar niets gevonden. Zaterdag lopen er upgrades binnen ...
        Op het internet bezoek ik zaterdag slechts 4 sites. Dit is perfect te controleren hoor.
        1) BD, 2) Deredactie.be 3) Gmail-mail en de site van het werk (ook beveiligd).
        Gisterenmorgen kreeg ik plots de melding dat ik zo'n 20-tal virussen en trojans heb en raar maar waar, er zitten enkele bestanden bij die door de upgrade werden aangepast, ...
        Mailke gestuurd naar MS-WIndows om uitleg. Vandaag hie rop het werk ook eens nachecken ...
        EN, Gisterenmorgen zag ik dat de CPU continue voor 78% bezet is en dat het geheugen steeds tegen de 99% opkijkt.
        Waneer ik in Word een document open (de vroegere SD-Brussel-1-file) krijg ik nu continue de melding dat er een out-of-memory is ...
        Wanneer ik mijn fotobeheerprogramma open (zelf geschreven) krijg ik ook dat blauwe scherm ...
        Gisterenmiddag dan maar een image terug gezet van vorige week, juist voor de upgrades binnen liepen ....
        GEEN upgrades toegelaten en een diep scan laten gebeuren ... Niets gevonden en mijn systeem is opnieuw heerlijk stabiel.
        Zal die upgrade maar laten voor wat het is...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Lappe, Theokus, I join the club ...
          Blijkbaar heb ik de upgrades ook gekregen en op het eerste zicht leek alles vlot te lopen ...
          Tot ....
          Gisteren kreeg ik massaal meldingen van virussen en torjans . Had nog van vrijdag op zaterdag een diepe scan laten draaien (doe ik altijd op vrijdag-zaterdag) en daar niets gevonden. Zaterdag lopen er upgrades binnen ...
          Op het internet bezoek ik zaterdag slechts 4 sites. Dit is perfect te controleren hoor.
          1) BD, 2) Deredactie.be 3) Gmail-mail en de site van het werk (ook beveiligd).
          Gisterenmorgen kreeg ik plots de melding dat ik zo'n 20-tal virussen en trojans heb en raar maar waar, er zitten enkele bestanden bij die door de upgrade werden aangepast, ...
          Mailke gestuurd naar MS-WIndows om uitleg. Vandaag hie rop het werk ook eens nachecken ...
          EN, Gisterenmorgen zag ik dat de CPU continue voor 78% bezet is en dat het geheugen steeds tegen de 99% opkijkt.
          Waneer ik in Word een document open (de vroegere SD-Brussel-1-file) krijg ik nu continue de melding dat er een out-of-memory is ...
          Wanneer ik mijn fotobeheerprogramma open (zelf geschreven) krijg ik ook dat blauwe scherm ...
          Gisterenmiddag dan maar een image terug gezet van vorige week, juist voor de upgrades binnen liepen ....
          GEEN upgrades toegelaten en een diep scan laten gebeuren ... Niets gevonden en mijn systeem is opnieuw heerlijk stabiel.
          Zal die upgrade maar laten voor wat het is...
          Straffe toekbak purlut.
          Doe zoals ik: één voor één die updates installeren en na elke update herstarten
          zodat je zeker bent.

Je had ook systeemherstel kunnen doen he purlut.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Voor anderen die hetzelfde krijgen: misschien eens DEP uitschakelen in de BIOS. is maar een idee, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat er een driver is die iets verprutst.

De kernel zelf gaat er geen last van ondervinden, van die updates, want dat wordt wel degelijk getest bij MS zelf. De foutmelding wil zeggen dat er in kernelmodus een deling door nul gebeurt. Mocht dat niet in kernelmodus geweest zijn (bvb in een applicatie) dan had zich geen BSOD voorgedaan.

Het is uitgesloten dat een applicatie een BSOD uitlokt, door een programmeerfout. De enige manier dat een applicatie een BSOD kan uitlokken is door een bepaald process te killen (csrss.exe), wat niet vanzelf gebeurt.

Als een applicatie een dergelijke fout maakt, wordt die applicatie afgesloten. Als een driver een dergelijke fout maakt, kan Windows niet meer tussenbeide komen en wordt die BSOD geproduceerd. Dat is een positieve zaak. Indien het OS zou zeggen "foert, ik laat da toe om de mensen ni te pesten" dan zouden er veel gevaarlijkere zaken kunnen gebeuren.

Verder is een virusscan geen garantie dat er geen virussen of ander gespuis aanwezig zijn op je PC. Het is best mogelijk dat een virus een driver installeert die je niet kan detecteren en die ook je anti-virus software niet kan detecteren. Wat je kan doen is een gloednieuwe PC pakken (of eentje die opnieuw geinstalleerd) en de laatste versie van een virusscanner installeren, de schijf van de bewuste PC daaraan koppelen (met zo'n SATA-USB ding moet dat lukken) en dan laten scannen.

Theo: alhoewel ik meestal aanraad om updates te installeren, kan je zelf beslissen om bepaalde updates over te slaan. Ik zou dat in deze ook doen. Je kan in het Windows Update scherm ervoor kiezen om die bewuste update te negeren. Een tijd geleden was er ook zo'n driver update waardoor de muis van vele mensen niet meer wou werken.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Voor anderen die hetzelfde krijgen: misschien eens DEP uitschakelen in de BIOS. is maar een idee, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat er een driver is die iets verprutst.

De kernel zelf gaat er geen last van ondervinden, van die updates, want dat wordt wel degelijk getest bij MS zelf. De foutmelding wil zeggen dat er in kernelmodus een deling door nul gebeurt. Mocht dat niet in kernelmodus geweest zijn (bvb in een applicatie) dan had zich geen BSOD voorgedaan.

Het is uitgesloten dat een applicatie een BSOD uitlokt, door een programmeerfout. De enige manier dat een applicatie een BSOD kan uitlokken is door een bepaald process te killen (csrss.exe), wat niet vanzelf gebeurt.

Als een applicatie een dergelijke fout maakt, wordt die applicatie afgesloten. Als een driver een dergelijke fout maakt, kan Windows niet meer tussenbeide komen en wordt die BSOD geproduceerd. Dat is een positieve zaak. Indien het OS zou zeggen "foert, ik laat da toe om de mensen ni te pesten" dan zouden er veel gevaarlijkere zaken kunnen gebeuren.

Verder is een virusscan geen garantie dat er geen virussen of ander gespuis aanwezig zijn op je PC. Het is best mogelijk dat een virus een driver installeert die je niet kan detecteren en die ook je anti-virus software niet kan detecteren. Wat je kan doen is een gloednieuwe PC pakken (of eentje die opnieuw geinstalleerd) en de laatste versie van een virusscanner installeren, de schijf van de bewuste PC daaraan koppelen (met zo'n SATA-USB ding moet dat lukken) en dan laten scannen.

Theo: alhoewel ik meestal aanraad om updates te installeren, kan je zelf beslissen om bepaalde updates over te slaan. Ik zou dat in deze ook doen. Je kan in het Windows Update scherm ervoor kiezen om die bewuste update te negeren. Een tijd geleden was er ook zo'n driver update waardoor de muis van vele mensen niet meer wou werken.
              Dave, goed uitgelegd en ik kan volgen

Ik heb "iets" gelezen over die DEP....
              Dat stond trouwens ook in de uitleg van Microsoft.
              Systeemeigenschappen > Instellingen voor prestatie > kan je DEP in- of uitschakelen
              voor bepaalde toepassingen.
              Als ik nu wist welke toepassing

Voorlopig staat die ene update hier nog: ik sluit de pc af zonder uitvoeren van die update.
              En vandaag heb ik nog geen antwoord gehad van Microsoft zelf.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Dave, goed uitgelegd en ik kan volgen

Ik heb "iets" gelezen over die DEP....
                Dat stond trouwens ook in de uitleg van Microsoft.
                Systeemeigenschappen > Instellingen voor prestatie > kan je DEP in- of uitschakelen
                voor bepaalde toepassingen.
                Als ik nu wist welke toepassing

Voorlopig staat die ene update hier nog: ik sluit de pc af zonder uitvoeren van die update.
                En vandaag heb ik nog geen antwoord gehad van Microsoft zelf.
                DEP staat voor Data Execution Prevention. In 't kort is dat een beveiliging ingebouwd in recente CPU's die het mogelijk maakt om te voorkomen dat toepassingen zelf eerst geheugen met programmacode wijzigen en die daarna uitvoeren.

Het geheugen in je computer wordt door het OS verdeeld in grofweg twee categorien: pagina's die programmacode bevatten, en pagina's die data bevatten. Een programma kan bv. een EXE of DLL inladen in codepagina's. Of het kan code aanmaken in datapagina's, die pagina's dan omzetten naar codepagina's en dan uitvoeren. Vooral virussen maken hiervan handig gebruik om programma's in geheugen te wijzigen en zich zo te repliceren. Maar er zijn ook legitieme redenen.

Welnu, DEP laat toe dat de CPU dit verhindert en je OS ervan op de hoogte brengt. Met een "fout in de applicatie" tot gevolg. Maar als dit gebeurt in een driver kan Windows niet anders doen dan een BSOD tonen.

Je kan DEP uitschakelen in je BIOS. Dan kan het zijn dat je PC wel terug werkt, maar heb je in feite die bescherming niet meer.

En op een antwoord van Microsoft kan je nog wel even wachten...

Dave
                pixelpusher

Comment

DEP staat voor Data Execution Prevention. In 't kort is dat een beveiliging ingebouwd in recente CPU's die het mogelijk maakt om te voorkomen dat toepassingen zelf eerst geheugen met programmacode wijzigen en die daarna uitvoeren.

Het geheugen in je computer wordt door het OS verdeeld in grofweg twee categorien: pagina's die programmacode bevatten, en pagina's die data bevatten. Een programma kan bv. een EXE of DLL inladen in codepagina's. Of het kan code aanmaken in datapagina's, die pagina's dan omzetten naar codepagina's en dan uitvoeren. Vooral virussen maken hiervan handig gebruik om programma's in geheugen te wijzigen en zich zo te repliceren. Maar er zijn ook legitieme redenen.

Welnu, DEP laat toe dat de CPU dit verhindert en je OS ervan op de hoogte brengt. Met een "fout in de applicatie" tot gevolg. Maar als dit gebeurt in een driver kan Windows niet anders doen dan een BSOD tonen.

Je kan DEP uitschakelen in je BIOS. Dan kan het zijn dat je PC wel terug werkt, maar heb je in feite die bescherming niet meer.

En op een antwoord van Microsoft kan je nog wel even wachten...

Dave
                  Wel geteld.... nog geen 2 dagen
                  Vandaag bijkomende vragen gehad over mijn pc.
                  Heb de sys.-info moeten doorsturen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Wel geteld.... nog geen 2 dagen
                    Vandaag bijkomende vragen gehad over mijn pc.
                    Heb de sys.-info moeten doorsturen.
                    Da's fijn te horen!
                    pixelpusher

Comment

Da's fijn te horen!
                      Ja dat is ook.

Dave... bijna even snel als BD

Men vroeg me ook :
                      "Verder zou ik ook graag willen weten hoe lang uw computer na een systeemherstel dan blijft werken."
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Men vroeg me ook :
                        "Verder zou ik ook graag willen weten hoe lang uw computer na een systeemherstel dan blijft werken."
                        Daar kan je toch simpel op antwoorden Theo ... "Tot ik weer iets verpruts."
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Daar kan je toch simpel op antwoorden Theo ... "Tot ik weer iets verpruts."
                          Ik verpruts niks VerSeg....

Zonder die update blijft het systeem werken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Nogal logisch hé ... een virus tast meestal bestanden aan die weggeschreven worden, als je een update doet als er al een virus op uw PC staat dan is dat dus niet zo verbazend dat de updatefiles ook geïnfecteerd zijn.
                            Het kan nooit 100% uitgesloten zijn maar de kans dat de virus van MS afkomstig zou zijn is maar zeer klein.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Nogal logisch hé ... een virus tast meestal bestanden aan die weggeschreven worden, als je een update doet als er al een virus op uw PC staat dan is dat dus niet zo verbazend dat de updatefiles ook geïnfecteerd zijn.
                              Het kan nooit 100% uitgesloten zijn maar de kans dat de virus van MS afkomstig zou zijn is maar zeer klein.
                              Dan moet je mij eens verklaren hoe het komt dat een systeem-image van juist ervoor geen enkel probleem op levert ?
                              Op het werk zijn er blijkbaar ook nog andere mensen die dit probleem hebben gehad.
                              Trouwens hoe verklaar je dat Avira en Malware, indien er een virus zou aanwezig geweest zijn voor die update, pas detectie daarvan doet na de updating zelf ? Voor de detectie gebruikte ik dezelfde 'virusdatabase' .
                              VInd dit toch heel raar en vreemd.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Dan moet je mij eens verklaren hoe het komt dat een systeem-image van juist ervoor geen enkel probleem op levert ?
                                ...
                                Trouwens hoe verklaar je dat Avira en Malware, indien er een virus zou aanwezig geweest zijn voor die update, pas detectie daarvan doet na de updating zelf ? Voor de detectie gebruikte ik dezelfde 'virusdatabase'.
                                Als informaticus zou je hierop toch een antwoord moeten kennen hé.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X