Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mercedes + pinken = mistlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mercedes + pinken = mistlicht

Om dan toch terug on topic te komen : ik heb het nog niet gemerkt dat bij het 'pinken' de mistlamp mee aangaat... Zelf kan ik het niet checken want ik zit zelf aan het stuur.

Zelf gebruik ik altijd mijn pinkers : ik heb jaren gereden met kleinere auto's en heb waarschijnlijk daar die gewoonte gekweekt waar ik niet van af raak nu ik met Mercedes rijd... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Niet pinken moet niet altijd gelinkt worden met zelf een ongeval hebben. Je kan best ongevalvrij rijden maar toch de ganse dag de anderen het leven zuur maken. Hoe dikwijls valt het niet voor dat je aan een kruispunt of rotonde zit te wachten omdat er ene afkomt maar dan plots zonder te pinken net ervoor ergens een straat of zo indraait? Geen ongeval voor hem maar anderen die voor niets zitten wachten, het verkeer wordt onnodig opgehouden en dat frustreert door den duur anderen.
      Op de snelweg zie je ook regelmatig mensen die pinkers niet gebruiken, ze snijden anderen de pas af, die gooien zich opzij door zich te verschieten en steken dan de kant in of gooien alles dicht en er knalt ene in ... de niet-pinker is er dan meestal gewoon vandoor.
      Pinkers bestaan al tientallen jaren, het is niet iets dat je kan vergeten maar enkel bewust niet gebruiken. Sommigen heb ik al weten zeggen dat ze anders hun stuur moeten lossen ... maar ze steken even later wel een sigaret op of beginnen te sms-en, aan de radio te prutsen of iets te lezen.
      Maar dit alles heeft niets meer te maken met de vraag van de TS.
      Zelf heb ik nog nooit een Mercedes gezien waarbij een mistlicht aangaat bij het pinken, ik denk eerder dat ze dan allemaal met vier pinkers op rijden want 90% rijdt altijd met zijn mistlichten aan.
      Sinds wanneer moet je je stuur lossen om te kunnen pinken? Van mij is het gewoon een automatisme geworden, vooral ook als motorrijder is het handig dat de andere mensen hun pinkers gebruiken.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Sinds wanneer moet je je stuur lossen om te kunnen pinken? Van mij is het gewoon een automatisme geworden, vooral ook als motorrijder is het handig dat de andere mensen hun pinkers gebruiken.
        Ja ... sommigen hebben voor alles een uitleg hé.
        Spijtig genoeg zie je ook veel motards die zelf niet pinken en u voorbij knallen zelfs al heb je van tevoren aangegeven met je pinker dat je ergens wou afslaan.
        En zoals ik al aanhaalde, het ligt niet aan het voertuig maar aan de bestuurder. Een niet-pinker zal zowel met auto, bestelwagen, camion of moto geen pinker gebruiken ... het ligt aan de mentaliteit van sommigen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

allez, 't klopt dan toch dat vantegenwoordig het mistlicht vooraan mee oplicht als de pinker gaat...
          Waar gaat dat naartoe?
          Binnenkort rijden we allemaal in een kerstboom rond! Lichtjes hier, lichtjes daar, ...
          Eerst was er de auto.
          Toen werd het donker, en men wou toch blijven rijden -> lichten erop.
          Toen moest men nog gezien worden -> lichten achteraan erop.
          Toch maar een ander kleurke dan vanvoor, kwestie van te zien of het om een voorligger of een tegenligger gaat
          Dan moesten we nog zien wat die andere auto's allemaal gaan doen : naar links of naar rechts of rechtendoor... dus oranje pinkerkes erop. Eerst vanvoor en vanachter, dan opzij, dan ook nog op de spiegels...
          En vanaf dan is't beginnen misgaan : mensen die hun pinkers NIET gebruiken, VERKEERD gebruiken... Bvb zo in 1 beweging de pinker aan en van vak veranderen... FOUT! Je moet je richting op voorhand aangeven, zodat het andere verkeer er toch kan op anticiperen... Je kan niet altijd zien, je moet soms ook gezien worden he...
          En dan kwam er het derde remlicht, want die andere 2 waren toch niet voldoende.
          Binnenkort heb je dan van die 3e remlichten die knipperen of harder gaan branden hoe harder je op de rem staat, om kop-staart aanrijdingen te voorkomen (terwijl we gewoon meer afstand moeten houden in plaats van lampkes bij te zetten)
          En mistlichten die mee oplichten als er gepinkt wordt...
          Allemaal om de "veiligheid" te verbeteren...
          Een kerstboom, ik zeg het u. Binnenkort rijden we allemaal met een kerstboom rond.

Maar mensen die NIET pinken of TE LAAT pinken, of geen afstand houden, al die lapmiddelen helpen niet he... 't Is de mentaliteit van een klein percentage van de chauffeurs die moet veranderen...

Enfin, prettige (pinkende) dag allemaal!
          Greetz.
          Hiawatha
          What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
            allez, 't klopt dan toch dat vantegenwoordig het mistlicht vooraan mee oplicht als de pinker gaat...
            Waar gaat dat naartoe?
            Binnenkort rijden we allemaal in een kerstboom rond! Lichtjes hier, lichtjes daar, ...
            Eerst was er de auto.
            Toen werd het donker, en men wou toch blijven rijden -> lichten erop.
            Toen moest men nog gezien worden -> lichten achteraan erop.
            Toch maar een ander kleurke dan vanvoor, kwestie van te zien of het om een voorligger of een tegenligger gaat
            Dan moesten we nog zien wat die andere auto's allemaal gaan doen : naar links of naar rechts of rechtendoor... dus oranje pinkerkes erop. Eerst vanvoor en vanachter, dan opzij, dan ook nog op de spiegels...
            En vanaf dan is't beginnen misgaan : mensen die hun pinkers NIET gebruiken, VERKEERD gebruiken... Bvb zo in 1 beweging de pinker aan en van vak veranderen... FOUT! Je moet je richting op voorhand aangeven, zodat het andere verkeer er toch kan op anticiperen... Je kan niet altijd zien, je moet soms ook gezien worden he...
            En dan kwam er het derde remlicht, want die andere 2 waren toch niet voldoende.
            Binnenkort heb je dan van die 3e remlichten die knipperen of harder gaan branden hoe harder je op de rem staat, om kop-staart aanrijdingen te voorkomen (terwijl we gewoon meer afstand moeten houden in plaats van lampkes bij te zetten)
            En mistlichten die mee oplichten als er gepinkt wordt...
            Allemaal om de "veiligheid" te verbeteren...
            Een kerstboom, ik zeg het u. Binnenkort rijden we allemaal met een kerstboom rond.

Maar mensen die NIET pinken of TE LAAT pinken, of geen afstand houden, al die lapmiddelen helpen niet he... 't Is de mentaliteit van een klein percentage van de chauffeurs die moet veranderen...

Enfin, prettige (pinkende) dag allemaal!
            Greetz.
            Hiawatha
            Je bent nog een kerstboom vergeten : de dagverlichting. Steeds meer auto's (bv. audi of volvo (al heel lang)) laten overdag de "gewone" lichten ook branden (bij Audi zijn dat "designledlichtjes").

Voor die remlichten vond ik dat vroeger nog kunnen : die ledverlichting brand effectief sneller dan de gewone remlichten, dus je won ongeveer een halve seconde (aan 120 km/h is dat een 15 m....). Maar nu steeds meer auto's de standaardremlichten al ledlichten zijn, is die 3e balk overbodig geworden...

Eigenlijk heeft vadertje staat nog een gemakkelijke melkkoe : Plaats wat "madamkes" aan de ronde punten, en laat iedereen 10 € betalen die vergeet te "pinkelen" bij het verlaten van het rond punt (dus ook bij het rechtdoor rijden). T'zal een mooi spaarpotje zijn ;-).
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
              Hi all.

nu al regelmatig vastgesteld, en misschien kan een mercedes-rijder dit bevestigen/ontkennen ?
              Een Mercedes die pinkt om af te slaan, zijn mistlicht vooraan, langs de kant waar hij pinkt, gaat ook aan...
              Eerst dacht ik dat hij met mistlichten reed en dat er 1 defect was. Maar het valt me steeds meer en meer op : mercedes met 1 mistlicht. Beginnen op letten, en blijkt dat hij op dat moment aan het pinken was...
              Is dit iets in de zin van de lichten die in een bocht mee"sturen" ?
              Is dit wel wettelijk ?

Benieuwd of iemand hier meer over weet.

Greetz,
              Hiawatha.
              Hoe dat met de nieuwste modellen zit, weet ik niet. Ik heb nog met een mercedes C gereden van 2000 - 2004. Als één van de knipperlichten vooraan stuk was kreeg ik een melding op de boordcomputer dat het mistlicht aan die kant als knipperlicht ging fungeren (uiteraard tot het lampje gemaakt was).

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Als ik dat tegenwoordig zo zie, zijn richtingaanwijzers een optie op zowat elke wagen.
              Vooral op ronde punten blijken vele plots die optie niet te hebben genomen.
              En zelfs bij de-politie-uw-vriend...

Comment

Mercedes - BMW : twee automerken die hier al altijd wat allergie hebben opgewekt !
                Maar was er daar gene politieke pipo die lichten overdag zou gaan verplichten ?
                Rond mijn voorlichten zitten ook vier ringen die ik helaas niet meer kan afzetten, energieverspilling in tijden van crisis. Of het is misschien om beter gezien te worden ? En ze draaien bovendien mee in de bochten. Helemaal

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Mercedes - BMW : twee automerken die hier al altijd wat allergie hebben opgewekt !
                  Maar was er daar gene politieke pipo die lichten overdag zou gaan verplichten ?
                  Rond mijn voorlichten zitten ook vier ringen die ik helaas niet meer kan afzetten, energieverspilling in tijden van crisis. Of het is misschien om beter gezien te worden ? En ze draaien bovendien mee in de bochten. Helemaal

Groetjes,
                  Pol.
                  Ivo Belet volgens mij en ik doe dit ook, is volgens mij veiliger en duidelijker voor de rest van het verkeer.
                  Was dit in de Scandinavische landen zelfs niet verplicht?
                  Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                    Ivo Belet volgens mij en ik doe dit ook, is volgens mij veiliger en duidelijker voor de rest van het verkeer.
                    Was dit in de Scandinavische landen zelfs niet verplicht?
                    Moet zijn dat dit ergens een verplichting wordt. De "veilige merken" doen dat dus al.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Rond mijn voorlichten zitten ook vier ringen die ik helaas niet meer kan afzetten, energieverspilling in tijden van crisis.
                      Als ge dat verspilling noemt in tijden van crisis dan moest ge u ook geen BMW gekocht hebben hé.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Moet zijn dat dit ergens een verplichting wordt. De "veilige merken" doen dat dus al.

Groetjes,
                        Pol.
                        Volvo is in mijn ogen even erg als Mercedes momenteel hoor,lichten of niet
                        Flickr

Comment

Ja ... sommigen hebben voor alles een uitleg hé.
                          Spijtig genoeg zie je ook veel motards die zelf niet pinken en u voorbij knallen zelfs al heb je van tevoren aangegeven met je pinker dat je ergens wou afslaan.
                          En zoals ik al aanhaalde, het ligt niet aan het voertuig maar aan de bestuurder. Een niet-pinker zal zowel met auto, bestelwagen, camion of moto geen pinker gebruiken ... het ligt aan de mentaliteit van sommigen.
                          bestuurders, ja daar ligt het aan, sociale klasse, leeftijd, soort auto, maakt niet uit, het lijkt wel een epidemie, het niet gebruiken van de pinker(s)
                          De laatste die ik zag, was een zestiger met een opel, ik stond te wachten om een weg op te rijden, en meneer sloeg zomaar af, zonder iets kenbaar te maken
                          Gewoonlijk laat ik er zo'n 9 passeren, de 10de krijgt een claxon van mij
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            bestuurders, ja daar ligt het aan, sociale klasse, leeftijd, soort auto, maakt niet uit, het lijkt wel een epidemie, het niet gebruiken van de pinker(s)
                            De laatste die ik zag, was een zestiger met een opel, ik stond te wachten om een weg op te rijden, en meneer sloeg zomaar af, zonder iets kenbaar te maken
                            Gewoonlijk laat ik er zo'n 9 passeren, de 10de krijgt een claxon van mij
                            Moet je wel mee oppassen. Een tijdje geleden steek ik een aantal vrachtwagers voorbij terhoogte van een oprit (op de autostrade).
                            Een goudkleurige Audi A6 (dus blijkbaar ook een auto zonder pinker-optie) rijdt eerst de autoweg op, tussen 2 vrachtwagens en daarna de 2e rijstrook (waar ik dus op zit), op met moeite enkele m. voor mijn wagen.
                            Ik "pinkel" eens met mijn voorlichten, om te zeggen dat ik zijn oprijmanoevre niet normaal vind : resultaat, 100 m. verder smijt hij z'n remmen blok toe...

Een geluk dat ik zelf al wat trager was gaan rijden, anders was het prijs geweest.
                            Nu weet ik dus dat het ABS systeem van mijn Golfje picobello werkt...

Het ligt inderdaad zuiver aan de bestuurder. Het type wagen doet er echt niets aan.
                            Van mij mogen ze al die flitspalen afschaffen, en investeren in meer van die video-wagens. Bovenstaand gedrag is echt een pak gevaarlijker dan eens 10 km./h te snel op de autoweg...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Als ge dat verspilling noemt in tijden van crisis dan moest ge u ook geen BMW gekocht hebben hé.
                              Pas op, er zitten wel nog twee turbo's op de uitlaten om wat van die verspilling op te vangen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Pas op, er zitten wel nog twee turbo's op de uitlaten om wat van die verspilling op te vangen.
                                Hoe is het trouwens met uw nieuw speelgoed? Content van?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X