Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mercedes + pinken = mistlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mercedes + pinken = mistlicht

Hi all.

nu al regelmatig vastgesteld, en misschien kan een mercedes-rijder dit bevestigen/ontkennen ?
    Een Mercedes die pinkt om af te slaan, zijn mistlicht vooraan, langs de kant waar hij pinkt, gaat ook aan...
    Eerst dacht ik dat hij met mistlichten reed en dat er 1 defect was. Maar het valt me steeds meer en meer op : mercedes met 1 mistlicht. Beginnen op letten, en blijkt dat hij op dat moment aan het pinken was...
    Is dit iets in de zin van de lichten die in een bocht mee"sturen" ?
    Is dit wel wettelijk ?

Benieuwd of iemand hier meer over weet.

Greetz,
    Hiawatha.
    What if...

Re: mercedes + pinken = mistlicht

Geen idee van de "pinkers".

Ik weet wel dat ik op mijn Skoda Superb de optie "meesturende mistlichten" kon nemen: mistlicht aan de kant waarnaar je afdraait (tot een bepaalde snelheid) gaat aan, zodat je beter ziet of er obstakels etc voorkomen.

Lijkt me overigens geen probleem, hoe meer licht hoe beter. Niet zoals gisterenmiddag, stortbuien en smeltende sneeuw boven E40 en meer dan de helft van de automobilisten had niet eens zijn/haar gewone lichten aangestoken...

Comment

Het is inderdaad zo dat de mistlicht oplicht bij het moment dat de pinker wordt geactiveerd.

Bij de meest recente wagens is dit standaard geinstalleerd. Er kan wel een aanpassing worden gedaan om dit te blokkeren.

Het schijnt wettelijk te zijn en veiliger te zijn om vooral bij donker weer de tegenligger te verwittigen wat u van plan bent.

Het is wel zo dat de sterkte van het mistlicht een bepaalde grens niet mag overschrijden zodat de tegenligger geen hinder ondervindt.
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
        Het is inderdaad zo dat de mistlicht oplicht bij het moment dat de pinker wordt geactiveerd.

Bij de meest recente wagens is dit standaard geinstalleerd. Er kan wel een aanpassing worden gedaan om dit te blokkeren.

Het schijnt wettelijk te zijn en veiliger te zijn om vooral bij donker weer de tegenligger te verwittigen wat u van plan bent.

Het is wel zo dat de sterkte van het mistlicht een bepaalde grens niet mag overschrijden zodat de tegenligger geen hinder ondervindt.
        Heb ik nog nooit op gelet bij mijn nieuwe Mercedes

Wat ik wel reeds denk te hebben gezien, is dat bij Audi met de ledlijnen oderaan de lichten, deze uitgaan bij het pinken aan de kant waar je pinkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Heb ik nog nooit op gelet bij mijn nieuwe Mercedes
          'tuurlijk niet. Je zit meestal IN de wagen als je aan het rijden bent, neen?

Comment

Heeft Mercedes pinkers? Heb altijd gedacht dat die in optie waren...
            Mvg,
            Eric
            Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dingsken Bekijk bericht
              Heeft Mercedes pinkers? Heb altijd gedacht dat die in optie waren...
              Eén is altijd standaard, het is voor die tweede dat je moet bijbetalen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                Eén is altijd standaard, het is voor die tweede dat je moet bijbetalen
                De linker is standaard... heb je toch nodig bij het bumperkleven he?

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik dacht dat in tegenstelling tot andere chauffeurs, die van Mercedes niet hoefden te pinken bij het afdraaien. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik nog eens een Mercedes vóór mij heb zien pinken.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik dacht dat in tegenstelling tot andere chauffeurs, die van Mercedes niet hoefden te pinken bij het afdraaien. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik nog eens een Mercedes vóór mij heb zien pinken.
                    Helaba LesC, dan heb ik dan nog niet voor jou gereden hé, hihihihi. Ik gebruik altijd mijn "pinkers"
                    Maar ja, ik rij dan ook in een wat ze noemen, een baby benz. Een A-ke dus.
                    Trouwens zie ik veel meer BMW's en VW's waarvan de richtingaanwijzers naar alle waarschijnlijkheid een heel dure optie moet zijn.
                    Trouwens zeg ik nooit "ik moet mijn Mercedes verplaatsen", ik zeg altijd dat ik mijn auto (of karreke), moet verplaatsen.
                    Eén met een BMW moet altijd zijn BMW verplaatsen, nooit zijn auto.
                    En dan die reclame van VW. Maak plaats op de pechstrook.
                    Onlangs kwam ik terug van Menen naar Mol en wat zag ik drie keer op de pechstrook staan op de E17? Juist ja, drie VW's en de chauffeurs stonden niet te pi..en tegen een boom hoor.
                    Dat gezegd zijnde, mijn mistlichten branden niet als ik mijn richtingaanwijzer gebruik.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Geen idee van de "pinkers".

Ik weet wel dat ik op mijn Skoda Superb de optie "meesturende mistlichten" kon nemen: mistlicht aan de kant waarnaar je afdraait (tot een bepaalde snelheid) gaat aan, zodat je beter ziet of er obstakels etc voorkomen.

Lijkt me overigens geen probleem, hoe meer licht hoe beter. Niet zoals gisterenmiddag, stortbuien en smeltende sneeuw boven E40 en meer dan de helft van de automobilisten had niet eens zijn/haar gewone lichten aangestoken...

Skoda's zijn dan ook ECHT goede auto's in tegenstelling tot die brol met die ster.

Ben aan mijn tweede Octavia combi,en wil niks anders meer.

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Skoda's zijn dan ook ECHT goede auto's in tegenstelling tot die brol met die ster.

Ben aan mijn tweede Octavia combi,en wil niks anders meer.

Walter
                        Skoda's dat zijn zo van die wannabe VW's.

*zegt degene met een wannabe Ferrari
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

bij onze nieuwe Touran idd ook oplichtende mistlichten bij pinkergebruik en korte bochten.
                          Nu heb ik er nog ni op gelet of het ook bij het kortpinken gebeurt (= even de hendel aanraken om drie maal te pinken).
                          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Trouwens zie ik veel meer BMW's en VW's waarvan de richtingaanwijzers naar alle waarschijnlijkheid een heel dure optie moet zijn.
                            Als ik dat tegenwoordig zo zie, zijn richtingaanwijzers een optie op zowat elke wagen.
                            Vooral op ronde punten blijken vele plots die optie niet te hebben genomen.
                            Mvg Tim

Comment

... of die op een rond punt naar links willen rijden (slecht contact aan de pinker denk ik dan )
                              "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Working...
                              X