Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mercedes + pinken = mistlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: mercedes + pinken = mistlicht

Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
    ... of die op een rond punt naar links willen rijden (slecht contact aan de pinker denk ik dan )
    dat is nog zo erg niet ( je bedoelt toch wanneer ze gewoon de rotonde volgen) ?
    bij dit bord volg je gewoon de rijrichting, maar het is soms aan te raden om je pinker wél te gebruiken ( meestal naar links).
    Last edited by toerist; 26 maart 2009, 17:17.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dingsken Bekijk bericht
      Heeft Mercedes pinkers? Heb altijd gedacht dat die in optie waren...
      En op de grijze 190D was een gaspedaal die volledig kon worden ingedrukt ook een optie . Maar, je kreeg er wel gratis een ouweventenpet bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
        En op de grijze 190D was een gaspedaal die volledig kon worden ingedrukt ook een optie . Maar, je kreeg er wel gratis een ouweventenpet bij.
        Is het omdat ge tegenwoordig zo weinig Lada's ziet, dat een andere groep wordt geviseerd
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Hoho Tom, das flauwkes zulle. Zie maar dat er bij jou geen boom plots uit de rij stapt
          Aja ook nog waar, ik rij niet in een grijze 190D
          Hoe heette dat ook weer, wees een heer in het verkeer?
          Conclusie: er zijn veel heren maar weinig achter een stuur.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Wees een heer in het verkeer..

Moet er altijd hartelijk om lachen als ik midden in de week in centrum Brussel rondrij. De heren worden daar gewoon aan de kant geduwd, daar is 't ieder voor zich.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik dacht dat in tegenstelling tot andere chauffeurs, die van Mercedes niet hoefden te pinken bij het afdraaien. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik nog eens een Mercedes vóór mij heb zien pinken.
              Toch, toch. Ik heb er pas nog één voor mij gehad, echter zonder ergens in te draaien of van richting te veranderen.

Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik ben van die andere niet pinkende Duiste stam met 3 letters..
                Wat mij vooral opvalt is dat de heren Mercedes, gewapend met hoed en indien mogenlijk nog handschoenen toch graag de boel vastzetten..
                Ik rijd ook minstens 3x per week door de file met de motor, mag er 10 keer een wagen de weg versperren, opzettelijk want je hebt oogcontact gehad, is het zonder zever 7 keer van die 10 een Benz-rijder. Het is gewoon hun manier van leven volgens mij.. helaas.
                En ik ben mss een fervent BMW rijder maar dit onderwerp kwam reeds meermaals ter sprake met de collega's waarvan de grote hoop niet BMW rijdend is maar met japanse motoren rondrijden. Ze delen de mening voluit.
                Dit gezegd zijnde.....
                als je blij bent dat je mistlicht mee knippert.. fijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Trouwens zie ik veel meer BMW's en VW's waarvan de richtingaanwijzers naar alle waarschijnlijkheid een heel dure optie moet zijn.
                  Het is niet het merk van de wagen dat daarvoor zorgt maar de chauffeur dat ermee rijdt. Plaats dezelfde chauffeur in een Fiat, Skoda, Porsche, ... die zal met geen enkele wagen de pinkers gebruiken.
                  BMW ... mensen letten er meer op omdat ze BMW linken aan dure wagen en te dure optie voor een pinker.
                  Eén met een BMW moet altijd zijn BMW verplaatsen, nooit zijn auto.
                  Wij zeggen altijd de auto, de enige keren dat we BMW of Ford zeggen is als de twee auto's voor de deur staan en we zeker willen zijn dat we het over de juiste hebben.

Dat gezegd zijnde, mijn mistlichten branden niet als ik mijn richtingaanwijzer gebruik.
                  Ofwel gebruikt ge uw pinker niet ofwel is uw mistlicht kapot.

Het maakt mij niet uit welke wagen ik heb, ik gebruik altijd de pinkers wanneer nodig en heb er een hekel aan als een ander ze niet gebruikt.
                  En dikwijls zeggen ze iets op de jeugd maar de meesten dat ze niet gebruiken zijn veertigers en vijftigers.
                  Last edited by VerSeg; 26 maart 2009, 22:41.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Toch, toch. Ik heb er pas nog één voor mij gehad, echter zonder ergens in te draaien of van richting te veranderen.
                    Vier pinkers dan als het een Mercedes was.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wij zeggen altijd de auto, de enige keren dat we BMW of Ford zeggen is als de twee auto's voor de deur staan en we zeker willen zijn dat we het over de juiste hebben.

Hier is 't 'Bella' of 'den Alfa'
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Hier is 't 'Bella' of 'den Alfa'
                        Dit past echt goed als naam voor een Alfa ...

Bella
                        Last edited by VerSeg; 27 maart 2009, 09:08.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Bella
                          Moet dit niet achter een linkje? Of heb je de foto zelf genomen?

Ik weet het, het is muggeziften (of is het muggenziften), maar heb zin om iemand te pesten vandaag... ik heb al een lastige week achter de rug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ik dacht dat in tegenstelling tot andere chauffeurs, die van Mercedes niet hoefden te pinken bij het afdraaien. Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik nog eens een Mercedes vóór mij heb zien pinken.
                            Voor mij is een Mercedes net een auto als een ander, er lopen er dan ook massa's van net zoals een Golf, maar het comfort van een Golf kon mij niet bekoren, zo simpel is dat.

Ik heb de voorbije 20 jaar altijd met Subaru gereden, met mijn laatste moest ik niet pinken, ik was reeds afgeslagen voor de anderen het gezien hadden, dus waarom pinken. Nu heb ik mij een Mercedes gekocht omdat ik het gewoon ben niet te pinken, en blijkbaar is dat heel gewoon bij een Mercedes chauffeur, dus niets aan de hand, of toch.

Ik rij dik 35 jaar en zo een twee miljoen Km met de wagen, en heb het geluk gehad nooit in een ongeval betrokken te zijn geweest daarvoor moet je ten eerste veel geluk hebben, en ten tweede het zelf ook wat veilig proberen te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                              Ik weet het, het is muggeziften (of is het muggenziften), maar heb zin om iemand te pesten vandaag... ik heb al een lastige week achter de rug
                              Zal ook eens muggeziften se ... speciaal om u te ambeteren.
                              Als een post u niet aan staat, dan moet je dit aan een moderator melden en niet zelf beginnen off-topic gaan.
                              Wel rare manier van u om een lastige week te vergeten ... een ander wat ambeteren.
                              Ik heb daar anders een betere oplossing voor ... ga wat rondbollen zonder uw pinker te gebruiken.
                              PS Dit is ook maar om u te ambeteren hé en door hem te quoten heb je hem zelf ook geplaatst.
                              Last edited by VerSeg; 27 maart 2009, 08:31.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ik rij dik 35 jaar en zo een twee miljoen Km met de wagen, en heb het geluk gehad nooit in een ongeval betrokken te zijn geweest daarvoor moet je ten eerste veel geluk hebben, en ten tweede het zelf ook wat veilig proberen te houden.
                                Niet pinken moet niet altijd gelinkt worden met zelf een ongeval hebben. Je kan best ongevalvrij rijden maar toch de ganse dag de anderen het leven zuur maken. Hoe dikwijls valt het niet voor dat je aan een kruispunt of rotonde zit te wachten omdat er ene afkomt maar dan plots zonder te pinken net ervoor ergens een straat of zo indraait? Geen ongeval voor hem maar anderen die voor niets zitten wachten, het verkeer wordt onnodig opgehouden en dat frustreert door den duur anderen.
                                Op de snelweg zie je ook regelmatig mensen die pinkers niet gebruiken, ze snijden anderen de pas af, die gooien zich opzij door zich te verschieten en steken dan de kant in of gooien alles dicht en er knalt ene in ... de niet-pinker is er dan meestal gewoon vandoor.
                                Pinkers bestaan al tientallen jaren, het is niet iets dat je kan vergeten maar enkel bewust niet gebruiken. Sommigen heb ik al weten zeggen dat ze anders hun stuur moeten lossen ... maar ze steken even later wel een sigaret op of beginnen te sms-en, aan de radio te prutsen of iets te lezen.
                                Maar dit alles heeft niets meer te maken met de vraag van de TS.
                                Zelf heb ik nog nooit een Mercedes gezien waarbij een mistlicht aangaat bij het pinken, ik denk eerder dat ze dan allemaal met vier pinkers op rijden want 90% rijdt altijd met zijn mistlichten aan.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X