Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xp probleem bij opstarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Xp probleem bij opstarten

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
    Ik heb nog maar 1 image gemaakt, van een kale windows, zonder LR of CS3 ... dus dat zou ik allemaal moeten herinstalleren. Daar kruipt wat tijd in en laat dat nou net een probleem zijn met 1 PC in huis en een madam die ook veel computert
    Jij en madam moeten leren kiezen....
    Dagen sukkelen en nog niks concreets hebben momenteel?
    Het installeren van LR plus CS3 duurt misschien samen een halfuur....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Jij en madam moeten leren kiezen....
      Dagen sukkelen en nog niks concreets hebben momenteel?
      Het installeren van LR plus CS3 duurt misschien samen een halfuur....
      Duurt wel iets langer, want ondertussen heb ik al een cataloog met enkele honderden foto's, en mijn wederhelft werkt met Picasa. Dat is ook allemaal te herdoen. Maar als ik geen oplossing vind zal het er uiteindelijk toch wel van komen denk ik. Voorlopig start de PC nog op na enkele pogingen, maar het is wel vervelend
      Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Zoals ik zei: het KAN de voeding zijn. Dat was bij mij een aantal jaren geleden het geval, maar toen bleef de PC niet alleen (maar wel vaak) hangen bij het opstarten.

Bij een platte batterij worden de BIOS-instellingen niet onthouden, waardoor bepaalde fans bv. continu op volle kracht gaan draaien. Dat hierdoor de PC niet kan opstarten lijkt me vreemd, maar tot het tegendeel niet is bewezen kan het niet worden uitgesloten...
        Niet alleen de fans hoor Stijn, ook andere instellingen. Zo was de horloge en de landsinstellingen iedere keer verkeerd bij het opstarten van die bewuste pc, en ik moest die ook 2 à 3 maal opstarten voor die doorstarte, na 1dag stil gelegen te hebben.

het mobo is ondertussen 4 jaar oud.
        Normaal mag die nog niet plat zijn na vier jaar, maar het kan altijd vooral bij een slecht exemplaar.
        Kunt ge die niet eens uitmeten? (wel de stroomkabel eerst verwijderen.)

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Zonet de bootsequence veranderd van CD-HD naar HD-cd rom. Zelfde resultaat. En datum en tijd staan juist als de PC is opgestart. Dus de batterij is wel in orde denk ik. Veilige modus werkt eveneens. Dit wordt eentje voor de boekskes.
          Comfortably numb with my Pentax

Comment

Ik hoorde hier dat in velige modus alles normaal start of ben ik verkeerd?
            Dan kan het alleen maar iets te maken hebben met een driver of externe hardware.
            Loskoppelen die handel.
            Als een pc blijft hangen na het XP scherm.
            Start ook eens op in velige mode en probeer een MSCONFIG.
            Start-run en typ msconfig.
            Kies bij opstarten en schakel eens alles uit en zet het daarna 1 voor 1 aan. En kijk waar die op hikt ok.

Je kan eens kijken op het moederbord of de weerstanden niet bol staan. Je zei dat het MOBO vier jaar oud is. De moederborden van Dell bij voor beeld zijn rond die periode allemaal vorzien geweest van koreaanse Elcos wat hun meer dan 200 miljoen $ heeft gekost. Als jou moederbord dezelfde heeft dan kan je de gerust van zijn.
            Probeer eens wat hardware anders te swappen.Geheugen rims van plaats verwisselen of er eentje wegnemen.

Veel geluk.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht

Je kan eens kijken op het moederbord of de weerstanden niet bol staan.
              Condensatoren.....
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Condensatoren.....

Uiteraard.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Na een herinstallatie van XP home op een nieuwe harde schijf krijg ik het volgende opstartprobleem: Na het laden van het Xp logo scherm blijft de blauwe horizontale blak hangen. Het indicatielichtje van harde schijf activiteit (IDE controller?) brandt continue en de pc start niet meer door. Na een reset (warm of koud maakt geen verschil) kom ik in een tekstscherm waar een keuze kan gemaakt worden van allerlei startopties van Xp. Als ik dan kies voor Windows normaal opstarten is er geen probleem en werkt de PC voor de rest van de dag. Ook een tussentijdse herstart werkt dan. Het lijkt er dus op dat het probleem zich slechts voordoet als de PC geruime tijd af staat. Want het rare is als ik de PC een half uurtje uit zet, hij achteraf normaal opstart. Iemand een ideetje.
                  In de logboeken word geen enkel opstartfout vermeld.
                  De oorzaak lijkt dus te vinden in die nieuwe harde schijf.
                  Je kon die oude eens terug plaatsen en dan eens kijken wat dat geeft om zeker te zijn.
                  Is er bij de pc, inwendig met de hardware, niks fout gelopen?
                  Nergens tegen aangestoten enz. ?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Zonet de bootsequence veranderd van CD-HD naar HD-cd rom. Zelfde resultaat. En datum en tijd staan juist als de PC is opgestart. Dus de batterij is wel in orde denk ik. Veilige modus werkt eveneens. Dit wordt eentje voor de boekskes.
                    bah neen gij .. hoe denkt ge dat men een PC fatsoenlijk kan diagnosticeren via een forum ? dit is enkel natte-vinger werk jong

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      bah neen gij .. hoe denkt ge dat men een PC fatsoenlijk kan diagnosticeren via een forum ? dit is enkel natte-vinger werk jong
                      Dit is een waarheid als een k**
                      Als zijn pc start met die vorige harde schijf dan is het probleem al voor 50% opgelost.
                      K3 staat op punt er de brui aan te geven: das veel erger
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Working...
                      X