Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xp probleem bij opstarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Xp probleem bij opstarten

De XP installatie is gebeurd met enkel muis en toetsenbord. Toen werkte alles normaal. Zelfs na installatie van LR en enkele utilities geen probleem. Het is eigenlijk spontaan begonnen, en zoals eerder gezegd heb ik het vermoeden dat het aan de voeding zou kunne liggen, te meer omdat na een koude start van +/- enkele uren het probleem zich voordoet, terwijl na een warme start alles normaal werkt. Mss eens langs gaan bij een exorcist
    Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Zijn er geen cd's met progs. zoals die Linux-dingen waarmee je de pc kan controleren.
      Die richten zich eerder op data recovery dan hardware problemen, al kan je met de meeste ook wel het RAM en de harde schijf controleren op fouten.
      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Die richten zich eerder op data recovery dan hardware problemen, al kan je met de meeste ook wel het RAM en de harde schijf controleren op fouten.
        Of de partities he Stijn > Gparted bijv. (= openbron en gratis).
        Maar ja of dit helpt?

Probleem is als XP niet start dat je nergens aan kunt.
        Ik heb zo al het gehele gamma aan beschikbare hulpmiddelen geprobeerd.
        Meestal werd het dan Xp terug zetten via een backup of een totaal nieuwe XP-installatie....

Doe de Windows-CD in 't CD-station en start op met 'n opdrachtprompt (zwart scherm met witte letters).
        Typ hier sfc /scannow (LET OP DE SPATIE TUSSEN sfc en / !!!!).
        Met dit commando word je systeem gechecked en waar nodig gerepareerd.
        Start daarna opnieuw op om te controleren of alles weer naar behoren werkt.

Bootdisk, Boot Disk, Windows Boot disk, XP Bootdisk, 98 Boot Disk, Setup Disk, Startup Disk, NTFS Bootdisk

Kan misschien helpen....
        Last edited by theokus; 22 maart 2009, 12:33.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Of de partities he Stijn > Gparted bijv. (= openbron en gratis).
          Maar ja of dit helpt?
          Dat bedoelde ik met 'de harde schijf op fouten controleren', maar dat was misschien niet
          duidelijk genoeg nee . GParted heb ik zelf wel eens gebruikt maar denk niet dat dit zal helpen.

Probleem is als XP niet start dat je nergens aan kunt.
          Ook niet via een LiveCD? NTFS zou ondertussen toch al moeten worden ondersteund..
          about.me/stijnv

Comment

[QUOTE=Stijn.V;2188362]Dat bedoelde ik met 'de harde schijf op fouten controleren', maar dat was misschien niet
            duidelijk genoeg nee . GParted heb ik zelf wel eens gebruikt maar denk niet dat dit zal helpen.

Ook niet via een LiveCD? NTFS zou ondertussen toch al moeten worden ondersteund..[/QUOTE]

Had ik het maar gezegd
            Ja natuurlijk kan dat.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik heb ooit eens gelezen van bepaalde apparaten die een langere tijd nodig hebben om te initialiseren, maar 't is een beetje vaag in mijn memorie. Als de voeding dan onvoldoende stroom levert?

Comment

Hoe zit het met de knopbatterij op je mobo? Is die niet "plat"?
                Ik heb eens juist hetzelfde voorgehad zoals je beschrijft en het lag aan een platte batterij van het mobo.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                  Ik heb ooit eens gelezen van bepaalde apparaten die een langere tijd nodig hebben om te initialiseren, maar 't is een beetje vaag in mijn memorie. Als de voeding dan onvoldoende stroom levert?
                  Zoals ik zei: het KAN de voeding zijn. Dat was bij mij een aantal jaren geleden het geval, maar toen bleef de PC niet alleen (maar wel vaak) hangen bij het opstarten.

Bij een platte batterij worden de BIOS-instellingen niet onthouden, waardoor bepaalde fans bv. continu op volle kracht gaan draaien. Dat hierdoor de PC niet kan opstarten lijkt me vreemd, maar tot het tegendeel niet is bewezen kan het niet worden uitgesloten...
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Hoe zit het met de knopbatterij op je mobo? Is die niet "plat"?
                    Ik heb eens juist hetzelfde voorgehad zoals je beschrijft en het lag aan een platte batterij van het mobo.

Grtz, RF
                    het mobo is ondertussen 4 jaar oud.

Comment

Wat is het nut om na de installatie van XP de CD als eerst bootmedium te laten staan ? Normaal wordt je dan elke keer lastig gevallen door de boodschap "duw een toets om te starten van CD", waarna de PC nog wat wacht met booten.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Wat is het nut om na de installatie van XP de CD als eerst bootmedium te laten staan ? Normaal wordt je dan elke keer lastig gevallen door de boodschap "duw een toets om te starten van CD", waarna de PC nog wat wacht met booten.
                        Sorry dat ik mij hier even tussen meng nete, maar ik heb hier soms ook het probleem, dat tussen het opstarten van de bios en windows soms tot een minuut kan duren, eenmaal Windows opgestart loopt die computer als een trein, processor is een Intel Conroe core duo E6600 FSB 1066 Mhz 2,4 Ghz. voorzien van 4GB Ram DDR2 667 Mhz. en Raptor 10.000 Rpm harddisken.

Zou een andere instelling dat probleem van die lange opstart kunnen verhelpen?

Geert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik neem na installatie van een nieuw programma of een update van windows een image op een externe harde schijf. Dan start ik de pc op met een boot cd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                            Ik neem na installatie van een nieuw programma of een update van windows een image op een externe harde schijf. Dan start ik de pc op met een boot cd
                            Ja maar.... zo'n image kan je die niet terug zetten??
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

een vraag die nog niet is gesteld: geraak je opgestart in veilige modus? dus net na het bios/post scherm, op F8 rammen tot je de keuze krijgt om in safe mode te starten... kan je inderdaad een restore point terugzetten, vooropgesteld dat het een software probleem is uiteraard...
                              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Ja maar.... zo'n image kan je die niet terug zetten??
                                Ik heb nog maar 1 image gemaakt, van een kale windows, zonder LR of CS3 ... dus dat zou ik allemaal moeten herinstalleren. Daar kruipt wat tijd in en laat dat nou net een probleem zijn met 1 PC in huis en een madam die ook veel computert

Comment

Working...
                                X