Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xp probleem bij opstarten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Xp probleem bij opstarten

Na een herinstallatie van XP home op een nieuwe harde schijf krijg ik het volgende opstartprobleem: Na het laden van het Xp logo scherm blijft de blauwe horizontale blak hangen. Het indicatielichtje van harde schijf activiteit (IDE controller?) brandt continue en de pc start niet meer door. Na een reset (warm of koud maakt geen verschil) kom ik in een tekstscherm waar een keuze kan gemaakt worden van allerlei startopties van Xp. Als ik dan kies voor Windows normaal opstarten is er geen probleem en werkt de PC voor de rest van de dag. Ook een tussentijdse herstart werkt dan. Het lijkt er dus op dat het probleem zich slechts voordoet als de PC geruime tijd af staat. Want het rare is als ik de PC een half uurtje uit zet, hij achteraf normaal opstart. Iemand een ideetje.
    In de logboeken word geen enkel opstartfout vermeld.
    Comfortably numb with my Pentax

Re: Xp probleem bij opstarten

Is het een desktop en zit er een kaartlezer in je PC ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Desktop met aparte kaartlezer aangesloten.
      Pc is AMD Sempron 2800 op MSI mobo
      2 gig ram, hd van 320 gig

Comment

Ken niet veel van pc ....maar indien ik een cf kaart in de kaartlezer laat zitten bij afsluiten van mijn computer.....dan start Windows XP ook niet terug op bij inschakelen. Pc uitzetten....kaartje verwijderen en alles is terug normaal. Vorige pc was ook eentje waar XP op draaide en er zat ook een kaartlezer in....nooit problemen mee gehad.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
          Desktop met aparte kaartlezer aangesloten.
          Pc is AMD Sempron 2800 op MSI mobo
          2 gig ram, hd van 320 gig
          Kijk dan eens waar je XP geïnstalleerd staat. Waarschijnlijk is dat nu niet de C: schijf.
          XP heeft de fout dat, als er een cardreader aangesloten is bij het installeren daar de C: van te maken. Uiteraard draait dan alles in de soep.
          Oplossing indien je dit voorhebt: de cardreader tijdelijk loskoppelen op het moederbord, de XP opnieuw installeren en nadien de cardreader terug aansluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Kijk dan eens waar je XP geïnstalleerd staat. Waarschijnlijk is dat nu niet de C: schijf.
            XP heeft de fout dat, als er een cardreader aangesloten is bij het installeren daar de C: van te maken. Uiteraard draait dan alles in de soep.
            Oplossing indien je dit voorhebt: de cardreader tijdelijk loskoppelen op het moederbord, de XP opnieuw installeren en nadien de cardreader terug aansluiten.
            .. of de boot prioritiet van z'n computer staat in de bios op "usb first" ... van de moment dat hij een usb device ziet met een medium in probeert hij vandaar te booten .. ?? en da's lang voor de PC weet of er een OS ergens op zit en zo ja wat het is ..

Comment

Als het is wat ik denk dat het is dan moet je bij dat blauwe scherm op de knop duwen die aangegeven staat om je instellingen te wijzigen. Normaal gezien moet je dan de tijd e.d. ingeven. Ik heb ook zo iets gehad en dit blijft terugkomen wanneer je deze niet hebt ingesteld. éénmaal ingesteld komt dit niet meer terug.

Comment

In de bios staat ingesteld boot van CD, daarna harddisk. De stations van de kaartlezer beginnen vanaf H. Ik heb vanavond de PC 2 uur uitgeschakeld en daarna vooraleer te booten de kaartlezer uitgetrokken: zelfde probleem. Pas na de derde reset startte de PC door. Het probleem treedt op nadat het XP scherm verschijnt (dat scherm met de blauwe horizontale balk), dan is de C partitie toch al aangesproken, niet? En als de PC de C partitie niet ziet ,zou hij helemaal niet mogen booten?

Comment

In de bios staat ingesteld boot van CD, daarna harddisk. De stations van de kaartlezer beginnen vanaf H. Ik heb vanavond de PC 2 uur uitgeschakeld en daarna vooraleer te booten de kaartlezer uitgetrokken: zelfde probleem. Pas na de derde reset startte de PC door. Het probleem treedt op nadat het XP scherm verschijnt (dat scherm met de blauwe horizontale balk), dan is de C partitie toch al aangesproken, niet? En als de PC de C partitie niet ziet ,zou hij helemaal niet mogen booten?
                  je hebt absoluut gelijk, als je het XP opstartscherm ziet zit je allang op je c-schijf. Anders krijg je andere foutmeldingen.
                  Je hebt het hier over een nieuwe harde schijf. Is deze bij installatie volledig geformatteerd geweest? De meeste hdd's komen pre-formatted uit de fabriek, maar het is dikwijls best toch nog eens zelf te formatteren. Het kan ook een slechte harde schijf zijn, ook al start de windows soms wel op.
                  Maar het kan inderdaad geen kwaad alles eerst af te koppelen enz.
                  Eventueel kan je ook eens een foutcontrole uitvoeren, deze kan je opstarten vanuit de command prompt via het commando chkdsk

grtz
                  [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

De hard disk heb ik gepartitioneerd alvorens over te gaan tot installatie van Windows. Vervolgens Xp geïnstalleerd

Comment

Heb vanmorgen een chkdks/f, zonder resultaat. Het opstartprobleem blijft.

Comment

Als de PC opgestart is geraakt, welke schijfletter heeft dan de schijf waarop de XP staat ? Ik veronderstel dat het de C: is, zoniet verwijs ik je naar mijn eerdere post. Het eventuele probleem met die kaartlezer moet je voorkomen voordat je XP installeert, heeft daarna geen effect meer hoor.
                        Last edited by nete; 22 maart 2009, 09:59.

Comment

De hard disk heb ik gepartitioneerd alvorens over te gaan tot installatie van Windows. Vervolgens Xp geïnstalleerd
                          Ik heb bepaalde DVD's en als die in de dvd-speler zitten dan start XP niet op....
                          (geen grap)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Blijft de PC ook wel eens vasthangen tijdens het gebruik?
                            Indien ja, dan zou het aan de voeding kunnen liggen.
                            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                              Blijft de PC ook wel eens vasthangen tijdens het gebruik?
                              Indien ja, dan zou het aan de voeding kunnen liggen.
                              Zijn er geen cd's met progs. zoals die Linux-dingen waarmee je de pc kan controleren.
                              Moet je wel in de mogelijkheid zijn om dat te kunnen > 2de pc of laptop dus.
                              Je zou eens overbodige hardware moeten verwijderen en dan proberen te starten
                              met de noodzakelijke hardware > schijf > grafische kaart > dvd-speler.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X