Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen gloeilampen meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen gloeilampen meer

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
    Van die grote rode spots waar ze varkentjes onder leggen.
    Ah...biggenlampen.
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Wasda
      Baggen is het dialect voor biggen, Tim.

Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Baggen is het dialect voor biggen, Tim.

Mvg.
        Robert
        Dat verklaart alles.
        Aangezien de A en de I zo ver uit elkaar staan op een toetsenbord, was een typefout zo goed als onmogelijk.
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Dat verklaart alles.
          Aangezien de A en de I zo ver uit elkaar staan op een toetsenbord, was een typefout zo goed als onmogelijk.
          tenzij het een AIERTY toetsenbord is natuurlijk
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

ZEER verhelderend artikel in De Morgen vandaag zaterdag met de titel "Een ramp genaamd spaarlamp". Besluit : "het gaat helemaal niet om het milieu, het gaat om de aandelen van Philips en Osram en we stevenen af op een ecologische ramp".

Comment

jullie vergeten gewoon de goedkoopste verlichting een gewone tl lamp geeft veel licht en weinig verbruik
              korandoke, een zogezegde spaarlamp is gewoon een in elkaar gevouwen TL-lamp, daarom ook dat ze er al de nadelen van hebben, traag, te groot, ongezellig licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Is teveel denk ik. Ik heb 37 lampen in de tros. 37 x 15W = 555W, dat kan mijn dimmer net aan. 37 x 18 = 666W en mijn dimmer slaat door.

Die lamp brand maar af en toe - tijdens 't avondeten dus - maar 't is wel een gezellig warm licht, net kaarsjes : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/65943825

Trouwens, link is dood.
                Heb net een voorraadje gehamsterd. 120 stuks Chiyoda 15W heldere gloeilampen. Heel mooie Indonesische lampen met een stervormige gloeidraad . 50€ voor betaald. Da's 0,42€ per lamp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                  Naast het feit dat er in huis een hele hoop plaatsen zijn, waar spaarlampen meer geld kosten dan ze opbrengen, zie ik vanuit mijn vak ook een heleboel andere problemen ... Hoe ga je bijvoorbeeld historische interieurs verlichten met spaarlampen? (daar is er geen sprake van effe een armatuurke vervangen!). En als ze al passen: een schitterende 18de eeuwse kristallen kroonluchter ... met spaarlampen! Ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?
                  Ook voor dit probleem komt er een oplossing.

Een met warmlicht leds bezette draad in de lamp. http://www.ushiolighting.co.jp/news/08/08-12.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ook voor dit probleem komt er een oplossing.

Een met warmlicht leds bezette draad in de lamp. http://www.ushiolighting.co.jp/news/08/08-12.html
                    En gij verstaat dat allemaal?

Comment

Ik heb ook wat problemen met het Chinees.

Voor zover ik kan zien branden die lampen op 100V, en dan zullen ze hier niet erg lang heel blijven als je er geen transfo tussen zet.

En ze zullen ook wel iets meer kosten dan de 120 lampjes die je net nog hebt besteld.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Jaja geen probleem nie

Neen, maar er stond een artikel in Electuur, dat deze lampjes in 2010 hier op de markt zouden komen, jammer, maar de bijstaande link verwijst naar een chinese site.

Maar als het zo juist moet zijn, hier in het nederlands. http://www.elektor.nl/nieuws/gloeila...kx?referer=rss
                        Last edited by Guest42; 22 februari 2009, 09:54.

Comment

ZEER verhelderend artikel in De Morgen vandaag zaterdag met de titel "Een ramp genaamd spaarlamp". Besluit : "het gaat helemaal niet om het milieu, het gaat om de aandelen van Philips en Osram en we stevenen af op een ecologische ramp".
                          Bedankt voor de tip hvr, ik heb de krant gekocht en het uitgebreide artikel gelezen. De conclusie komt erop neer dat de spaarlampen slecht zijn voor het milieu en voor onze geldbeugel.
                          Of zoals ik eerder in deze draad schreef: Ze draaien ons iets in onze nek !!! En dit weer allemaal dankzij de groenen; maar goed we mogen hier geen maatschappelijke discussie van maken.

Comment

Heb net een voorraadje gehamsterd. 120 stuks Chiyoda 15W heldere gloeilampen. Heel mooie Indonesische lampen met een stervormige gloeidraad.
                            Waar heb je die nog kunnen vinden? Ik heb er zo nog enkele gekleurde liggen.
                            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                              Waar heb je die nog kunnen vinden? Ik heb er zo nog enkele gekleurde liggen.
                              Da's het mooiste, op 2' van mijn deur .

Comment

Da's het mooiste, op 2' van mijn deur.
                                Da's straf.
                                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Working...
                                X