Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen gloeilampen meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen gloeilampen meer

De afschaffing van de gloeilamp gebeurt in stappen: 1 september 2009 gaat de 100 watt lamp eraan. In september 2010 volgt de 75 watt lamp. een jaar later de 60 watt lamp en op 1 september 2012 worden ook de gloeilampen van 25 en 40 watt gedoofd.
    Ik vind het een echte ramp. Hopelijk blijven gloeilampen via het internet beschikbaar.

Comment

En welke lampen moet ik dan in mijn oven ; ijskast dampkap draaien?

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Na de houtduif en de gloeilamp...nu ook kwik (en de spaarlamp?) die zal verdwijnen.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            En welke lampen moet ik dan in mijn oven ; ijskast dampkap draaien?

mir
            In mijn dampkap zit al lang een spaarlamp.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

ha, ja

"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Da's dan weer lekkere kwik

Comment

Dus, als ik jullie allemaal kan volgen zijn spaarlampen enorm onderhevig aan naar beneden vallen (cf. houtduiven) en komt er zo meer kwik in het milieu dan via de electriciteitsproductie dmv verbranding van fossiele brandstoffen? Goed, wie van jullie gaat met de eer lopen en stuurt deze analyse naar Nature?

En wat doen deze apen dan? http://www.megaman.nl/megaman/index.php?page=44
                  Die wagen het zowaar om een spaarlamp met nauwelijks kwik in op de markt te brengen. Tot overmaat van ramp kan die kwik zelfs niet ontsnappen als de lamp stukvalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    Dus, als ik jullie allemaal kan volgen zijn spaarlampen enorm onderhevig aan naar beneden vallen (cf. houtduiven) en komt er zo meer kwik in het milieu dan via de electriciteitsproductie dmv verbranding van fossiele brandstoffen? Goed, wie van jullie gaat met de eer lopen en stuurt deze analyse naar Nature?
                    Bewuste artikel gelezen? Beter eerst eens doen . Beetje te lang artikel om alles hier te quoten. 't Is altijd goed de klok eens van twee kanten te horen luiden.
                    Last edited by hvr_oosterzele; 24 februari 2009, 01:18.

Comment

• Re: Geen gloeilampen meer

Die wagen het zowaar om een spaarlamp met nauwelijks kwik in op de markt te brengen. Tot overmaat van ramp kan die kwik zelfs niet ontsnappen als de lamp stukvalt.
                      De vraag is natuurlijk, wat gaat dat weeral kosten zo'n lampje?
                      Bij de meeste spaarlampen, is de besparing al in rook op gegaan voordat ze maar één minuut heeft gebrand. Nee nee, geef mij maar een gloeilamp.

Comment

Bewuste artikel gelezen? Beter eerst eens doen . Beetje te lang artikel om alles hier te quoten. 't Is altijd goed de klok eens van twee kanten te horen luiden.
                        Neen, ben ernaar op zoek gegaan, maar online niet te vinden.
                        Wellicht zie ik nog wel iemand die de Morgen heeft liggen. Was het die van vorig WE?

Akkoord, ik moet eerst dat artikel lezen alvorens erop te reageren. Maar mijn reactie ging zeker niet alleen over dat artikel.

Langs de andere kant denk ik dat we ons gelukkig mogen prijzen dat de Europese of Belgische wetgever zich niet baseert op artikelen in de Morgen (of een andere krant).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Bij de meeste spaarlampen, is de besparing al in rook op gegaan voordat ze maar één minuut heeft gebrand. Nee nee, geef mij maar een gloeilamp.
                          Dit slaat echt alles !
                          Zo'n uitspraak bewijst hoe lang je erover nadenkt voor je ze neerpent.

Comment

Dit slaat echt alles !
                            Zo'n uitspraak bewijst hoe lang je erover nadenkt voor je ze neerpent.
                            Ze komt anders uit dat bewuste, goed onderbouwde artikel in De Morgen.
                            Het gaat hem onder andere over de energie die het kost om zo'n spaarlamp te produceren tegenover een simpele gloeilamp.

Comment

Het gaat hem onder andere over de energie die het kost om zo'n spaarlamp te produceren tegenover een simpele gloeilamp.
                              En dan nog de recyclage achteraf...
                              Een ander eerder "flauw" iets: het vervoer van die lampen m.n. het gewicht.
                              Wat weegt zo'n spaarlamp

Energie en sparen op energie komt neer op één zaak: geld.
                              Op 2 jaar tijd zijn bij mij de kosten voor "stroom" zodanig gestegen dat ik dit nooit kan
                              goed maken met spaarlampen of sparen op energie.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Allé, ik zal toch maar de moeite doen.
                                Aangezien het 'spaar'-element in een spaarlamp draait om het minderverbruik tijdens het branden, is het nonsens om te stellen dat de besparing al weg is vóór ze gebrand heeft.

Ik zal even een vergelijking maken met een camera, daar zijn de meeste mensen hier wel in thuis. De uitspraak is vergelijkbaar met de volgende: "De betere beeldkwaliteit van de D5 MkII is al duidelijk nog vóór je een foto hebt genomen."

Maar ik doe mijn best om dat artikel op te sporen. Kan iemand me vertellen welke krant exact?

Comment

Working...
                                X