Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

processen op pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• processen op pc

Op mijn laptop lopen volgens de Task Manager permanent 75 processen.
    Is dat normaal ?
    Is het daarom dat die laptop zo traag wordt ?
    Hoe weet je welke processen je mag uitschakelen ?

Dank voor alle tips !

Re: processen op pc

interessante vraag, maar ik kan je niet helpen. ben dus ook benieuwd naar het antwoord.
    Waar vind je de task manager??

Comment

ctrl+alt+del en dan krijg je task manager.

75 lijkt me verdacht veel, 50 lijkt me eerder een normaal aantal voor windows. je hebt waarschijnlijk veel processen die mee opstarten met je computer, waarvan een deel ook niet nodig veronderstel ik.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

CTRL+ALT+DEL en dan heb je de keuze tussen verschillende opties, waaronder Task manager

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Waar vind je de task manager??
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

XP, Vista, NT, 2000 ?
          Vista is 50 normaal
          XP is 30 normaal

Hoeveel geheugen geinstalleerd?

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
          Op mijn laptop lopen volgens de Task Manager permanent 75 processen.
          Is dat normaal ?
          Is het daarom dat die laptop zo traag wordt ?
          Hoe weet je welke processen je mag uitschakelen ?

Dank voor alle tips !
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            XP, Vista, NT, 2000 ?
            Vista is 50 normaal
            XP is 30 normaal

Hoeveel geheugen geinstalleerd?
            Waar haal je die getallen? Jij kan toch nooit weten wat hij vrijwillig op zijn pc gezet heeft?

Ik heb er momenteel 114 draaien, zonder rommel.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Verse installatie, met basis programma's geinstaleerd zoals office, etc.

Mijn oude XP Pc van 7 jaar oud heeft er ook maar 40 draaien

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Waar haal je die getallen? Jij kan toch nooit weten wat hij vrijwillig op zijn pc gezet heeft?

Ik heb er momenteel 114 draaien, zonder rommel.

Comment

Hier draaien op dit ogenblik 34 processen (CPU 2-4%) op mijn oude pc.

Kijk eens of er ergens een proces bijzit dat een heel hoog percentage van de CPU gebruikt?

Ik heb hier ooit ook een programma moeten verwijderen waardoor de computer héél traag werd.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

53 processen hier, die zijn geladen maar gebruiken geen CPU cycles als ze niet opgeroepen worden, aktiviteit kan je eveneens zien als je de processen laat zien terwijl ze ook wat doen, als je dan switch naar "performance" dan zie je meteen de totale CPU belasting .. als ik niets doe ttz applicaties geladen maar "idle" dan is "system idle process" 98/99 % CPU time ttz uw PC doet zjust niks ... performance monitor zegt dan ook 0% ..
                  Als er wat op de achtergrond blijft lopen is dat mogelijk verdacht ... uit de process list kan je die mogelijk isoleren en via google zoeken tot welke applicatie het process behoort en eventueel aan de weet komen of het spyware/malware is .. Het programma "Process Explorer" is hier natuurlijk veel beter en geeft tonnen meer info
                  FWIW

Edit: je register opschonen met een niet te agressief programma helpt je soms van rommel af waar je geen erg in had ..

Comment

Hier een Vista en toch bijna met zekerheid vrij van spyware ... 82 processen en 1% CPU-gebruik met Outlook 2007 en IE open.
                    Veel hangt af van wat je allemaal installeerde van software en vooral hardware.
                    Je kan 30 extra processen hebben die geen kwaad kunnen en je kan er soms maar 1 extra hebben dat net van een spyware of virus komt ... het aantal zegt helemaal niets.
                    Zolang je geen spyware of virussen hebt en uw PC niet te traag wordt is er toch helemaal geen reden tot paniek?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Dank voor zovele reacties !

Het is precies het traag worden van de pc dat me stoort.
                      Ik denk niet dat er spyware opzit, want ik heb gisteren Hitmanpro gedraaid en die heeft niks gevonden.

Ik zie bij Task Manager twee kolommen :de ene zegt iets over CPU (dat is bijna altijd 0), de andere drukt iets uit in kB. Daar zitten er soms tussen van 15.000-20.000 kB.

Iemand had het over het opschonen van het register met een niet agressief programma. Wat is dat register ? Hoe schoon je het op ? Wat is daarvoor een goed programma ? En vooral : is dat iets waar je je als totale leek mag aan wagen ?

Nogmaals dank !

Comment

Ik zie bij Task Manager twee kolommen :de ene zegt iets over CPU (dat is bijna altijd 0), de andere drukt iets uit in kB. Daar zitten er soms tussen van 15.000-20.000 kB.
                        De 2de kolom heeft te maken met de hoeveelheid geheugen dat elk proces op dat moment gebruikt. Vooral browser(s) en grafische programma's willen hier wel eens grote getallen tonen.
                        Grtz, Tigra-Boy
                        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Vink anders bij de opties "peak memory" aan, dan kan je zien wat het meeste verbruikt.

En Ctrl+Shift+Esc is wel sneller hé heren
                          Flickr

Comment

Dank voor zovele reacties !

Het is precies het traag worden van de pc dat me stoort.
                            Ik denk niet dat er spyware opzit, want ik heb gisteren Hitmanpro gedraaid en die heeft niks gevonden.

Iemand had het over het opschonen van het register met een niet agressief programma. Wat is dat register ? Hoe schoon je het op ? Wat is daarvoor een goed programma ? En vooral : is dat iets waar je je als totale leek mag aan wagen ?

Nogmaals dank !
                            Ik zou als leek toch niet te veel in het register gaan klooien.

Wat is het Windows register? Het register is het hart van Windows waar alle mogelijk informatie is opgeslagen voor een juiste werking van het hele systeem. Voordat je een aanpassing maakt in het register is het zeer verstandig om een backup te maken zodat je deze later weer terug kan plaatsen indien je iets fout gedaan hebt. Verander dus nooit iets indien je niet weet waar je mee bezig bent !!
                            Hoe oud is je install?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb de laptop sedert eind 2005.

Comment

Working...
                              X