Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

processen op pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: processen op pc

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Voor zover ik het goed begrepen heb, heeft hij er enkel voor gezorgd dat de processen niet meer opstarten (maw afgevinkt in msconfig, verwijderd uit de run in regedit,..)

Bestanden blijven er dan sowieso opstaan, niks aan de hand me dunkt.
    Dat is ook wat iki dacht dat ik gedaan heb.

Je kan ook processen eindigen via Task Manager, heb dat ook al eens geprobeerd, maar dan krijg je wel wat problemen...

We zullen wel zien. Mijn printer heb ik er nog niet aangehangen.

Als er problemen ontstaan kan ik die dingetjes weer aanvinken in startmenu van msconfig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
      Dat is ook wat iki dacht dat ik gedaan heb.

Je kan ook processen eindigen via Task Manager, heb dat ook al eens geprobeerd, maar dan krijg je wel wat problemen...

We zullen wel zien. Mijn printer heb ik er nog niet aangehangen.

Als er problemen ontstaan kan ik die dingetjes weer aanvinken in startmenu van msconfig.
      Precies!

Dingen mag je ook gerust aflsuiten via Taskmanager hoor, kan enkel zijn dat je terug moet opstarten
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Die googlebarnotifier is een "specialeke"
        I used to use Google Toolbar with Firefox and Internet Explorer because it had some useful features that I used on a regular basis and it kept me connected to [...]

Blijkbaar heeft hij de neiging om zichzelf, zelfs als ie uitgevinkt is, in de startup toch te booten.

Wat doet ie? windowsservice die checkt als google je standard zoekmachine is.(zijn er dan nog andere zoekmachines? )

"This file comes with the Google Toolbar and is for keeping Google as your default search engine and not allowing it be changed without notifying you; it is not dangerous but not necessary for the other functions of the toolbar, If it is using up too much resources you may disable it . Google says you can do this in the "Settings" on your Toolbar: "Options"/ "More" / un-check "Set and keep Search settings to Google." BUT you also need to remove the auto-run entry"
        m.a.w google wil niet dat andere zoekmachines zichzelf instellen als standaardzoekmachine op je computer...
        hij heeft as such niets te maken met de googlebar die automatisch opgestart word bij het opstarten van firefox of andere browers.

Comment

Voor zover ik het goed begrepen heb, heeft hij er enkel voor gezorgd dat de processen niet meer opstarten (maw afgevinkt in msconfig, verwijderd uit de run in regedit,..)

Bestanden blijven er dan sowieso opstaan, niks aan de hand me dunkt.
          Beste .. als je je "services" nakijkt in het systeem dan moet je minstens nagaan of er een service is die eventueel een dependency heeft onder je verwijderde processen ... als je dat process er uit gooit mag je 1 keer raden wat er kan gebeuren als die service dat verdwenen process oproept, 't mag dan nog zoveel op je schijf staan als het wil, mogelijk laadt de service het opnieuw, mogelijk niet (aka vriezen/dooien, maar 'k ga hier voor u de was niet doen ) ... 't is allemaal iets ingewikkelder dan enkel knikkers tellen hoor ..
          Mijn punt is dat je exact moet weten wat je doet als je met dit soort geintjes begint .. er staan trouwens lijsten op het internet van de nutteloze services/processen die je kan verwijderen en hoe je het moet doen .. eigenlijk niks nieuws onder de zon hoor !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Beste .. als je je "services" nakijkt in het systeem dan moet je minstens nagaan of er een service is die eventueel een dependency heeft onder je verwijderde processen ... als je dat process er uit gooit mag je 1 keer raden wat er kan gebeuren als die service dat verdwenen process oproept, 't mag dan nog zoveel op je schijf staan als het wil, mogelijk laadt de service het opnieuw, mogelijk niet (aka vriezen/dooien, maar 'k ga hier voor u de was niet doen ) ... 't is allemaal iets ingewikkelder dan enkel knikkers tellen hoor ..
            Mijn punt is dat je exact moet weten wat je doet als je met dit soort geintjes begint .. er staan trouwens lijsten op het internet van de nutteloze services/processen die je kan verwijderen en hoe je het moet doen .. eigenlijk niks nieuws onder de zon hoor !

Wie zegt er dat hij services afgevinkt heeft? Volgens mij enkel opstartprocessen en wat mij betreft mag je die allemaal afvinken.
            Of dacht je dat én een service gestart wordt die een proces opstart én nog eens apart het proces gestart wordt?

Je moet het ook niet altijd te moeilijk willen maken he
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Wie zegt er dat hij services afgevinkt heeft? Volgens mij enkel opstartprocessen en wat mij betreft mag je die allemaal afvinken.
              Of dacht je dat én een service gestart wordt die een proces opstart én nog eens apart het proces gestart wordt?

Je moet het ook niet altijd te moeilijk willen maken he
              zucht ... ik heb het hier volledigheidshalve nog eens nagekeken .. sommige processen hebben een stub als service lopen ergo zie hoger .. voor de rest zoeken jullie het zelf maar uit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                zucht ... ik heb het hier volledigheidshalve nog eens nagekeken .. sommige processen hebben een stub als service lopen ergo zie hoger .. voor de rest zoeken jullie het zelf maar uit ...
                Beste Regulus, zoals ik aangaf ben ik echt wel een leek op informaticavlak. Je bijdrage wordt weliswaar gewaardeerd, maar door mij niet begrepen. Wat zijn services ? Wat is een stub ? Wat kunnen de problemen zijn, als die nu nog niet zijn opgedoken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                  Beste Regulus, zoals ik aangaf ben ik echt wel een leek op informaticavlak. Je bijdrage wordt weliswaar gewaardeerd, maar door mij niet begrepen. Wat zijn services ? Wat is een stub ? Wat kunnen de problemen zijn, als die nu nog niet zijn opgedoken ?
                  Lukt het printen en scannen momenteel?

Dan verwacht ik geen problemen eerlijk gezegd.

Die musicmatch zooi zou ik sowieso desintalleren, heb je niet nodig net zoals de GoogleToolbar.

Comment

Working...
                  X