Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

processen op pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: processen op pc

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
    Ok. Msconfig>startup. 33 items staan in die lijst. Ik weet natuurlijk niet wat ik daarvan allemaal nodig heb, dus weet ik ook niet of ik die veilig kan uitvinken.

Heb geprobeerd om een screenshot te maken, maar dat lukt ook al niet. Grrrr. Kluns zijn is echt wel erg in compunterland !
    Je googled best de processen (met de exe erbij) meestal krijg je dan een advies wat je mag en niet mag uitzetten

Anders raad ik je deze link wel aan

(niet verschieten bij CHKDSK die duurt soms tot 2uur of meer)

Comment

Heb alles .exe's die in de startup staan bij msconfig gegoogeld. Op grond van wat ik daar las, heb ik er een hele hoop uitgezwierd. Nu draaien er nog 55 processen.

Momenteel loop de defragmentatie. Dat gaat hier wel een tijdje duren.

Ik hou je op de hoogte van eventuele verbetering...

Comment

dddddddddddd
        Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:53. Reden: ddddddddddd

Comment

Heb alles .exe's die in de startup staan bij msconfig gegoogeld. Op grond van wat ik daar las, heb ik er een hele hoop uitgezwierd. Nu draaien er nog 55 processen.

Momenteel loop de defragmentatie. Dat gaat hier wel een tijdje duren.

Ik hou je op de hoogte van eventuele verbetering...
          Ohoh... ik wacht 'bang' de reboot af..
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Heb alles .exe's die in de startup staan bij msconfig gegoogeld. Op grond van wat ik daar las, heb ik er een hele hoop uitgezwierd.
            Ik ben eigenlijk wel curieus te weten welke je eruit gezwierd hebt. Hopelijk heb je het lijstje ergens bijgehouden en kan je er iets over vermelden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

De uitgevinkte processen blijven toch staan in je msconfig, hoef je geen lijstje bij te houden. in principe ga je bij de eerste reboot een melding krijgen dat je iets veranderd hebt in je msconfig, dit mag je weer uitvinken.

Hopelijk heb je nu wel niets uitgevinkt die essentieel was bij het booten.

Comment

Hallo allemaal.

Prima heropgestart hoor ! Ben ook wel voorzichtig geweest : van zodra op internet merkte dat er enige twijfel of tegenstrijdigheid over al dan niet verwijderen uit mscofig, heb ik het laten staan.

PC loopt duidelijk sneller, maar het moet nog beter kunnen als ik vergelijk met vroeger. Ik zie wel dat ik maar enkele mega's aan vrije schijfruimte meer heb. Misschien speelt dat ook een rol ? Ik weet het niet.

Wat heb ik verwijderd :
                - HPWuSchd2.exe
                - ISUSPM.exe
                - issch.exe
                - iTunesHelper.exe
                - mimboot.exe
                - mm_tray.exe. Hoe is mm eigenlijk in mijn pc gekomen ?
                - msnmsgr.exe
                - dpmw32.exe
                - NeroCheck.exe
                - TBMon.exe
                - PicasaMediaDetector.exe
                - qttask.exe
                - PDVDServ.exe
                - SsAAD.exe
                - GoogleToolbarNotifier.exe
                - GrouwWiseNotify.exe
                - hpqtra08.exe

Dat zijn ze.

Als er iemand nog haalbare tips heeft voor de leek, laat maar komen ! En alvast bedankt allen !

Comment

Ziet er idd redelijk onschuldig uit.

Hoeveel Mega vrije ruimte bedoel je? (10, 20, 100, 1000,...)?

Want dat kan echt veel uitmaken op gebied van snelheid.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

dddddddddddd
                    Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:53. Reden: ddddddddddddddddddddddd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      inderdaad, want als je pc met zen geheugen niet toekomt, dan gaat hij de harde schijf als "swap" geheugen ( disk) gebruiken, en als enkele mega's maar 2..3 zijn, dan is je pc wel vol en zal hij trager werken, dus.. een externe harddisk kopen, en alles wat je niet echt nodig hebt ( fotos... ) op die externe zetten : je moet eigenlijk 3/4de leeg hebben op je hard disk ( als het gene grote is, wil je nog echt goed kunnen werken...)
                      ( wat hij gebruikt ( als je het nog vrij hebt tenminste ) laat hij ook in die ctrl + alt + delete zien, vanonder geheugengebruik : de mijne nu op dit ogenblik gebruikt 556Mb van mijne ram /en hij heeft ne "swapdisk" klaar staan van 3938MB ( is wel 4 Gb en als jij van enkele spreekt.. hoeveel is dat, want hij kan tegen de rand hangen )
                      4,86GB in gebruik en swapfile 5.1/12.4GB in gebruik.

VMWare lust nogal wat

Comment

System Information
                        Size : 37,30 GB
                        Free space : 4,78GB.

Zou dat problematisch zijn ?

Alle foto's staan trouwens al op een externe schijf als backup. Maar ook op mijn C-schijf.

Misschien moet ik nog een externe schijf kopen en de foto's dan mijn interne schijf halen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Ziet er idd redelijk onschuldig uit.

Hoeveel Mega vrije ruimte bedoel je? (10, 20, 100, 1000,...)?

Want dat kan echt veel uitmaken op gebied van snelheid.
                          Onschuldig ? ja mijn oren ! .. een aantal dingen moesten via een uninstall verwijderd worden en niet via het verwijderen van processen .. oa Googletoolbar ..

alle processen met HPxxxx zijn waarschijnlijk background processen voor een HP printer = potentieel kweddellen ..

.. enfin .. de miserie zal wel komen boven drijven als de applicatie sin kwestie aangesproken worden ..
                          FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Onschuldig ? ja mijn oren ! .. een aantal dingen moesten via een uninstall verwijderd worden en niet via het verwijderen van processen .. oa Googletoolbar ..

alle processen met HPxxxx zijn waarschijnlijk background processen voor een HP printer = potentieel kweddellen ..

.. enfin .. de miserie zal wel komen boven drijven als de applicatie sin kwestie aangesproken worden ..
                            FWIW
                            Die dingen kun je toch nog steeds uninstallen? Enkel het process wordt niet meer opgeroepen tijdens de startup.

't Is nu niet dat je pc erop gaat crashen eh, misschien bepaalde applicaties wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Die dingen kun je toch nog steeds uninstallen? Enkel het process wordt niet meer opgeroepen tijdens de startup.

't Is nu niet dat je pc erop gaat crashen eh, misschien bepaalde applicaties wel.
                              't kan vriezen 't kan dooien .. als uw uninstall vindt dat hij bij het verwijderen van een module niet verder kan omdat de module in kwestie verdwenen is of niet meer gelinkt dan hebt ge bij een uninst abort meer losse eindjes dan u lief is .. maw .. op zich is het misschien niet erg maar je loopt altijd het risico dat je het systeem destabiliseert en da's niet direct de bedoeling ... ik wring per definitie nooit processen de nek om .. ik ga altijd zoeken wat de context is en ik probeer die te wijzigen ... BTW een aantal processsen van u zijn gelinkt aan Musicmatch@jukebox

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                't kan vriezen 't kan dooien .. als uw uninstall vindt dat hij bij het verwijderen van een module niet verder kan omdat de module in kwestie verdwenen is of niet meer gelinkt dan hebt ge bij een uninst abort meer losse eindjes dan u lief is .. maw .. op zich is het misschien niet erg maar je loopt altijd het risico dat je het systeem destabiliseert en da's niet direct de bedoeling ... ik wring per definitie nooit processen de nek om .. ik ga altijd zoeken wat de context is en ik probeer die te wijzigen ... BTW een aantal processsen van u zijn gelinkt aan Musicmatch@jukebox
                                Voor zover ik het goed begrepen heb, heeft hij er enkel voor gezorgd dat de processen niet meer opstarten (maw afgevinkt in msconfig, verwijderd uit de run in regedit,..)

Bestanden blijven er dan sowieso opstaan, niks aan de hand me dunkt.

Comment

Working...
                                X