Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
denk delta lloyd op het ogenblik de beste voorwaarden (als je met al je hebben en houden naar ginder verhuisd)
landbouwkrediet zat er kort tegen.
Grootbanken zijn gewoon niet geïnteresseerd in hypotecaire leningen (is zowiezo een verliespost voor banken), kleinere banken hopen nu zieltjes te winnen.
Dat laatste kan ik niet geloven.
Een goede hypotheeklening draagt geen risico, en de hypotheekrente ligt altijd wat hoger als de spaarrente....
Mijn bank sprak me overlaatst aan. Mijn hypotheeklening loopt nog circa 5 jaar, en ze vertelden me hoe fiscaal gunstig het is om na de eerste (die 20 jaar loopt) nog een lening te nemen (met als doel onroerende investeringen, zoals een veranda, garage, verwarmingsketel, zonnecellen,..) omdat die dan nog eens aftrekbaar wordt op gebied van kapitaal. Wel is het belangrijkdat ze afloopt voor de hypotheekinschrijving afloopt (normaal 30 jaar).
En dat was één van de 'grootbanken'. Alhoewel ze allemaal wat kleiner geworden zijn.
Wij hebben goede resultaten geboekt bij ING (4.8%) voor 115% te lenen, ik moet wel zeggen dat we de banken tegenover elkaar uitgespeeld. We zijn begonnen aan 6.5% bij onze eigen bank.
Van kleinere banken hebben we de ervaring dat ze niet meer dan 100% willen lenen.
Grootbanken zijn gewoon niet geïnteresseerd in hypotecaire leningen (is zowiezo een verliespost voor banken), kleinere banken hopen nu zieltjes te winnen.
Klopt niet.
Sommige grootbanken (diegene die zich erop profileerden) verdienden geen cent aan een hypotheeklening (wat nog geen verlies is), maar deden dit vanuit de overweging dat je op die manier klanten 20-25 jaar aan je bank bindt. Vandaag is dit gedaan, banken moeten verdienen op hypotheekleningen. Een hypotheeklening is een vrij zekere bron van inkomsten voor heel lang, dus een grootbank is daar evengoed in geïnteresseerd.
Zij zoeken voor je uit wat op dit moment voor jou wensen de beste keuze is.
Vergelijk ook de diverse schuldsaldo verzekeringen, en reken uit wat verschil is op de totale duurtijd !
Tussen de diverse maatschappijen levert dat enkele duizenden euro's verschjil op hoor, de moeite om het even uit te pluizen.
Ik zou eerst bij de banken langsgaan waar je klant bent en daarna zekers eens langslopen bij Delta lloyd en Immotheker .
En zoals hiervoor ook al eens gezegd : Opletten met de schuldsaldoverzekering. Die hoef je niet bijdezelfde bank te nemen. Soms is de rentevoet heel lang, maar proberen ze een "dure" SSV te verkopen.
Ikzelf heb hele goeie ervaring met immotheker, maar het blijft belangrijk dat je bij verschillende fin.instellingen je licht gaat opsteken.
Dus grootbanken zijn niet geïnteresseerd omdat ze idd winst moeten kunnen maken, dus ze zijn niet geïnteresseerd van hun klanten een goede deal te doen. 'k Zal het dan zo zeggen.
Zij zoeken voor je uit wat op dit moment voor jou wensen de beste keuze is.
Vergelijk ook de diverse schuldsaldo verzekeringen, en reken uit wat verschil is op de totale duurtijd !
Tussen de diverse maatschappijen levert dat enkele duizenden euro's verschjil op hoor, de moeite om het even uit te pluizen.
Idd, ik kan dit zeker beamen, die mannen doen geen half werk, je krijgt een ganse berekening van alle kosten, echt alles berekenen ze. met die cijfers in de hand kun je al eens aankloppen bij de bank !
Comment