Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wireless vraagje

De PC freaks hier weten dat ik geen grote wireless fan ben, maar voor mijn notebook vind ik het toch meer voor- dan nadelen te hebben.
    Notebook heb ik geherinstalleerd met XP in afwachting van het misschien wat vlottere Windows 7.

De draadloze verbinding werkt weken aan een stuk perfect, maar sinds een aantal dagen gaat die notebook bijna altijd eerst gaan proberen verbinding maken met een wireless van de buren. Dan moet ik "draadloze verbindingen" openen, mijn eigen verbinding aanklikken, verbinden klikken en mijn code invullen. Heel leuk allemaal
    Volgorde van voorkeurnetwerken aanpassen levert ook al niets op.

Bestaat er geen middel om de netwerken van mijn buren definitief uit mijn lijst te verwijderen (eventueel in het register via regedit) ?
    Of moet ik me neerleggen bij dit "wireless loterij" euvel ? (met een naar JDM)
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Wireless vraagje

Zit je op de zelfde channel als zij?
    Dat kan je meestal wel instellen en overleeft reboots.
    Probeer dus eens een andere channel.
    j.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Het gaat er niet om dat ik geen verbinding kan maken, maar wel dat het veel sterkere signaal van mijn access point genegeerd wordt bij het opstarten. En voordien weken aan een stuk werkt het wel perfect. en eens verbonden werkt het verder perfect, tot ik eens reboot.
      Dus ik denk niet dat het met een channel probleem te maken heeft, of toch ?

Vandaar mijn vraag of ik ergens kan instellen dat mijn notebook verplicht verbinding maakt met mijn AP, tenzij ik het handmatig anders wil.
      Trouwens mijn AP staat in de lijst als "automatisch" en de anderen "handmatig" of gewoon zonder vermelding.
      Last edited by nete; 24 januari 2009, 23:38.

Comment

Wel, als je je channel switcht, gaat je kaart eerst opzoek op dat kanaal, en als je op een ander zit dan je geburen, zou je laptop jouw access point eerst moeten vinden...
        Ik dacht dat op sommige adapters (in de advanced properties) je ook een voorkeur mac address van een access point kunt ingeven. (op mijn intel 3945ABG toch).

j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Bedankt voor het meedenken, maar ik volg niet goed:

Nu staat mijn AP als enige als "automatisch verbinden" , ik zie dan niet goed in dat, als ik mijn eigen AP een ander channel geef, Windows dan wél eerst naar dat kanaal zou gaan verbinden.

Comment

Channel kan/moet je op je kaart ook instellen. Zo vinden ze dus elkaar.
            De channel zijn de verschillende frequentie banden in de 2.4Ghz regio die door wifi gebruikt worden.
            Als je verandert van channel, zit je dus op een andere frequentie, en hopelijk vindt je kaart die dus eerst, de rest verkend wordt...
            Is het netwerk van je gebuur dan niet beveiligd?

Afin, waarom je kaart of windows een ander netwerk prefereert weet ik ook niet.
            Ik schrijf gewoon wat ik zou proberen
            j.
            Nikon stuff

Comment

Zou deze link kunnen helpen?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mooi artikel hoe het allemaal moet ingesteld worden, maar daar heb ik uiteraard niks aan. Een kwartiertje geleden de notebook gestart en automatisch verbinding met mijn beveiligd AP.
                De signalen van mijn buren zijn véél zwakker en ook beveiligd. Als de notebook tracht "vreemd te gaan" dan krijg ik de klassieke melding: verbinding met beperkte of geen mogelijkheden.

In gans die tekst hoopte ik een instelling te vinden die je kon aanvinken in de aard van:

Only connect to wireless network "xyz" waar "xyz" mijn netwerk is.

Nog iets raar: als het goed gaat vindt Windows zelf het paswoord en maakt automatisch verbinding. Als ik verbinding moet openen wanneer het niet lukt, dan komt het kader met de ingevulde sleutel te voorschijn waar ik nog eens moet klikken op OK.
                Ik blijf me afvragen of het veranderen van kanaal voor dit verschijnsel enig nut zou hebben.

Comment

Misschien eens proberen om via de eigenschappen van de 'draadloze netwerkverbinding' alle 'voorkeursnetwerken' te verwijderen, behalve het uwe. Dan via de 'eigenschappen' van het voorkeursnetwerk paswoord in te vullen. Daarna bij 'geavanceerd' afvinken van 'automatisch verbinding met netwerken maken'.
                  Staat bij mij zo ingesteld en werkt perfect, ook al heb ik zicht op 3 andere netwerken.

Tim.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digitim Bekijk bericht
                    Misschien eens proberen om via de eigenschappen van de 'draadloze netwerkverbinding' alle 'voorkeursnetwerken' te verwijderen, behalve het uwe. Dan via de 'eigenschappen' van het voorkeursnetwerk paswoord in te vullen. Daarna bij 'geavanceerd' afvinken van 'automatisch verbinding met netwerken maken'.
                    Staat bij mij zo ingesteld en werkt perfect, ook al heb ik zicht op 3 andere netwerken.

Tim.
                    Helaas, bij voorkeursnetwerken staat alleen het mijne, maar toen ik een minuut of vijf geleden de notebook herstartte (staat op dit ogenblik tijdelijk 0,5m van het AP) was het van "kan geen verbinding maken", dan maar herstellen en OK klikken in het kader met het paswoord al ingevuld. Dan ogenblikkelijk verbinding met uitstekend signaal.
                    Alle door u gemelde instellingen staan juist ingesteld,inbegrepen "verbinding maken met dit netwerk als het binnen bereik is.

Men zou beter voor wireless de term "Murphy verbinding" gebruiken, als er iets mis kan gaan dan zal het mis gaan.
                    Last edited by nete; 25 januari 2009, 13:16.

Comment

Nog eens herstart en nu het andere alternatief: mijn buurman met de melding :"beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Mijn wireless staat in dat lijstje als tweede met de vermelding "automatisch". Schitterend automatisch moet ik zeggen.

Comment

Zou het kunnen te maken hebben dat mijn buurman een sneller AP heeft dan het mijne hier ?
                        Last edited by nete; 25 januari 2009, 17:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                          Channel kan/moet je op je kaart ook instellen. Zo vinden ze dus elkaar.
                          De channel zijn de verschillende frequentie banden in de 2.4Ghz regio die door wifi gebruikt worden.
                          Als je verandert van channel, zit je dus op een andere frequentie, en hopelijk vindt je kaart die dus eerst, de rest verkend wordt...
                          Is het netwerk van je gebuur dan niet beveiligd?

Afin, waarom je kaart of windows een ander netwerk prefereert weet ik ook niet.
                          Ik schrijf gewoon wat ik zou proberen
                          j.
                          Ik heb het AP op kanaal 8 gezet (ipv 6), geen enkele verandering. (dus goede werking na handmatig verbinden....)
                          Maar hoe ik een kanaal in de wirelesskaart in de notebook zou kunen aanpassen is me een raadsel.
                          Last edited by nete; 25 januari 2009, 19:52.

Comment

In de eigenschappen van de netwerk verbinding heb je meestal een button Configure, waarmee je de parameters van de kaart kan zien en instellen. Meestal kun je daar ook een channel instellen.

Anders je wireless niet door windows laten sturen maar door de soft van de contructeur van de kaart.

j.
                            Nikon stuff

Comment

Allemaal boter aan de galg, maar Windows was vandaag met het goeie been uit bed gestapt: al een keer of drie opgestart zonder problemen, automatisch verbinding.
                              Last edited by nete; 27 januari 2009, 00:41.

Comment

Working...
                              X