Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wireless vraagje

Je hebt routers en routers.
    Als je bv een Dlink router hebt dan moet je al van in het begin een firmware update doen anders heb je constant problemen.
    Ten tweede geeft meestal de software van de netwerk kaart de problemen met de active eigen verbinding. Dus hier moet je kiezen voor de "Wireless zero configuratie van Windows "zelf en neem gerust aan dat dit veel zaken zelf oplost hoor... Wat zoveel beteken dat windows je draadloos signaal laat heheren. Dit heb ik al bij veel klanten opgelost. Als je op het blauwe actieve icoontje gaat staan van je draadloze verbinding dan kan jae dat kiezen. Dus ,iet de software van de netwerk kaart laten beheren maar Windows zelf..Dit heb ik al tich keren meegmaakt.

Ten derde zijn er routers die een turbo mode hebben wat een kaart van ander merk niet goed aan kan..Kijk maar eens bij je buur welke router die heeft..Hoe kan je dat doen? Verbind als deze niet beveiligd is op zijn router( Wettelijk niet toegestaan) en ga zijn gateway adres zoeken wat meestal 192.168.1.1 of 192.168.0.1 is of iets dergelijk. Geef 1 van deze adressen in I explorer en je ziet het merk. Als jou kaart hetzelfde merk is dan deze dan kan je er lak opzeggen dat deze elkaar sneller zullen vinden.
    De freqenties en kanaalkeuze die is ook belangrijk. Zorg dat je een "netstrumbler" progje gebruikt om te kijken welke kanalen jou pad kruisen thuis want je wil zeker geen roaming (overlapping)hebben van je buur zijn netwerk..Microgolf signalen,radio signalen e.a storende velden kunnen je verbinding ook beinvloeden.

Ten vierde.
    Probeer je beveiliging op mac-adres te zetten op je eigen netwerk. Dus beperking van toegang op mac-adres. De DHCP lease kan je ook verlagen die standaard tot 254 staat waar je 5 van kan maken of zo.

Ik gebruik voor beveiliging ook steeds WPA-SPK beveiliging wat naar mijn mening beter is dan WEP.

Als vijfde zou ik eens proberen je DNS cashe leeg te gooien.
    dat doet je als volgt...
    Start-uitvoeren en intypen..CMD..daarna enter.
    In de dos box vul je in " ipcong /flushdns "

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Of log gewoon in op de router van uw buren en (her)configureer hem zodat jouw pc niet meer toegelaten wordt
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Of log gewoon in op de router van uw buren en (her)configureer hem zodat jouw pc niet meer toegelaten wordt
        Wettelijk strarbaar met zeer zware gevangenis straffen...Dus ik zou toch maar eens nadenken hierover vooralleer je daar aan begint.

Uiteraard geen slecht idee.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
          Waarom? Omdat zijn draadloos profiel van VOOR het aanpassen van het wachtwoord voorien is vanhet "oude" wachtwoord (en eventueel ander encriptie type). Daarom moet hij dat verwijderen.
          Wat zeer dikwijls problemen geeft in draadloze setups zijn die kastjes die draadloos tv doorsturen binnenhuis. Die spullen zijn er van verschillende fabrikanten (marmitek, HQ(vid trans)) en werken op net hetzelfde signaal als je 2.4GHz router (zelf subkanalen).
          Het hoeft niet per sé bij jou in huis te staan. Als bijvoorbeeld je buurman z'on ding heeft staan, en die omni-directionele antenne fout gericht heeft, kan jij zware problemen hebben.

Je kan eventueel eens proberen met het aanschaffen van een kleine Yagi antenne (ongeveer 15 tot 20 euro voor een +6dB). Een 5.8Ghz router (en andere ontvanger) zou ook een oplossing kunnen zijn (zeker zelfs).
          Zoals ik dus al zei .. totaal irrelevant ... gebruiker mag zoveel met profielen zitten klooien als hij maar wil .. als hij een gestoorde ontvangst heeft door interferentie dan verandert dat geen zak ... zijn ontvangen signaal deugt niet period. Het enige wat hij kan proberen is om met een heel erg directionele antenne al de stoorzender weg te houden (cantenna bvb)
          Bij een goed signaal is het zitten klooien met profielen nutteloos en bij een vernkt signaal helpt het niet ..

En "een omnidirectionele antenne fout gericht" ? kom zeg niet zeveren he .. begrijpt ge zelf wel wat ge daar zegt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

..

En "een omnidirectionele antenne fout gericht" ? kom zeg niet zeveren he .. begrijpt ge zelf wel wat ge daar zegt ?
            Inderdaad leuke "Contradictio in terminis"
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

1) Once you are in the location where wireless networks are detected, highlight the unwanted wireless connection by left-clicking it and select “Disconnect” in the lower right-hand corner.

Upon doing so you should receive a message that states:
              “Are you sure you wish to disconnect from the network **unwanted network**?”
              “Once you have disconnected, Windows will not re-connect to this network automatically….”

Give that a shot, maybe you have already but by doing that and ensuring that the new WIFI connection is higher than the unwanted WIFI in the “preferred network” list you should be forcing XP to disregard the unwanted WIFI connection.

2) If that still fails, you can enter the “preferred network” area and highlight the unwanted WIFI connection, select “properties”, in the properties of the unwanted WIFI and select the “Connection” tab, here you should see an “Automatic connection” area, Uncheck the box to “Connect when this network is in range”.

3) controleer ook even of je wifikaart in je laptop nog extra eigen software/control panels heeft geinstalleerd, die niet eigen zijn aan XP, het is mogelijk dat deze de instellingen van XP aanpassen...
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

niet te geloven .. hey .. als er geen water uit uw kraan komt wat helpt het dan om er 10 verschillende modellen van emmers onder te houden in de hoop dat een ervan zal vol geraken ?? petrification galore !

Comment

Working...
                X