Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wireless vraagje

Vanmorgen terug prijs.

Gisteren had ik dus blijkbaar het goeie lotje uit de "wireless loterij" getrokken

We zullen er dus maar mee leren leven zeker ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Zomaar een vraagske hé want een expert ben ik ook niet hoor.
      Is er soms geen nieuwe firmware voor uw router? Heb je dit al eens opgezocht?
      Ik zou alle instellingen met draad maken op uw notebook en daarna die draad verwijderen. Het kan toch niet dat jij alleen sukkeld met de draadloze verbinding.
      Welk OS gebruik je, welke router gebruik je enz. kan helpen bij het opzoeken van uw probleem.

Grtz, RF

PS: Ik heb hier ook zitten kl#ten met mijn Dell laptop (Vista) en Belkin MIMO router en ik had precies hetzelfde probleem. We hebben daar dagen naar gezocht. Na het installeren van de nieuwste firmware waren de problemen opgelost.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik heb het AP op kanaal 8 gezet (ipv 6), geen enkele verandering. (dus goede werking na handmatig verbinden....)
        Maar hoe ik een kanaal in de wirelesskaart in de notebook zou kunen aanpassen is me een raadsel.
        Je zet je router beter op channel 1, 6 of 11 (kan ook 13 zijn) omdat dit de enige volwaardige afgescheiden frequenties zijn.
        Heb ik ooit gehoord (kan hier ook gigantisch de mist in gaan he )
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Je zet je router beter op channel 1, 6 of 11 (kan ook 13 zijn) omdat dit de enige volwaardige afgescheiden frequenties zijn.
          Heb ik ooit gehoord (kan hier ook gigantisch de mist in gaan he )
          Idd .. of dat afgescheiden frequenties zijn dat betwijfel ik maar een factor 3 verschuiving van het debiele "defaults to channel 6" fabrieksinstelling weg is ok, die "default" heeft al veel mensen grijs haar bezorgd .. Een router kanaal kiezen zo ver mogelijk weg van het signaal van de "buren" zou moeten helpen .. en BTW dat stel je in op de router en niet op de PC zoals ik hier (misschien verkeerdelijk?) meende te lezen ..
          FWIW

Comment

Ik heb de router ineens op kanaal 1 gezet.
            Maar ik begrijp nog altijd niet goed hoe met een andere frequentie mijn Windows nu wel de voorkeur zal gaan geven aan mijn netwerk, terwijl met (eventueel) dezelfde frequentie de notebook gaat proberen verbinding te maken met een netwerk met véél lagere signaalsterkte,en dat bovendien niet eens als "automatisch" aangegeven staat.

Enfin, we zien wel. Iedereen alvast bedankt voor alle info.

Comment

't Is idd nogal verwarrend maar propagatie van "radiogolven" op zeer hoge frequenties is nogal een curieus geval .. .. niet onmogelijk dat het zwakkere signaal een betere datakwaliteit heeft waardoor er misschien minder foutcorrectie nodig is (speculatie hier!) Je weet maar nooit of het signaal dat uw PC als zwakker ziet niet het resultaat is van een gigantische interferentie met uw "sterker" signaal waardoor uw signaalkwaliteit propertjes de nek wordt omgewrongen .. 't kan allemaal .. in de meeste gevallen in trial & error het enige wat men kan doen tenzij men vrienden-radioamateurs heeft met de geschikte apparatuur ... (spectrum analyzer?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                't Is idd nogal verwarrend maar propagatie van "radiogolven" op zeer hoge frequenties is nogal een curieus geval .. .. niet onmogelijk dat het zwakkere signaal een betere datakwaliteit heeft waardoor er misschien minder foutcorrectie nodig is (speculatie hier!) Je weet maar nooit of het signaal dat uw PC als zwakker ziet niet het resultaat is van een gigantische interferentie met uw "sterker" signaal waardoor uw signaalkwaliteit propertjes de nek wordt omgewrongen .. 't kan allemaal .. in de meeste gevallen in trial & error het enige wat men kan doen tenzij men vrienden-radioamateurs heeft met de geschikte apparatuur ... (spectrum analyzer?)
                Zeer interessante uitleg, thx.
                Ik heb trouwens de (vermoedelijk subjectieve) indruk dat het zelfs iets sneller werkt op kanaal 1.

Comment

Ik ga hout vasthouden, maar ik heb er een goed oog in met die switsh naar kanaal 1.
                  En anders lezen jullie het hier wel, misschien interessant voor anderen met wat problematisch draadloos netwerk.

Comment

Helaas, ik was vergeten dat wireless een beetje loterij is.

Terug van dat

Comment

Kijk een keertje bij de "Eigenschappen voor Draadloze netwerkverbinding". Zie je daar bij "Voorkeursnetwerken" meer dan alleen jou Draadloos netwerk staan, gooi ze er dan allemaal maar uit (ook de jouwe). Verander voor het verwijderen van al de netwerken je WEP/PASSKEY in je router. Herstart na het verwijderen van de netwerken je pc. Je pc zal in principe moeten melden dat er draadloze netwerken binnen het bereik vallen. Kies hier voor jou netwerk, en connecteer met het nieuwe wachtwoord (probeer eventueel maar eern WEP64 ipv een zwaardere encriptie).

Laat maar weten het het gaat!
                      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                      visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breugie Bekijk bericht
                        Kijk een keertje bij de "Eigenschappen voor Draadloze netwerkverbinding". Zie je daar bij "Voorkeursnetwerken" meer dan alleen jou Draadloos netwerk staan, gooi ze er dan allemaal maar uit (ook de jouwe). Verander voor het verwijderen van al de netwerken je WEP/PASSKEY in je router. Herstart na het verwijderen van de netwerken je pc. Je pc zal in principe moeten melden dat er draadloze netwerken binnen het bereik vallen. Kies hier voor jou netwerk, en connecteer met het nieuwe wachtwoord (probeer eventueel maar eern WEP64 ipv een zwaardere encriptie).

Eens ik verbinding heb gemaakt, automatisch (soms) of handmatig (meestal) staat alleen mijn netwerk nog in de lijst, de andere zijn verdwenen. Moet ik dan je tip volgen en ook het mijne verwijderen nadat ik het paswoord gewijzigd heb ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Eens ik verbinding heb gemaakt, automatisch (soms) of handmatig (meestal) staat alleen mijn netwerk nog in de lijst, de andere zijn verdwenen. Moet ik dan je tip volgen en ook het mijne verwijderen nadat ik het paswoord gewijzigd heb ?
                          Jazeker!

Comment

Sorry hoor maar ik denk dat het probleem waarschijnlijk niet bij het signaal ligt dat de PC moet verwerken maar bij de kwaliteit van wat hij aangeboden krijgt ... als de signalen tussendoor wegvallen of afzwakken dan begint uw PC een stoelendans tussen de signalen die hij ieder keer lang genoeg ontvangt om ze te identificeren en waar hij van "gelooft" dat ze te gebruiken zijn .. je kan er echter geen barst mee aanvangen want zo zijn ze weer weg .. ik loop hier zelf geen wireless maar 'k heb eens voor de grap een wireless antenne gemonteerd (zelfs op een usb connection van 2m lang zodat ik met de antenne kon rondwandelen als peilantenne !) en mijn PC "ziet" een steeds veranderende reeks van potentiele wireless bronnen .. 't is al voldoende dat er een auto voorbij rijdt tussen zender en ontvanger om 'm van bron te laten verspringen ... (op m'n werk deed ik hetzelfde met een laptop in m'n armen en met het signaal monitor programma van 3com, kwestie van binnen het gebouw het bereik van een wifi router in kaart te brengen, in een constructie van gewapend beton is dat soms schrikken ) ... en je kan op de PC instellen tot je blauw ziet, een consistent continue kanaal krijg je niet (een "cantenna" zou hier een oplossing kunnen zijn ..)

just FWIW

Comment

Jazeker!
                              Leg uit ? .. 'k zou niet weten waarom ?
                              als gegevens tussen router en ontvanger synchroon zijn heb je met een sterk stabiel signaal zowel ontvangst als verbinding ..
                              Verdorie .. 'k mag er niet aan denken dat ik voor alle clients die op 1 router zitten, alle accounts ieder keer zou moeten gaan aanpassen omdat iemand in het gebouw er een wifi router bij zet ... dan kan ik mijn bed wel meebrengen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Leg uit ? .. 'k zou niet weten waarom ?
                                als gegevens tussen router en ontvanger synchroon zijn heb je met een sterk stabiel signaal zowel ontvangst als verbinding ..
                                Verdorie .. 'k mag er niet aan denken dat ik voor alle clients die op 1 router zitten, alle accounts ieder keer zou moeten gaan aanpassen omdat iemand in het gebouw er een wifi router bij zet ... dan kan ik mijn bed wel meebrengen ...
                                Waarom? Omdat zijn draadloos profiel van VOOR het aanpassen van het wachtwoord voorien is vanhet "oude" wachtwoord (en eventueel ander encriptie type). Daarom moet hij dat verwijderen.
                                Wat zeer dikwijls problemen geeft in draadloze setups zijn die kastjes die draadloos tv doorsturen binnenhuis. Die spullen zijn er van verschillende fabrikanten (marmitek, HQ(vid trans)) en werken op net hetzelfde signaal als je 2.4GHz router (zelf subkanalen).
                                Het hoeft niet per sé bij jou in huis te staan. Als bijvoorbeeld je buurman z'on ding heeft staan, en die omni-directionele antenne fout gericht heeft, kan jij zware problemen hebben.

Je kan eventueel eens proberen met het aanschaffen van een kleine Yagi antenne (ongeveer 15 tot 20 euro voor een +6dB). Een 5.8Ghz router (en andere ontvanger) zou ook een oplossing kunnen zijn (zeker zelfs).

Comment

Working...