Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe muis/tekentablet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe muis/tekentablet?

mijn huidige muis is de geest aan het geven. Werkt meer niet dan wel, nuja heeft het nog lang uitgehouden voor zo'n prul te zijn.

ben dus opzoek naar een nieuwe muis,
    ik werk met een laptop
    draadloos of niet ben ik nog niet echt uit. (pro's/contra's?)
    zou ook gebruikt worden voor PS
    en natuulijk de reguliere muisactiviteiten

maar dan dacht ik opeens aan een tekentablet,
    hoor en lees hierover de laatste tijd meer en meer, alleen ben ik er nog steeds niet
    helemaal uit waarvoor je die dingen eigenlijk allemaal kunt gebruiken.
    las ook dat je maar beter meteen een deftige kunt kopen omdat die andere toch prullen zijn?
    vraag mij dus af of ik wel nood heb aan zo'n tekending? (of is dat omdat ik niet precies weet wat je er allemaal mee kunt doen?)
    budget is variabel, maar ik wil er precies ook geen fortuin aanbesteden, betaal wel graag wat meer voor kwaliteit...
    so, shoot!!

groeten
    rubn
    http://www.eyeflash.wordpress.com
    www.facebook.com/eyeflashphotography

Re: nieuwe muis/tekentablet?

Ik ben zelf onlangs beginnen te werken met een tekentablet en het werkt wel aangenaam.
    Je kan er gewoon overal mee navigeren en het kan dus perfect de taak van je muis overnemen.

De standaard hierin is een wacom en om er echt dagelijks mee te werken zou je best een A5 wide kunnen kopen. Kleiner gaat ook hoor maar dan wordt het nogal krap.
    De prijs van zo'n mooie waom is 350 euro maar hij "zou" het volgens velen ook waard zijn.

Nu, ik heb met zo'n wacom gewerkt en inderdaad, hij doet het gewoon goed.
    Maar ik had er geen 350 euro voor over en heb dus gekozen om een tablet van trust te kopen. Ze stonden deze week in de carrefour en kostten 99 euro.
    Ik heb het tablet al redelijk veel gebruik en ben nog geen enkel nadeel tegengekomen, integendeel, je hebt enorm veel sneltoetsen (terwijl die wacom er maar enkele heeft) en het werkt ook gewoon mooi vlot.

Nu is het natuurlijk aan jou, wil je absolute zekerheid, geef dan die 350 euro uit. Maar als je dat (net als mij en vele anderen) te veel vindt koop je gewoon zo'n trust. Die doet het ook, voor minder dan 1/3 van de prijs.

Comment

Ik gebruik de muis nog voor de standaard internet toepassingen, maar heb al een tijdje geleden ook een Trust tablet gekocht (staan nu zelfs aan 89 Euro in Carrefour, in Tienen lag er gisteren nog eentje) en voor PhotoShop is dit een echte verademing.

De quick keys zijn schitterend en je kan zal (alle 34 in totaal) volledig zelf instellen, ik heb de rij links met applicaties gevuld, rechts, met shortcuts en de bovenste rij (16 stuks) zijn allemaal actions in PhotoShop bij mij ... werkt zalig

Ik heb er indertijd nog wel 139 Euro voor betaald in de Fnac, maar heb er zeker geen spijt van, heb ook enorm getwijfeld om een Wacom te kopen, maar die dingen zijn zo duur (ik wou een A4wide formaat omdat ik met twee 22" schermen naast elkaar werk) en wat als het niet je ding blijkt te zijn ?

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Volgende week woensdag:

't Is wel maar een kleintje...

Comment

had ook ergens gelezen dat je een goede verbinding met je pc moet hebben? Hoe zit dat juist? maakt je pc/laptop configuratie veel uit?

als ik het zo hoor, eerste indruk, beter een tekentablet van 100euro dan een muis van 100 euro....

alvast bedankt

Comment

Ik werk nu al een jaar met een intus 3 van wacom, combi muis/pen.
            Had ik dit ooit eerder geweten had dit mij een hoop RSI klachten gescheeld. Mijn PS werk is 100x beter en nauwkeuriger geworden en mijn armklachten zijn weg
            Kosten... hoog... resultaat.. nog hoger.

Maar als je niet veel fotosoept, is het natuurlijk onzin om dit er aan uit te geven.
            Want om te surfen en andere administratieve taken uit te voeren pak ik dus de muis. (zit bij tablet)
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
              als ik het zo hoor, eerste indruk, beter een tekentablet van 100euro dan een muis van 100 euro....
              Ik gebruik naast het tablet een Logitech MX Revolution muis, die me toch ook 89 Euro gekost heeft, maar totaal moet onderdoen voor de precisie van mijn goekoop Trust tablet voor PhotoShop werk, om te surfen is een muis dan weer wel beter vind ik, maar dat zal ook een gewoonte zijn.

Mark

Comment

goekoop Trust tablet
                en welkeen is dit dan precies? heb al wat zitten rondneuzen bij trust, kun je die 'testen' ergens?
                groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                  en welkeen is dit dan precies? heb al wat zitten rondneuzen bij trust, kun je die 'testen' ergens?
                  groeten
                  De Trust TB7300, let wel dit is een redelijk groot tablet, je moet dus wat ruimte hebben op je bureau, maar kost slechts 89 Euro momenteel in de Carrefour.

Mark

Comment

Er is niemand in de zaal die uit omgeving Gent komt die zo'n tekentablet heeft en die zo vriendelijk zou zijn om mij daar eens 5 minuten (of iets langer) mee te laten spelen?
                    Kan maar moeilijk een idee krijgen van wat je daar allemaal mee kunt doen.
                    Zal morgen in ieder geval al eens gaan kijken naar de fnac hier in gent wat ze daar liggen hebben aan muizen/tekentabletten.
                    groeten

Comment

Kies er een uit de Intuos 3 serie en je zult het u nooit beklagen.
                      Geen klap uit mijn nek maar uit ondervinding.
                      Zelf heb ik de Intuos 3 A4 gehad, kwalitatief beter dan Trust

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

die zijn precies toch ook boven mijn budget, of toch boven het bedrag dat ik er wil aan spenderen. Ik moet bijlange nog niet mijn boterham verdienen met fotografie, en dat zal waarschijnlijk nog nog wel even zo blijven... dat het degelijk materiaal is geloof ik best, maar het zou met minder ook moeten gaan denk ik
                        vandaag nog in de fnac geweest, zo'n trus tekentablet hadden ze nog, leek mij idd een groot geval te zijn (hoewel ik dat niet meteen zo slecht vind), maar zolang ik er niet eens mee kunnen werken heb, blijft het wat tasten in het duister...
                        mss wordt het toch een nieuwe muis (de oude heeft het trouwens vandaag definitief begeven, foto's bewerken met je mousepad, of oe heten ze dat ook? het is ook niet alles)

tijd zal wel raad geven?
                        alvast bedankt voor jullie input
                        rubn

Comment

update,

Heb van een vriend een wacom mogen lenen om wat mee te spelen (wss zo een dat ze in de aldi verkochten, model staat hier niet op). Ben er nu enkele dagen mee bezig en wat mij het meest stoort aan dit model (zou best kunnen dat het met andere anders is) is 1) dat ik mijn scrolfunctie mis. en 2) hoewel dit een klein tablet is (A6) moet ik nogal veel mijn arm verschuiven als ik van de ene kant van mijn scherm naar de andere kant moet, terwijl bij een muis je je pols beweegt, je muis opheft en de 'nog af te leggen afstand' alsnog overbrugt, maar je arm blijft in principe op dezelfde plaats. of kan je dit instellen dat wanneer je je pen opheft je cursor op je scherm op zelfde plaats blijft staan wanneer je je pen terug het tablet laat raken? Zoniet dan moet dat A4 tablet van trust toch heel onhandig zijn vanwege zijn afmetingen?

ondertussen toch nog eens wat verder gekeken naar muizen, en ik heb mijn oog laten vallen op de MXen VX revolution van logitech. Is de meerprijs van de MX verantwoordt (buiten dat ie oplaadbaar is)?

alweer een hoop vragen, maar ik spendeer liever mijn centjes goed dan een miskoop te begaan..

groeten
                          rubn

Comment

1:
                            Ik had eerst ook de A6 van Wacom en dit stoorde mij ook. Maar na het werken met een groter tablet viel het me op dat als de bewegingen wat groter worden ze veel beter aanvoelen. Ik vond de A6 eigenlijk te klein om mijn arm op te heffen en eigenlijk te groot om alle bewegingen vanuit de pols te doen. Op een A5 (wide) kan je mooie uitgestrekte bewegingen maken die echt niet zo vermoeiend zijn voor je armen.

2:
                            Je kan het instellen hoor, je tablet staat nu in "pen mode" maar als je naar je driver-programma gaat kan je hem ook in "mouse-mode" zetten. Daarmee is je probleem opgelost ;-)

Comment

aha, dacht wel dat het mogelijk moest zijn...
                              maakt het er wel niet gemakkelijker op, had nu een lichte voorkeur voor een muis, maar het is terug aan het kantelen. Ik zal gewoon nog e paar weken dit tablet hier testen, en wss dan wel zien.
                              A5 en A4 is nog steeds een groot verschil niet? Als ik een teken tablet koop, dan zal het die zijn van trust. (dacht dat daar ook van die scroll knoppen opzitten?)

alvast ne dikke merci aan iedereen om mij een beetje vooruit te helpen
                              groeten
                              rubn

Comment

Working...
                              X