Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dendermonde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dendermonde

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Hans,
    Als ik me niet vergis was dit een voorstel van BBL.
    Laten we het daar nu niet verder over hebben, dat is naast de kwestie (maar een studie noem ik dat niet hoor ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      Als je:
      - info op je pc hebt over de creches
      - info over de vermoorde vrouw in beveren
      - een kogelvrije vest koopt
      - een rugzak met een bijl enzo meezeult
      - 20km gaat fietsen
      - plannen maakt over hoe en waar toe te slaan (" binnenglippen met andere personen" "vrouw aanvallen als haar man weg is")

Dan is dit in mijn 'domme' ogen zeker een TOEREKENINGSVATBAAR personage!!
      Wat moet je in dit land dan nog doen om te moorden met voorbedachte raden???
      En kijk ze gaan hem ontoerekeningsvatbaar verklaren omdat hij wa zwijgt en wa stemmekes hoort in zijnen bol !!!!
      politieagent
      forensisch expert
      onderzoeksrechter
      gerechtspsychiater
      advocaat
      jury
      rechter
      en zelfs beul moest je hem de kans geven

allemaal in één persoon

bewijsmateriaal : de VTM

Gelukkig leven we in een rechtstaat

Comment

Als ik de naam Rieder mag herhalen: die haalt uit de wetgeving wat er uit te halen valt.
        Dat is zijn goed recht.
        En wat als één of meer van diegenen die langs de "Rieder poort" de gevangenis mochten verlaten binnenkort een roofoverval pleegt met een paar moorden ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          En wat als één of meer van diegenen die langs de "Rieder poort" de gevangenis mochten verlaten binnenkort een roofoverval pleegt met een paar moorden ?
          Heel juist nete, ik kan goed volgen.
          Maar dan nog faalt de wet... en niet kameraad Rieder

Ik "pleit" om te voorkomen.
          En ik denk dat jij daar ook wel achter staat.
          Ik voel dat ook zo (sterk zelfs) aan bij jou.
          Misschien zijn we het niet eens over de oplossing...

Ik ben ook 'razend' omwille van de feiten die gebeurd zijn.
          Straks in Ter Zake hoorde ik psychiater De Wachter.
          Voor sommige oren zal het wel te mooi geweest zijn om waar te zijn.
          OF anders gezegd: sommigen kregen NIET te horen wat ze graag wilden horen.
          Die man had gelijk... en in nog geen vijf minuten lag alles open bloot.
          Punt is nete dat men dit had kunnen voorkomen als de omgeving van de dader
          zijn verantwoordelijkheid had opgenomen.

Vergeet ook nooit dat je het kwaad kan erin kloppen, nooit eruit.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            Zou jij ermee kunnen leven dat jouw zoon zoiets zou doen???
            Zou je niet liever willen dat hij dan nooit geboren was???
            Neen, ik zou er niet mee kunnen leven als zoiets gebeurde.
            Ik heb geen kinderen maar ik denk dat de meeste ouders, hoe moeilijk alles ook is, het beste willen voor hun kinderen en er alles aan zullen doen om te helpen ... ook in deze omstandigheden.
            Het valt niet goed te praten maar je moet zelf al onmens zijn om je eigen kind te verwensen ook al heeft hij zaken gedaan dat niet kunnen.
            Niemand onder ons kan met 100% zekerheid zeggen dat zijn kind nooit op het verkeerde pad zal komen.
            Er zijn zoveel druggebruikers, allemaal kinderen van ouders die nooit hadden verwacht dat hun kind zo laag zou vallen ... en toch zijn er daaronder die een moord zouden begaan om aan die drugs te komen.
            Het is als ouder een ramp als je kind zoiets uitsteekt en zelf zou ik al niet meer buiten durven komen.
            Maar als ouder (moest het zo zijn) zou ik toch graag weten wat hem bezield heeft en of dit te voorkomen was met de nodige aandacht of therapie.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Oh, ik wist niet dat het proces al begonnen was en de uitspraak al bekend was.
              Daar lijkt het inderdaad op ...

Precies veel rechters online vandaag.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Nog nooit heb ik mij zo slecht gevoeld als nu wat er gebeurt is.
                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Met alle respect voor de betrokken partijen maar is dit nu niet uitermate hypocriet? Waarom nu wel en niet voor alle andere moorden, oorlogen en slachtpartijen die wereldwijd gebeuren? Ik begrijp dat niet.
                Het is precies of je alleen dit enkele zinnetje van mij gelezen hebt en de rest niet wat ik ermee bedoel. Het doet mij altijd iets als er een drama gebeurt , maar gelijk deze waar zo hulpeloze kindjes die nog niet zich eens kunnen weren of weglopen, dit doet mij verschrikkelijk pijn. Ook de vooroordelen die gegeven worden, laten we eerst eens bij ons eigen kijken , schuilt er niet in ieder lichaam soms een beest, met de woorden die er uitgesproken worden zoals de doodstraf of martelen of langzaam laten sterven , zijn we dan niet hetzelfde bezig als de dader, neen het verschil ligt alleen dat wij het niet zelf moeten doen maar het gedaan word door iemand anders( beul ) dus hoeven wij ons niet schuldig te voelen en dat voelt veel gemakkelijker aan. Maar de daad blijft hetzelfde. Men dood niet. De persoon die er hierboven schrijft ..wat stemmekes hoort in zijnen bol.. Het bestaat en hier in mijn omgeving heeft iemand erdoor zelfmoord proberen te plegen omdat die stem in zijn hoofd altijd zei dat hij slecht was, hij had dat gekregen doordat hij als kind nooit heeft kunnen verwerken dat zijn broertje verongelukt was. De stem in zijn hoofd was de stem van zijn broertje die hij hoorde. Laten we het maar beter om mensen te veroordelen, want het is soms veel rapper bij je eigen familie dan je denkt. Met alle respect voor de slachtoffers want ik keur het helemaal niet goed wat hij gedaan heeft . Die kans mag hij niet meer krijgen om zo daden te kunnen overdoen.

Mvg. Lucie
                Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucie 54 Bekijk bericht
                  met de woorden die er uitgesproken worden zoals de doodstraf of martelen of langzaam laten sterven , zijn we dan niet hetzelfde bezig als de dader, neen het verschil ligt alleen dat wij het niet zelf moeten doen maar het gedaan word door iemand anders( beul ) dus hoeven wij ons niet schuldig te voelen en dat voelt veel gemakkelijker aan. Maar de daad blijft hetzelfde. Men dood niet.
                  Hola, daar ben ik het 100% mee eens, dat heb je hierboven wel al gelezen. Doet mij altijd denken aan deze cartoon van Zwartkijken (pas op, die is een beetje cynisch) : klik

Comment

Gelukkig leven we in een rechtstaat
                    Ik kijk naar het nieuws op één.

Voor mij moet er nooit een doodstraf uitgevoerd worden.
                    Maar als deze "rechtstaat" er blijkbaar niet in slaagt om dit soort "monsters" voor altijd uit deze maatschappij te bannen en we constant met de gedachte moeten leven: wie gaat er vandaag allemaal ontsnappen, ja, wat dan.....

Ofwel is die kerel gestoord, ofwel weet hij verdomd goed met wat hij bezig was, maar in beide gevallen is het toch totaal onverantwoord om hem ooit nog in de maatschappij te droppen. Of moet hij nog gauw een tweede kans krijgen?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik kijk naar het nieuws op één
                      Ik denk dat daar het grote verschil ligt, ik kijk dus helemaal niet naar die mediahype. Dus blijf ik nuchter.

Comment

Ik denk dat daar het grote verschil ligt, ik kijk dus helemaal niet naar die mediahype. Dus blijf ik nuchter.
                        Ik drink daarvoor geen alcohol.
                        Of moet hij nog gauw een tweede kans krijgen?
                        Iedereen verdient een tweede kans, al moet dit niet altijd in (volle) vrijheid zijn.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Is toch interessant Hans, al die meningen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Is toch interessant Hans, al die meningen.
                            Ik lees hier de "abstracts", zelfs de rechtzaak is hier al bezig

Comment

Ik lees hier de "abstracts"
                              Ah, ge wilt stroom sparen
                              (gene tv opstaan zeker?)
                              Ik kreeg vandaag een extraatje van Luminus: 370, 20 euro...
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

(gene tv opstaan zeker?)
                                Neen, die staat alleen op als ik kijk en ik kijk alleen als er iets is dat leuk is om te zien. Top Gear bijvoorbeeld .

Naar al de miserie op de wereld kijk ik zo weinig mogelijk want daar wordt je zoals Lucie hierboven helemaal niet vrolijk van. Iets aan doen kun je toch niet.
                                Last edited by hvr_oosterzele; 27 januari 2009, 22:43.

Comment

Working...
                                X