Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dendermonde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dendermonde

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En wat hebben die mensen aan dit topic? Je krijgt er ook niemand mee terug en ze hebben er evenmin iets aan, net als met het herinvoeren van de doodstraf.
    Of zoals die "schitterende" uitzending op VTM vanavond.... man, man.
    En daar zit dan zo'n kieken die effe ne flater maakt...
    Voor het VTM-publiek kan je zulke dingen absoluut niet zeggen.
    Goed dat de burgemeester van Dendermonde dat recht zette.
    En halverwege onderbreken ze de uitzending voor reclame... waarmee zijn die bezig he.

Phara daarentegen was een verademing: dat was genieten van de kwaliteit.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En wat hebben die mensen aan dit topic? Je krijgt er ook niemand mee terug en ze hebben er evenmin iets aan, net als met het herinvoeren van de doodstraf.
      Klopt, ik ben altijd tegenstander geweest van de uitvoering van de doodstraf. Men moest maar eens een onschuldige terechtstellen.....
      Maar ik vond ze wel nuttig, als straf op zichzelf, als de ultieme "dit is het einde voor u, jouw leven in vrijheid is voorbij, voor eeuwig".
      Ik begin nu echt wel te twijfelen of we ze soms niet beter zouden herinvoeren en ook uitvoeren voor welbepaalde zaken.
      Want ons ganse rechtssysteem is verziekt door duizenden wetten en wetjes, en door vermolmde strafinrichtingen en door pipo's als een Rieder.
      Dan krijg je allerlei mogelijkheden waardoor dat beest toch vroeg of laat vrij komt.
      Mag de maatschappij zich nu echt niet meer definitief beschermen tegen zulke monsters ?
      Last edited by nete; 26 januari 2009, 23:28.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Klopt, ik ben altijd tegenstander geweest van de uitvoering van de doodstraf. Men moest maar eens een onschuldige terechtstellen....................

Wat je zegt is begrijpelijk en ... schoon.....
        Maar die baby's die gestorven zijn bij zekerheid onschuldig. Ze beseffen zelfs nog niet eens dat ze leven. Laat staan dat ze al noties hebben van goed en kwaad.

Groetjes
        Skitch
        ​​

Comment

Maak van levenslang effectief levenslang maar voer NOOIT maar dan ook NOOIT de doodstraf opnieuw in. Al te veel onschuldigen zijn zo reeds veroordeeld. Kijk maar naar de geschiedenis, kijk maar naar het buitenland. In sommige landen krijgen homo's de doodstraf of overspelige vrouwen, waar trek je de grens? Een moord? Welk soort moord? Dat is een enorm grijze zone. Trouwens, je stopt er dergelijke gevallen niet mee, de meesten plegen zowiezo zelfmoord. Veel belangrijker is het waarom begrijpen. Dit is een zieke geest, probeer in die geest te doordringen. Hoe is die geest zo ziek geworden? Wat heeft die jongen zo doen tilt slaan om zoiets te doen? Wat is de oorzaak? Ligt het aan vroeger toegediende medicatie? Ligt het aan iets anders? Hoe kan je zoiets in de toekomst voorkomen? Dat is veel belangrijker dan hem de doodstraf te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Maak van levenslang effectief levenslang maar voer NOOIT maar dan ook NOOIT de doodstraf opnieuw in. Al te veel onschuldigen zijn zo reeds veroordeeld. Kijk maar naar de geschiedenis, kijk maar naar het buitenland. In sommige landen krijgen homo's de doodstraf of overspelige vrouwen, waar trek je de grens? Een moord? Welk soort moord? Dat is een enorm grijze zone. Trouwens, je stopt er dergelijke gevallen niet mee, de meesten plegen zowiezo zelfmoord. Veel belangrijker is het waarom begrijpen. Dit is een zieke geest, probeer in die geest te doordringen. Hoe is die geest zo ziek geworden? Wat heeft die jongen zo doen tilt slaan om zoiets te doen? Wat is de oorzaak? Ligt het aan vroeger toegediende medicatie? Ligt het aan iets anders? Hoe kan je zoiets in de toekomst voorkomen? Dat is veel belangrijker dan hem de doodstraf te geven.
            Just Hans.
            Als je de kans hebt: zie Phara op Canvas, het kan nog de ganse nacht.
            De betere commentaren, de betere reacties.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Akkoord, maar intussen wandelen hier in het verrot systeem de gangsters glimlachend buiten, of ze ontsnappen, of ze lokken een opstand uit of.....
              Veel hoger in dit topic schreef ik ook: "levenslang" is toch een vrij eenvoudig,duidelijk woord, niet ?
              Alleen betekent dat hier 30 jaar, of misschien 10 jaar als je braaf bent, enz...
              Of men moet er allerlei zaken aanbreien zoals "10 jaar ter beschikking van de regering stellen" , en da's dan voor herhaling vatbaar.
              Boezemt mij in elk geval niet veel vertrouwen in.

En inderdaad, iets wat we nu meemaken kan je nooit helemaal uitsluiten, maar je kan als maatschappij wel proberen verhinderen dat zo'n monster ooit herbegint.
              Last edited by nete; 27 januari 2009, 00:24.

Comment

En hier kan ik het helemaal mee eens zijn, iemand die zoiets doet is zelf ook een slachtoffer en het is de vraag hoe het zover is gekomen mt deze persoon.

Let wel, ook ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt maar laten we niet meteen met een oordeel klaarstaan voordat men meer weet over de "dader".
                Wat heeft hem hiertoe aangezet, wat was zijn motief om dit te doen enz. ik hoop dat zoiets nooit meer zal gebeuren, maar .......?
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                  En hier kan ik het helemaal mee eens zijn, iemand die zoiets doet is zelf ook een slachtoffer en het is de vraag hoe het zover is gekomen mt deze persoon.

Let wel, ook ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt maar laten we niet meteen met een oordeel klaarstaan voordat men meer weet over de "dader".
                  Wat heeft hem hiertoe aangezet, wat was zijn motief om dit te doen enz. ik hoop dat zoiets nooit meer zal gebeuren, maar .......?
                  Ben ik ook mee eens Jan.
                  En wat er de media hier van maken is echt om te janken.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ben ik ook mee eens Jan.
                    En wat er de media hier van maken is echt om te janken.
                    Heel juist Theo, het is een echt mediacircus geworden. Gisteren in Terzake had men het er ook al over. Dagelijks gebeuren dodelijke ongelukken met kinderen waar de gevolgen even erg zijn voor de ouders, maar waar de media veel minder heisa rond maakt. In Gaza worden dagelijks kinderen uitgemoord, maar ja, 'das dan oorlog' zegt men. In Terzake haalde een spreker het topic aan van de snelheidsbeperking tot 100 km/u waar men 68 menselevens per jaar zou kunnen redden. Hij meldde dat zoiets onbespreekbaar was bij het merendeel van de bevolking, terwijl het hier toch ook om mensenlevens ging.
                    Dit alles neemt niet weg dat het gebeurde in Dendermonde niet verschrikkelijk is, maar we mogen de ogen toch niet sluiten voor andere - even verschrikkelijke - zaken.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Code:
                      Voor het VTM-publiek kan je zulke dingen absoluut niet zeggen.
                      Juist wel. Daarom kijk ik uit principe absoluut niet naar VTM, met uitzondering van heel af en toe een film.

Code:
                      En halverwege onderbreken ze de uitzending voor reclame... 
                      waarmee zijn die bezig he.
                      't Is niet voor niets een commerciële zender.

Code:
                      Phara daarentegen was een verademing: dat was genieten van de kwaliteit.
                      Met de juiste gasten. Zelfs de Bert, of je nu fan van hem bent of niet sprak zinnige dingen.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht

OK, die man wordt onderzocht en er wordt een reden gevonden waarom hij de waarschijnlijk grootste seriemoordenaar aller tijden wou worden.
                        En dan ?
                        Ik vind het normaal dat men op zoek gaat naar wat die kerel bezielt en waarom hij dat deed. Maar ik kan me moeilijk inbeelden dat zo'n monster geneesbaar is.
                        En dan zit je bij het feit dat ons gevangeniswezen zo lek is als een zeef: ofwel gaan ze op de loop (Horion, Dutroux...., soms met 28 tegelijk) ofwel komt Rieder een handje toesteken.
                        En deze tragische drama's kunnen nooit helemaal voorkomen worden, maar de maatschappij zou wel kunnen verhinderen dat dezelfde dader ooit nog de kans krijgt te herbeginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          In Terzake haalde een spreker het topic aan van de snelheidsbeperking tot 100 km/u waar men 68 menselevens per jaar zou kunnen redden.
                          Het gevaar van dergelijke quotes is dat ze gebaseerd zijn op wilde veronderstellingen die nergens gestaafd worden door reële situaties en nu gevoed worden door emotionele drama's. Ook dat maakt deel uit van het mediacircus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            OK, die man wordt onderzocht en er wordt een reden gevonden waarom hij de waarschijnlijk grootste seriemoordenaar aller tijden wou worden.
                            Grootste seriemoordenaar aller tijden??? Hallo???

Nog geen jaar geleden heeft een moeder haar vijf kinderen de keel overgesneden op nog geen 65 km daar vandaan.
                            Last edited by hvr_oosterzele; 27 januari 2009, 09:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Heel juist Theo, het is een echt mediacircus geworden. Gisteren in Terzake had men het er ook al over. Dagelijks gebeuren dodelijke ongelukken met kinderen waar de gevolgen even erg zijn voor de ouders, maar waar de media veel minder heisa rond maakt. In Gaza worden dagelijks kinderen uitgemoord, maar ja, 'das dan oorlog' zegt men. In Terzake haalde een spreker het topic aan van de snelheidsbeperking tot 100 km/u waar men 68 menselevens per jaar zou kunnen redden. Hij meldde dat zoiets onbespreekbaar was bij het merendeel van de bevolking, terwijl het hier toch ook om mensenlevens ging.
                              Dit alles neemt niet weg dat het gebeurde in Dendermonde niet verschrikkelijk is, maar we mogen de ogen toch niet sluiten voor andere - even verschrikkelijke - zaken.
                              Precies.
                              Ze zijn er een totale massahysterie van aan het maken.
                              Te gek voor woorden, dagenlang op tv en in de kranten en wat ze er allemaal bijhalen. Pfff.
                              En iedereen neemt dit klakkeloos aan, zonder erbij na te denken, zonder eens te overwegen wat de nieuwswaarde is, zonder kritisch te bekijken hoe waar iets is of hoe iets verdraaid is.
                              Maar bv de oorlog in Gaza (duizenden slachtoffers, ook veel kinderen), de mishandeling en hongerdood van de 17-jarige Davy, de vele verkeersdoden (ieder week-end minstens 3 slachtoffers) etc komen nauwelijks aan bod.
                              En tot over maat van ramp komen mediageile aandachtstrekkers zoals Jef Vermassen nog eens hun show opvoeren en "expertise" tentoon spreiden. Luc Beaucourt is nog zo iemand die binnenkort wel zijn zegje zal komen doen.

Er heerst nu een sfeertje van nationale ramp, je moet bijna meeleven, alles aannemen en vooral geen lastige vragen stellen.
                              Ik vind dit ook heel erg maar stel me toch heel veel vragen.

Comment

Code:
                                En tot over maat van ramp komen mediageile aandachtstrekkers zoals 
                                Jef Vermassen nog eens hun show opvoeren en "expertise" tentoon spreiden.
                                Die heeft zijn zegje al gedaan.

Code:
                                 Luc Beaucourt is nog zo iemand die binnenkort wel zijn zegje zal komen doen.
                                Als urgentie-arts, die regelmatig tot aan zijn kin in de **** staat om mensenlevens te redden en zo als ervaringsdeskundige mag beschouwd worden, heeft die misschien wel meer recht van spreken dan wie dan ook.

Code:
                                Ik vind dit ook heel erg [COLOR="black"][COLOR="Red"]maar stel me toch heel veel vragen[/COLOR][/COLOR].
                                Blijven doen, met ons allen. De enige mogelijkheid om de wereld toch nog een beetje leefbaar en aangenaam te houden.

Mvg.
                                Robert
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X