Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dendermonde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dendermonde

Persoonlijk vind ik deze zaak ook een drama, en ik wil zeker niet beweren dat ik me kan inbeelden wat slachtoffers en familie meemaken.

Ik stel toch sommige dingen vast, waarvan ik de logica niet snap.

- Een ongeval met een dronken chauffeur en waarbij ook 3 of 4 slachtoffers vallen krijgt altijd minder aandacht, en lijkt veel minder 'erg'.
    - Zelfs voor Lhermite die haar 5 eigen kinderen vermoorde zijn er geen marsen geweest?
    - Deze zaak krijgt zelfs in het buitenland overschot van aandacht.
    - Waarom moet deze kinderkribbe dicht? In een school in Erfurt zijn in 2002, 18 personen omgekomen, en die school is nog steeds open. Volgens hun website organiseren ze regelmatig een herdenking. Het lijkt me dat deze beslissing een beetje overhaast is genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Grootste seriemoordenaar aller tijden??? Hallo???

Nog geen jaar geleden heeft een moeder haar vijf kinderen de keel overgesneden op nog geen 65 km daar vandaan.
      Hij had nog een paar adressen bij hé. Vandaar dat ik schrijf "wou worden".
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Persoonlijk vind ik deze zaak ook een drama, en ik wil zeker niet beweren dat ik me kan inbeelden wat slachtoffers en familie meemaken.

Ik stel toch sommige dingen vast, waarvan ik de logica niet snap.

- Een ongeval met een dronken chauffeur en waarbij ook 3 of 4 slachtoffers vallen krijgt altijd minder aandacht, en lijkt veel minder 'erg'.
        Dat klopt, want in het verkeer kan je geen "misdaad" begaan, hoogstens een "ongeval veroorzaken waar doden bij te betreuren zijn". Maximum 5 jaar.

Eigenlijk zou dit topic beter afgesloten worden denk ik, zal eeuwig een vat vol tegenstellingen blijven....

En iedereen heeft zo zijn mening stilaan al verkondigd.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Maar ik kan me moeilijk inbeelden dat zo'n monster geneesbaar is.
          Idem voor mij ... net daarom dat het niet aan ons is te oordelen.
          En deze tragische drama's kunnen nooit helemaal voorkomen worden, maar de maatschappij zou wel kunnen verhinderen dat dezelfde dader ooit nog de kans krijgt te herbeginnen.
          Klopt ... maar door hem te doden?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Idem voor mij ... net daarom dat het niet aan ons is te oordelen.
            Klopt ... maar door hem te doden?
            Wat moet er dan mee gebeuren volgens jou? Ben mezelf die vraag ook al een tijdje aan het stellen.

Trouwens levenslang is blijkbaar wel levenslang in België, enkel als je bij gratie van de Minister van Justitie wordt vrijgelaten kan het vroeger.

Stop hem dan levenslang in de gevangenis, maar zonder voorkeursbehandeling (isolatie, etc..).

Mijn eerste gedacht is laat hem gewoon vrij, probleem lost zichzelf op, maar dat kun je uit respect voor die ouders niet maken want als iemand zoiets aan je kind gedaan heeft dan ga je het als ouder daarbij niet laten (met alle gevolgen van dien).
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Wat is het doel van gevangenis? Mensen straffen of tot inkeer laten komen of de maatschappij beschermen tegen hen?
              Bandieten en misdadigers kun je straffen maar kun je geestesgestoorden en pedofielen straffen? Als ze echt geestesgestoord of pedofiel zijn (dus niet zogezegd met als doel strafvermindering te krijgen) gaan ze dat nog steeds zijn na xx jaren gevangenis. waarom hervallen pedofielen zo vaak?
              De vraag dringt zich dan op wat we ermee moeten doen.
              Maar dit is dan weer een maatschappelijke discussie die hier eigenlijk niet thuis hoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
                Als ze echt geestesgestoord of pedofiel zijn gaan ze dat nog steeds zijn na xx jaren gevangenis. waarom hervallen pedofielen zo vaak?
                De vraag dringt zich dan op wat we ermee moeten doen.
                Stel dat deze jongen uw geesteszieke zoon zou zijn, zou je hem dan dood willen?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Code:
                  Voor het VTM-publiek kan je zulke dingen absoluut niet zeggen.
                  Juist wel. Daarom kijk ik uit principe absoluut niet naar VTM, met uitzondering van heel af en toe een film.

Robert
                  Robert, ik ga mijn zin niet aanpassen.
                  Ik vrees dan 1/3de (?) van Vlaanderen op mijn nek te krijgen.
                  Hun kijkers hebben "honger".... en VTM geeft hun te eten
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Neen je zou misschien nog om verzachtende omstandigheden vragen, je zou de oplossing willen weten hoe het zo ver is kunnen komen en het meest zou je willen dat je wakker werd uit een gruwelijke droom en bij het ontwaken weer met de gedachten zit dat het werkelijkheid is. Wie zijn wij om te oordelen , zou het ons eigen kinderen of kleinkinderen kunnen gebeuren. Ik denk dat wij allen hopen van niet. Nog nooit heb ik mij zo slecht gevoeld als nu wat er gebeurt is. Mijn gedachten zijn steeds bij de ouders en grootouders van de slachtoffertjes die niet lang hebben kunnen genieten van het kleine leven. Een moeder die plots wegvalt uit het midden, ook de kindjes en oppassers die dit hebben moeten meemaken. De ouders en familie van de dader, ineens is hun leven een nachtmerrie geworden die niet meer ongedaan kan gemaakt worden. Hoe erg ook wat er gebeurt is en helemaal niet goed te praten valt wat hij gedaan heeft, een normaal mens die doet zoiets niet. Wat heeft hem op dat moment bezielt, dat is de vraag die wij eens moeten stellen voor we oordelen. Begrijp me niet verkeerd, want ook ik zou niet meer willen dat hij vrij komt. Ik heb zelf al kleinkinderen en ik begrijp hoe het moet voelen om ze op zo een wrede manier te moeten verliezen. Laten we sereen blijven voor ieder die erbij betrokken is. Ik persoonlijk ken niemand van alle betrokken partijen maar het ligt mij dit maal toch zwaar op mijn hart.Hierbij wil ik ook mijn oprechte deelneming mededelen aan alle slachtoffers.

Mvg. Lucie
                    Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

Comment

Zou jij ermee kunnen leven dat jouw zoon zoiets zou doen???
                      Zou je niet liever willen dat hij dan nooit geboren was???
                      Het gaat hier wel over babymoord en tienvoudige moordpoging.

Ik vind het misselijkmakend hoe zo op tv al vollen bak bezig zijn met die gast half goe te praten.........
                      Komaan mensen zeg.
                      Als je:
                      - info op je pc hebt over de creches
                      - info over de vermoorde vrouw in beveren
                      - een kogelvrije vest koopt
                      - een rugzak met een bijl enzo meezeult
                      - 20km gaat fietsen
                      - plannen maakt over hoe en waar toe te slaan (" binnenglippen met andere personen" "vrouw aanvallen als haar man weg is")

Dan is dit in mijn 'domme' ogen zeker een TOEREKENINGSVATBAAR personage!!
                      Wat moet je in dit land dan nog doen om te moorden met voorbedachte raden???
                      En kijk ze gaan hem ontoerekeningsvatbaar verklaren omdat hij wa zwijgt en wa stemmekes hoort in zijnen bol !!!!

armmoe troef vlaanderen, armoe troef!!

glenn
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucie 54 Bekijk bericht
                        Nog nooit heb ik mij zo slecht gevoeld als nu wat er gebeurt is.
                        Met alle respect voor de betrokken partijen maar is dit nu niet uitermate hypocriet? Waarom nu wel en niet voor alle andere moorden, oorlogen en slachtpartijen die wereldwijd gebeuren? Ik begrijp dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          OK, die man wordt onderzocht en er wordt een reden gevonden waarom hij de waarschijnlijk grootste seriemoordenaar aller tijden wou worden.
                          En dan ?
                          Ik vind het normaal dat men op zoek gaat naar wat die kerel bezielt en waarom hij dat deed. Maar ik kan me moeilijk inbeelden dat zo'n monster geneesbaar is.
                          En dan zit je bij het feit dat ons gevangeniswezen zo lek is als een zeef: ofwel gaan ze op de loop (Horion, Dutroux...., soms met 28 tegelijk) ofwel komt Rieder een handje toesteken.
                          En deze tragische drama's kunnen nooit helemaal voorkomen worden, maar de maatschappij zou wel kunnen verhinderen dat dezelfde dader ooit nog de kans krijgt te herbeginnen.
                          Nete , je praat over twee aparte zaken.
                          Ik ga me heel voorzichtig uitdrukken: er zijn mensen die "niet voldoen aan de norm" en je hebt
                          onze wetgeving.
                          Als ik de naam Rieder mag herhalen: die haalt uit de wetgeving wat er uit te halen valt.
                          Dat is zijn goed recht.
                          En de wet is er voor iedereen.... (daar kan je weer over praten maar ik ga daar nu niet op in)

Ik ben het niet volledig met jou eens i.v.m. die drama's.
                          Je kan idd. niet uitsluiten dat dit nog zal gebeuren.
                          Men kan er wel alles doen om zoiets te voorkomen.
                          En ik vrees dat we hier allemaal te kort schieten....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            Zou jij ermee kunnen leven dat jouw zoon zoiets zou doen???
                            Zou je niet liever willen dat hij dan nooit geboren was???
                            Het gaat hier wel over babymoord en tienvoudige moordpoging.

Ik vind het misselijkmakend hoe zo op tv al vollen bak bezig zijn met die gast half goe te praten.........
                            Komaan mensen zeg.
                            Als je:
                            - info op je pc hebt over de creches
                            - info over de vermoorde vrouw in beveren
                            - een kogelvrije vest koopt
                            - een rugzak met een bijl enzo meezeult
                            - 20km gaat fietsen
                            - plannen maakt over hoe en waar toe te slaan (" binnenglippen met andere personen" "vrouw aanvallen als haar man weg is")

Dan is dit in mijn 'domme' ogen zeker een TOEREKENINGSVATBAAR personage!!
                            Wat moet je in dit land dan nog doen om te moorden met voorbedachte raden???
                            En kijk ze gaan hem ontoerekeningsvatbaar verklaren omdat hij wa zwijgt en wa stemmekes hoort in zijnen bol !!!!

armmoe troef vlaanderen, armoe troef!!

glenn
                            Oh, ik wist niet dat het proces al begonnen was en de uitspraak al bekend was.
                            Lopen we niet iets te ver vooruit op de zaken.

Met alle respect voor de betrokken partijen maar is dit nu niet uitermate hypocriet? Waarom nu wel en niet voor alle andere moorden, oorlogen en slachtpartijen die wereldwijd gebeuren? Ik begrijp dat niet.
                            Juist!
                            Misschien, omdat het voor vele een ver-van-mijn-bedshow is...
                            Last edited by Ticor; 27 januari 2009, 18:29.
                            Mvg Tim

Comment

Het gevaar van dergelijke quotes is dat ze gebaseerd zijn op wilde veronderstellingen die nergens gestaafd worden door reële situaties en nu gevoed worden door emotionele drama's. Ook dat maakt deel uit van het mediacircus.
                              Hans,
                              Als ik me niet vergis was dit een voorstel van BBL.

Hier is wel een studie aan vooraf gegaan....

Stel dat uw aantal van 68 minder slachtoffers er slechts 34 zou zijn, is het dan een schande?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Misschien, omdat het voor vele een ver-van-mijn-bedshow is...
                                Dat is het ook Ticor.
                                Het doet minder pijn...?
                                Net alsof sommige mensen minder waard zijn....

Drama's zijn van alle tijden en wat de dader in Dendermonde deed is "des mensen".
                                We zouden "de Grieken" nog eens moeten lezen zoals Dirk De Sutter (VUB) vertelde.
                                Een drama of tragedie werd verteld, zonder beelden.
                                En waarom zonder beelden? Omdat dit iedereen aanzette tot nadenken...

Wraak en haten lost niets op.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X